Stránka 6 z 7
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 24 říj 2020, 17:02
od 09fredse
Motor Tce 1,2 byl vyloženě problémový. Při cca 10000 -25000 km dle stylu jízdy začal motor při akceleraci cukat, přibyval olej a postupně docházelo k vydírání válců,ztratě komprese, pak začal ubyvat olej a motor byl KO. Řešilo se to přeprogramovaním ŘJ motoru, doporučoval se benzin 100 oct., vše bez výsledku, hodně aut skončilo s vyměněným motorem, nebo šlo předčasně od prvních majiteů pryč. Byla to vyloženě konstrukční chyba, motor byl vyraběn pouze cca 2roky a až pak přišel nový Tce 1,3, ten je už bez problému.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 25 říj 2020, 17:57
od Axel.Foley
09fredse: Máš relativně malý nájezd, takže můj osobní názor je:
a) když se ti líbí Puma, projeď si ji, vyzkoušej a když bude ok, zkus Tucsona na protihodnotu
nebo
b) vychutnávat si Tucsona, jezdit, pravidelně kontrolovat a měnit olej a prodat ve 4. roce záruky
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 27 říj 2020, 20:45
od Lada_BV
Tak vrátil bych se k mému Tucsonovi a DPF...
Data z Toque PRO:
DPFTemp: -39,4°C až -38,9°C (během jízdy)
DPFPres: před jízdou kolem 5,8 bar, po jízdě 0,00 bar (měřeno na volnoběh)
EGR: když sundám nohu z plynu, tak 80% až do cca 1600 otáček, pak sleze na 0% (měřeno během jízdy)
Teplota olej: kolem 87°C (během jízdy)
Teplota voda: kolem 86°C (během jízdy)
CATC: -41°C (během jízdy)
Accel(z): 0,9g (po jízdě, měřeno na volnoběh) (nevím co je to za čidlo, nebo údaj)
Během testovací jízdy cca 50 km + 3 přestávky (motor běžel na volnoběh) neproběhla aktivní regenerace.
Cca 10 min. jsem podržel otáčky nad 3000 (pouze na trojku, rychleji to nešlo). EGR byl 0,00% a teplota DPFTemp lezla nahoru z -39,4°C až na -38,9°C.
Tak co to vlastně vypovídá?
DPFPres 0,00 bar? Takže DPF se pasivně vypaloval?
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 27 říj 2020, 20:58
od dibarbora
Teoreticky áno.. ale vzhľadom na to, že okrem teploty oleja a vody sú ostatné čísla totálne hausnumerá, tak sa obávam, či si logoval správne čísla z EOBD...
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 28 říj 2020, 08:25
od Chasnik
Najdi si čidlo teploty za katem, jak jsem to psal na minulé stránce, tam to uvidíš nejlíp. Mě jich Torque tuším nabízel 8 a jenom 2 ukazovala nějaká rozumná čísla. Jestli to má Tucson stejně jako i30, tak DPF temp -38,9 je normál, při vypalování tam bývá -37,2, -37,5 apod.
Na samotný EGR nekoukej, on funguje ve více režimech a různě si otevírá a zavírá, bez dalších dat o regeneraci neřekne nic.
Ta nula u DPF Press svítila dlouho (třeba 10 vteřin) nebo tam jen chviličku naskočila a pak to zase vylezlo nahoru? Pokud tam opravdu zůstala pár vteřin, tak si ten filtr za jízdy asi stihl odfouknout.
Uvidíš, co to bude dělat dál, časem to odpozuruješ. Párkrát zachytíš rege v přímém přenosu a zjistíš, jaké jsou hodnoty po dokončené operaci.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 28 říj 2020, 08:47
od 09fredse
Axel.Foley píše: ↑25 říj 2020, 17:57
09fredse: Máš relativně malý nájezd, takže můj osobní názor je:
a) když se ti líbí Puma, projeď si ji, vyzkoušej a když bude ok, zkus Tucsona na protihodnotu
nebo
b) vychutnávat si Tucsona, jezdit, pravidelně kontrolovat a měnit olej a prodat ve 4. roce záruky
Je rozhodno, Tucson zůstává doma. Pumu jsem zkoušel, je moc pěkná ale dost malá a uvnitř jsem se citíl značně stísněně. A projev 3válcového 1,0 litrového motoru je značně odlišný od toho na co jsem zvyklý, je na rozdíl od Kamiqa takový hrubý, nervozní........Elektronickou výbavu má ovšem impozantní: asi 6 kusů USB, WIFI hotspot pro 10 přístrojů a jiné další nepotřebné fičury.
Zkoušel jsem i Kamiqa, ten je prostorově větší, pohodlnější, chová se jako větší auto, ale ve specifikaci s motorem 1.5,automatickou převodovkou a slušnou výbavou asistenčních prvků se cena dostává do oblasti 650000Kč a to se mi zda na v podstatě malé auto dost.
Odprosil jsem proto Tucsona za mé úvahy prodeji a doufám, že budeme ještě chvíli koexistovat v míru.
Apropo, poslední výpalování, které proběhlo včera bylo po 390 km. Nevím zda pomohla nížší venkovní teplota nebo se projevuje vyčistění lambda sondy v servisu.
technické oddělení se ještě k problému regenerace DPF nevyjadřilo.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 28 říj 2020, 10:44
od Chasnik
V zimě se rozhodně intervaly prodlužují, odhadem tak o třetinu, možná až polovinu.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 03 lis 2020, 18:55
od medabeda
Sakra, jak to děláte? Já mám výpalko tak 125-165km
jedu Prahu cca 250km a za cestu 2x.Motor 1.7crdi manuál.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 03 lis 2020, 19:22
od Chasnik
Nevím, jestli to pomáhalo, ale používal jsem aditiva do nafty, nejdříve VIF, později MIllers Oils
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 03 lis 2020, 20:55
od petzl62
medabeda píše: ↑03 lis 2020, 18:55
Sakra, jak to děláte? Já mám výpalko tak 125-165km
jedu Prahu cca 250km a za cestu 2x.Motor 1.7crdi manuál.
Ach jo. To se ten diesel fakt vyplácí
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 09 lis 2020, 10:30
od 09fredse
Dnes jsem obdržel už druhou odpověď od
na můj dotaz ohledně časté regenerace DPF. Opět pouze naučená formulace bez vysvětlení proč se regenerace spouští 2,5x častěji než dříve za stejných podmínek
Znovu musíme opakovat naše předchozí tvrzení. Jedná se normální projev motoru, protože řízení motor a jeho emisního systému už je takto nastavené výrobcem.
Na motory je v dnešní době kladen velký požadavek pro splnění všech emisních podmínek. U moderních dieselových motorů už dávno neplatí, že interval regenerace filtru pevných částic je například po 500km.
Regenerace filtru pevných částic se nespouští po ujetí počtu kilometrů, ale na základě aktuálního zanesení filtru pevných částic.
Pokud u Vaše vozidla nesvítí kontrolka motoru, nedochází k výpadkům výkonu nebo ke zvýšení hladiny motorového oleje, je motor a jeho řízení emisního systému naprosto v pořádku.
Doufáme, že naše vysvětlení přijmete s pochopením a budete nadále spokojen s Vaším vozidlem.
Přejeme mnoho šťastných kilometrů a hezký zbytek dne.[/u
Lucie Menčíková
Call center administrator
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 09 lis 2020, 11:59
od dibarbora
Iné sa ani nedalo čakať.. nemôžu úplne priznať farbu, že auto, ktoré Ti predali v danom čase nespĺňalo emisnú legislatívu a tento problém následne riešili úpravou SW RJ. Pričom celá úprava išla na úkor životnosti DPF, spotreby paliva.... ("medzi riadkami" to tam máš ale napísané 3-4 riadok vyjadrenia to nazanačuje)
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 09 lis 2020, 13:16
od Axel.Foley
09fredse: Jak je na tom hladina oleje? Stabilní od servisní prohlídky nebo zvýšená, t. j. nad značkou max?
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 09 lis 2020, 14:24
od 09fredse
Hladina oleje se od doby pobytu auta v servisu v červenci 2020 a ujetí cca 4000 km (oprava- výměna spojky a startéru ,
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=201&t=39579)
drží na úrovni horní rysky.
Tehdy po převzetí auta ze servisu jsem zjistil, že hladina je asi 6 mm nad rýskou. Po dotazu v servise zda něco dělali s olejem a jejich negativní odpovědí jsem tehdy odčerpal asi 350 ml oleje z motoru a od té doby se hladina drží.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 09 lis 2020, 19:00
od Axel.Foley
Doporučuji sledovat olej a jakmile se hladina začne zvedat, hajde do servisu na reklamaci (viz větu "Pokud u Vašeho vozidla...).