Stránka 6 z 10

Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 pro 2017, 13:25
od Linux
Já mám 1.6 CVVT 88 kW rok výroby 2014, tak nevim, jestli jsem se nevešel do nějakého časového období, kdy třeba nahrávali jiný software...
Toto mi ale tak netrápí jako velké škubání při rozjezdu, viz. můj druhý problém.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 pro 2017, 13:32
od vorlajz
faktem je, že podle mě... je potřeba po nastartování počkat pár vteřin 15 - 25 a je to cajk... předchozí 1.6 CVVT mi to taky dělala... ;)

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 pro 2017, 13:35
od Vendelín
Zkus pohledat v jiném vlákně.Mám dojem,že o nevalné výdrži spojkových lamel se tady již psalo.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 pro 2017, 14:44
od bjutan
vorlajz píše:faktem je, že podle mě... je potřeba po nastartování počkat pár vteřin 15 - 25 a je to cajk... předchozí 1.6 CVVT mi to taky dělala... ;)
přesně tak. Nastartuju a chvíli počkám. pak bez cukání... a u zahřátého motoru uplně cajk.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 pro 2017, 15:19
od Mirus30
Druha moznost je citliva prace s plynem a spojkou, samozrejme pokud se nerozjizdis hned do kopce....

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 pro 2017, 15:32
od bjutan
Mirus30 píše:Druha moznost je citliva prace s plynem a spojkou, samozrejme pokud se nerozjizdis hned do kopce....
... a nebo

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 pro 2017, 15:44
od shawt
Taky se mi jednou auto do mirneho kopce rozvibrovalo, ze jsem myslel, ze se rozpadne, rychle spojka, vice plynu, pak ok

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 led 2018, 11:12
od minof
Ahojte, dúfam, že neporušujem pravidlá fóra, keď odpovedám na túto tému, na ktorú takmer 2 roky nikto nereagoval.

Kúpil som i30 kombi 1,6 GDi (rv2016) v novembri 2016. Tak som už aj absolvoval 1. garančku. Je to moje prvé auto a dovtedy som sa o motorizmus moc nezaujímal (to píšem aby ste chápali, že som "laik"). Za celý rok bol motor v pohode. Spočiatku, prvých pár tisíc km som tankoval hociaký benzin Natural 95 (väčšinou v Brne). Potom som zistil vďaka tomuto fóru, že existuje VIF. Tak som to tam začal dávať, a na motore sa to hneď po natankovaní s VIFom prejavilo tak, že motor bol tichší - hneď po prvom štarte - to som čumel, že aký zázrak sa stal :shock: A takto som si fungoval ďalší skoro rok bez problémov. Medzičasom som prešiel čiste na benzíny od Benziny alebo Shell, pričom tam vždy chrstnem aj trochu VIFu. No a už sa dostávam k veci - asi pred 1 až 2 mesiacmi som aj ja začal zaznamenávať silné cukanie motoru po studenom štarte. Vždy to bolo na 1. rýchlostnom stupni pri rozbehu a to keď vychádzam ráno z parkoviska, potom ešte na dvoch križovatkách s odstupom cca 100 metrov. So zahriatym motorom sa mi nestáva. Naposledy som tam natankoval cca 45 litrov Vervy 100 (čo má inak 98 oktánov podľa štítku na pumpe ](*,) ) a cvrkol som tam ešte 20 ml VIFu. Auto aj tak niekedy cukalo. Najprv som si myslel, že je to len keď mrzne, ale robilo to aj keď nemrzlo, ale je fakt, že bolo vonku vlhko. No a väčšinou jazdím po meste, pár krát do týždňa aj okresky a diaľnice. A v piatok som šiel z Brna do Třebíče po D1 a cestou späť som si užil športovejšiu jazdu - na niektorých úsekoch ma v ľavom pruhu spomalil predbiehajúci kamión, tak pri zrýchľovaní z 90km/h som podradil na 4-ku a vytúroval motor až do cca 5500 ot/min. Super to ťahalo, až ma GPSka upozornila, že už idem 145 km/h, tak som ubral. Takto som motor vytúroval asi 4 krát kým som prišiel domov. Takéto otáčky ten motor zažil prvý krát (keď nepočítam výrobu), lebo dovtedy som mal rešpekt a nejaký blok v hlave, že som „zbytočne“ nevytáčal motor, max. do 4500 ot/min. No a v sobotu a v nedeľu zrazu počas studených štartov necukalo, pričom vonku bolo chladno (okolo 5°C) a vlhko. A mám subjektívny pocit, že to vytáčanie motora mu prospelo, lebo teraz akoby krajšie „pradie“ a aj výkon je možno trošku lepší. Tak ma napadli tieto súvislosti – či to nebolo zakarbonované. A preto by ma zaujímalo ako ostatní ktorím to cukalo jazdili? Či tiež náhodou nejazdia furt len v nižších otáčkach? No ešte to budem sledovať a prípadne skúsenosti doplním.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 led 2018, 11:35
od idam.i
Je to všeobecne známa vec.Treba auto občas prehnať ,lebo ti zlenivie.Jednak sa ti zanáša motor a tiež si RJ pamätá tvoj štýl jazdy a nastaví sa podľa neho.Čiže pokial jazdíš "economicky",tak sa podľa toho aj správa. Zvlášť u GDI by som doporučoval častejšie otáčkomer nechať obehnúť skoro celé "kolečko" a zopár odpichov urobiť razantne.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 led 2018, 11:40
od mihlit
Nemusíš mít obavy, že tě Benzina bere reklamou na hůl, že ti nedá těch oktanů tolik. Verva má 100 oktanů. Ten nápis na stojanu je matoucí, protože to je že splňuje (a převyšuje) normu pro 98 oktanový benzín. Norma pro 100oktanový žádná není, proto se tam uvádí tato, ale ty oktany, co sis zaplatil, tak dostaneš :)

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 led 2018, 15:36
od Chasnik
U motorů GDI neprochází palivo sacím ventilem a motor má větší tendence se zanášet, hlavně při provozu v nízkých otáčkách. Proto je občasný provoz ve vyšších otáčkách určitě vhodný. O tom jsou na internetu napsány hromady článků.
Taky jezdím spíš ekonomicky, ale párkrát do měsíce každý motor trošku proženu. Vhodným momentem je předjíždění nebo nájezd na dálnici, případně výjezd z obce.
A omezovače se neboj, pokud na něj nebudeš jezdit furt a se studeným motorem, tak to motoru neuškodí. A 4500 ot. u zahřátého motoru už tuplem ne.
Obecně motoráři přiznávají, že je víc problémů s provozem motoru pod optimálními otáčkami než nad nimi.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 led 2018, 17:30
od shawt
Nooo, neboj se prohnat otacky do cerveneho pole, klidne si dej za 2 a vytoc to na 90-100km/h
VIF pridavat do Vervy 100 je asi uz trosu nadbytecne.
A cukani ma podle me vliv podle teploty. Staci nechat motor bezet v mrazu cca. 1min mozna dele a pak opatrne na spojku.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 17 led 2018, 10:42
od lys
No mě se to projevilo zrovna včera, vyjížděl jsem z domu po ránu se studeným motorem lehce do kopečka naráz to začalo škubat, pak už byl klid, ale už bylo jen trochu benzínu v nádrži. Ale vím čím to je :mrgreen: . Byl jsem nucen poslední nádrž vzít na ONO a ikdyž jsem tam nalil VIF, tak se mi zdálo, že to vůbec nejede a žere. Dnes jsem dal benzinu efectu a to je jiná :wink: . Ale zase na obranu ONO jsem na ni roky jezdil na naftu a problém jsem nikdy neměl... Každopádně teď už vím že GDI je rozmlsaný motor :D

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 17 led 2018, 11:09
od shawt
Benzinem to neni.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 17 led 2018, 11:13
od Eduscho
Je to zjavne nejaká nevychytaná vlastnosť priamovstrekových motorov. Škodovácka 1.2 TSI mi pri určitých teplotách a vlhkosti robila za studena to isté a nikdy mi nikto nedokázal vysvetliť prečo.