Stránka 6 z 9
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 27 lis 2018, 21:21
od harvi
zda sa mi, ze po vymene baterky pri systeme isg treba nechat auto aspon 4 hodiny stat ... ono si to tu baterku nejako osaha a potom to teoreticky pojde. myslim, ze som tu uz daval niekedy tu cast manualu..
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 28 lis 2018, 00:03
od copper5252
No tak z tím laboruji a jedině co mně napdalo že EXIDE má nizký odpor akumulatoru myslím tím omově , ale bohužel vnitřni odpor akumulatoru nejde jen tak běžně zmněřit
jen přepokládám že se bude muset mněřít v zatěží akumulatoru ? nebo se pletu ? aneb jak zmněřít vnitřní odpor aku ?
diky za dokument
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 28 lis 2018, 06:44
od harvi
z mojho pozorovania vyplyva, ze najvacsi vplyv na nabijanie/nenabijanie ma teplota na tom cidle (odber siete prioritne nie - nezvysi sa to hned pri zapnutom vyhrievani skla, sedaciek..). V lete mi casto pada napatie v sieti k 12.7V, aj po chvili jazdy.... v chladnom obdobi sa zvykne drzat na 14.5 celu dobu.
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 28 lis 2018, 10:33
od Chasnik
harvi, asi tam bude víc proměnných, já zase vidím, že když z kopce dolů sundám nohu z plynu, tak mi vyskočí napětí z 12,5 na 13,8, když dole na rovině přidám, začne napětí znovu padat. Trvalé dobíjení se pak spustí, když poklesne kapacita aku pod stanovenou mez. Ale věřím, že teplota na to bude mít taky vliv.
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 28 lis 2018, 11:21
od copper5252
tak nejlepy je vidět na OBD jak "auto" nabíji nebo nenabíji akumulator , je jen velká škoda že není soft zadara který by umněl uložít všchny udaje z OBD do grafu , idealně: napětí akumulatoru .napětí site ,zatěž motoru , rychlost . spotřebu , (další věci asi nejdou přez OBD) jestli auto jede do kopce nebo z kopce , kolik amper dat aleternátor , teplota oleje
a z toho vyplyvnut graf , pak ba se dalo hezky vidět kdy a jak alternátor nabíjí nebo ne
zatím z mojeho pozorovaní alternátor nabíjí jen když brzdíte motorem připadně brzdamy , zatím jsem nepozorovla že by někdy nabíjel při normální jizdě , tedy podle napětí akumulatoru přez OBD
bohužel hyunadi nedavá žadná udaje k mangmentu nabíjeni
to harvi: tak ani po nočním stani pořát piše nejsou podmínky pro start stop
(ja ho nepoužívám ale chci aby mi v autě vše fungovalo !) jen je otázka jestli pokdu píše start stop že nejsou podmínky ! jestli to neovlivnuje pak nabíjení akumulatoru ? ja to pořát vidím na problem z akumulatorem jilikož jak už jsem psal všechno by mnělo splněno aby start stop fungoval tady to co mužu ovlivnit ja
prosím nevíte někdo jak jednoduše ! zmněřít vnitřní odpor akumulatoru ? na netu je dost članku a navodu ale na tohel nemám čas ani chut stavět
případně najky "bazmek" měnřák co to umí za ruzumné prachy ?
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 28 lis 2018, 12:55
od harvi
chasnik: toto som si u mna nikdy nevsimol, a to som niekolkokrat robil aj pokus s dlhsim brzdenim motorom. ty mas isg? ako si to meral, cez bt obd alebo pomocou usb redukcie/meraku v zasukve zapalovaca?
copper: neviem o com, ze by existoval taky merak.. ak nieco najdes, daj nam vediet. teoreticky by mal byt odpor velmi maly, aby dal akumulator dal velke prudy...
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 28 lis 2018, 13:58
od dibarbora
U mna mam odsledovane nasledovne chovanie isg. Zapnute len denne svetla, nejaka minutka po starte a dostatocna kapacita aku znamena odbudeny alternator. Napatie v sieti 12,6V - palubnu siet zivi akumulator. Zaradena rychlost a ubraty plyn (brzdenie motorom) alternator sa automaticky nabudi naplno a napatie ide az na 14,8V.
Staci zapnut vacsi spotrebic (skusal som stretavacky pri zohriatom aute po jazde na volnobehu) alternator sa hned nabudi aspon na 14,6V. Po vypnuti svetiel ide napatie hned dole na 12,6V. Napatie merane cez obd.
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 29 lis 2018, 12:42
od harvi
u mna teraz v zime drzi 14.5, niekedy na volnobehu klesne na 13.5-14.2, po rozbehnuti je znova na 14.5V. ISG nemam
v teple mi to lieta od 12.6 do 14.5, podla 'chute' RJ
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 29 lis 2018, 12:53
od krouzekj
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 29 lis 2018, 13:38
od EFISO
V mojom prípade po výmene pôvodného akumulátora nastalo kolísanie napätia iba pri režime svetiel v polohe AUTO od 12.7 do 14.5V Nemá nato vpil ani zapnutie ohrev sedadiel (zvýšený odber) Pri prepnutí svetiel do polohy stretávacie svetla tak napätie drží trvalo na 14.5V .
harvi: teplota batérie je ovplyvňovaná teplotou od motora pod kapotou ak by bola mimo motorového priestoru tak meranie teploty by malo význam. Na mínus pole je snímač možno že sníma iba teplotu cez dosku -polu .Ale až taký veľký vplyv to nemá.Lebo pri každom naštartovaní nabehne 14.5 a po niekoľkých minútach to potom klesne na 12.7 bez ohľadu na teplotu (motora alebo batérie) . skôr si mysli že to bude bezpečnostné meranie v prípade vysokej teploty batérie zníži dobíjanie na minimum a vyhodí chybu. Ťažko povedať ako to "sudruhovia z NDR" vymysleli.
Očividne troška nedostatkov to ma.
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 29 lis 2018, 14:34
od copper5252
to Harvi : ano dam
ano mněřáky existují ale za ceny kolem 12tisic až xyz tisic
ty umí mněřít jak kapacitu tak vnitřní odpor dae pak startovaci proud atd ale opravdu se mi nehce davat zamněřák 12 tisic nebo více
to krouzekj : velice bezky napsaný článek díky za postovaní článku
z to článku jasně vyplývá jak idiocie tříska EU a světem diky "chytrému nabijení" akumulátoru se ušetří par gramu CO2 ale že akumulator po "chytrém nabíjení" místo toho aby vydržel 8 / 10 / 12 let tak zbidou "při chytrém nabíjeni" vydrží 5let a někomu jako třeba mi 2 až 3 roky
ale u mně to je dano tím že jsem háklivý na zmněny a to se týká startovaní
EU a ekoteroristi vubec neuvažují hlavou natož aby používaly rozum ! sice se "chytrým nabíjením ! se ušetří par gramu CO2 ale to že se auto akumulátor musí vyrobit a ne zrovna "bezpečných surovin" např olovo atd , to už ti pitomci nevidí ! sice se daji auto akumulatory (olověné) raciklovat ale kolik se ušetří surovin se nikde nepíše navíc při reciklaci docházi k uníkum toxických latek např olovo a dalších
a to ani raději nemluvím o lithiových akumulátorech to je kapitola sama pro sebe
takže za nepatrné sniženi emisi CO2 "zaplatíme" zvyšenou výrobou auto akumulátoru
jak vtipné !
navíc rada článku aby se auto akumulátory nabijely často nebíječkou není moc dobra
zaprvé je malo nabíječek které jsou kvalitní a opravdu dělaji co maji
jako dodržovani napěti atd AGM / VRLA / atd
doma mám třab nabíječku která má 3 roky od Ctek nabíjčka 5Amper a hadejte co dělá ? přebíjí akumulátor tedy všechyn typy
tak že ani Ctek neni zarukou kvality ,
pokud budeme všíchni časro nabíjet akumulátory v autech tak opětovně zvíšíme emise CO2
sice ne přimo ale proud se někde musí vyrobit
omlouvám se ze odbočení od tematu
doma mám tedka jak EXIDE EK700 tak optimu 50Ah zatím obě jen pujčené na testovaní, u optimitky jsou dvě malé nevýhody zaprvé optimitka je o něco víší než klasika takže se kabely musí dost natahnout , za druhé má jen 50Ah co mi třeba osobně nevadí
vyhody optimitky startuje cca poloviční dobu než klasika , dělší životnost než klasika , a hlavně kvalita je jende naž u klasiky
Edit : tak jsem tedka najel z připojenou OBD diagnostikou 120km a mužu říci že exide EK700 "chytry managment " přebíji
neustale do cpal 14.8 až 14.9v což je moc , prostě tahle nabíjel po celou dobu cesty aniž by jako koliv reagoval na brždění nebo akceleraci ! managment nabíjeni se choval jako akumulátor byl uplně vybytý !
zitra přehodím za Optimitku a uvidme co bude dělat managment nabáíjeni
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 29 lis 2018, 20:08
od Chasnik
harvi píše:chasnik: toto som si u mna nikdy nevsimol, a to som niekolkokrat robil aj pokus s dlhsim brzdenim motorom. ty mas isg? ako si to meral, cez bt obd alebo pomocou usb redukcie/meraku v zasukve zapalovaca?
harvi, tak potvrzuji, že teď v zimě se charge management chová jinak a drží se pořád mezi 14,2 - 14,5 V. A to jsem dnes jel na otočku Praha - Žďár nad Sázavou, takže se auto v pohodě prohřálo delší trasou. Zkoušel jsem jet i se sníženou el. zátěží (na denní svícení, vypnuto topení i rádio), ale pořád stejně. V teplejších dnech je to dobíjení jiné, pouští to i na 12,5 V, zřejmě když je aku nabitý.
Měřím to přes OBDII, měřák do zásuvky má teď v autě manželka. Ale v předchozím Ceedu GDI jsem měřil přes zásuvku (bez ISG) a napětí taky kolísalo, takže i tam nějaký ten nabíjecí management fungoval.
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 29 lis 2018, 22:39
od copper5252
ahoj sice podel tvrzeni Hyundai se nic nemusí "kodovat" při vymněně akumulatoru ale mi se to moc nezdá jelikož jak už jsem psal "chytrý " managment nabíjeni so chová k akumulatoru jako by byl uplně vybitý
tak nevím co si myslet
asi napišu na centralu at mi odpoví na par otazek ohledně výmněny akumulátoru
Edit : takže nakonec jsem skusil optimu ta funguje jak má managment nabíjení funguje ale z exdie EK700 nefunguje jak už jsem psal chová jako by byla baterka vybitá
což není !
tak jsem ze srandy koupil akumu AGM 70Ah a taky managment nabijení funguje jak má !
tak nevím co si myslet o akumulatorech Exide
jestli jsou takovy šmejdy nebo nebo jsem mněl smula na dva špatné kusy, každy z jiné serie
takže Exide vrátim a Optimu a akumu se nechám
na akumulatory mám dicky využití
zaroven mi to potvrzuje že Exide je nic moc ! jelikož už jsem se takhle "spálil" 4x z exide aku
EDIT : tak exide vracena bez problemu , ale co jsem všímnul pod nalepkou prodejce je na original poleby akumulatoru malym písmem napsano max napětí 14.6v mno takže nabijení 14.8 až 14.9 v by nebylo pro akumulator moc zdravé
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 04 lis 2022, 07:35
od fevlad
ahoj ,dnes ráno manželka nemohla naštartovať, už sa to stalo pár krát,baterku aj tu krabičku na nej som zahrial fenom cca 5 min a auto potom naštartovalo.Neviete co by to mohlo byt,baterka original od 2013.Dakujem
Re: Jakou novou autobaterii?
Napsal: 04 lis 2022, 08:08
od milosh
K te baterii bylo zajimavy tema na CT v Cernych ovcich tento tyden.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 801081102/