Stránka 6 z 8
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 26 lis 2021, 15:35
od Foxy
Osobne nevidím dôvod (ale môže to byť preto že moje porozumenie funkcie štartéra a celkovo motorov je
značne limitované) prečo by štartér nemohol mať dva zdroje energie, ak je stav dostatočný využije 48V a ak nie využije 12V, pričom 12V napája čip ktorý o tom rozhoduje. Neviem prečo by remeň spájajúci motor s elektromotorom mildhybridného systému musel byť (vždy) využívaný aj na štartovanie. Štartér sám o sebe je predsa elektromotor, ide len o to z akého zdroja dostane cievka prúd, a ak má auto dve batérie káble tam môžu ísť z oboch a "smart" elektronika si s tým poradí. Alebo naopak, ak je štartár integrovaný do elektromotoru hybridného systému, stále môže využívať ozubený spoj s motorom a zdroj elektriny k štartu by si tiež mohol vybrať pomocou elektronickej riadiacej jednotky, a potom v rámci hybridného systému počas jazdy stiahne koliečko (ako každý štartér) a pokračuje s remeňom.
Mne sa to zdá ako problém motorov a štartérov ktoré neboli stavané na hybridné systémy a tie k nim boli "len plácnuté". Ale pre motor ktorý bol od začiatku designovaný pre spoluprácu so 48V systémom sa mi to nezdá ako divočina... Či som v tomto tak nevzdelený že kvôli tomu nemôžem vidieť problém, ktorý ostatní vidíte ?
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 26 lis 2021, 17:15
od willy50
Jelikož nejsem vzdělán, ani nepracuji v automotive následující příspěvek berte jako něco z mého samostudia na internetu.
*
Start studeného motoru pomocí start-generatoru(SG) je značně riskantní z těchto důvodů:
-mechanické odpory studeného motoru jsou značné
-logika "výpomoci" je taková, že baterie systému nemusí být vždy plně nabitá
-přenos síly řemenem by nemusel stačit k roztočení motoru
Znalí mne opraví nebo doplní
*
Samozřejmě vývoj jde stále dopředu, např. byly pokusy zcela vynechat v motoru startér - motor se zastavil tak, aby byl píst v horní úvrati a zapálení směsi mělo motor nakopnout. To bylo ovšem nespolehlivé a do praxe se to nedostalo.
Tak třeba se časem MHEV obejde bez klasického startéru. (pokud nám dříve brusel auta nezakáže)
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 26 lis 2021, 18:40
od Pjotr1
Kdyby měl být vypuštěný 12V aku, tak pro 48V MHEV nejsou běžně externí nabíječky
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 26 lis 2021, 20:46
od motorol
Ono se šetří a nejsou čipy. Když 12v baterka startovala motor skoro 100 let, tak jsou líní to měnit. Proto i elektromobily maji take 12v baterku, která funguje na central, rádio a jiné blbosti. 12v a 48v neni to same, startér, který by bral oboji by byl drahej. Potřebuješ konstantní výkon na nahozeni. Výkon je UxI takze pro normal baterku bys musel mít 4x takový proud než pro tu druhou. Takze proč si to delat složité, když 12v baterka funguje?
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 26 lis 2021, 22:49
od stefanpilat
Myslím, že vedle dalších důvodů, co tu zazněly, dává to, co píše Pjotr1, smysl. Kdyby tam nebyl startér spojený s 12V baterkou a ta 48V by se vybila, tak by auto umřelo a nedalo by se žádným běžným způsobem oživit. Nehledě na to, že pokles napětí pod určitou úroveň Li-Ion baterie trvale ničí. To by ta 48V musela mít zabudovanou palubní nabíječku a vznikl by z toho fakticky plug-in mildhybrid. Z hlediska nákladů nesmysl.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 27 lis 2021, 07:59
od slabostka
motorol píše: ↑26 lis 2021, 20:46
Ono se šetří a nejsou čipy. Když 12v baterka startovala motor skoro 100 let, tak jsou líní to měnit. Proto i elektromobily maji take 12v baterku, která funguje na central, rádio a jiné blbosti. 12v a 48v neni to same, startér, který by bral oboji by byl drahej. Potřebuješ konstantní výkon na nahozeni. Výkon je UxI takze pro normal baterku bys musel mít 4x takový proud než pro tu druhou. Takze proč si to delat složité, když 12v baterka funguje?
- pozrel som si ako je to v suzuki a tam 12V aj 48V ide do starter generátora, tých 48V cez menič. Odpadá ďalší samostatný štarter. Nevidím logiku mať dva krát v aute rovnaké zariadenie. Full hybrid štartuje rovnako na veľkú baterku, 12V je len na obsluhu mozgu auta. Myslím že Hyundai by urobil najlepšie aby okukal už fungujúce riešenia a nesnažil sa silou mocou vymýšľať vlastné ak je na svete niečo čo je spoľahlivé a jednoduché.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 27 lis 2021, 11:27
od stefanpilat
Možná to bude i tím, že motor 1-5 T-GDI není jen s mild-hybridem, je i ve variantě bez něj, ta se dává např. do Ceeda. Asi je to schválně vymyšlené tak, aby se tam MHEV dal přidat bez jakýchkoliv změn na samotném motoru. Podobně jako u 1.0 T-GDI. Asi by se to taky dalo udělat tak, jako je to u toho Suzuki, ale asi by to znamenalo o nějaký chlup vyšší náklady. Zase nepochybuji o tom, že to mají
spočítané.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 27 lis 2021, 12:36
od slabostka
je mi jasné že okukali všetko čo existuje, nie sú hlúpi a asi je to fakt o nákladoch na výrobu, náklady na údržbu už riešiť nemusia
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 28 lis 2021, 15:15
od pozorovatel
slabostka píše: ↑25 lis 2021, 07:10
nebudem špekulovať o chybe - možno spojka? ale napadlo mi že ak spísal reklamačný list teda pripustil chybu tak na riešenie reklamácie je 1 mesiac nie? neviem aký dobrý je ten servis ale fakt je to tragedia ak ťa takto "odbavia".
Bol som v druhom autorizáku tam sa mi podarilo len termín vybaviť na druhý decembrový týždeň no prijímací technik si okrem spojky nič iné nevedel predstaviť. Štvrtok im mám doniesť auto, v piatok sa s tým prevezú, keď bude všetko studené. Hovoril, že skúsia nakalibrovať prevodovku, možno nový software. Pokiaľ to nepomôže tak výmena dvojspojky.
Btw. keby niekoho zaujímala hodinovka servisu v Nemecku, je to 104,90€.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 13 pro 2021, 00:37
od thaischumi
Ha, týpek zapojil 3x USB powerbanky do série a je to
https://www.youtube.com/watch?v=lRE3XKxp4nk
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 13 pro 2021, 08:19
od dibarbora
Týpek pravdepodobne ešte nevyhorel…….
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 13 pro 2021, 08:51
od Mexican
tak a teraz si to spocitajme uzivatelsky:
-> tri powerbanky u ktorych nenavratne zmrsim tri nabijacie kable, pocitam aspon s 10000mAh aby to malo aspon vyznam nad tym premyslat:
3x 300kc = 900kc
-> spotebny material odpory, diody ak nie som zberac starych motherboardov z PC = cca 100kc
no a teraz realita: nabija to 2 amper, super. Problem je ze inteligentne nabijacky za 500kc nabijaju roznymi rezimami, co celkom pomaha baterke
na zaver polozim otazku - nie je lepsie proste kupit napr v lidlu nieco takehoto a mat proste pokoj?
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... p100310486
(teraz je na lidl plus kupon 200kc na vsetko), takze s dopravou az do domu za 1300kc s istotou, ze mi tych asi 10 podomacky zbastlenych konektorov niekde nevyskratuje a nespali auto, barak a pol ulice? Ja som fanda lacnych a vyhodnych rieseni, ale co je moc, to je prilis
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 13 pro 2021, 13:15
od willy50
Tak toto je opravdu hyperbastl.
Nekritizuji něco moc často, ale tady je všechno špatně!
-"ovíjené"
spoje, wtf?
-dioda v sérii, zbytečně
-tolik práce pro dodání náboje v nejlepším případě 5Ah
Pokud to autor myslel jako příklad, že i tak to jde, no prosím, ale doufám, že někoho nenapaddne si to vyrábět!
(měl jsem puštěno bez zvuku)
Nevím přesně, jak funguje ta "startovací" nabíječka z Lidlu, ale předpokládám, že by tam mohl být nějaký udržovací režim? To by pak bylo čisté řešení. A za prakticky stejné peníze. Jak již napsal
Mexican.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 14 pro 2021, 11:54
od sarin007
Tak jsem v neděli zkusil nabíječku z Lidlu za 500,- Kč a za mě naprosto v pohodě
. Nabíjel jsem baterii v i30 FB, bylo mi divné, že už se nějakou dobu nezapnul start-stop. Vždy se rozsítí jen oranž symbol, že nejsou podmínky pro zapnutí OK. Jako o start-stop mi nešlo, ten většinou vypínám, ale bylo mi divné, proč se nezapne. Vzhledem k tomu, že auto tento rok dost prostálo, než s ním začal jesdit syn, kterému jsem ho kupoval, zaměřil jsem se na baterku. Nabíječka je opravdu blbuvzdorná a její zapojení a spuštění naprosto jednoduché. Nabíjelo to cirka 10 hodin. Po krátké projížďce už se start-stop aktivoval. Takže baterie nebyla zrovna v dobré formě.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Napsal: 14 pro 2021, 13:18
od willy50
Tak to byla baterka slušně vybitá
Asi se vyplatí, pokud se málo jezdí, vyřadit inteligentní nabíjení např. jízdou na potkaváčky.
Nabíjel's módem *(hvězda)?