Stránka 6 z 11

Re: Ioniq 5

Napsal: 29 zář 2021, 16:15
od stefanpilat
Do elektřiny bohužel tu biosračku namíchat lze. Jsou u nás elektrárny, co ji spalují. V roce 2020 tvořilo spalování biomasy 3,4 % energetického mixu, což není úplně málo. Proto říkám, že radši na polích fotovoltaiku než řepku. Jestliže se z jednoho hektaru biomasy dá ročně v nejlepším případě získat tak 60 MWh energie, tak z jednoho hektaru FVE je to v našich podmínkách za rok klidně 600 MWh, což je desetkrát víc. Hlavním problémem záboru orné půdy není fotovoltaika, ale řepka do biopaliv.

Re: Ioniq 5

Napsal: 29 zář 2021, 16:27
od sarin007
Školník píše: 29 zář 2021, 12:09 S Ioniqem 5 každé nabíjení cca 5 minut je cca 100km dojezdu.
S tím nabíjením a dojezdem si nejsem tak zcela jistý. Ono je totiž něco na papíře a jiná je raealita. Sám jsem byl překvapený. Oni totiž všude tvrdí tato hezká čísla, jak se to rychle nabije, ale zapomínají uvést, kolik takových nabíječek takto schopných v ČR máme. Ono jich je jen pár. Ostatní mají nabíjecí proud nižší, tím se doba nabíjení podstatně prodlužuje. A pak ještě to, že stojan má sice třeba 3 nabíječky, ale jen jedna nabíjí rychle, ostatní méně a méně :cry: Sám jsem nad EV uvažoval, garáž mám, oživovat bych to tedy mohl, ve městě nějaký 3-4 místa na nabíjení máme (i když většinou jsou plný). Ale zatím jsem to vzdal. Jednak kvůli pořizovací ceně (Ioniq5 vesrus SantaFé v plný, prostě Santa je za ty prachy kus auta pro rodinu) a pak těch nabíjecích míst je zkrátka málo. Prostě si neumím představit, že se rozhodneme někam jako rodina vyjet a já zjistim, že mám baterku na 30% a začnu řešit nabíjení. Takhle natankuju a razíme. Vidím to doma na koloběžce co má kluk. Věčně ji má vybitou a když se udělá hezky a chce na ní vyrazit, musí nejdřív 3 hodiny čekat, než se nabije a pak už většinou nikam jet nechce.

Ale chápu, že po koupi EV auta musí člověk celý ježdění přetočit o 360 stupňů a změnit vše, co měl do té chvíle zažité. Otázka pro mě je, zda se mi to zažité co funguje chce měnit :-k

Re: Ioniq 5

Napsal: 29 zář 2021, 17:07
od stanKon
stefanpilot: biomasa pro spalování není řepka. ale dřevní štěpka

sarin007: když něco přetočíš o 360 stupňů tak seš ve stejné pozici :wink: :mrgreen: .

Re: Ioniq 5

Napsal: 29 zář 2021, 17:28
od stefanpilat
Ok, těch 3,4 % není zdaleka jen z řepky, to je určitě pravda, nicméně řepková sláma se v elektrárnách skutečně spaluje.

https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zd ... ci-biomasu

Re: Ioniq 5

Napsal: 29 zář 2021, 17:42
od Školník
sarin007 píše: 29 zář 2021, 16:27
Školník píše: 29 zář 2021, 12:09 S Ioniqem 5 každé nabíjení cca 5 minut je cca 100km dojezdu.
S tím nabíjením a dojezdem si nejsem tak zcela jistý. Ono je totiž něco na papíře a jiná je raealita. Sám jsem byl překvapený. Oni totiž všude tvrdí tato hezká čísla, jak se to rychle nabije, ale zapomínají uvést, kolik takových nabíječek takto schopných v ČR máme. Ono jich je jen pár. Ostatní mají nabíjecí proud nižší, tím se doba nabíjení podstatně prodlužuje. A pak ještě to, že stojan má sice třeba 3 nabíječky, ale jen jedna nabíjí rychle, ostatní méně a méně :cry: Sám jsem nad EV uvažoval, garáž mám, oživovat bych to tedy mohl, ve městě nějaký 3-4 místa na nabíjení máme (i když většinou jsou plný). Ale zatím jsem to vzdal. Jednak kvůli pořizovací ceně (Ioniq5 vesrus SantaFé v plný, prostě Santa je za ty prachy kus auta pro rodinu) a pak těch nabíjecích míst je zkrátka málo. Prostě si neumím představit, že se rozhodneme někam jako rodina vyjet a já zjistim, že mám baterku na 30% a začnu řešit nabíjení. Takhle natankuju a razíme. Vidím to doma na koloběžce co má kluk. Věčně ji má vybitou a když se udělá hezky a chce na ní vyrazit, musí nejdřív 3 hodiny čekat, než se nabije a pak už většinou nikam jet nechce.

Ale chápu, že po koupi EV auta musí člověk celý ježdění přetočit o 360 stupňů a změnit vše, co měl do té chvíle zažité. Otázka pro mě je, zda se mi to zažité co funguje chce měnit :-k
Kokal jsem přímo na mapu nabíječek které nabíjejí víc jak 100kw a v CZ jich je celkem 11 a to u Lovosic, Praha a na D1 u Humpolce. Když si vezmu, že naše země z Aše do Ostravy po silnici je cca 700 km, tak mi vychází ze na jedno až dvě nabíjení to musím dát i kdych nechtěl když budu mluvit o těch rychlejch. No a na těch 50 kW kterejch je tady cca 700 ks to s Ioniqem nebude o nic pomalejší.

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 11:50
od sarin007
stanKon píše: 29 zář 2021, 17:07 stefanpilot: biomasa pro spalování není řepka. ale dřevní štěpka

sarin007: když něco přetočíš o 360 stupňů tak seš ve stejné pozici :wink: :mrgreen: .
Pravda, otočil jsem se asi moc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 11:59
od sarin007
Ioniq5 podporuje nabíjení až 220 kW na ultra rychlé stejnosměrné dobíjecí stanici - z 10 na 80% kapacity akumulátoru za 18 minut. Kolik takových v ČR je? Valná většina má 50 kW (pokud tam přijedu první a nezbyde na mě ještě míň, tzn. nabíjení za hodinu a půl. A to už nevypadá tak hezky, jak je všude uváděno.

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 12:34
od Školník
Sarin007: Podle všeho co jsem zatím kolem nabíjení Ioniqu 5 našel na netu a YouTube, tak na 50Kw nabíječkách to tam teče v hodnotě 43-47Kw(takže cca 35 min a je to nabitý) a ta křivka je téměř od začátku až po konec. Třeba Audi GT e-tron a Porsche se na těchto nabíječkách nabíjí jen kolem 30Kw, prý si to neumí nějak přebrat ale řekl bych, že to bude jen otázka nejakého upgradu a bude to OK.

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 12:53
od Mexican
Školník ty ale stale uvazujes s tym, ze si jediny kto ma EV a bude potrebovat dobijat. Nie som ziadne dialnicne eso (a laveho pruhu sa bojim), teraz som vsak len s Accentom (a bolo tam za mojich 20 rokov jazdeia par dalsich aut) naskakal 370 000km, takze o tom co sa deje na odpocivadlach trochu prehlad mam. Nebudem vobec riesit extremne vytazovane tahy v zahranici a poriesim skor cesku D1 a slovensku D1. Pisal som ti pred par prsipevkami, ze ako problem vidim fakt ze aj keby tam tych rychlostojanov bolo 10, tak na dobitie tych 100 km ako si pisal sa celkom nacakas. Ano, viem ze existuju aplikacie (napr Sygic uz ma tiez EV mod) ktore ukazuju kde po ceste su volne stojany. Ale to je stale fakt len take to hranie sa. Realne situacie budu narocne a uz teraz ti to mozu dosvedcit ludia, ktori EV maju. A to si myslim, ze infrastruktura celkom stiha s predajom samotnych EV. Koncepcne to ale bude furt pruser ak nebude mozne nabit / vymenit bateriu do 10 minut ekvivalent dojazdu terajsej nadrz (tz 500+ km) so zachovanim zivotnosti clankov. Pretoze ked hovorime A, spomenme aj B ze ak budeme prat energiu do EV len rychlonabijackami, ten pokles kapacity nebude rocne v jednotkach percent

nebudem to tu uz ale plevelit, ono je vlastne vlakno o elektromobilite niekde inde. Kupil si, tesis sa. Je to dobre. Ja budem rad vidiet nove auta s neotrelym dizajnom. Uz sa mi z tych volcvagnov a milion varian Skodoviek vypadajucich na jedno brdo dviha kufor.

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 13:46
od Školník
To je pořád dokola [-o< . Budu pospíchat, tak budu hledat nabíječku DC, nebudu pospíchat, nabíjím na AC ](*,) . Klasická zastávka s mojí paní...Jde se čurat,káva a cigáro a když je s náma i pes tak není vůbec kam spěchat. Chápu, že né každý když někam jede, jede na pohodu. Však ona ta elektromobilita nám tady taky nevypukne od zítřka nebo nedej Bože od nového roku :wink: :lol: :mrgreen:

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 14:16
od stefanpilat
Přesně tak. Já si z toho taky vůbec těžkou hlavu nedělám. Když jsme о víkendu projeli věštinu D1 od Prahy až po Hulín, tak jsme stejně zastavovali třikrát. Z toho byly na dvou místech úplně prázdné nabíjecí stanice (MOL Velké Meziřící a OMV za Brnem). Než se všechno odbavilo - dojití na záchod, koupě a vypití kafe, přebalení malého atd., tak to byla vždycky nejmíň půlhodina. Takže i při těchhle dvou pauzách by se mi i při výkonu 50 kW dobilo asi 250 km dojezdu. A to nepočítám hodinovou obědovou pauzu v mekáči. Já tam teda za sebe žádné velké omezení nevidím a to nejezdím zdaleka jen krátké trasy (pravidelně přejíždíme mezi bytem v Lysé nad Labem a domem v Uherském Brodě). Bohužel jen ta pořizovací cena je pro mě zatím příliš vysoká...

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 14:46
od Školník
Stefanpilat...DÍKÝ!!!! =D> =D> =D>

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 15:03
od motorol
Auta na baterky se prodavaji už přes 10 let, nával na nabijeckach zatím neni. Do roku 2025 se tváři, ze se nic měnit nebude. Pokud pak bude nejspíš cekacka zase cca rok. Takze do roku 2026 bude max vic prázdných dobijecich stanic. Takze klídek a pohoda.

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 15:32
od stefanpilat
V tuto chvíli u nás připadá zhruba 10 elektroaut na jednu nabíjecí stanici. Z nich se ale naprostá většina pravidelně dobíjí doma a na veřejné nabíječky se podívá jen občas. Výstavba mnoha dalších nabíjecích stanic se plánuje. V dohledné době to nevypadá, že by měla nastat nějaká velká tlačenice o místa na nabíječkách. Výjimkou jsou nějaká silně frekventovaná místa, jako je třeba mekáč u Lokte nebo Lidly, kde je nabíjení zdarma.

Re: Ioniq 5

Napsal: 30 zář 2021, 15:59
od sarin007
A jak je to vlastně u Ioniqa s nabíjecíma kabelama? Může jako na všechny stojany nebo jen na vybrané modely? Jen jsem procházel mapu nabíječek a udivilo mě, že u každé se po rozkliknutí objevil typ přípojky :-k Jinak mě docela překvapil cenový rozptyl za kW na jednotlivých stanicích. Tam to skáče sem a tam jak na burze :mrgreen: