Zvýšená podlaha v kufru (mezipodlaha)
Tak jsem konečně (téměř) dokončil výrobu vlastní mezipodlahy do zavazadlového prostoru pro Heduši. Na jednu stranu jsem rád, že se i30 dodávají s tzv. kufrem XXL, protože občas potřebuju vozit uvnitř bicykly (
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ic#p599490), na druhou stranu mi ale vadilo, že v kufru chybí jakékoli snadno dostupné odkládací prostory pro drobnosti. Rozhodl jsem se proto vyrobit „variabilní mezipodlahu“, kterou by bylo možné jednoduše nandat, jednoduše vyndat, případně ji využít složenou jen z části apod. Oproti tvarovému řešení, které používá výrobce u originálního provedení, jsem se nakonec rozhodl pro uspořádání, které se v posledních letech montuje do Škodovek – základní rovina je vymezena pouze plochou mezi podběhy, to co je za podběhy, tvoří od této plochy oddělený prostor s původní hloubkou. Po stranách tak vzniknou dvě hlubší snadno přístupné kapsy, které se vždy hodí.
Aplikoval jsem princip, kdy všechny hlavní prvky podlahy jsou vlastně lamely o jednotné šířce 25 cm, aby šly po demontáži snadno naskládat jako prkýnka na sebe a zabíraly co nejmenší prostor. 4 lamely slouží jako samotná podlaha, 2 lamely fungují jako bočnice – oddělují ten prostor za podběhy a navíc upevňují podlahu ze stran. Jako materiál jsem zvolil překližku 9 mm (to tedy nebyla zrovna dobrá volba
) a potah Mecatron (to naopak byla velmi dobrá volba
). Potah jsem nalepil z obou stran, aby bylo možné lamely pokládat libovolně a třeba je i otočit, kdyby se časem prohnuly, zkroutily apod. Podlaha je položena na volné „konstrukci“ (rámu) z extrudovaného polystyrenu. Mezi polystyrenovými segmenty pod podlahou je dost prostoru na všechny ty kablíky, gumicuky, nabíječky, řetězy (v zimě), nářadí, deštníky, igelity... Možná to v budoucnu ještě uspořádám do nízkých papírových krabic, které tam vložím.
Všechno komplet to váží cca 8,5 kg (lamely, rám, čalounění) – myslím, že s běžnými materiály na bázi překližky (nebo OSB či dřevotřísky) se s ohledem na požadovanou tuhost už níž dostat nelze. Není použit žádný spojovací materiál, vše je fixováno přesnými rozměry, dilatace zajišťuje stlačitelnost Mecatronu a pružné vůle původního čalounění kufru.
Co ještě zbývá dodělat?
- Trochu Mecatronu mi ještě zbylo, tak ještě potáhnu ty kusy polystyrenu, které jsou za nějakých okolností někdy vidět (viz např. při sestavě v polovičním rozsahu).
- A ještě musím vyříznout díru v původní podlaze (resp. udělat tam víko), aby bylo možné se snadno dostat k tomu kastlíku, co je vedle rezervy.
- Část polystyrenového rámu upravím ještě tak, aby šly do podlahy schovat dva střešní příčníky nebo roletka.
Pár obrázků:
- Rám podlahy – extrudovaný polystyren
- 06-01-podlaha-ram.jpg (90.61 KiB) Zobrazeno 1641 x
- Sestavená podlaha před očalouněním
- 06-02-podlaha-sestavena-preklizka.jpg (81.17 KiB) Zobrazeno 1641 x
- Čalouněné segmenty
- 06-03-podlaha-segmenty.jpg (143.84 KiB) Zobrazeno 1641 x
- Podlaha demont komplet venku
- 06-04-podlaha-slozena-vyndana.jpg (156.84 KiB) Zobrazeno 1641 x
- Podlaha sestavená – finální stav
- 06-05-podlaha-sestavena-calounena.jpg (104.52 KiB) Zobrazeno 1641 x
(další obrázky v dalším příspěvku...)