Stránka 6 z 6

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 16:07
od Hugo11
Ja teda nikde nenasel zadne technicke/tribotechnicke zduvodneni, ze by motoru, ktery byl zkonstruovany s ohledem na pouziti oleje se snizenou HTHS viskozitou skodil olej s normalni HTHS viskozitou. Automobilka dnes samozrejme z duvodu snizeni spotreby/co2 emisi a homologaci musi vyzadovat oleje se snizenou HTHS viskozitou, ale rozhodne v prechodovem obdobi (a to u vyrobcu napric trhem) bylo mozne pouziti oleju ruznych specifikaci a fungovalo to, resp. funguje dodnes.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 17:30
od vortata
Měl jsem před tím FORDy - Mondeo, MARK I, MARK III a S-Max a olej jsem si měnil sám na chalupě. Chci si ho po záruce také měnit sám, i když slyším, že jsou problémy sehnat levnější filtry a ještě nevím, zda je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí. V servisech jsou podnikatelé, kterým jde jenom o zisk za každou cenu a to mi není sympatické.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 17:38
od vortata
Omlouvám se, v manuálu je předepsán olej 0W-20 a nikoliv 0W-30.
Jinak pro Axel Foleyho : Mám najeto 4060 km, kontroloval jsem olej v motoru a stále je hladina mezi kontrolními ryskami. Nedoléval jsem.

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 19:08
od Mexican
hodte uz konecne na toho chlapika deku! :twisted:

tema olej je tu rozoberana myslim uz dostatocne. Je samozrejme rovnaky napriec vsetkymi benzinovymi motorizaciami u NX4 (ICE, MHEV, HEV a PHEV)

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 19:20
od vortata
Ten chlapík s nickem mexičan je nějak moc popudlivý. Toho bych na silnici nechtěl potkat. :oops:

Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)

Napsal: 18 zář 2024, 19:53
od Mexican
bez obav. Na akcne stvrtky do Kauflandu nejazdim, mojim revirom su vacsinou dialky :-)