Stránka 6 z 12
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 15 úno 2022, 14:40
od Mexican
Mr Hyundai: problemy tam boli dva
1, cena (to chapem ako odpovedala Kia aj ako to beries ty). Je to vsak divne, pretoze ani Hyundai nema lacnejsie diely v CR ako na Slovensku (su cenovo rovnake). Rozdiel vyse tretiny uz povazujem za tak hlupeho dielu celkom pruser, predstav si ze to naboris predkom a je tam na opravu okre tohto kryt aj naraznik, blatnik, maska atd, atd. To si rovno na rozdiele 20-30 000 len na dieloch
2, dodacia lehota - ten isty sklad, ten isty diel - predajca z Kia Martin (Sk) dodanie do 24h), dva origo servisy Kia Brno jeden 14 az 30 dni, druhu rovno 30 dni
Kombinacia tychto dvoch faktorov ma trochu rozhodila a vyprovokovala. Cislo som im poslal hned v druhom poste ale toz uz mali nastartovanu univerzalnu odpoved.
Mno, som zvedavy na realnu skusenost a prvu servisnu prehliadku so Stonicom, poreferujem. Srabacky som si oznacil olejovy filter a uvidime ci ho vymenia alebo len olej odsaju a co budu fakturovat. Co som videl, tak za prvu servisnu prehliadku chcu tu v okoli podobne nezmysly co u Hyundaia - takze 6000 az 9000kc
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 15 úno 2022, 14:48
od Mr. HYUNDAI
A to je ten rozdíl mezi námi, já za sebe nevidím problém ani v jednom
.
A ceny dílů při ráně jsou mi fuk, proto mám auta pojištěná s nulou. Je na pojišťovnách, aby tlačily na importéry, aby nešroubovali ceny do nesmyslů. Po hříchu to nečiní, proč, to netuším, ale přestal jsem řešit věci, které nemám možnost ovlivnit. Kdo by to do mě byl před pár lety řekl, to jsem vycházel z toho, že když zeď neprorazím hlavou na první pokus, tak na pátý už to půjde... Asi stárnu
...
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 15 úno 2022, 15:19
od Mexican
okay. A ako budes riesit to, ze namiesto par dni bude servis na ND cakat mesiac? mne sa to od podstaty veci zda proste zly pristup. Nenervujem sa, nestresujem sa ale zaujimam sa o to. Ja som v reale v zasade dost ezo clovek. Je mozne ze dostannes nahradne auto, ale ono sa to zapozicanie auta proste nieke prejavi. A monzo to potom znasaju dalsi zakaznici na servisnej hodine. Neviem, len spekulujem
poistenie s nulou znamena ze platis o dost viac ako by si platil s nejakou spoluucastou. Ale chapem, auta menis rychlo takze to nedojde do faze ze sa ti uz poistka "nevyplati". Ani kvoli najazdu ani kvoli veku. No bohuzial su tu ludia ako ja, ktori auta nemenia tak casto (pretoze mi to prijde mrhanie zdrojmi financnymi a materialnymi (to ezo je u mna dost spojene s eko)
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 15 úno 2022, 15:46
od Mr. HYUNDAI
Odzadu - to je relativní, Ty dojedeš auto do smrti, já pustím do oběhu zánovní ojetinu, která řetězením výměn pošle nějakou starou vránu na konci do šrotu (kdo si koupí moje bývalé dvouleté auto, prodá svoje pětileté, to si koupí někdo, kdo se zbaví sedmiletého atd.). Kdo z nás pak zatěžuje planetu víc
. Osobně tipuju nula od nuly pojde a je to jen o preferencích.
Pojištění - ta nula je ze zkušenosti - projdi moje vlákno. Moje žena zvládla za tři roky 4 pojistné události dohromady za víc jak čtvrt mega. Takže se ty pojistky s nulou rozhodně zaplatily
.
Já pamatuju doby, kdy centrální sklad ND pro ČR byl pro
v Průhonicích a měl větší zásoby než tehdejší evropský centrální sklad v Belgii, takže jakýkoliv díl jsem v Praze měl do hodiny
- ovšem před čtvrt stoletím
. Jak se rozšiřovala paleta modelů a rostly nároky na prostor i finance, tak se čas dodání začal natahovat. K tomu se přidává přetíženost servisů. Takže opravy se plánují podle kapacity, dodání dílů a disponibilních náhradních aut. Pokud je to prkotina, která provoz auta moc neomezuje, tak je fuk, kdy to bude, jestli za týden nebo za měsíc, pokud je to nepojízdné, tak je v zájmu samotného servisu to vyřídit co nejdřív, aby jim to zbytečně neblokovalo náhradní auto.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 06:35
od Axel.Foley
Ano, dodací lhůta náhradních dílů naštve. O to víc, že to samé někde to zvládnou za den a jinde za 30. Evidentně logistický problém, ačkoliv za mně nepochopitelný.
Bohužel, taky jsem čekal na novou kapotu 3 týdny, a to je lisují za rohem, v Nošovicích
Na druhou stranu, pracuji v lisovně a nalisování jednoho kusu dílu může znamenat šílené prostoje + spoustu odpadu a s tím spojené náklady, k tomu se přidá porucha na lisovacím nástroji... a už to jede...
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 07:45
od Martinsp
Ještě horší než když to nejde je že se nechce.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 10:49
od Maras
Axel.Foley píše: ↑16 úno 2022, 06:35
Ano, dodací lhůta náhradních dílů naštve. O to víc, že to samé někde to zvládnou za den a jinde za 30. Evidentně logistický problém, ačkoliv za mně nepochopitelný.
Bohužel, taky jsem čekal na novou kapotu 3 týdny, a to je lisují za rohem, v Nošovicích
Na druhou stranu, pracuji v lisovně a nalisování jednoho kusu dílu může znamenat šílené prostoje + spoustu odpadu a s tím spojené náklady, k tomu se přidá porucha na lisovacím nástroji... a už to jede...
Axeli je to sice za rohem, jenže plechové náhradní díly putují po objednání z Nošovic na Slovensko do KIA na jejich lakovnu, kde probíhá povrchová úprava fosfátováním a až pak do servisu, který si díl objednal. Bavím se o pohledových dílech jako je kapota. Nějaký spodní kryt, ten se v Nošovicích nelisuje, to jde od dodavatele.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 11:15
od Mr. HYUNDAI
A z toho Slovenska se ještě vydá do centrálního skladu ND v Německu a teprve potom se vrátí do Čech do servisu. Pokud vím, tak všechny ND jdou přes centrální sklad v Reichu.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 13:56
od kiviss
Jen pro info. 1.servisni prohlídka mně stala 5 800 Kč včetně DPH. Dali mi slevu za věrnost Jinak standardní cena je 6500 Kč.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 14:20
od kremilek10
kiviss, ale je treba dodat kde to bylo ...
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 15:24
od Axel.Foley
Maras, Mr.
: Děkuji za vysvětlení.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 15:30
od Mexican
Maras: a co ten Erd v madarsku? na fotkach to vyzera takto:
je to len Mobis ako taky? je tam velkym hyundai / Kia genuine parts
9odtial mam ten inkriminovany spodny kryt motora (Stonic, korea)
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 16 úno 2022, 15:32
od Maras
Netuším. Těch dodavatelů je tolik, tohle fakt nevím,sry.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 25 dub 2022, 15:55
od casco
Absolvoval som 1 GP v
Autopolis servise v BA na Panonskej:
1. vymena oleja + olejovy filter
2. vymena tlacidiel na volante
3. update map - kedze som mal najnovsiu, tak nebolo treba
4. kontrola vozidla, premazanie zamkov
5. nastaveny servisny interval na spravne hodnoty - je to u mna uzamknute (nie je mozne editovat)
6. cena 190e
Zisteny mierny unik motoroveho oleja v oblasti CVVD (vraj chybicka motorov t-gdi 132Kw). Zarucne pretesnenie na bud tyzden.
Celkovo - spokojnost.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 25 dub 2022, 16:14
od WalterB
Tomu říkám zajímavé poměry: auto máš minimálně o 100% dražší, než mám já, a přitom náklady na 1. GP jsou o 50% lacinější
A to ještě v jednom z nejdražším měst a taky to vypadá, že na tom autě opravdu i něco udělali. Inu, těch bych se tedy držel