Re: Koupě nového auta vs. aktuální dění ve světě
Napsal: 13 lis 2022, 15:01
V lete u nas doma uzrala myslenka, ze Fastback je sice fajn, ale objevujici se zdravotni komplikace nelze do nekonecna prehlizet, a nastal cas uvazovat o aute s vyssim posazem a hlavne s pohodlnejsim nastupovanim a vystupovanim.
Ac jsem v principu priznivcem myslenky HEV, od zacatku jsem uvazoval o cistem ICE. Mam totiz dojem, ze soucasna implementace HEV je jakasi betaverze, kde kazda automobilka hleda sve vlastni reseni, nekompatibilni s ostatnimi. Az bude na trhu reseni od firem jako Bosch, ktere bude vyuzivat vyznamna cast automobilek, pak pujde cena dolu a opravitelnost nahoru.
V prvni fazi jsem u prilezitosti rocni prohlidky vznesl dotaz v oblibenem autosalohu Hyundai, jak by mohla vypadat vymena Fastbacku za Tucson. Ochotny prodejce vypracoval nabidku, cena vykupu i doplatek vypadaly v poradku, problem byl jen dodaci doba. Skladovek je malo a cekani muze byt veeelmi dlouhe.
Po nejake dobe se mi to rozlezelo a rekl jsem si, ze Tucson je zbytecne moc velika stodola. Rozhodl jsem se, ze Fastback zustane v garazi a k nemu pribyde neco mensiho, ale vyssiho.
Zkusil jsem tedy nejdrive poptat Konu, ale dodaci doby se ukazaly jako jeste vetsi problem, nez v pripade Tucsonu. Nabidka motoru pro Konu je velmi omezena. Zakladni litrovy preplnovany trivalec (120 k) a nebo 1.6 (200 k); nic mezi tim. Krome toho se ukazalo, ze Kona nema ani ve vybave Style PE sedadlo spolujezdce stejne nastavitelne, jako to ridicovo.
Obehl jsem tedy prodejce nekolika dalsich znacek.
Nakonec zvitezil Opel s modelem Crossland ve vybave Ultimate (skladovka ihned k odberu). Auto priblizne o pudorysu Kony s vetsim vnitrnim prostorem, obe predni sedacky s prodlouzitelnym, vyskove i sklonove nastavitelnym sedakem a s bederni operkou. Motor, bohuzel, trivalec 1.2 s vykonem 130 k a automaticka (menicova) prevodovka.
Ac jsem v principu priznivcem myslenky HEV, od zacatku jsem uvazoval o cistem ICE. Mam totiz dojem, ze soucasna implementace HEV je jakasi betaverze, kde kazda automobilka hleda sve vlastni reseni, nekompatibilni s ostatnimi. Az bude na trhu reseni od firem jako Bosch, ktere bude vyuzivat vyznamna cast automobilek, pak pujde cena dolu a opravitelnost nahoru.
V prvni fazi jsem u prilezitosti rocni prohlidky vznesl dotaz v oblibenem autosalohu Hyundai, jak by mohla vypadat vymena Fastbacku za Tucson. Ochotny prodejce vypracoval nabidku, cena vykupu i doplatek vypadaly v poradku, problem byl jen dodaci doba. Skladovek je malo a cekani muze byt veeelmi dlouhe.
Po nejake dobe se mi to rozlezelo a rekl jsem si, ze Tucson je zbytecne moc velika stodola. Rozhodl jsem se, ze Fastback zustane v garazi a k nemu pribyde neco mensiho, ale vyssiho.
Zkusil jsem tedy nejdrive poptat Konu, ale dodaci doby se ukazaly jako jeste vetsi problem, nez v pripade Tucsonu. Nabidka motoru pro Konu je velmi omezena. Zakladni litrovy preplnovany trivalec (120 k) a nebo 1.6 (200 k); nic mezi tim. Krome toho se ukazalo, ze Kona nema ani ve vybave Style PE sedadlo spolujezdce stejne nastavitelne, jako to ridicovo.
Obehl jsem tedy prodejce nekolika dalsich znacek.
Nakonec zvitezil Opel s modelem Crossland ve vybave Ultimate (skladovka ihned k odberu). Auto priblizne o pudorysu Kony s vetsim vnitrnim prostorem, obe predni sedacky s prodlouzitelnym, vyskove i sklonove nastavitelnym sedakem a s bederni operkou. Motor, bohuzel, trivalec 1.2 s vykonem 130 k a automaticka (menicova) prevodovka.