Stránka 6 z 6
Re: Getz I. brzdy
Napsal: 17 čer 2010, 13:34
od mirpie
brzdový kotouč se mění, pokud je již pod hranicí své předepsané minimální tloušťky, dále je-li prasklý nebo zvlněný, vždy se mění po páru. Jinak brzdové desky je možné oddělat po 10tis km, ale pokud to byly origo desky
, nebo jiná lepší značka, pak si chcou jen asi mechanici potažmo servis vydělat a nevěřím, že by se tak rychle sjely. Pokud se mění kotouče, dávaj se i nové brzdové desky.
Re: Getz I. brzdy
Napsal: 29 čer 2012, 12:27
od alvin
Ja som včera spozoroval,po niekoľkodňovom státi, a následne krátkej jazde,také cvrlikanie,preušovaný zľahka šelest od kolies. Pri dlhšej jazde a vyššej rýchlosti sa to stratí. Tipol by som to na pridrhajúci niektorý piestik brzdových platničiek. Má niekto podobné skusenosti ? Ja som mal podobnú skusenosť na Ibize,ale neriešil som to,ono to postupne zmizlo
Re: Getz I. brzdy
Napsal: 29 čer 2012, 23:40
od aldakutil
Já měl na jaře pískání při uvolnění pedálu. Jak bylo tepleji sundal jsem třmeny, a pod gumičky válců stříknul olej. A je po problému.
Re: Getz I. brzdy
Napsal: 15 srp 2012, 09:06
od AleKa82
U Getze I. generace se měnily brzdové destičky po 45000km a v 90000km se měnily kotouče na předku. Samozřejmě je možné ty kotouče oddělat i o dost dříve.
Re: Getz I. brzdy
Napsal: 18 srp 2012, 19:42
od alvin
Ja sa blizim k 80 000,ale kotuce uz spievaju labutiu piesen,pri brzdeni z vyssich rychlosti nad 80 km/h citim vibracie,roztrasie sa cela predna naprava cetne volantu v ruke takze pri najblizsej serviske sa menia,poznam tento efekt z Wartburga 353,ale tam a zcal prejavovat az po cca 230 000 km ,assi ani nbudem cakat do jari a dam asi aj vymenit rovody klinove remene,hoc ma ubezpecovali na prehliadke 19.3. ze nie je treba. Hoc by som mal teraz aj na novšie,ale Veľrybák spoľahlivo slúži,tak mienim do neho ešte zaivestovať,doba je ťažká a nechcem sa vyhádzať z peňazí kúpou nového,hodlám si ho ponechať,kým nezačne vážnejšie zlostiť,alebo čo je u kórejca pravdepodobnejšie,podobne,ako kedysi u FIATov,nezačne hniť kasňa, k tomu sú kórejci po cca 10-12 rokov náchylní a už rentabilnejšie ako výmena prahov,či podlahy je výmena auta. Dnes , v zásade auto 8 a viac ročné,má väčši užitkovu,ako trhovú hodnotu,kým spoľahlivo slúži a hlavne používa sa na denné jazdenie do práce a pod.,ako v mojom prípade,má väčšiu hodnotu,než by som zaň dostal pri prípadnom predaji, z roka na rok klesajú ceny ojetin,auto staršie ako 6 rokov klesá na cene geometrickým radom,ale na kvalite nemusí vôbec,do tých 12 rokov môže bezproblémovo slúžiť majiteľovi,ako raz ke´d som čítal reportáž v Světe Motorů z talianskeho juhu "co na tom,že kastli zdobí nějaká tá díra,hlavně že motor naskočí na první otočení klíčkem"
a o tom to jeeeeeeeeee