Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Vše o vašem autě na jednom místě

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8132
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od Mexican »

ceme snad sa nenahnevas ak odpoviem ja.. je uplne jedno kde je turbo, moze byt aj vzadu v kufri.. zalezi akym systemom je chladene -ci vodou alebo olejom.. BWM, Subaru maju turba chladene vodou s probramovanym chladenim - teda nestane sa to ze po zatazi vypnes motor a de-facto turbu zastavis privod chladiacej zmesi, resp oleja a z tych xy tisis otacok sa dotaca a rozdiel teplout moze viest k mikro zmenam na lopatkach turba, co vyusti casom do makro pruseru

ale ak by som zhrnul, ak to nechas dobehnut bez plynu ked sa budes zaradovat k odpocivadle bezat na odpocivadle 20 sekund, je to na istotu :lol:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Reklama
 

Uživatelský avatar
_miv_
**
Příspěvky: 318
Registrován: 03 kvě 2008, 13:02
Bydliště: BB - SK

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od _miv_ »

len tak mimochodom... kto z vas dodrziava to chladenie turba predtym ako vypnete motor? ja som si zvykol na to, ze zastanem, odopnem pas a kym nezacne pipat signalizacia odopnuteho pasu cakam, co je cca 30 sekund a potom uz vypnem, ak je to po namahavejsej trase tak necham aj dlhsie. v manualy sa pise resp na motore na nalepke az o 60 sekundach...
Hyundai i30 Fastback - 1,4 T-GDi 7DCT - Style - Polar white - MY2019
Hyundai Accent - 1,5 CRDi VGT - Elegance - Gold Beige
Uživatelský avatar
ceme
**
Příspěvky: 114
Registrován: 20 bře 2008, 09:10
Bydliště: Bratislava

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od ceme »

Mexičan dik za odpoved nevedel som na koho sa obrátiť :? tak je to proste sprostoť on povedal že to je proste výhoda že do turba naráža studený vzduch a že ho proste netreba nechať 30 sekund vyhcladiť..., asi si to poplietol predajca so vzduchom chladeným motorom alebo čo :D/ ale od teraz to budeme prevádzkovať tak ako píšeš alebo píšete...lepšie je prísť na to na začiatku ako ked bude neskoro...tak necháme chladiť ved 30 sek aj viac je nič ;) Dakujem za odpoveď ešte raz,.. =D>

Mexican píše:ceme snad sa nenahnevas ak odpoviem ja.. je uplne jedno kde je turbo, moze byt aj vzadu v kufri.. zalezi akym systemom je chladene -ci vodou alebo olejom.. BWM, Subaru maju turba chladene vodou s probramovanym chladenim - teda nestane sa to ze po zatazi vypnes motor a de-facto turbu zastavis privod chladiacej zmesi, resp oleja a z tych xy tisis otacok sa dotaca a rozdiel teplout moze viest k mikro zmenam na lopatkach turba, co vyusti casom do makro pruseru

ale ak by som zhrnul, ak to nechas dobehnut bez plynu ked sa budes zaradovat k odpocivadle bezat na odpocivadle 20 sekund, je to na istotu :lol:
Hyundai Accent 1,4i Elegance 10/2007
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od Mikro »

zdravim xlopi :D/

turbo chladim iba ked idem naozaj dlho nad 3000 rpm (dialnica, kopec ....)

pri jazde po meste "chladim" iba max 5-10 sekund. viac netreba.

inak vo vseobecnosti vobec nad tym kolko chladit nerozmyslam, uz to robim automaticky podla toho ako idem.
napriklad ked som na dialnici tak pri odboceni na parkovisko alebo na pumpu postupne spomalujem, podradujem, drzim motor v rozumnych otackach a pri prichode na pumpu chladim cca 10 sekund.... s predchadzajucou opatrnou jazdou je to dostacujuce.

iba keby som napriklad prudko zabrzdil na dialnici zo 130 na 0 tak necham ochladit cca 30 sekund.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od Donald »

Na vysvětlenou: Turbo je chlazené vzduchem (CRDi) nebo vodou a maže se vždy motorovým olejem. Při delší jízdě zvýšenými otáčkami se turbo roztočí až 100000 ot/min a rozžhaví se do běla. Pokud se okamžitě vypne motor, přestane kolovat motorový olej a nemaže ložisko turba, které se stále ještě otáčí. Vysokými otáčkami a teplotou a sazemi z motorového oleje se vytváří tvrdý karbon, který působí jako smirkový papír. Vznikají vůle v ložisku až dojde ke kolapsu.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Uživatelský avatar
skokan123
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 bře 2009, 21:18

Můj první diesel

Příspěvek od skokan123 »

Zdravím,
jsem uplný nováček co se týče ježdění s dieselem, můžete mi tu trochu píchnout a poskytnout cenné rady, jak nezmršit motor? 16 let jsem jezdil s benzíňákem a nemám tušení na co si dát pozor u nafťáka. Předem dík

Můj nový vůz bude za týden Hyundai Accent 1,5 CRDi VGT Elegance :D už je na cestě do ČR :D
Accent 1,5 CRDi VGT Elegance, 3/2009 - Gold Beige/beige
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od rokolo »

Prostuduj si toto fórum a najdeš tam vše co potřebuješ....mluvím z vlastní zkušenosti :wink:
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
skokan123
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 bře 2009, 21:18

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od skokan123 »

Díky za info, čerpám informace jak divej.
Accent 1,5 CRDi VGT Elegance, 3/2009 - Gold Beige/beige
Uživatelský avatar
skokan123
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 bře 2009, 21:18

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od skokan123 »

Zdravím, čtu tady jak nejlépe jezdit s dieslem a spoustu věcí beru jako jasnou ( mýho new Accenta mi přivezou až příští týden), ale nejde mi do hlavy dvouhmotový setrvačník. V odborném článku v této sekci píší, že podtáčet motor a brzdit motorem = odrovnat setrvačník za nějakých 25 -30 tisíc (prý mu stačí málo). Na druhou stranu spousta z Vás tady píše, že brzdit motorem je skoro povinnost ( vysoká brzdná účinnost a úspora paliva). Má Accent 1,5 CRDi dvouhmotový setrvačník, nebo nemá? Pokud má, rozhodně ho nechci zmršit. Jaká je tedy pravda? O podtáčení nemluvím to je jasný, jde mi o to brždění. Díky za info
Accent 1,5 CRDi VGT Elegance, 3/2009 - Gold Beige/beige
Uživatelský avatar
suicycomania
*
Příspěvky: 91
Registrován: 26 led 2008, 19:23
Bydliště: Sedlec,Č.BUD.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od suicycomania »

Mám takovej dojem ,že to naše auto dvouhmotovej setrvačník nemá(99,9%).
HYUNDAI ACCENT 1,5 crdi
PEUGEOT 206GT Limited Edition
FORD Pokus

HARLEY-DAVIDSON XL1200N NIGHTSTER
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od adam221 »

V servise mi povedali, ze Accent 2 hmotny zotrvacnik nema... Aj preto ho mam =D>
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od rokolo »

Je pravda, že se tu o něm jeden čas debatovalo, ale nikdo tu nikdy neřekl s naprostou jistotou, že Áca dvouhmotný setrvačník nemá......
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
skokan123
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 bře 2009, 21:18

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od skokan123 »

Zavolám dneska na prodejnu, zeptám se a dám vědět
Accent 1,5 CRDi VGT Elegance, 3/2009 - Gold Beige/beige
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8132
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Příspěvek od Mexican »

skokan123 no ja motorom brzdim dost casto (kopce, pred vjazdom do obci) a najazdil som tak ca 50 000km, takze ak by to malo odist po 30 000km, tak to mam bud stastie alebo to skutocne nemame
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
kabi
*
Příspěvky: 60
Registrován: 04 pro 2008, 23:33
Bydliště: Slaný

Re:

Příspěvek od kabi »

Schwarzie píše:
ZdeněkSvoboda píše:Jo a ještě by mě zajímalo, jak to je s tím čekáním cca 10 - 20 vteřin, než vypnu motor u diesla??

já když jedu klidně, tak to nechám tak 15s běžet na volnoběh (než vyndám panel autorádia a uložím ho na skrytý místo :) , na dálnici, když zastavím u benzínky, tak třeba i minutu.
:D :D :D koukám každý má skrytý místo v kaslíku se divim že se pak radia kradou :lol: :lol: :lol:
Matrix 1,5 CRDi VGT R.V. 2008
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Moje auto“