Stránka 6 z 9

Re: Opravy koroze...

Napsal: 05 úno 2011, 18:22
od Tomson-tr
A aky mate nazor na takuto opravu zadnych lemov?nie privarenim ale prinitovanim....ma s tym niekto skusenosti?

Re: Opravy koroze...

Napsal: 05 úno 2011, 20:50
od Hujer
Je to na chvilku!Pres ty nejty ti to vyleze za cas ven.Jedina poradna oprava je kompletni vyrezani celeho napadeneho plechu,vtomto pripadu kompletniho lemu(boku)podle stavu a nahrazeno novym dilem!Osetrenim po zavareni svaru zinkem a vystrikanim dutin.podle tohoto stavu bude napaden i konec prahu!Takze kompletni geo zadni casti vozu.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 06 úno 2011, 09:34
od valach
Pokud to usadíš a naboduješ tak ti to určitě vydrží dýl než ty nýty. Na pozink se vyser, taky rezavý, pokud bys dal díl svařit a pozinkovat tak se ti to skroutí. Pokud to nedáš na žárový zinek ale stříkaný tak to vyhodíš jenom peníze oknem. Já jsem to dělal na fiátku tak, že jsem koupil jsem lemy (nebo si uděláš), po svaření, vystříkání dutin a přelakování jsem ho po 7 letech prodal a nepoznal jsi kde to bylo dělané. Žádná rez, nic. Záleží jak si s tím pohraješ. To nanýtování je pro ty co si to budou dělat doma a netroufají si na svaření.Pokud to dáš karosáři tak ti to stejně naboduje a ne nanýtuje. Doba autogenu už je prič a po co2 to už tolik nehnije.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 06 úno 2011, 12:31
od Tomson-tr
Ved ja samozrejme vyrezem ten zhnity lem,a az na zdravy plech dam tento novy lem,lebo nemam po ruke ziadnu zvaracku a vsetci co maju su kade-tade v robotach,ide mi o to ci to tie nity vydrzia...chcem nech to vyzera lepsie ako teraz,o par prispevkov vyssie som daval fotku...

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 úno 2011, 08:12
od Jam
Klidně to nanýtuj, poslední dobou už to taky tak dělám na většině aut. V zásadě jde o to, aby tam těch nýtů bylo dost a nemohlo se to pohnout - praskne kit. Aby to ale vydrželo minimálně 3 roky, tak musíš po uřezání ty řezy i celý nový kus natřít pořádnou základovkou - hlavně zevnitř. Po nanýtování a zakytování je ještě důležitější to v podběhu utěsnit bitumenovým tmelem a nakonec VŽDY vystříkat dutiny. To je totiž nejčstější příčina hnití opravenýho dílu, hlavně po svařování - začne to hnít od sváru zevnitř kde to není vidět a až to je vidět i zvenku, tak už to drží pohromadě jenom barva. To se stane s neošetřeným svárem tak do roka, pokud se tam dostává voda.

Taky pamatuj - základovka není vrchní barva. Tam kde na ni může slunko a voda, tam odejde skoro hned, pokud není krytá další barvou.

Re: Opravy koroze...

Napsal: 07 úno 2011, 12:04
od black_sheep
Jam píše:Klidně to nanýtuj, poslední dobou už to taky tak dělám na většině aut. V zásadě jde o to, aby tam těch nýtů bylo dost a nemohlo se to pohnout - praskne kit. Aby to ale vydrželo minimálně 3 roky, tak musíš po uřezání ty řezy i celý nový kus natřít pořádnou základovkou - hlavně zevnitř. Po nanýtování a zakytování je ještě důležitější to v podběhu utěsnit bitumenovým tmelem a nakonec VŽDY vystříkat dutiny. To je totiž nejčstější příčina hnití opravenýho dílu, hlavně po svařování - začne to hnít od sváru zevnitř kde to není vidět a až to je vidět i zvenku, tak už to drží pohromadě jenom barva. To se stane s neošetřeným svárem tak do roka, pokud se tam dostává voda.

Taky pamatuj - základovka není vrchní barva. Tam kde na ni může slunko a voda, tam odejde skoro hned, pokud není krytá další barvou.
=D> já si taky myslím že to půjde... tak obečně jde všechno a vydrží to, když se to dělá poctivě.. ;-) ikdybys to přilepil lepidlem přeplátovaný tak když dáš správné nelepidlo, uděláš správné přeplátování a dobře to ošetříš... (to si vysmejšlím ale určitě by to šlo - hyundai tak teď vyrábí) 8)

Re: Opravy koroze...

Napsal: 10 črc 2011, 22:14
od Smrťák
Jediná opravdu antikorozní základní barva je suříková barva. Bohužel se už dávno neprodává a musíte si ji vyrobit. :mrgreen: Obrázek

Re: Opravy koroze...

Napsal: 17 črc 2011, 01:26
od peterblack
nj olovnaty barvy se dneska uz nedaj koupit :) nekde jsem cetl ze nater touhle barvou vydrzel i 30 let... na strese nasi chalupy je mozna jeste dyl
mas nejakej navod jak to spravne smichat? nerad bych namichal neco co me zabije :)
EDIT: uz to mám http://www.barvy.cz/otazka/911-antikorozni-ochrana/

kazdopadne tady je test protirezovych barev na MF Dnes
http://ekonomika.idnes.cz/chytra-barva- ... 4_test_jan
Jestli to teda Hammerite vyhral tak to je vyber dost slabej... me osobne je lito kazdy koruny co jsem za nej dal - nikde mi nevrzel ani rok... dokonce se oloupal i na nezrezlych castech

znamy naopak dost chvali co do trvalnivosti ten Alkyton... asi ho zkusim spis

na lada-forech (hadam ze ty se v korozi asi fakt vyznaj :)) jsou u vytrzeni z tohodle nateru:
http://www.loctite.as/?p=productsMore&i ... ost-Killer
i kdyz nova bezolovnata verze uz neni pry tak dobra... cena je uz ale docela brutalni a vic nez lemy tim nenatru

Re: Opravy koroze...

Napsal: 17 črc 2011, 07:49
od Smrťák
Raději si namíchej tu suříkovou. Dnešní barvy jsou jako demokracie. Existují ale nefungují

Re: Opravy koroze...

Napsal: 17 črc 2011, 09:55
od peterblack
bohuzel co jsem o tom cetl dodnes neni primo na rez asi lepsi zakladovka... oxid olovnato-olovičitý (suřík) se na rez váže nejlíp chemicky i když někde nedokážete povrch dokonale vyčistit od rzi
na interiér bych to nikdy nepoužil, třeba taky proto že dneska je spousta lidí na těžký kovy alergická... ale na lemy, podvozek pod Body 930 to asi dam (namíchám si suříkovou S 2005)... uz jsem z ty koroze fakt zoufalej - nic nefunguje dyl nez rok/dva

Citace z jiného serveru:
Já jsem se základovkama dost zabýval, ale nakonec mi bylo řečeno že pro naše účely je nejlepší suříková. Nic ekvivalentního není. Je to nejlevnější a nejúčinnější pigment. Bohužel jedovatej. Základovky s pigmenty osmimocného chromu měly třetinovou účinnost, ale 5tinásobnou cenu. To se taky zakázalo. Dnes má největší šanci na úspěch zinkofosfát. Ale žádný z dnešních pigmentů není narozdíl od suříku schopen reagovat se zárodky koroze. Suřík mění oxidy železa na olovičitany a korozi zastaví. Pukud jí není 2mm vrstva.
driv nic jinyho nebylo tak to lidi cpali vsude... na interiery, strechy a pak meli zahradky plny olova, myslim ze soucasny stav je v poradku :) kdyz nekdo surikovou barvu potrebuje tak si ji namicha... mimochodem v prumyslu se porad pouziva
(posledni odstavec jsem napsal jenom kdyby nekoho zajimalo co to surik je :) nechci tu samozrejme stary pany poucovat)

Re: Opravy koroze...

Napsal: 17 črc 2011, 10:50
od Bolo
A kde koupím ten suřík? v drogerii?

Re: Opravy koroze...

Napsal: 17 črc 2011, 10:58
od Smrťák
V obchodě. Chceš link? Akorát je poměrně drahý. Tady ho koupil já . http://eshop.mach-chemikalie.cz/product ... 9cbc190894 Na podvozek je nejlepší ten s fermeží,ale schne sakra pomalu. Týdny

Re: Opravy koroze...

Napsal: 17 črc 2011, 11:09
od Bolo
No akorát já už jsem něco natřel bodyčkem, a tohle by chtělo nanést asi přímo na kov co? Díky za odkaz, na coupéčku to určitě vyzkouším. Pokud teda chápu tak suřík + bez.lak+ředidlo jako máš na fotce?

Re: Opravy koroze...

Napsal: 17 črc 2011, 11:11
od Smrťák
Buď S 1002 syntetický lak,nebo fermež. Na kov přímo je to samozřejmě ideální. ředidlo je potřeba až posléze,až to houstne časem

Re: Opravy koroze...

Napsal: 20 črc 2011, 21:14
od Tomson-tr
Ja som sa zabudol "pochvalit" ako som dopadol s opravou tych lemov....Ked som zhodil plech co som mal od kupi auta prilepeny na lemoch tak mi prislo zle a hned som sa pustil do rezania...Odrezal som stary lem,poriadne ocistil,natrel a kedze nebola zvaracka tak som tam novy nanitoval...Dopocul som sa ze ked to pretmelim obycajnym tmelom tak mi to zacne praskat tak som pouzil tmel so sklenym vlaknom a uplna pohoda-vytvrdlo to na kamen....pretmelil som to tym obycajnym a hotovo-SPOKOJNY