Stránka 6 z 10
Napsal: 29 led 2008, 10:26
od lobsty
Já teda nevim, ale když jsem natankoval Shell V power, tak i moje mladá se divila, jak to lépe táhne a to semnou jezdí vždycky, takže to musí poznat, když tejdně najedu kolem 400km.
Napsal: 29 led 2008, 10:38
od Vladislav Bureš
U V-Power nejde vůbec o nic on mluví o více oktanovém palivu ale z toho jsem tam četl co stáh tak mi to příjde jako reakce pro starší motory které mohou mít potíže protože u samoseřizovatelných motorů by nic z toho co se tam uvádí dít nemělo a zaráží mě že si tam i něco protiřečí jenže to je o tom že hold vše co je na netu není tak úplně v pořádku o čemž se stále přesvědčuju a ne jen já jako třeba nedávno s možností ABS na bubnové brzdě až jsem nakonec po bouřlivé debatě volal do škodovky a servisu a tak mi samozřejmě potvrdili že to je běžné.
Napsal: 29 led 2008, 10:44
od Vladislav Bureš
jestli chceš mít jistotu jak se auto bude chovat tak po vyjetí nádrže co nejvíce si troufneš tak tam crkni třeba za 200 Racing a poznáš jestli to pojede lépe= motor se uzpůsobil nebo ne a pak to pojede hůře = motor se neuzpůsobyl a po zvyknutí na V-power by jsi to poznal ještě razantněji když to teď jede lépe protože když by jsi bral doslova co uvádějí v těch článcích co sem stáhnul tak by nikdo z Háčkarů nesměl tankovat 95ku protože to už je o 4 oktany z 91ky a máte všichni podpálené ventily
to už přeháním ale kdybych to bral podle toho co píšou tak by to pošlodila 95 a nedej bože odetiva ta ještě více zvyšují oktanové číslo neříkám 95ka je běžná a auta to bez problémů zvládají a ta novější nemají problémy se 100 oktany vše je jen o řídící a diagnostické elektronice motoru a ještě mi tak došlo z toho co uvádějí v těch článcích Racing je tedy naprosto nevhodný pro turbo motory protože ty mají nižší komprese nebo nesmějí jezdit bez seplého turba
prostě z toho jak to píšou příjde jako konina nebo přímo zaměřené na starší motory či určitou konkrétní skupinu motorů protože to by potom všem autům na BA91 odcházeli ventili z 95ky a vysokooktanový benzím by se nesměl lít do tubro motorů zase kůli kompesy jednou to hoří moc rychle jednou zase pomalu. Kdyby se alespoň dohodli na stejném nebo uvedli kdy a za jakých podmínek podmínek to platí. Ale tak jak to je konkrétně napsáno tak to jsou podle mě v něčem blbosti neříkám že všechno to ne podstata tak je i spoustadalších věcí tam je uvedena
Napsal: 29 led 2008, 11:04
od lobsty
takže když tam dám za 200 racing tak mi to nemůže nic udělat s motorem, kdyby se nedej bože nepřispůsobil, doufám, že když ho v roce 2002 vyráběli, tak na to snad mysleli, to už snad existoval racing bo ne?
Napsal: 29 led 2008, 11:12
od Vladislav Bureš
ono korejci ještě nepochopili že evropa jezdí na 95ku a uvádí 91 ale jak jsem už psal motory se dokáží uzpůsobyt někdo nepozná rozdíl u V-poweru a ty ano jakožto i jiní s novými motory a pritom je stále psáno 91 já bych se toho nebál ale říkám jestli chceš jistotu tak to zkus takto a uvidíš a kdyby něco tak to potom doředíš ale nebude to třeba i jedničkové Scoupe s nalítanýma 190tisícema mechanickým předstihem na to jelo v pohodě ale je pravdou že to bylo lepší když jsem posunul předstih (musel jsem to zkusit asi jako každý ale tenkrát to také bylo za asi tři stovky jen na zkoušku a i tak to bylo o něco jiné i když by to tenkrát chtělo dát plnou a pořádně na to seřídit ale na zkoušku mi to stačilo byl to motor z 1991 8V)
Napsal: 29 led 2008, 11:16
od Vladislav Bureš
ono korejci ještě nepochopili že evropa jezdí na 95ku a uvádí 91 ale jak jsem už psal motory se dokáží uzpůsobyt někdo nepozná rozdíl u V-poweru a ty ano jakožto i jiní s novými motory a pritom je stále psáno 91 já bych se toho nebál ale říkám jestli chceš jistotu tak to zkus takto a uvidíš a kdyby něco tak to potom doředíš ale nebude to třeba i jedničkové Scoupe s nalítanýma 190tisícema mechanickým předstihem na to jelo v pohodě ale je pravdou že to bylo lepší když jsem posunul předstih (musel jsem to zkusit asi jako každý ale tenkrát to také bylo za asi tři stovky jen na zkoušku a i tak to bylo o něco jiné i když by to tenkrát chtělo dát plnou a pořádně na to seřídit ale na zkoušku mi to stačilo byl to motor z 1991 8V)
Napsal: 29 led 2008, 11:25
od lobsty
no jasný a jak si můžu já sám seřídit motor, aby případně lépe fungoval na ten racing, nebo jestli je to spíš práce pro odborníka?
Napsal: 29 led 2008, 11:41
od Burža
Netvrdim ze to neco po par nadrzich udela s motorem - to nikoliv. Naopak na procisteni to snad bude vhodne, alespon to tak je nekde inzerovano, takze nabrani 100ky bych se nebranil, ale nevidim v tom u tohoto motoru zadny prinos krom provetrani penezenky.
Zkuste mi nekdo vysvetlit racionalne proc by to melo jet lepe konkretne na motorech s nizsim kompresnim pomerem, ktere zvladaji 91ku ???? Ve vsech ostatnich diskusich se docitam opaku.
Pokud mas motor na ktery je predepsan benzin 98 tak proc ne, klidne si tam 100ku dej, tam tu rezervu vidim. Ale do motoru, ktery zvladne 91ku musi 95ka stacit s rezervou a je zbytecne tam lit 98 nebo 100 oktanu, pac ten motor to nema jak vyuzit. Vratim se zpet k tomu co oktanove cislo zpusobuje v motoru - cim vyssi oktanove cislo, tim je vyssi teplota zacinajiciho detonacniho horeni. Tzn. pokud mas motor, ktery se spokoji i s 91 kou, tak dejme tomu 95ka mu jeste trochu prospeje, ale vyssi oktanove cislo nevyuzije - musel bys nejak zvysit spalovaci teplotu abvy ses dostal k te vyssi teplote detonacniho horeni, ktere tim omezujes - zvysit kompresni pomer, prepracovat spalovaci prostor apod. aby jsi mohl vyuzit vyssiho oktanoveho cisla. Proto rikam ze to nema zadne opodstatneni a to ze se to jede lepe nemuze byt zpusobeno vysokym oktanovym cislem ale nejakou jinou aditivou nebo zpusobem rafinovani!!!!
Co se tyce rychlosti horeni uz jsem se opravil - je to vysvetleno v prispevcich viz.
http://oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2 ... sc&start=0
Taky jsem zde cetl diskuse na renaultu a alfe, a nekomu to prospeje a nekomu ne - teda vetsina nic nepozorovala. A to byly trochu modernejsi motory nez Hyundai resp. Mitsubishi z devadesatych let.
Zkouseli jsme to ve sluzebni fabii 1,4 55kw. Nevim kolik mela najeteho - tipuji tak kolem 50 000 km. Jeste jsme to zkouseli na druhe fabii, ale to uz si nepamatuju jestli to byla 55 nebo 74 kw.
Vzhledem k tomu že cituji:
Dá se říci, že téměř všechna paliva prodávaná na čerpacích stanicích Shell, jsou vyráběná u nás zde v Litvínově a nebo v Kralupech.
Vyjímku tvoří pouze palivo 100 okt. - to bohužel nevyrábíme - to je dovážené a oktany nejsou doháněny jen aditivem, ale především vyšším podílem vysokoktanových složek.
Nevyrábí se u nás z několika důvodů - jednak kvůli osvědčené receptuře ze "západu", výrazně nižší republikové spotřebě a našim velkovýrobním kapacitám.
tak jediny duvod v lepsim chodu na toto palivo vidim kvalitnejsi proces rafinace v zahraničcni rafinerce.
Napsal: 29 led 2008, 12:38
od Vladislav Bureš
lobsty píše:no jasný a jak si můžu já sám seřídit motor, aby případně lépe fungoval na ten racing, nebo jestli je to spíš práce pro odborníka?
U moderního motoru to nebude potřeba proto jsem psal že to byla patnácka z 91ho s mechanickým předstihem
Napsal: 29 led 2008, 12:53
od Vladislav Bureš
Burža píše:Netvrdim ze to neco po par nadrzich udela s motorem - to nikoliv. Naopak na procisteni to snad bude vhodne, alespon to tak je nekde inzerovano, takze nabrani 100ky bych se nebranil, ale nevidim v tom u tohoto motoru zadny prinos krom provetrani penezenky.
Zkuste mi nekdo vysvetlit racionalne proc by to melo jet lepe konkretne na motorech s nizsim kompresnim pomerem, ktere zvladaji 91ku ???? Ve vsech ostatnich diskusich se docitam opaku.
Pokud mas motor na ktery je predepsan benzin 98 tak proc ne, klidne si tam 100ku dej, tam tu rezervu vidim. Ale do motoru, ktery zvladne 91ku musi 95ka stacit s rezervou a je zbytecne tam lit 98 nebo 100 oktanu, pac ten motor to nema jak vyuzit. Vratim se zpet k tomu co oktanove cislo zpusobuje v motoru - cim vyssi oktanove cislo, tim je vyssi teplota zacinajiciho detonacniho horeni. Tzn. pokud mas motor, ktery se spokoji i s 91 kou, tak dejme tomu 95ka mu jeste trochu prospeje, ale vyssi oktanove cislo nevyuzije - musel bys nejak zvysit spalovaci teplotu abvy ses dostal k te vyssi teplote detonacniho horeni, ktere tim omezujes - zvysit kompresni pomer, prepracovat spalovaci prostor apod. aby jsi mohl vyuzit vyssiho oktanoveho cisla. Proto rikam ze to nema zadne opodstatneni a to ze se to jede lepe nemuze byt zpusobeno vysokym oktanovym cislem ale nejakou jinou aditivou nebo zpusobem rafinovani!!!!
Co se tyce rychlosti horeni uz jsem se opravil - je to vysvetleno v prispevcich viz.
http://oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2 ... sc&start=0
Taky jsem zde cetl diskuse na renaultu a alfe, a nekomu to prospeje a nekomu ne - teda vetsina nic nepozorovala. A to byly trochu modernejsi motory nez Hyundai resp. Mitsubishi z devadesatych let.
Zkouseli jsme to ve sluzebni fabii 1,4 55kw. Nevim kolik mela najeteho - tipuji tak kolem 50 000 km. Jeste jsme to zkouseli na druhe fabii, ale to uz si nepamatuju jestli to byla 55 nebo 74 kw.
Vzhledem k tomu že cituji:
Dá se říci, že téměř všechna paliva prodávaná na čerpacích stanicích Shell, jsou vyráběná u nás zde v Litvínově a nebo v Kralupech.
Vyjímku tvoří pouze palivo 100 okt. - to bohužel nevyrábíme - to je dovážené a oktany nejsou doháněny jen aditivem, ale především vyšším podílem vysokoktanových složek.
Nevyrábí se u nás z několika důvodů - jednak kvůli osvědčené receptuře ze "západu", výrazně nižší republikové spotřebě a našim velkovýrobním kapacitám.
tak jediny duvod v lepsim chodu na toto palivo vidim kvalitnejsi proces rafinace v zahraničcni rafinerce.
pro můj motor je předepsaná 95ka tuším ale u mě je to o něčem jiném mám kompletně přestavěný motor s jinou ECU takže to se tak nepočítá
. Zajímalo by mě jak jsi přišel na to že hyundai má nízký kompresní poměr protože to mají jen turbo motory kůli rezervě při přeplňonání jinak musí platit obecná pravidla pro spalování to že je psáno palivo 91 to přímo neurčuje nízkou kompresy ale že si s tím motor umý poradit a jezdit respektive je na toto palivo stavěn a schopen jej efektivně spalovat s čímž by motory na 95ku měli problém. To že by motor pro 91ku patřičně neviužil 95ku je hloupost protože by jel hůře jak na 91ku pokud by se jí nepřizpůsobyl což dělá a proto auto na 95ku jede lépe ale to platí i dále a jeto jen o možnostech a schopnostech motoru rozpoznat a využít palivo a samozřejmě je otázkou do jaké míry to samočině svedou respektive to že se u většiny aut pozná rozdíl je pochopitelné ale jestli by ten rozdíl mohl být razantnější je věcí druhou. Ale pokud budeš mluvit o nedokonalém spálení směsy a podpálení ventilů tak určitě víš k čemu slouží lamdba sonda nejde o hlídání emisí ale o hlídání kvality spalování takže pokud ti funguje lambda tak k nesprávnému spalování nedichází protože tomu ECU patřičně přizpůsobá předstih a množství paliva pro ideální spalování. A pokud by motor nebyl schopen odladit směs tak aby spaliny byli v pořádků tak to poznáš na chodu motoru kdy nebude mít třeba tah protože množství paliva bude tak malé aby se vše patřičně spálilo. Ale to jsem zpět u hlídací elektorniky protože k podpálení ventilů dojde při špatném spalování což se projeví na spalinách a následně na lambdě a ta to nástedně pošle ECU která vytvoří korekci.
Napsal: 29 led 2008, 13:31
od Burža
Benzinove motory mivaji kompresni pomer kolem 10:1.
1,3 Hyundai ma starsi model 9,5:1 a novejsi 10:1 z toho jsem nejak blbe vydedukoval ze ma nizky kompresni pomer, mozna maji nektere motory i nizsi - uznavam chybu.
Skodovka ma kolem 10,5:1.
Presto jste me porad nepodali jedine zduvodneni proc by mel na 100 oktanu jet tento motor v accentu lepe nez na 95 oktanu. V cem tedy spociva to fyzicke zvyseni vykonu 100 oktanoveho benzinu - i za predpokladu ze se mu ridici jednotka prizpusobi?
Napsal: 29 led 2008, 13:42
od Pida
Burža píše:Benzinove motory mivaji kompresni pomer kolem 10:1.
1,3 Hyundai ma starsi model 9,5:1 a novejsi 10:1 z toho jsem nejak blbe vydedukoval ze ma nizky kompresni pomer, mozna maji nektere motory i nizsi - uznavam chybu.
Skodovka ma kolem 10,5:1.
Presto jste me porad nepodali jedine zduvodneni proc by mel na 100 oktanu jet tento motor v accentu lepe nez na 95 oktanu. V cem tedy spociva to fyzicke zvyseni vykonu 100 oktanoveho benzinu - i za predpokladu ze se mu ridici jednotka prizpusobi?
Vice oktanove palivo se zapali pozdeji a pod vyssim tlakem, takze by mel "vybuch" mit vetsi silu. Tak to alespon chapu ja...
Napsal: 29 led 2008, 13:49
od Vladislav Bureš
má jiné složení a má adetiva které jiné palivo nemá a téměř u něj neprobíhají detonace díky složení takže je šetrnější k motoru a také má lepší průběh spalování a i tím že hoří pomaleji dodává déle energii vzniklou pri expanzi. není to jen drc a pak jen zbytková energie ale je to drrrrrrrrrrcccc
vliv to má pro běžné motory jinak by to ani takto neprodávali a bylo by to dostupné asi jako závodní paliva která udavají i "118" je to prostě určité vylepšení a přimícháníé dalších přísad které mají vliv na vlastnosti a všiml jsem si že to je i jinak cítit a je drobet jiná barva oproti 95ce
Napsal: 29 led 2008, 13:53
od Selshig
tak jak piše Pida čim větší octanove čislo tím je vybuch při vyšším tlaku a větší reakční sila na pist....takže se rychleji protočí klika v motoru a jde rychlejší moment na převodovku....tím ma rychlejší zaběr motor na acceleraci....je hloupost kupovat racing na trasy kde nevyužiju acceleraci. takže se hodí vícemeně na sprinty atd...jinak klasicka 95 V-power zeptejte se klido na pumpě vam každy řekne že je to klasicka 95 jen ma v obsahu abrasivni častice ktere čisti motor ventili vstřikovače hadice vyfukove potrubi...jhodí se jak je zaneseny katal atd....jinak není v něm sila spiše jde o to že se sniži hluk o nějakyten maly dB a ma lepši chod .... ale nedoporučuje se to použivat pořad jedna nadrž z pěti cca. Aditivum tak taky nelijete každy den...
muj nazor...stejně semnou nebude většina souhlasit....
Napsal: 29 led 2008, 14:19
od Vladislav Bureš
Selshig píše:tak jak piše Pida čim větší octanove čislo tím je vybuch při vyšším tlaku a větší reakční sila na pist....takže se rychleji protočí klika v motoru a jde rychlejší moment na převodovku....tím ma rychlejší zaběr motor na acceleraci....je hloupost kupovat racing na trasy kde nevyužiju acceleraci. takže se hodí vícemeně na sprinty atd...jinak klasicka 95 V-power zeptejte se klido na pumpě vam každy řekne že je to klasicka 95 jen ma v obsahu abrasivni častice ktere čisti motor ventili vstřikovače hadice vyfukove potrubi...jhodí se jak je zaneseny katal atd....jinak není v něm sila spiše jde o to že se sniži hluk o nějakyten maly dB a ma lepši chod .... ale nedoporučuje se to použivat pořad jedna nadrž z pěti cca. Aditivum tak taky nelijete každy den...
muj nazor...stejně semnou nebude většina souhlasit....
Výbuch není závislí na okanovém čísle, oktanové číslo určuje náchylnost paliva k detonacím. Ostatek je dán přísadama které obsahují - adetiva. Tlak se nemění je dán množstvým nasátého vzduchu a poměru stlačení na to palivo vliv nemá ale noha na pedálu
jinak větší síla při expanzi asi drobet je ale nijak zvlášť protože podstata je v době hoření a době jak dlouho působí expanze jestli jen bouchce a pak tlačí po zbytek pohybu pístu nebo tzv bouchá déle a tím tlačí po delší dobu a tím zvyšuje výkon. s vhodností je na sprinty nemůžu jinak než nesouhlasit protože když opoměnu kladné vlivy na motor a palivovovu spostavu tak díky lepšímu hoření a vyší účinosti tak nemusís na plyn tolik šlapat a auto jede stejnou rychlostí s méně sešláplým plynem
méně plynu = vetší podtak ve válcích, vetší podtlak = méně vzduch ve válcích , méně vzduchu ve válcích = méně paliva = menší spotřeba Ale při obdobné jízdě stejně rychlému zrychlování a stejné rychlosti jízdy