Stránka 6 z 21

Re: Závady u H1

Napsal: 19 srp 2010, 09:06
od oltcitak
Nuz ja som skor puntickar na technicku stranku veci :lol: a vonkajsie efekty(to,co sa prezentuje navonok ma nejak netrha-je to len pozlatko)
Pri terajsej vymene olejov som ale zistil,ze v prednom dife bol ciastky kovu vo vypustanom oleji,podla tvaru usudzujem na rozlomenu klietku na lozisku,takze ma caka oprava,zial teraz nieje cas,musi ma to pockat az na jar.

Re: Závady u H1

Napsal: 19 srp 2010, 13:37
od Espero
No tak to ti nezávidím. Já když jsem koupil vůz, měl akorát skoro 30 tisíc jsem vyměnil úplně všechny oleje (pro jistotu), ale od té doby měním zatím jen motorový (mám na tom 62 tisíc km).

Re: Závady u H1

Napsal: 31 srp 2010, 12:19
od Espero
Asi mám další problém, tentokrát se zadními brzdami. To že mám bubny nic moc - vysoká házivost na hranici tolerance vím dávno. Jenže v poslední době se mi 2x stalo v trošku extrémních situacích, že mi auto šlo zadkem po zabrždění do smyku. Poprvé to bylo na mokru s kopce na rovném úseku, bubny se po zabrzdění zablokovaly a je zjevné, že je tam rozdílný brzdný účinek, auto šlo doleva, takže levé zadní kolo brzdí víc. Podruhé se mi to stalo při středně silném přibrzďování před zatáčkou, začal jsem přibrzďovat na suchu a O.K., ale pak jsem na začátku zatáčky vjel do mokrého pruhu asi 100 metrového, který šel až do té zatáčky a opakovalo se to. Jenže zatáčka byla doprava a tak mě to vyneslo smykem zadkem auta až na levý okraj. Problém nebyl v tom zvládnout smyk, ale v tom, že klika byla, že nikdo nejel proti, jinak by byl malér. Mám dojem, že se mi zadní brzdy jakoby zakusují nebo co. Auto je přitom po 60 tisícovém servisu, ale tohle dělá posledních 5 tisíc km servis neservis. Jenže jak to zregulovat, aby se na nižší adhezi za mokra a na blátíčku při brzdění bubny nekousaly nějak nevím. Jo vyzkoušel jsem také zabrzdit na mokru jen ruční brzdou a stejný problém, smyk doleva.

Re: Závady u H1

Napsal: 31 srp 2010, 17:32
od oltcitak
Budes mat opotrebovany bubon a mozno malu volu v lozisku,ked zatocis a pribrzdis,tak sa opru pakne nielen oblozenim o bubon,ale ak bocnou stranou a brzdi to viac.To by mohla byt jedna varianta,druha je ze ti zasekava valcek,alebo ako mne tiahlo rucnej brzdy(ostavalo visiet)-a jedno koleso brzdilo viac.Pri vymene bubnov sme na to prisli a podarilo sa ho rozhybat,neskor ho vymenim za nove. Na servisnej ti na takuto zavadu nepridu,ti sa s tym neparu :oops:

Re: Závady u H1

Napsal: 01 zář 2010, 07:19
od Espero
No jo, myslel jsem si něco takového, snad až na to ložisko. Po srazu to budu muset rozebrat a buben dát někam na přetočení. Štve mě to, měl jsem naplánovány nějaké jiné práce - na baráku.

Re: Závady u H1

Napsal: 17 zář 2010, 15:04
od Espero
Vyndal jsem auto z opravny kvůli těm brzdám a výsledek je, že je to prý v pořádku, přímo na brzdách žádná závada, všechno čisté a prý jako nové včetně paken s obložením. Prý by problém mohl být v omezovači brzdného účinku, který je na zadní nápravě, ale ten neměnili, neb to nemají jak dokázat, že je vadný a případný zbytečný výdaj 2,5 tisíce mi prý nechtěli způsobit. Jde o to, že při zatížení na ložné ploše dává omezovač větší průtok brzdové kapaliny a vůz více brzdí. Kdyby byl zaseknutý a zvyšoval by trvale brzdný účinek, pak by k k nějakému takovému brzdění, jak píšu, mohlo dojít. Protože nic nezjistili a neopravovali, aspoň si neřekli žádné peníze (jsou to poctiví kluci), i když bubny sundat museli a přezkoumat samostavy a válečky určitě také. Takže jsem tam, kde jsem byl. S těmi brzdami přitom klempíruji téměř od samého začátku co to auto mám, nějaké signály mi dávají i výsledky na STK, ale podle všech opraven byly a jsou bez závad. A budou asi do té doby, než se kvůli nim přizabiju.

Re: Závady u H1

Napsal: 18 zář 2010, 11:19
od oltcitak
Hmm,to je na prd radit takto z postele :lol: Logicky: robi ti to aj na rucnej,cize hydraulika to nebude,uvazujem dalej,po mechanickej stranke,moznosti:
a)pakne skrivene(prudky nabehovy uhol voci disku=pri vacsom pritlaku to ide do zakusnutia:riesenie =vymenit
b) ostry nabeh oblozenia voci bubnu: detto,riesenie: pilnikom ubrat z nabehovej hrany oblozenia/alebo vymenit
c)opotrebovane capy na pakniach,nasledne krizenie,riesenie=vymenit
d)e)f)... atd.

Ak mas moznost daj to na brzdne valce a skus to nasimulovat(pomocou rucnej) na merakoch by to malo presne ukazat,ktore koleso brzdi viac..

Ale moj nazor,nakoniec vyriesis figu,jednoducho niekedy si nesadnu materialy k sebe a bez dokladnej analyzy nezistis. Daj tam nove pakne a bubny a mas klud. Podbny problem som mal na inom aute pri 40OOOkm nabehanych a dokial som komplet nevymenil bubny aj s paknami,tak som mal furt problem s nebrzdenim jedneho kolesa :oops: A co sa tyka toho obmedzovaca brzdneho tlaku,tiez sa lubi priseknut,ale potom skor nebrzdi zadok ako brzdi moc :roll: ono totiz pri prudkom zabrzdeni,kedy dochadza k naslednemu odlahceniu zadnej napravy uvolni trosku tlak iduci do zadnych brzd,aby tak moc nebrzdili a nesli do smyku. Mozno je zavzdusneny jeden valcek(ale to by potom nerobilo pri pouziti rucnej brzdy.....hovorim,je toho viac,co to moze sposobovat.

Re: Závady u H1

Napsal: 20 zář 2010, 07:34
od Espero
No myslel jsem na to také, že to kompletně předělám, ale to je problém sumárně tak za 10 tisíc korun (400 Euro). možná bych měl zajet na STK a nechat to proměřit, jenže tam mi nikdy nic mimo tolerance nenaměřili, vždycky to bylo u horní hranice limitu ale pořád se to vešlo do tolerancí. On se ten problém projevuje, jen když je na silnici mokro a snížená adheze kol. Na suchu to jde.

Re: Závady u H1

Napsal: 02 říj 2010, 20:52
od petridas
zdar hosi nevali se nekomu doma vnitrni klika na ridicovy dvere? praskla mi a slepit to nejde!!

Re: Závady u H1

Napsal: 11 říj 2010, 14:59
od Espero
Tak mám další problém, v průběhu posledních 2 měsíců mi úplně zašlo čelní sklo, je jakoby matné, ale nepravidelně, takže flekatě matné. Trošku to bylo znát už v srpnu o dovolené, spíše po pravé straně, ale teď už je to na vytlučení kladivem. Ať leštím jak leštím, nejde to, je to po celé ploše, ale tam co jdou stěrače je znát jiná struktura toho zmatnění. Hlavně proti světlu to způsobuje, že z okna není okamžikově skoro vidět. Včera jsem jel skoro 600 km dlouhou cestu, z Berouna až za Šumperk a zpátky, ráno proti slunci na východ a odpoledne proti slunci domů zas na západ a byl jsem z toho vykoukaný jako majitel šedého zákalu.

To okno je sice trošku popraskané od vedra (2 asi 8 cm dlouhé prasklinky zevnitř), ale to snad nemůže mít vliv na zmatnění celé plochy. Přitom to stojí doma v garáži a může na to sednout jenom běžný prach při stání. tak zas jednou nevím, co si mám myslet, ale tuším, že mě výměna čelního okna nemine.

Re: Závady u H1

Napsal: 11 říj 2010, 15:30
od oltcitak
Hmm to je nemile :( a cim to preboha lestis?? Viem z minulosti,ze sa to robilo nejakym roztokom s plavenou kriedou,ale co teraz,nevim? Ale ak to mas zmatnene znutra,to znamena ze je to lepene sklo,tam pomoze len vymena(neviem ake typy predneho skla mame,ale zrejme lepene. J ama tiez trosku poskriabane sklo,ale od stieracov,museli to predchadzajuci vodici pustat na sucho,tak ma zaujima ci by to slo prelestit.Inac sklo stoji okolo desitky KC,ale ta robota,hmm?? je to vlepovane... musi sa to vyrezat,nanovo nalepit,neviem,ci by som sa do toho pustil svojpomocne,asi nee.Keby nebolo ineho vychodiska,hej,ale inac to zverim radsej odbornikom.

Re: Závady u H1

Napsal: 11 říj 2010, 15:36
od Espero
Používám pouze Iron na flanelu a na čelním skle z pohledu zvenku je lesk po umytí Ironem uplně normální, při průhledu však ne. Nevím, jestli to nezpůsobily právě ty folie mezi vrstvami skla, že by se tam po letech nějak rozložilo to lepidlo a způsobilo to zmatnění. Žádnou křídu jsem nikdy nepoužíval, ale než to dám na výměnu zkusím napřed co se dá.

Re: Závady u H1

Napsal: 11 říj 2010, 15:52
od oltcitak
Jo,tieto zavady u lepenych skiel vznikaju,ked sa niekde spristupni priestor k folii(vyrobna vada,tepelne soky...) lebo standartne je uzatvorena vzduchotesne medzi dvoma sklami a po obvode je zatesnena. ak je matna,je po ptakach,neopravis nicim....povrchove praklinky sa daju riesit(existuje priehladna zivica na fixovanie drobnych crackov,ale vo vnutri ee ](*,) ak je to moc,aj tak neprejdes cez technicku,treba to vymenit.Ale to je iba moj skromny nazor,nevidel som to v skutocnosti.

Re: Závady u H1

Napsal: 11 říj 2010, 15:57
od Espero
Buď rád, žes to neviděl, není o co stát. Technická mě čeká za rok a půl, do té doby to vyřeším. Ale přes zimu to ještě nechám být, stejně s tím od prosince do března nejezdím a používám jenom malé auto. Ty prasklinky zevniř vznikly tepelným šokem předloni v Maďarsku, když jsme šli na oběd a stálo to na slunci (mimochodem letos se mi to samé stalo v Praze i u Dacie, jak byla ta 40 stupňová horka).

Re: Závady u H1

Napsal: 11 říj 2010, 16:20
od oltcitak
Hmm ja som si u predosleho auta zvykol cez zimu oblievat sklo horucou vodou na odstranenie namrazy,vzhladom k tomu,ze to malo predne sklo kalene,tak to v pohode zvladalo...potom pri druhom aute som to chcel robit tiez,ale spravil som iba raz,bolo to lepene sklo,na spodu bola prasklinka,odtial sa mimochodom rozsiroval mliecny zakal(cize viem o com pises) tak som to oprskol horucou vodou a hned som mal prasklinu cez cele okno,odzdola az nahor :twisted: cize chytry sa pouci,odvtedy uz sklo neoblievam,radsej skrabem :mrgreen:

AD horucavy,ved stale pisem,zakryvat,izolovat,tam ziadna klima nepomoze.... [-X