Stránka 6 z 9
Napsal: 25 bře 2008, 17:19
od Kamil
Selshig píše:nebo se zeptej cypiska ten mi pernamentně jezdí do polska pro díly sou za hezke lidove ceny
Já vím,já se tam byl podívat.Ale zkouším i jinde pro lepší přehled.
Napsal: 25 bře 2008, 17:24
od Selshig
Napsal: 25 bře 2008, 17:29
od Kamil
Letos mě taky pravděpodobně čekají rozvody.Jinak bych taky byl barbar.
No,letos mě toho taky čeká dost.V prosinci mám technickou.
Napsal: 25 bře 2008, 18:03
od Selshig
Napsal: 25 bře 2008, 18:08
od Kamil
Ty jsi měl na Velikonoce asi vtipnou kaši.
Napsal: 25 bře 2008, 18:30
od Selshig
no to ne ale ted jsem dolil olej do auta za tři tisice kilaku snad litr oleje no možna o něco vice ještě mi tam krapetek chybi no....
15w40 alebo 10w40
Napsal: 31 bře 2008, 13:35
od jurasko69
caute,
rad by som teraz pri prezuvani na letne vymenil s gumami aj olej, kdeze od kupy accentika som ho este nemenil a neviem v akom stave je. Moja otazka je podla nalepky pod kapotou tam je naliaty nejaky Castrol 15w40. Povodne som chcel kupit novy olej Valvoline Max life 10W40, ale docital som sa na tomto fore, ze ked uz raz je pouzity minelal tak sa ma pouzivat len mineral. Tak sa chcem opytat, ci sa oplati vymyslat s polosyntetikou Valvoline MAx life 10w40, alebo tam naliat rovno Valvoline Max Life 15w40. Ak pouzijem tu polosyntetiku, mozem nieco pokazit ci nie, pocitim vobec nejaky rozdiel oproti mineralu????
Za odpovede vopred dik.
Napsal: 31 bře 2008, 15:54
od Burža
je to ulpne jedno jestli tam das polosyntetiku nebo mineral, toto oznaceni stejne skoro nikdo nedodrzuje - vetsina oleju s udanim polosynteticky je stejne mineral.
Jestli moc nejezdis v zime, staci ti 15W40, ale pokud jezdis i pres zimu, tak je do nasi oblasti vhodnejsi 10W40.
Napsal: 31 bře 2008, 17:30
od Selshig
no spiš jde o to kolik ti to žere oleje..mineral je hustší než polosyntetika. jinak kdyby jsi nedodržel to "5W""10""15" jak tady popisuje kolega tak bys mohl mit i nehezkej problem..ono nalit z mineralu jen tak polosyntetiku asi není jen tak normalní počin....pokud tam chceš dat polosyntetiku když tam byl mineral musíš použit nebo měl bys použit pročištovací olej ... stojí stovku v tescu jsem ho viděl...jinak někdo mi řikal že pokud setam da jednou mineral bylo by vhodne ho tam už nechat...nic tim nezkaziš ...ja tam liju mineral jezdim v zimě a s autem nic nemam jen mu trva tři kilaky než se vyhřeje motor...
Napsal: 31 bře 2008, 20:35
od Burža
Mineral nemusi byt hustsi nez polosyntetika. Hustotu urcuje viskozitni trida, 15W40 je opravdu hustsi nez 10W40, ale dnes neni problem vyrobit mineral s viskozitni tridou 10W40. Pro tebe je dulezity udaj vykonove specifikace treba APi - pro tvuj motor potrebujes API SG nebo lepsi - tzn. zadny super olej neni potreba - trida SG je pekne stara a vetsina oleju ji s prehledem prekovana. Viskozitu volis vzhledem k podminkam, ve kterych motor provozujes viz. doporuceni vyse. Je jasne ze pokud ti motor zere olej, tak podanim hustsiho oleje tuto spotrebu snizis, ale neni to vselek. Cili pokud nemas velkou spotrebu oleje vubec se neboj tam nalit 10W40.
Proplachovani neni nutne - vyjety olej neobsahuje jiz zadne aditiva - vsechny jsou spotrebovany, takze tam zustava v podstate vyjety zakladovy olej v nepatrnem mnozstvi, ktery zadnemu michani s jinymi oleji nevadi.
Jeste jedna vec - pokud auto pouzivas prevazne na kratke trasy, taky je lepsi pouzit olej s nizsi hustotou (10W40) aby ti lepe mazal pri studenem motoru.
10w40 abo 15w40
Napsal: 01 dub 2008, 14:28
od jurasko69
tak ja fakt neviem, aspon co som sledoval olej co tam teraz mam, tak mi netecie olej ani sa nejako nemina. NA druhu stranu moc nejazdim, hlavne cez vikendy a hlavne kratke cesty. Od decembra 2007, kedy som kupil accentika som najazdil tak do 2500km. Na jednu stranu mam obavy ze mi to s tym redsim olejom moze zacat tiect, na druhu stranu nieviem ci sa motor s tym hustsim olejom na tych kratkych trasach dobre maze. Tak fakt neviem aku viskozitu si vybrat.
Napsal: 01 dub 2008, 18:54
od Burža
Vubec to neres, jestli ti to olej nebere, tak i kdyz tam das 10W40 tak s tvym najezdem kilometru nebudes olej urcite dolivat. A jelikoz jezdis kratsi trasy, tak urcite bude lepsi - pojede ti lehceji pri nezahratem motoru - olej se zahreje na provozni teplotu az tak po 10- 15ti km. To neni jak voda, ktera vystreli nahoru rychle.
Olej
Napsal: 01 dub 2008, 20:46
od tvist
Čus bus.Otec dělá mechanika leteckejch motorů a šolíchá takhle různě lidem motorky a občas auta.Ptal sem se ho,jak je to s tím olejem.takže do hyundai accent je prej nejlepší 10W40 a je prej úplně jedno,jakej to je výrobce.že když je prej značkovej,tak se platí pouze značka.Je jasný,že hegeš,za 50 kč litr nebude kvalitní jako Shell za 300 ale oleje kolem 100 kč atd...sou v cajku.a do accenta se vejde kolem 4 litrů,ale to už asi někdo psal.
Napsal: 01 dub 2008, 20:49
od Selshig
3,3litru myslim optimalni je nalet tři litry něco a zkontrolovat jak steče kolik tohoje a pak dolit..raději dat min než ho utopit
Re: VYMENA OLEJA
Napsal: 01 dub 2008, 20:51
od tvist
eraserko píše:Nazdar mam hyundai accent 1.5i 65kw r.v. 1996 kupoval som ho v bazare a potreboval by som vediet aky motorovy olej tam mozem dat ( viskozita ) .... kedze neviem aky tam predtym bol tak sa mozem spolahnut asi len na uplnu vymenu ? zatial dik
ˇ
Nalej tam 10W40 jakej koliv a před tím je super tam nalejt od firmy STP Aditivum pro čištení motoru.Stojí to kolem 180 kč,ale je to krutost.Naleješ to do stávajícího oleje.nastartuješ auto.necháš ho 15 minut běžet na volnoběh.pak vypustíš tuhle kejdu a budeš se hodně divit,kolik toho tahle dobrota vytáhne z motoru.vyhodíš filtr,našroubuješ novej,naleješ novej olej a tradá.....rozdíl je poznat na chodu motoru,otáčkách a na spotřebě....vřele doporučuju.