Stránka 6 z 13

Re: Diagnostika

Napsal: 27 dub 2009, 13:00
od Brachypelma
Nefunguje mi vyblikavani.

Vcera jsem konecne nasel diagnostickou zasuvku. Lantra 1.6 1997. Je pod palubkou asi 10-15 cm od otevirani haubny motoru (a samozrejme z vnitrni strany plastu tak, aby ji clovek nevidel, pokud si nelehne uplne na podlahu).

Zkousel jsem uzemnit '15' na nekolik sekund ('4' je spojena se zemi ... pak jsem to zkousel spojovat i 15-4) a mel jsem LEDku na '1' proti zemi. LEDka funguje (i po pokusu), jeji polaritu jsem mel spravne, pred ni odpor cca 1k (videl bych i kdyby dostala jenom 5V).

Delam neco blbe?

Chodilo nekomu to vyblikavani na tomhle aute?

Diky za odpoved.

Re: Diagnostika

Napsal: 27 dub 2009, 13:18
od KMBlendi
Teď si nejsem jistý jak je to s pinem TCM na konektoru ale to vyblikávání funguje přes MIL kontrolku (CHECK engine) co máš v palubce. Pokud ji tam máš :-)

Re: Diagnostika

Napsal: 27 dub 2009, 15:29
od Brachypelma
Nejsem si jist, ale mam pocit, ze tam ta kontrolka neni. Je tam tlak oleje, rucni brzda, dobijeni ...

Pokud tam neni, da se ten signal nekde najit a tu kontrolku dodelat? Nerad bych primo rozebiral
ridici jednotku, ale v pripade nutnosti by slo i to ...

Diky moc

Re: Diagnostika

Napsal: 27 dub 2009, 17:54
od mike_pn
zdravim,, mam lantru rv.93 1,6 16V ,, da sa rozbehat diagnostiku,, co ktomu potrebujem ? rad by som napojil lantru na notebook , ak by to fungovalo ,, z tych prispevkov som akosi nic nevycital ,, mate niekto skusenosti z diagnostikou na takejto lantre

Re: Diagnostika

Napsal: 29 dub 2009, 07:56
od Jam
Mám J2, MIL jsem neměl. Rozdělal jsem přístrojovku a kontrolku jdem tam doplnil. Evidentně funguje, když odpojím nějaký to čidlo, tak se rožne. Diagnostika taky funguje (nebo se alespoň snaží něco dělat). Většinou ale vyhlásí všechno OK, ikdyž není všechno OK. Nedá to totiž všechny chyby v paměti, ale jenom ty, který se aktuálně projevují, což je u nenastartovanýho auto na prd. Nebo se mýlím a dá se to udělat i za provozu?

Re: Diagnostika

Napsal: 30 dub 2009, 06:49
od KMBlendi
Diagnostika funguje tak (i vyblikávání ) že hlásí uložené chyby dokud je opět diagnostikou nebo resetem jednotky nesmažete.

Jo a tu kontrolku lze dodělat jtak jak je to v příspěvku předešlém, tedy zkusit dolnit všechny řárovky v budíku, jiná možnost snad ani není.

Re: Diagnostika

Napsal: 30 dub 2009, 09:21
od Jam
Jedu, přepnu na plyn, začne to svítit. Přepnu na benzín, přestane svítit. Chod ok. Je mi jasné, že uletěl drát od odpojovače vstřikovačů (takový element pro lpg) a RJ pozná, že jsem jí vstřikovač odpojil. Přijedu domů, pro jistotu udělám diagnostiku. Diagnostika -> všechno ok. Tak rozdělám odpojovač a tam skutečně drát uletěl. Tak proč mi to vyblikalo jenom začátek->všechno ok->konec relace

Re: Diagnostika

Napsal: 30 dub 2009, 10:15
od KMBlendi
Takže kontrolka MIL sviti ale diagnostika nevyblika kod zavady? Tak to je mi divné. Ale zase pozor ono odpojení vstřikovačů v podstatě není závada, tzn. vstřikovače nemají zpětnou vazbu do jednotky, ta pozná problém až na lambda sondě, takže pokud jedete na plyn a emise je ok, pak tu problem nevidim.

Re: Diagnostika

Napsal: 30 dub 2009, 18:41
od Burža
KMBlendi píše:V Kroměříží je ted k dispozici také diagnostika pokud někdo z okolí chce prubnout vůz :? , problém je pouze z Háčkama který nejsou standardizovaný jako třeba moje Lantra 99. Přitom starší i novější modely bez problému, nechápu hyundai že v tom maj takový bordel :roll:

A kde v Kroměříži tu diagnostiku najdu?

Re: Diagnostika

Napsal: 01 kvě 2009, 09:19
od KMBlendi
Mám ji já :) , stačí se domluvit třeba přes SZ.

Re: Diagnostika

Napsal: 01 kvě 2009, 16:04
od Jam
Ale samozřejmě, že to pozná, hlídá, jestli má vstřikovač odpor 15Ohm. To nemá s lambdou nic společnýho. Nevím, co myslíš zpětnou vazbou do jednotky, prostě jednotka měří odpor těch vstřikovačů.

Re: Diagnostika

Napsal: 01 kvě 2009, 16:29
od KMBlendi
No a to si zrovna nemyslím, jednotka poze spína FETem k zemi vstřikovací ventyl který je z plusu baterie. Dost pochybuji ze se snima zdali šel do zátěže či ne. Ale je to možné třeba u novějších systémů.

Re: Diagnostika

Napsal: 02 kvě 2009, 14:49
od Jam
Tak odpoj vstřikovač a vyzkoušej si to. Hned ti začne svítit MILka. Je to i v chybových kódech na hmaservice. On není problém dát sériově s fetem odpor 0,1Ohm a měřit na něm úbytek.

Re: Diagnostika

Napsal: 02 kvě 2009, 20:56
od KMBlendi
No problém to není ale nedělá se to., Jinak ano rozsvítí se ti ihned kontrolka ale duvodem bude to ze jednotka poznala že je někde problém ale cestou lamda sondy, váhy vzduchu , čidla klepání atd, ale už si nemyslím že z duvodu toho že jsi odpojil vstřikovač. To by pak někteří s LPG mohli mít problém protože jednotka na plyn simuluje resp. přebírá impulsy s hlavní jednotky...

Re: Diagnostika

Napsal: 03 kvě 2009, 00:14
od Jam
Auta s OBD2 musí mít kontrolu připojených vstřikovačů. A Lantra II ji má. A důvodem není nic kolem lambdy ani jiných čidel. A taky na lpg se dávají odpojovače vstřikovačů a nejsou to jenom relátka, ale chytrý věci, který dělají na drátech od vstřikovačů stejný úbytek. Pokud do nich někdo nechce investovat, tak stačí tam dát relátka a odpory odpovídající vstřikovačům.
Viz hmaservice
DTC - P0201 (INJECTION CYLINDER #1 CIRCUIT MALFUNCTION)
a. 15.55-16.25 ohms @ 68°F (20°C)
CIRCUIT DESCRIPTION FAILURE CONDITIONS
Accent Elantra