Stránka 6 z 7

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 23 dub 2011, 21:37
od mechoun
Škoda, mohlo tu být o téma méně, kdybychom díky vědomostem cítili se synchrony. Mají totiž taky své meze :-)

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 23 dub 2011, 22:21
od laufas
Vedomosti vyzraju na spatne razeni napriklad zpatecky? :P Ale kdeze

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 24 dub 2011, 12:23
od lada 71
tatchwud píše: :mrgreen: Chtěl bych Vás vidět při řazení dolů s meziplynem ve starších autech.To je lahoda..... :D/
Tak, tak. Mě tam jdou kvalty ouplně samy a každé přeřazení si vážně vychutnávám. Jako po másle. Už taky nějakou dobu jezdím a ještě v "pravěku" jsem měl tu čest, jezdit v autech jako jsou Škoda 1203, Praga V3S (Vejtřaska - auto z kterého byli i Amíci posraný, co všechno vyjede), IFA a Tatra 148. Kdo někdy jezdil v těchto autech, tak nikdo o něm nemůže říct, že neumí řadit :mrgreen: Ale vzpomínám na to jen a jen v dobrém. Taková Škoda 1203 měla 2x zalomenou řadící páku a na konci řadící páky byla vůle asi tak 5 cm, tak že každý kvalt se musel vážně hledat a trefit to tam přesně. No a o podřazování na Vejtřasce ani nemluvím. Kdo s tím kdy jezdil, tak má doktorát z řazení. Tam nestačilo jen dát nějaký meziplyn, ale meziplyn musel mít vážně ty správné otáčky, jinak to tam prostě neskočilo =D>

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 24 dub 2011, 13:31
od mechoun
To mi povídej: Papíry na C-čko jsem kdysi dělal na Praga S5, tedy na vejtřasce s jednou zadní nápravou. A po Praze :-) :-)

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 24 dub 2011, 20:24
od vena222
lada 71 píše:
tatchwud píše: :mrgreen: Chtěl bych Vás vidět při řazení dolů s meziplynem ve starších autech.To je lahoda..... :D/
Tak, tak. Mě tam jdou kvalty ouplně samy a každé přeřazení si vážně vychutnávám. Jako po másle. Už taky nějakou dobu jezdím a ještě v "pravěku" jsem měl tu čest, jezdit v autech jako jsou Škoda 1203, Praga V3S (Vejtřaska - auto z kterého byli i Amíci posraný, co všechno vyjede), IFA a Tatra 148. Kdo někdy jezdil v těchto autech, tak nikdo o něm nemůže říct, že neumí řadit :mrgreen: Ale vzpomínám na to jen a jen v dobrém. Taková Škoda 1203 měla 2x zalomenou řadící páku a na konci řadící páky byla vůle asi tak 5 cm, tak že každý kvalt se musel vážně hledat a trefit to tam přesně. No a o podřazování na Vejtřasce ani nemluvím. Kdo s tím kdy jezdil, tak má doktorát z řazení. Tam nestačilo jen dát nějaký meziplyn, ale meziplyn musel mít vážně ty správné otáčky, jinak to tam prostě neskočilo =D>
Tak,tak.též jsem si V3S-ku musel vychutnat a s řezením na :hyu: nemám sebemenší problém.Jde uplně v pohodě =D>

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 24 dub 2011, 21:04
od tatchwud
S tou 1203 to byla lahoda,Každý druhý řidič kvrdlal s tím 2x lomeným klackem a ten zvuk u toho byl kouzelnej. Naposledy jsem řadil s meziplynem s Fiatem 500.Jo to ještě nebylo plno věcí v autech. Posilovač řízení,samonavíjecí pásy,sedačky byly jako lavice, univerzální gumy na zimu i léto,úzké volanty z nedefinovatelné černé hladké hmoty...... :D/

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 24 dub 2011, 22:12
od Nexus
laufas píše:Ne, opravdu se to neuci. Nevidim duvod
máš pravdu - neučí a to jsem autoškolu dělal před cca 2 rokama, ale podle mě to je chyba. Při každém podřazení můžeš synchronům tak ulehčit práci, že tam každý kvalt jde jedním prstem, chce to trošku cviku a jde to. A když bys teda nebral synchrony v potaz, myšleno jsou tam tak ať pracují a proto meziplyn používat nebudu, zařadit jde i tak. To máš pravdu, ale co když potřebuješ předjet a musíš podřadit, tak to děláš jak?! Z pětky hodíš trojku, pomaličku pouštíš spojku a ztratíš rychlost, nebo ji pustíš rychle, že to trhne s celým autem? Což bezpochyby prospívá motoru, převodovce i spojce a posádka to taky ocení :mrgreen:

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 25 dub 2011, 09:25
od 89majlo96
z 5 na 3 : vyradim, pridam trochu plynu a supnem tam 3

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 25 dub 2011, 10:05
od Nexus
pravda že taky nepoužívám meziplyn, jaký musel být u V3S - dvojité sešlápnutí spojky, to je zbytečnost dokud nějak fungují synchrony. Ale jak píše majlo, při vyřazení přidám plyn abych srovnal otáčky a kvalt tam zapadne sám a je jestli jestli tam trojku pošlu při 40km/h nebo při 110, trefím se +-100ot a okamžitě mám k dispozici výkon motoru s hladkým zařazením, že to posádka sotva pozná, až na zaražení do sedaček které pak následuje:mrgreen:

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 25 dub 2011, 14:02
od laufas
Nexusek píše:
laufas píše:Ne, opravdu se to neuci. Nevidim duvod
To máš pravdu, ale co když potřebuješ předjet a musíš podřadit, tak to děláš jak?! Z pětky hodíš trojku, pomaličku pouštíš spojku a ztratíš rychlost, nebo ji pustíš rychle, že to trhne s celým autem? Což bezpochyby prospívá motoru, převodovce i spojce a posádka to taky ocení :mrgreen:
Spojka, pridam trochu plynu, soupnu tam 3, pustim spojku a uz jen slapu na plyn. V podstate jak rekl Majlo :-)

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 26 dub 2011, 19:48
od willy50
Pokud už s meziplynem tak s dvojitým vyšlápnutím spojky.
Někteří si tady s těmi synchrony sami sobě odporujete.
V3Ska, no ale kdo řadil Tatru 148 s elektropneumatickým řazením?

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 26 dub 2011, 20:01
od 89majlo96
zo zaciatku som to tak robil. Ked som chcel podradit z 5 na 3 tak som stlacil spojku, vyradil 5 do N, pustil spojku, pridal plyn, znovu stlacil spojku a hodil tam 3-jku ale kopalo to ako kon. Zda sa mi setrnejsie k ustrojenstvu spojky aj prevodovky pridat plyn pri stlacenej spojke a ked synchro funguje ako ma tak nevidim problem.

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 26 dub 2011, 20:38
od willy50
Dá se to "zjednodušit na dva kroky:
1) mačkám spojku, vyřazuji a zároveň přidám plyn
2) promáčnu spojku podruhé, řadím a plynule přidávám plyn
Jak jednoduché :mrgreen:
Po pravdě dávám meziplyn jen někdy, při předjíždění, když potřebuju co nejrychlejší reakci, jinak to např. při brzdění motorem považuju za zbytečnost, nemyslím si, že by to převodovce nějak moc vadilo.
Felda i Fabka najeto dost přes 100tkm, žádné známky problémů s převodovkou nebo spojkou.

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 26 dub 2011, 20:53
od laufas
Jakej je rozdil v tom, ze nevymacknu tu spojku? Mam na mysli ten ''muj'' postup popsany vyse :-)

Re: Tuhost řazení i30

Napsal: 26 dub 2011, 23:38
od 89majlo96
s prevodovkou ktora ma synchronne radenie stupnov skoro ziadny. Ked neboli prevodove stupne synchronizovane tak si musel upravit natocenia ozubenych kolies medziplynom. Podla mna podradoanie s medziplynom pri nespravnom odhadnuti potrebnych otacok motora viac zatazuje ustrojenstvo prevodovky ako klasicke podradenie.