Stránka 6 z 10

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 06 led 2009, 13:48
od Markus
Ja som poskusal V-power Racing, V-Power, Carrera 100 aj Carrera 95.

Zatial a momentalne sa mi (subjektivne ci aj objektivne) z tychto vsetkych javi ako najlepsia Carrera 95. (velmi kultivovany tichy chod motora a nizka spotreba a vlastne aj nizka cena)

Pre pripad dlhsej jazdy - dialnica a tak - sa mi osvedcila hlavne Carrera 100 ale aj V-Power Racing. (vyssi vykon na dlhsie trasy (s rozohriatym motorom) a mierne vyssia spotreba)

Dalsia mierne otazna vec je aj to - z akej pumpy palivo tankujete. Stalo sa mi uz viackrat ze som citil rozdiel ked som rovnake palivo natankoval na inych adresach. Tazko tvrdit ze je to 100% tak ale skusenost tak hovori...

(Nehovoriac o tom ze som raz natankoval na Slovnafte niekde v zapadkove a nikdy viac tam nenatankujem. Auto pomaly zdochlo - nebyt toho ze sa zmiesa s VPowerom ktory tam uz bol tak mozno ani nenabehne :) -- prehanam ale neviem si pomoct s tym Slovnaftom - otrasna znacka...)

Uvidime ake skusenosti budu s benzinom od Lukoil, ktory momentalne na Slovensku skupil vsetky Jetky a co ja viem co este... Skusali ste uz u nich niekto?

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 06 led 2009, 13:52
od matysekul
Uvidime ake skusenosti budu s benzinom od Lukoil, ktory momentalne na Slovensku skupil vsetky Jetky a co ja viem co este... Skusali ste uz u nich niekto?
U nás taky skoupili Jet.Zrovna pumpy,se kterýma jsem měl špatnou zkušenost.Proto zatím nezkoušel.Těžko říct,jak moc se něco změní.Je to jen o lidech.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 06 led 2009, 13:55
od Hardcam
Ja jsem jezdil jeste k JETu s Lantrou a dobry.
Zhruba pred 14ti dny jsem mluvil s kamaradem, co bral Vervu 100 a oddelal motor na SAXU 1.6 VTS, zrejme je mozny, ze vyssi oktanovy cislo nekterym motorum neprospiva.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 06 led 2009, 13:57
od black_sheep
Markus píše:Ja som poskusal V-power Racing, V-Power, Carrera 100 aj Carrera 95.

Zatial a momentalne sa mi (subjektivne ci aj objektivne) z tychto vsetkych javi ako najlepsia Carrera 95. (velmi kultivovany tichy chod motora a nizka spotreba a vlastne aj nizka cena)

Pre pripad dlhsej jazdy - dialnica a tak - sa mi osvedcila hlavne Carrera 100 ale aj V-Power Racing. (vyssi vykon na dlhsie trasy (s rozohriatym motorom) a mierne vyssia spotreba)

Dalsia mierne otazna vec je aj to - z akej pumpy palivo tankujete. Stalo sa mi uz viackrat ze som citil rozdiel ked som rovnake palivo natankoval na inych adresach. Tazko tvrdit ze je to 100% tak ale skusenost tak hovori...

(Nehovoriac o tom ze som raz natankoval na Slovnafte niekde v zapadkove a nikdy viac tam nenatankujem. Auto pomaly zdochlo - nebyt toho ze sa zmiesa s VPowerom ktory tam uz bol tak mozno ani nenabehne :) -- prehanam ale neviem si pomoct s tym Slovnaftom - otrasna znacka...)

Uvidime ake skusenosti budu s benzinom od Lukoil, ktory momentalne na Slovensku skupil vsetky Jetky a co ja viem co este... Skusali ste uz u nich niekto?
cece dost odvazny tvrzeni takhle porovnavat jednotlivy benziny, dokonce s tim ze jedno je lepsi na dalky apod... :lol: mas v zadku nainstalovany akcelerometr? :twisted:

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 06 led 2009, 16:17
od Markus
Nemam akcelerometr v zadku... ale proste to viem posudit pretoze som s tym jazdil na rovnakych trasach, ktore dovolovali vyskusat rozne otacky a rychlosti.. kazde palivo som skusil na celu nadrz niekolko krat - a takto som to vypozoroval. Samozrejme moze to platit len pre Hyundai I30 benzin... pre ostatne motory to bude ine... kazdy si to musi vypozorovat sam. 8)

a... ved ked niekto ma ine skusenosti - nech napise svoje... ved to by som aj rad pocul ze ci ostatni maju tiez takuto skusenost alebo nieco ine... (pre i30 petrol samozrejme)

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 07 led 2009, 00:23
od black_sheep
ja teda nevim, ja jezdim na V-P 95 porad takze nemuzu srovnavat. ale zkusil jsem i vervu 100 (o.č. 98) a tak nak, asi zadnej rozdil, ani carrera 95.. :) jednou jsem si rikal jak to na tu carreru jede a pak jsem si uvedomil ze jsem jednou vyjimecne vzal zrovna uplne obycejny NAT 95 OMV. takze, placebo jak prase.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 07 led 2009, 02:50
od shwaara
Ja beru vzdycky OMV Carerra 100 a vcera jsem vzal Carerra 95 a i na trojku to hrabe jako nic.
(Pravda, az ten led u nas posoli, bude to jine)

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 17 led 2009, 18:19
od Tringi
Tak dojíždím nádrž NAT95 a nějak to nejede :| ...nevím jestli je to tou zimou nebo nějakým placebo efektem, ale subjektivně je to horší. Teda, myslím to tak, že auto jede, a pořád víc než dobře, ale musím dávat o dost více plynu. Zvykl jsem si s Carrerou 100 lehce šlápnout na plyn, na něco kolem snad 1500 otáček (nerad to na 1. a 2. rychlost točím), a plynulý rozjezd regulovat jen spojkou. Že při tom jdou otáčky dolů je jasné, ale při tom samém stylu jízdy s NAT95 mi to párkrát při nepozornosti málem až chcíplo, a vždy musím ten plyn přišlápnout víc, abych se rozjel stejně jako předtím. Taky jsem si všiml, že mě to nutí řadit až o něco později.
Co se týče vyšších rychlostí, tak cítím jen minimální rozdíl, jakmile má auto otáčky, tak jede jako drak i na NAT95.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 21 led 2009, 18:10
od Tringi
Apdejt: Asi jsem rozmlsal motor, nebo opravdu jezdím čím dál tím, co se spotřeby týče, hůř :-k
Na Natural 95 spotřeba 10 litrů! Tak jsem tam ráno zase nalil stovku ...mimo to večer, když jsem se vracel z práce, už byla o korunu levnější, měl jsem počkat ](*,)

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 21 kvě 2009, 10:36
od Tringi
A jde to :D

Zkusil jsem se tentokrát krotit a celou poslední nádrž jsem jezdil, dokonce pod-předpisově, plynule, jen jsem hladil plynový pedál ...no, tak dobře, ne zcela, dvěma sprintům ze semaforů a včerejšímu blbnutí před kámoškama jsem si pomoct nedokázal :twisted: V každém případě jsem přišel na to, proč mají Borek a Rasty takovou příznivou spotřebu: Je to nohama :D Já si asi prostě nemůžu pomoct na to nešlapat, a taky toho nemám zase naježděno tolik, nebo spíš nemám naučenou úspornou jízdu. Mno, ale nemyslím, že ten motor vydržím nechat takhle nudit i nadále 8)

Každopádně 7,7 litrů na 100 km je pro mě nový rekord :D ...jinak pořád jezdím na tu stovku.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 21 kvě 2009, 11:00
od Russell
Tringi píše:A jde to :D
Každopádně 7,7 litrů na 100 km je pro mě nový rekord :D ...jinak pořád jezdím na tu stovku.
Kebyze mam aspon 10 tak som rad nieto este 7.7 :D Ako si meral spotrebu ? Lebo neviem ako tie novsie coupe ale na starsich to neni v palubnom pocitaci.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 21 kvě 2009, 11:09
od Tringi
Průměrnou spotřebu na palubáku taky nemám. Ale měřím to jednoduše. Tankuju vždy do druhého vypnutí pistole, pak si opíšu stav tachometru a množství (i cenu) natankovaného paliva, a zadám to do Sprit Monitoru, neznáš-li to. To je jednoduchá webová kalkulačka, můj stav je zde: http://www.spritmonitor.de/en/detail/221420.html A dá se tam i slušně vyhledávat.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 21 kvě 2009, 11:15
od Russell
Tringi píše:Průměrnou spotřebu na palubáku taky nemám. Ale měřím to jednoduše. Tankuju vždy do druhého vypnutí pistole, pak si opíšu stav tachometru a množství (i cenu) natankovaného paliva, a zadám to do Sprit Monitoru, neznáš-li to. To je jednoduchá webová kalkulačka, můj stav je zde: http://www.spritmonitor.de/en/detail/221420.html A dá se tam i slušně vyhledávat.
Ked vsetko vyratas co sa podla teba viac oplati Carrera 100 alebo carrera 95 ? LEbo ja som tiez jazdieval dlhu dobu na Car100 ale ked som dal Car95 tak som necitil ziadny rozdiel a odvtedy davam stale Car95. Myslis ze to zo 100kou menej zere ?

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 21 kvě 2009, 11:21
od DEDe
Russell píše:
Tringi píše:Průměrnou spotřebu na palubáku taky nemám. Ale měřím to jednoduše. Tankuju vždy do druhého vypnutí pistole, pak si opíšu stav tachometru a množství (i cenu) natankovaného paliva, a zadám to do Sprit Monitoru, neznáš-li to. To je jednoduchá webová kalkulačka, můj stav je zde: http://www.spritmonitor.de/en/detail/221420.html A dá se tam i slušně vyhledávat.
Ked vsetko vyratas co sa podla teba viac oplati Carrera 100 alebo carrera 95 ? LEbo ja som tiez jazdieval dlhu dobu na Car100 ale ked som dal Car95 tak som necitil ziadny rozdiel a odvtedy davam stale Car95. Myslis ze to zo 100kou menej zere ?
zrovna ta 2.7 ma je vcelku nenarocna na benal ja sem tam taky daval "lepsi" benzin ale ted uz na to prdim davam normalne 95 tku , jen obcas tam dam treba ten carrera nebo nejakej s primesema na procisteni ale jinak si myslim to nema smysl davat o dost penez vic za benal, nereknu u citlivych motoru ale to tanhle neni.

jiny jizdni vlastnosti sem nikdy nepoznal daleko vic je poznat pocasi na tah motoru (asi kuli sani vzduchu rano v 6 se mi zda ze to tahne daleko lip :) a podobny veci. jestli je v benzinu rozdil tak proste neznatelny - kde jinde nez u 2.7mi by si ten rozdil mel poznat kdyby opravdu byl. A pokud je lepsi spotreba tak minimalne rozhodne ne ze by to vratilo na litru 2 koruny :) Spis si myslim ze ty "kvalitnejsi" paliva je spis finta na lidi aby si cerpacky vic vydelaly.

Re: OMV Carrera 100

Napsal: 21 kvě 2009, 11:38
od Tringi
Russel:

Tak pokud se zorientuješ v marketingovém popisu, tak Carrera 95 má navíc akorát ty čistící a zlepšující přísady, nikoliv něco co by mělo vliv na výkon. To až Carrera 100 má prostě poctivé oktany navíc 8) ...i když poctivé nejspíš není vhodné slovo, řekl bych že půjde o obohacenou klasickou 95 (k čemuž opět navádí i ten marketingový text k těmto benzínům).

Sondoval jsem i různě po internetu, jak to lidem na Carrera 100 jezdí, a vyskytují se snad všechny možné kombinace: jezdí (hůř, stejně, lépe) s žere (méně, stejně, více). Dvoulitru Beta II (tomu mému) to zjevně chutná, po konečném přepočtu to finančně vyjde zhruba stejně (co ušetřím na nižší spotřebě, to zaplatím v ceně benzínu).

Co se týče Carrery 95, tak ta mi přijde jako takový zvláštní mezistav, a nejezdil jsem na ni téměř vůbec, takže nemám žádná "data" k vyvozování závěrů. Mají tam být stejné přísady jako ve stovce, jen chybí oktany :wink: Jestli mi to žere míň kvůli přísadám nebo kvůli více oktanům, to nedokážu říct. Mohl bych to někdy vyzkoušet, ale teď mám zase plnou nádrž Carrery 100.

DEDe:

Kdo ví jak to je. Taky by mě zajímalo jestli celý můj zdejší výzkum nemůže být jen nějaký placebo efekt. Ideální by bylo, nechat oba typy motoru projít v laboratorních podmínkách nějakými těmi cykly pro měření spotřeby, a vždycky s různými benzíny. Taktéž přímo změřit výkon a kroutivý moment by mohlo být zajímavé.