Stránka 51 z 56
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 10:18
od Hardcam
To jsem vymyslel asi 10 sekund predtim, nez jsem ho napsal. nejak jsem si nemhl vzpomenout na to kalsicke porekadlo
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 11:31
od Bangla
Jsem okouzlen souhlasim, ale jen cas ukaze jak to dopadne. Ad 4x4 ja to proste nepotrebuju, zaprve to funguje pouze do rychlsoti 40km/h takze se to vlastne hodi pouze na rozjezd kdyz zapadnete (kde neni zadna garance ze se z daneho mista stejne dostanete) a na nejakem vetsim naledi, kde pojedes 40km/h a méně, v zime ale mezi vesnicemi (jsem z vesnice 10km od olomouce) a mestem stejne jedes i v horsich jizdnich podminkach tech 60km/h takze 4x4 je ti na nic. Nikdo kdo jezdime na hory nemame 4x4 a doposud se jezdilo v pohode, nastesti nebydliem v nejake horsi zavejove oblasti a tak nemam absolutne zadnou potrebu (doposud nebyla s 12let starym autem bez jakychkoli elektornickych a bezpecnostnich systemu) kupovat 4x4, nemyslim ze jsem tak vyjimecny pripad. Jinak vsechny informace mam z recenzi, testu a vseobecne z internetu nebo casopisu, tedy vetsinou od profiku nebo z for od majitelu. Nic nemam ze sve hlavy
Já si urcite nemyslim, ze 2.0 CVVT je usporny motor.
http://www.jenpromuze.cz/supercars/test ... a-spotreba
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/hyun ... k-a-pohoda
http://www.auto.cz/test-hyundai-ix35-2- ... t-at-22028
po precteni tohoto testu je zrejme, ze se take nejedna o usporny motor, vylozene za zravy ho vsak taky nepovazuji.
Ale ty hroziva cisla asi znamenaji 13-15 litru predpokladam, za takove mnozstvi paliva jezdi o 1-2 tridy vykonnejsi motory.
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... motorizace dalsi test kde kritizuji spotrebu a jezdili s automatem
za 15l/100km. "A veta Do mírnějšího kopečka motor nedokázal na šestku devadesátku udržet." taky nepotesi.
Nehci vypadat, ze jsem nejak proti tomu dvoulitru, ale to je jen hrstka testu, ktere bychom mohli s odkazem na vysokou spotrebu a neekonomicky motor najit. To jsou pouze ceske testy a ne jiste vsechny.
http://moje.auto.cz/Joe-ST/mazda-cx-7.html napriklad tady cx-7 260koni turbo benzin. Ten motor ma 2x vyssi kroutak,
o 100koni vice, o 250kg vice a povazuje se to ze jeden z nejlepsich motoru v SUV teto tridy, ano cx-7 a ix35 jsou srovnatelne vozy. DOjmy z testu jsou proste neuveritelne, to leti jako blazen, nadruhou stranu dojmy z 2.0 CVVT jsou spise zklamanim recenzentu nez prekvapenim (asi z tech 165 koni nebo nevim co kdo cekal). Majitel jezdi za 10litru, da se jet i za 15 ale to s ix35 taky. Samozrejme je to turbo benzin 2.3L, ale v porovnani s hodnotou, vykonem a spotrebou ix35 tezke pokulhava. Takovy benzin by se dal povazovat za usporny na to co ze sebe vyda. Takze s tim "modernim" a "uspornym" bych moc v pripade 2.0i od Hundai/Kia neplytval. Pokud s tim nesouhlasis nenapadej prosim me, ale recenzenty, od kterych tyhle informace vstrebavam.
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 11:36
od FISHkaa
čus,
jenom pár oprav k tvému textu:
4x4 je haldex = je tam omezení zámku mezinápravového diferenciálu 50:50 do 40km/h, ale to neznamená, že se pak 4x4 vypne = jenom přechází do automatiky kde se zadní náprava připojuje při prokluzu předních kol...
ix35 2.0i má pětikvalt, tj. nevím kde bereš test, že na šetku to nejede
Spotřeba, kterou popisuješ je samozřejmě možná = při sportovní jízdě v otáčkách. Ale to ti brutálně vyskočí všechno...
edit: po přečtení o CX-7 = mám teď spotřebu 8,5l/100km a jezdím normálně (někdy se holt neudržím)...
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 11:58
od saldy
Tady popisuje zkušenost zatím s nezajetým DCVVT v Sonátě můj kámoš Dextrone snad to taky pomůže
http://moje.auto.cz/Dextrone/sonatka.html
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 12:03
od Ondrej
To s tou sestkou pisal recenzent o automatickej prevodovke. Dalej pise ze motor 2.0i CVVT este netestoval.
Bangla:
1. ty chces automat?
2. mozno by si mohol dat aj na skusenosti nas majitelov (aspon trosku), nie len kade akych recenzentov.
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 12:11
od Hardcam
Je tezke diskutovat s nekym, kdo se prilis necha ovlivnit tim, co napise nejaky zaplaceny mamlas. Kdybych se tim ridil, v zivote bych si nemohl udelat radost, nemohl bych jezdit s timto motorem, ba ani timto vozem a vlastne ani znackou Hyundai. Pravdepodobne bych tak sedlal Fabii HTP popripade Octavii II 1.9 TDI.
Co se tyce Dextrona, to je jediny clen, ktery ma tento motor v jinem aute nez je ix35 a myslim, ze si jak spotrebu tak motor velmi pochvaluje. Jeho zkusenost ma pro me mnohem vetsi vypovedni hodnotu, nez nejakeho trouby ze Sveta motoru, kteremu sefredaktor rekne, co ma napsat, aby 10. v kazdem mesici zase pripluli kaprici ze Skodovky.
Celkem zajimavy je pro me tento test:
http://www.autorevue.cz/test-hyundai-i3 ... t/ch-33731, kdy se zjistilo, ze zrychleni tohoto motoru je ve skutecnosti o 2 sekundy mensi, nez je v tabulkach (a to je skutecne pravda).
Spotřeba mimo město se při úsporné jízdě dá udržet na 6,5 l/100 km, při důrazu na dynamiku pak vyšplhá jen na 9,1 l/100 km.
A toto take.
Je to sice predchudce DCVVT, ale da se povazovat za bernou minci. navic ty jsi zminoval CVVT, takze se tento test i celkem hodi.
Je to samozrejme Tvoje vec, cim se budes ridit, ale nesnaz se toto tvrzeni vnutit majitelum pripadne budoucim majitelum tohoto skveleho, osvedcenho a hlavne spolehliveho motoru. Na Tvem miste bych radsi polemizoval 1.6 GDI, o kterem zatim neni znama ani realna spotreba a spolehlivost.
Btw, za 15 nejezdi ani nas automat v Sonate s 2.4 119kW, ktera ma pouze 4 stupnovou prevodovku. To bych ji musel sakra honit.
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 13:30
od Bangla
Dobre, tak to budu brat tak, ze jsou ty testy podmaznute. Od majitelu automobilu uslysis zapornych ohlasu jen minimum, takze treti osoba coz je redaktor, ktery to auto zase odezvda, by mel byt objektivnejsi. Ted nerikam ze je ti pripad tohoto vozu nebo motoru, ale zkratka a dobre spinu na to dane auto vytahnou spise recenze nez samotni majitele kteri za to utratili tezce vydelane penize. Mozna mate pravdu, ze se temi recenzemi a testy ridim az moc, zkusim ubrat na plynu a budu si brat vice informac z vasich zkusenosti kluci
Ale uznejte, ze na tom neco je. Nevim pro by na tech odkazech ktere jsem tam hodil VSUDE meli lhat, asi to bude treba s pravdou pul na pul. Doposud jsem bral ten 2.0i jako spise neusporny, 1.6GDi hlasa o uspornosti proto tam vidim ten rozdil, jasny jako facka nic vic nic min
Takze koncim dohady, nerad bych tu vyvolaval flame a budu stale sledovat zdejsi diskuse
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 13:47
od Hardcam
Bangla: vezmu to z jine stranky. Dejme tomu, ze se mi rozbije auto a budu nucen si auto pujcit od kamarada. Pak s takovym aute budu jezdit tak, jak jsem zvykly s tim svym nebo spise budu opatrny. Ale pokud by za mnou nekdo prisel a rekl "otestuj tohle auto"...posledni, na co bych bral ohled, je spotreba. Redaktori to auto neznaji, nejsou s nim sziti a v posledni rade nemaji zajem na tom vychytavat na aute spotrebu. Sednou a jedou. To je prece na majiteli, aby se s takovym autem szil a naucil se s nim jezdit tak, jak mu to vyhovuje.
Abych se priznal, tak motoristicky casopisy si kupuju jen k mori na dovolenou. Za celkem objektivni povazuju Auto7 a Autohit. uvazoval bych i o predplatnem kdyby mym konickem bylo kupovat nove auto jednou za rok - dva.
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 14:09
od nizzmo
Jo a este nieco, menozes porovnavat turbo diesel s turbo benzinom a N/A benzinom.
Pisem to preto, lebo si (ak si dobre pamatam a nechce sa mi to cele citat opet) deklaroval tym, ze aj Nissan QQ s TD motorom 1,5 ma nizku spotrebu. Dokonca dnes si pisal, ze CX-7 z 2,3 Turbo ktory ma 260koni vie jazdit tiez za 10l.
Treba si uvedomit, ze motor v podstate nema vykon, ale len krutiaci moment. Vykon je velicina, ktora sa podla konkretnych ukazovatelov len prepocitava (i ked je pravda, ze vo svete je bernou mincou prave zauzivane poukazovanie na vykon). Cize akykolvek maly TDI motor ma podstatne vyssi tocivy moment, ako nas 2liter, alebo 1,6GDI. Tocivy moment je prave ta velicina, aku velku namahu bude musiet vynalozit motor na konkretny pohyb. Cim vyssi, tym sa musi menej namahat. Tym vacsiu masu rozpohybuje jednoduchsie.
Ak mas vrchol tociveho momentu na urovni 170Nm, tak ten motor pri rovnakej (pripadne pribliznej) vahe bude sa viac namahat ako motor z tocivim momentom 200Nm. Vysia namaha znamena vacsiu spotrebu.
Chcel som ti tym naznacit to, ze prave koli tomuto ten motor (1,6GDI) moze kludne zrat v meste viac, ako 2,0i, pretoze v meste mas semafory, krizovatky, prechody pre chodcov a co ja viem co este. Same brzdenie a rozbiehanie sa.
Ak bude 1,6GDI uspornejsi ako 2,0i, tak urcite len pri ustalenej rychlosti.
To je vsetko, co sa ti cely cas snazim naznacit.
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 14:55
od vuvu
[quote="nizzmo"]J Navážu na tento příspěvek osobní zkušeností.
Trasa cca 60 km, okresky, středně kopcovitá, 5 aut, 3x benzin, 2x nafta, normální jízda s dodržením předpisů.
benzin 1,4 / 63kW - spotřeba průměr na tuto trasu 7,6
benzin 1,8T / 110kW - spotřeba průměr na tuto trasu 7,0
benzin 2,0 / 114kW - spotřeba průměr na tuto trasu 7,3
nafta 2,0 /103kW - spotřeba průměr na tuto trasu 6,2
nafta 2,0 /135kW - spotřeba průměr na tuto trasu 5,7
I když v porovnání jde o auta z různou váhou, lze říci, že při stejné váze auta ( rozdíl váhy motoru min.vliv ) je nejdůležitější
krout. moment a čím větší zároveň výkon, tím i menší spotřeba ( až do určité hranice ) z důvodu menšího namáhání motoru a menších otáček na dosažení určitého stylu jízdy. Kopec cca 2 km u baráku vyjedu 80km rychlostí s 1,4 benzin na 3/4 plynu a tuto rychlost tam mám až skoro nahoře. Se 135kW mám tuto rychlost v první čtvrtině a na 1/4 plynu. Obdobně s 2,0 benzinem, ale s otáčkami o 2500 více.
Z uvedeného je snad jasné co je úspornější.
A k blábolu Bangla, že 4x4 je pouze do 40 km/hod. můžu ujistit, že funguje i ve 150km/hod.
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 15:55
od Bangla
nizzmo píše:Jo a este nieco, menozes porovnavat turbo diesel s turbo benzinom a N/A benzinom.
Pisem to preto, lebo si (ak si dobre pamatam a nechce sa mi to cele citat opet) deklaroval tym, ze aj Nissan QQ s TD motorom 1,5 ma nizku spotrebu. Dokonca dnes si pisal, ze CX-7 z 2,3 Turbo ktory ma 260koni vie jazdit tiez za 10l.
Treba si uvedomit, ze motor v podstate nema vykon, ale len krutiaci moment. Vykon je velicina, ktora sa podla konkretnych ukazovatelov len prepocitava (i ked je pravda, ze vo svete je bernou mincou prave zauzivane poukazovanie na vykon). Cize akykolvek maly TDI motor ma podstatne vyssi tocivy moment, ako nas 2liter, alebo 1,6GDI. Tocivy moment je prave ta velicina, aku velku namahu bude musiet vynalozit motor na konkretny pohyb. Cim vyssi, tym sa musi menej namahat. Tym vacsiu masu rozpohybuje jednoduchsie.
Ak mas vrchol tociveho momentu na urovni 170Nm, tak ten motor pri rovnakej (pripadne pribliznej) vahe bude sa viac namahat ako motor z tocivim momentom 200Nm. Vysia namaha znamena vacsiu spotrebu.
Chcel som ti tym naznacit to, ze prave koli tomuto ten motor (1,6GDI) moze kludne zrat v meste viac, ako 2,0i, pretoze v meste mas semafory, krizovatky, prechody pre chodcov a co ja viem co este. Same brzdenie a rozbiehanie sa.
Ak bude 1,6GDI uspornejsi ako 2,0i, tak urcite len pri ustalenej rychlosti.
To je vsetko, co sa ti cely cas snazim naznacit.
http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje- ... kon-teorie diky ale ja si procetl tento clanek a hlavne tu diskuzi celou pod tim (cele uf uf) a vim jaky to ma vztah. Neporovnaval sem ty motory mazdy a v huyndai, psal sem ze je to pro me usporny motor a jen na okraj. Samozrejme se neda primo porovnavat atmosfera s turbem. Poukazuju na to, ze v zadne recenzi nebyl shledan tento motor jako USPORNY. Takze tak
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 16:08
od Bangla
vuvu píše:nizzmo píše:J Navážu na tento příspěvek osobní zkušeností.
Trasa cca 60 km, okresky, středně kopcovitá, 5 aut, 3x benzin, 2x nafta, normální jízda s dodržením předpisů.
benzin 1,4 / 63kW - spotřeba průměr na tuto trasu 7,6
benzin 1,8T / 110kW - spotřeba průměr na tuto trasu 7,0
benzin 2,0 / 114kW - spotřeba průměr na tuto trasu 7,3
nafta 2,0 /103kW - spotřeba průměr na tuto trasu 6,2
nafta 2,0 /135kW - spotřeba průměr na tuto trasu 5,7
I když v porovnání jde o auta z různou váhou, lze říci, že při stejné váze auta ( rozdíl váhy motoru min.vliv ) je nejdůležitější
krout. moment a čím větší zároveň výkon, tím i menší spotřeba ( až do určité hranice ) z důvodu menšího namáhání motoru a menších otáček na dosažení určitého stylu jízdy. Kopec cca 2 km u baráku vyjedu 80km rychlostí s 1,4 benzin na 3/4 plynu a tuto rychlost tam mám až skoro nahoře. Se 135kW mám tuto rychlost v první čtvrtině a na 1/4 plynu. Obdobně s 2,0 benzinem, ale s otáčkami o 2500 více.
Z uvedeného je snad jasné co je úspornější.
A k blábolu Bangla, že 4x4 je pouze do 40 km/hod. můžu ujistit, že funguje i ve 150km/hod.
Nelze porovnavat jina auta, jine prevedovky, jine ridice, jinou vahu auta, motor od jineho vyrobce, typ motoru, stari, zajeti motoru a nevim co vse muze hrat roli. Ja nesrovnavam automobily, jen sem hazel negativni odkazy na spotrebu ix35 a motoru 2.0 CVVT, ktere sem NEPSAL ja ale redaktori. A mel sem dojem, ze 4x4 funguje do 40km/h ale spletl sem se kdyz rikas ze funguje uplne jinak. Ja sem o 4x4 neuvazoval takze je to pro me pase. Budu rad kdyz mi to osvetlis jak to presne funguje
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 16:19
od bamba
tenhle spor může rozřešit jedině rošambo
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 17:09
od Bangla
jaky spor? recenze sem nepsal ja....pro me diskuse konci uz neni co resit. Povazuju 2.0 cvvt za spise neusporny a ted cekam na spotrebu 1.6GDi. Necham se rad poucit jak funguje 4X4 prosim, rad bych tomu plne rozumel a jeste bych rad znal odkaz, z ktereho pochazi vykonovy graf motoru 1.6GDI. Diky!!!
Re: Hyundai ix35
Napsal: 10 zář 2010, 20:04
od azibrov
Ahoj. Obrazek nasel jsem tady:
http://www.mycarforum.com/index.php?showtopic=2654830
Kazdopadne chtel bych porovnat graf 1,6 gdi a 1,6 od qashqai. Jestli ma nekdo tuto informace a nebo nazor, predem dekuju.