Stránka 51 z 53
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 21 led 2012, 22:24
od kubad
ja mam u benzinu předepsanou výměnu svíček na 90t.km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 21 led 2012, 22:27
od Hardcam
caruser: svicky jsou otazkou 470Kc v originale za 4ks, tolik nestoji ani jedna zhavici, byt se meni s dvojnasobnym intervalem.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 21 led 2012, 22:30
od caruser
to: kubad
i20ka 1,2 nemá irídiové sviečky, zato Hyundai si za ne pýta viac ako za irídiové.
to: Hardcam
Tak to by ma zaujímalo, kde v Hyundai kúpim sadu sviečok na i20ku 1,2 za 470. U nás na Slovensku si Hyundai pýta za sadu 72 EURO, sú to myslím Champion.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 21 led 2012, 22:31
od matysekul
Zhruba kolem 5l.Jezdit po dálnici 90 může už jen opravdu úchylně šetřivý člověk. Kdybych jezdil po dálnici 90,tak jezdím zhruba kolem 4l,podle podmíne.Ale jelikož beru ohled na ostatní a koukám i na bezpečnost svou,tak 90 nejezdím....
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 21 led 2012, 22:39
od caruser
matysekul
Ak by si mesačne dochádzal do práce 2100 km tak si rozmyslíš, či na palive zaplatíš 157 EURO alebo 224 EURO. Je hlúposť si myslieť, že na diaľnici musíš jazdiť min. 130 km/h. Ak má problém niekto s touto rýchlosťou tak sú tam ďalšie dva jazdné pruhy aby ma mohol predbehnúť. Ja s ohľadom na bezpečnosť a náklady jazdím 90 km/h, nepotrebujem byť v práci o 7 min skôr
Ešte k tej spotrebe na diaľnici. Dnes už aj benzíny pri 130 km/h rýchlosti jazdia za 6,5 napr. nová Elantra, takže ten rozdiel v spotrebe medzi dieslom a benzínom je minimálny.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 00:04
od Vilda
Při poklidné jízdě do 120 km/h po dálnici, můj Accent jede za 5.8 .... na 1.6ku vcelku slušná spotřeba
po rovině, ale jakmile přijde kopec, tak bere o litr víc ... i když se pak na další rovné silnici spotřeba vrátí na původní hodnotu
trpim u toho jako zvíře
přece jen jsem zvyklej jet o něco málo rychleji .... ale při pohledu na ceny PH, si na tuhle rychlost budu muset rychle zvyknout
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 00:26
od 69pavel
asi se preorientuji na elektrovuz, uz me zacinaji srat s temi cenami at uz benzin ci nafta,prehodnotim priority a jestli to vydrzi co slibujou a uvadeji tak ten elektro mi bude stacit, pak ale bude otazka o kolik zdrazi elektrinu kdyz budeme vsichni jezdit na elektro, , to zas potom nejaky reditel jako ten kokot Roman bude zdrazovat aby si mohl zase nekde postavit srub ci podobnou chujovimu z cedroveho dreva, asi se na to vyseru, vytahnu favoritku a budu jezdit na kole, tak jako nasi dedove a bude klid
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 00:46
od vlado1979
Elektromobily nemusím. Dojazd pár km, nabíjať 8-12 hodín a cena je astronomická. Pri porovnaní s bežnými PHM sa návratnosť nikdy nevráti. Uniká mi zmysel týchto áut. Nulové emisie ?
http://www.citroen.sk/Resources/Content ... c_zero.pdf
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 01:02
od Tringi
Nulové emise? Emise se jen přemístí z motoru do nejbližší elektrárny.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 08:30
od caruser
Elektromobilom patrí budúcnosť a už dnes existuje model, proti ktorému je Bugatti Veyron pomalá hračka, O to lepšie je, že ho navrhol Chorvát 23 ročný Mate Rimac, konkrétne Rimac Concept One, je to štvorkolka výkon 800 kW 1088k, krútiaci moment 3.800 Nm, ale hlavne dojazd 600 km. Držím palce tomuto projektu, pretože takáto je moja predstava elektromobilu.
Ak to niekoho zaujíma viac sa dozvie tu:
http://www.auto.cz/rimac-concept-one-61666
http://www.rimac-automobili.com/
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 09:55
od Mexican
Hardcam píše:caruser: svicky jsou otazkou 470Kc v originale za 4ks, tolik nestoji ani jedna zhavici, byt se meni s dvojnasobnym intervalem.
huh? a to mas odkial ze sa zhavice menia pri 80 000? ja to v manuale teda nemam.. je tam "kontrola" ojejej, to mame ale urban legend v praxi
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 09:57
od Mexican
Vilda píše:Při poklidné jízdě do 120 km/h po dálnici, můj Accent jede za 5.8 .... na 1.6ku vcelku slušná spotřeba
po rovině, ale jakmile přijde kopec, tak bere o litr víc ... i když se pak na další rovné silnici spotřeba vrátí na původní hodnotu
trpim u toho jako zvíře
přece jen jsem zvyklej jet o něco málo rychleji .... ale při pohledu na ceny PH, si na tuhle rychlost budu muset rychle zvyknout
ja sukromne tych 120 jazdim.. a tak nejak som si zvykol
ak clovek ide cez tyzden a dialnica je plkna obchodakov/sluzobakov tak som medzi polasimi. Piatky poobede a vikendy som lepsi priemer (tam je podiel sukromnych aurt vyrazne vacsi
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 10:34
od Nexus
caruser: pěknej kousek, spíš se divím že jsem na něj ještě nenarazil
bohužel ta cena taky bude mimo můj dostřel
Mexican: měnit žhavící při 80 mi přijde jako dost velká blbost, v sonatě měníme po 90tis
69pavel: kolo není vůbec špatná záležitost
jinak co se týče elektromobilů, tak v současné podobě bych ho nechtěl ani zadarmo, ledaže bych ho prodal
doba nabíjení je astronomická, baterie mají určitý počet cyklů nabití. Na bateriích bych zrovna moc ekologických věcí nehledal a emise jak řiká tringi, přesuneš do nejbližší elektrárny. Pokud bych vyškrtnul dnešní běžný paliva (včetně cng a lpg) tak bych fandil jednoznačně vodíku
ten má ekologický spalování, supr výkon. Netřeba oponovat tím, že výroba je drahá a stojí víc energie než se z něj následně získá, to platí pokud jde výroba elektrolízou vody. Tuším že v Izraeli přišli na bakterii, která rozkládá vodu na kyslík a vodík, takže její pěstování stojí nula nula nic. Stačí malá vrstva vlažné vody, takže při výrobě je x pater nad sebou (bylo asi před 2lety na discovery). Každopádně pokusů s bakteriema je hafo... Nebo v noci, když je značný přebytek proudu, jakože evidentně je, může probíhat elektrolíza vody. Jediný důvod proč tohle není jsou ropní šejci a magnáti, kteří by přišli o své zisky....
http://www.rozhlas.cz/leonardo/technolo ... ku--952629
http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-p ... chnika_vse
kousek citace z toho idnesu
Pro lepší představu: osobní vodíková vozidla mají spotřebu okolo 1kg vodíku na 100 km. Na výrobu tohoto množství vodíku elektrolýzou je třeba přibližně 9kg (~9 litrů) vody a 60kWh el.
a když vezmu vpotaz, že noční proud mám doma za 2,1kč kWh tak litr vodíku v domácích podmínkách pomocí elektrolýzy udělám za 120kč (vodu ze studny nepočítám
) takže i v domácích podmínkách by se dalo dostat na suprovou cenu a na čerpacích stanicích by cena nemohla být moc vysoká, nebo by si to každej dělal doma, což ti nikdo nezakáže
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 10:46
od caruser
to: Nexus
Ano tá cena sa bude pohybovať niekde okolo 600.000 EURO ale treba si uvedomiť, že je to superšport ako Veyron, a dúfam, že sa tá technológia dostane aj do bežných vozidiel. Inak tých batérií by som sa vôbec nebál, kvalitné Li-Ion sú koncipované na 3000 nabíjacích cyklov, čo v bežnej premávke znamená 300.000 km a aj potom by sa ich kapacita mala pohybovať okolo 80%. Elektromobil sa už dnes stáva dostupným, preikopníkom bude asi Renault, kt. svoj model Fluence ZE ponúka za 25.000, pričom po zohľadnení štátnej podpory je to 20.000 EURO pri mesačnom prenájme za batérie od 82 EURO podľa najazdených kilometrov. Súhlasím však, že vozidlá na palivové články sú lepšia budúcnosť, ale tá je dosť ďaleká, najskôr tu budú čisté elektromobily
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 11:07
od Nexus
jasně, je potřeba brát vpotaz že to je průkopník nové technologie a supersport, cenu určitě nekritizuji, jenom je to mimo dostřel asi většiny z nás (třeba já bych si asi dva měsíce musel odkládat kapesné
)
palivové články rozhodně nezatracuji, sám ale víc fandím spalování vodíku, tak jak to vzalo bmw. Klasický spalovací motor a v případě potřeby tam může téct benzin
elektrické bzučení prostě není ono, třeba já mám zvuk pořádného motoru moc moc rád
co se týče Li-lon, problém bych v případě rozšíření viděl s hodně špatnou dostupností a následně i cenou
už dnes se vedou "války" mezi výrobci notebooků, protože je ho prostě nedostatek a v zemích, kde se těží lidi neskutečně trpí...