Stránka 51 z 139

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 12:37
od FISHkaa
0,5l? :shock: Tak to je něco špatně? Počítáte ty studené starty a jízdu na ně?
edit: když počítám přívstřik 20% tak mi to vychází (při 9l LPG) na 1,8l N95. Dále nějaké ty starty a drobné km na N95...

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 12:43
od lockay
0.5/100 je komplet se vsim vsudy. Studeny starty, kratky pojizdky se studenym motorem, ...
Ted spotreba N95 predpokladam trochu stoupne, jezdim denne do/z prace 5km jedna cesta. S poklesem teploty na dnesni 4C to prepina az po cca 1.5km misto drivejsim 1km.

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 12:57
od Mexican
0,5l /100 nemoze znamenat ze sa pouziva pristrek.. pretoze by to znamenalo (odhliadnuc od toho, ze motor startuje na benzin a chvilu ide, kym nedosiahne 30-50 stupnov) ze ak auto spotrebuje len 5l/100 plynu (co je nerealne) tak privstrek je 10%.. takze lockay bud privstrek nema, alebo ho nepocita do nakladov

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 13:11
od majklus
U mě byla spotřeba naturalu 0,3l/100km bez přívstřiku. Ten by byl zapnut včera po 2. garančce. Ptal jsem se jeslti těch 20 tis. "na sucho" nemohlo motoru nějak uškodit, a prej ne :-k

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 13:14
od FISHkaa
záleží na tvrdosti ventilů a sedel. Původní motory (favorit apod.) jezdili výhradně na sucho. Holt doba je jiná a šetří se ... Ber to tak, že horší už to s přívstřikem nebude :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 13:36
od Nexus
fishkaa: 0,5l N95 je klidně reálná suma :roll: vše záleží na profilu trati... já přívstřik nemám a když jsem jezdil na střední tak jaro-podzim jsem měl průměr < 0,1l N95 :roll: přes zimu jsem se dostal na 0,2-0,3l. Přívstřik 20% ano, ale až od určitých otáček, takže to nemůžeš brát jako konstantu... momentálně mi to vychází na 0,2l N95 a 11,5l lpg (za měsíc a půl cca 5tis km a benzin za necelý 4stovky), ale párset kilometrů z toho byly přívěsy 800-1500kg, pak dálnice v 5lidech a kolony v Brně... když to přepočítám na aktuální ceny tak jsem cca na 5,3+0,2l N95 a to vzhledem ke komfortu V6 a toho co z auta ždímám je suprový výsledek myslím :)

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 13:50
od FISHkaa
mno, uvidíme příští tankování béňa... :roll:

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 13:51
od Farrael
FISHkaa píše:tak proběhlo další tankování s naprosto "přesnými" výsledky:
na 7l N95 (přívstřik, studené starty) ujedu cca 400km (měřeno od hladového oka k hladovému oku - 7l), tj. cca 1,75l/100km , tj. cca 0,65czk / 100 km.

LPG je ještě nepřesnější (co se týká měření): Na cca 50l LPG ujedu cca 550km tj. 9l/100km = 1,50czk/100km

celkem teda 2,20 / 100km

Počítám dobře? :shock:
Teda chlape ty si z levnýho kraje. Kde bereš benzín, že tě 1,75L benzínu vychází na 65hal? :mrgreen:

K tý spotřebě plynu: záleží jakej plyn natankuješ. Dojezdy se značku od značky a pumpu od pumpy dost liší. Záleží tedy co si natankoval.

A co se týče spotřeby benzínu tak záleží jak to budeš mít nastavený. Já přívstřik nemám, ale jezdím často studený starty, takže se kolikrát plyn jenom stačí rozsvítit. Což je celkem na prd, protože studenej motor žere klidně 20L/100. Benzín pak v tomhle období ubývá. Nicméně aspoň nemusím tak moc vyjíždět nádrž kvůli tomu speciálně na benzín.
Teď v tomhle období mi to kord přepíná ráno až po dvou kilometrech a dýl (záleží jak moc rychle to valim), takže nic moc. Někdy mi přijde, že to trvá věčnost. Nicméně plyn se korektně přepíná při 30°C teploty motoru. Holt asi trvá, než se ohřeje v tý klendře co venku je hlavně při tom náporu vzduchu jak člověk jede.
V zimě to vyřeším nezávislým topením. Než vylezu z baráku, tak to pustím. Ono to roztopí led, takže nebudu muset škrábat a ještě to bude ohřátý a doufám, že to hned skočí na plyn. Alespoň by mělo. Výrobce nezávislého topení se totiž chlubí tím, že to šetří benzín tím, že už je teplý motor. Tak uvidíme.
Nicméně jestli to Hardovi moc benzín nepapá tak je to divný. Zvlášť jestli má přívstřik. Kdyby neměl, tak řeknu dobrý, neboť když jezdím dálky a moc nepopojíždim tak mi to taky padá věčnost.

Ještě se může stát, že si lpg jednotka pomáhá benzínem. To se mi párkrát stalo, když jsem měl chudej plyn a na dálnici si při 140 a zapnutý klimě začala jednotka pomáhat benzínem. A rafička padala na můj vkus sakra rychle.
Nicméně od tý doby co tankuju pokud možno jen kvalitu, tak už si na to dala pozor.

Včera mi pravděpodobně došel plyn, i když si tím nejsem jistý, neboť se jednotka neohlásila standardně. Normálně když to dojde, tak to vyhodnotí jako chudou směs, přepne na benzín a kontrolky začnou blikat ve varovném módu s tím, že to řve. Po znovu zapnutí to opět svítí zeleně a ev. to zase expne pokud je ho fakt málo. Tentokrát to bylo jinak. Zařvalo to, přeplo to na benzín a tak jsem to zase přepnul na plyn (v tý rychlosti na dálnici jsem ale nezkontroloval jestli to bliká varovně či ne). Nicméně místo zelenejch kontrolek to začalo blikat, jako když se teprve zahřívá motor. Takže nevím co to mělo znamenat, jestli se podchladil na dálnici náporem vzduchu motor či co a kvůli tomu to přeplo... :-k

Nicméně radši jsem natankoval nouzově Vitogaz na Benzině a kupodivu dobrý, ale schválně uvidím kolik na těch pouhých 17L najedu. Docela mě to zajímá.

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 14:02
od FISHkaa
jojo, místo 100km tam má být 1km :mrgreen:

Poprvé sem tankoval Flaga v ČB, dneska sem tankoval na LukOilu u nákladového nádraží Žižkov (nevím co tam mají).

Je fakt, že auto nešetřím a denně mám minimálně dva studené starty a popojetí 10km. Plyn se mi přepíná tak po cca 1km po Praze.
Faktem je, že každá jízda na benzín, dramaticky navýší průměrnou spotřebu N95 (při sledování spotřeby na deseti litrech). Dneska mi došlo LPG na D11 (odporně to pípá teda :mrgreen: ), tak sem takových 30-40km smažil na N95, než mě napadlo zkusit tlačítkový restart. Kupodivu zase pomohlo a jel sem na LPG. Holt se pořád učím :lol:

Jinak po natankování u LukOil (podezřele málo se tam vešlo - tj. nízký odpojovací tlak na stojanu?) se mi rozsvítili zase jenom 3 ze čtyř LED :mrgreen:

Ono těch 50l LPG je můj odhad (pesimistický), třeba se tam vejde fakt jenom kolem těch 46-47l ...

Uvidíme při dalších tankování. Pro jistotu sem nabral 20l N95 - menší chyba v měření...

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 15:22
od Hardcam
Abych se vratil k tomu N95 - beru spotrebu ciste jen na privstrik. Co projedu ciste pri provozu na benzin nema imho smysl pocitat a je hodne zavadejici, protoze s prestavbou nesouvisi - pokud jste vsak pred prestavbou nejezdili na vodu - pak by to samozrejme byly naklady navic, takhle vsak ne, nebot i drive se auto ohrivalo a benzin. Kdo nechce na benzin jezdit, muze ten prvni ranni start klidne pockat, az se motor ohreje na "prepinaci" teplotu, i tim se da vyrazne usetrit, na druhou stranu si myslim, ze je lepsi, kdyz zprvu jde do motoru vic benzinu.

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 16:38
od lockay
Mexican píše:0,5l /100 nemoze znamenat ze sa pouziva pristrek.. pretoze by to znamenalo (odhliadnuc od toho, ze motor startuje na benzin a chvilu ide, kym nedosiahne 30-50 stupnov) ze ak auto spotrebuje len 5l/100 plynu (co je nerealne) tak privstrek je 10%.. takze lockay bud privstrek nema, alebo ho nepocita do nakladov
Byl sem shodou okolnosti dneska v servisu neco resit, takze sem se poptal znovu a pristrik je pry nastaven.
Za mesic jedu na 1. garancku, tak sme se domluvili ze to pro jistotu overi v ramci servisnich praci.

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 18:35
od Leendrix
hola, dotaz jak máte řešenou rezervu? Já ji mám volně v kufru ale cestuje sem a tam a tahá mě kobereček. Není na to nějaké uchycení? V nouzi ji můžu přišroubovat na plynovou nádrž co mám místo rezervy (asi to tak udělám při STK) ale chtěl bych to vyřešit nějak elegantněji... Diky za radu

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 19:36
od Farrael
Mám ji taky volně, ale ta hliníková sedmnáctka už je tak těžká (mám v ní i naskládaný věci, co by jinak byly volně v kufru, že se ani nehne :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 19:38
od FISHkaa
mám jí uchycenou pevně, ve sklepě :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 10 říj 2012, 20:00
od Hardcam
ja ji mam pevne oprenou v garazi...nicmene predlonskou zimu mi 3x nekdo probodnul gumu (bylo to tu blby s parkovanim kvuli mnozstvi snehu, tak jsme stali jak to slo a kde to slo a ja zrovna staval v jiny ulici), takze zvazuju, ze na zimu ji vratim bo se to muze opakovat a uz vidim, jak v -15ti se mnou ten kompresor spolupracuje, o ty zeleny sragore na ucpani gumy ani nemluve,...