Spotřeba i30 2012

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

t0x!n píše:Oproti Agipce mi klesla spotreba asi o litr, motor je tissi a celkove kultivovanejsi a hlavne x krat vysloveny vibrace vsude mozne z auta zmizely.
Nič z toho čo píšeš som nezaznamenal, ale na shell tankujem s 5% zlavou na palivo aj ja. Na agip mám zlavu 0,5Kč/liter, moc to nevyužívam a navyše, tento rok v ČR končí... ...všeobecne som považoval agip za kvalitný benzín- asi to bude problém konkrétnej čerpačky. :-k
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Reklama
 

Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od bony »

Axel.Foley píše:bony: mám jiné zkušenosti, Světu motorů nevěřím ani nos mezi očima
Já to vidím, když cisterna vypustí benzín na shell a potom pokračuje do Tesca, kde vypustí ten stejný benzín. Neřeším co píše svět motorů ale jak to je ve skutečnosti.
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mirus30 »

Bofors píše:
to bude platit dokud nepořídíš turbo, věř mi :D/
Nevěř mu, jsou lidi co si je turbo svým charakterem nikdy nekoupí a stejně dají přednost povedené atmosféře, patřím mezi ně i já. Jak říkám, uvidíme jak dlouho H odolá, ale příští auto bude zase H nebo Mazda i když v té době bude kolem mě bzučet jedna foukaná malorážka vedle druhý, stejně mě to nepřesvědcí.

P.S. nemám vůbec nic proti turbo motoru, ale třeba takovému jako je v M3 MPS, což je jiná liga než tyhle rádoby silné motůrky, v případě MPS říkám turbu ano.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Alf6 »

Jestli to nekoho zajímá, tak Albert zaváží N98 z OMV z Rakouska a obsahuje příměs ethanolu. Tot dle jejich vyjádření :)
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Bofors »

Mirus30 píše:
Bofors píše:
to bude platit dokud nepořídíš turbo, věř mi :D/
Nevěř mu, jsou lidi co si je turbo svým charakterem nikdy nekoupí a stejně dají přednost povedené atmosféře, patřím mezi ně i já. Jak říkám, uvidíme jak dlouho H odolá, ale příští auto bude zase H nebo Mazda i když v té době bude kolem mě bzučet jedna foukaná malorážka vedle druhý, stejně mě to nepřesvědcí.

P.S. nemám vůbec nic proti turbo motoru, ale třeba takovému jako je v M3 MPS, což je jiná liga než tyhle rádoby silné motůrky, v případě MPS říkám turbu ano.
takových nevěřících tomášů a milovníků starých pořádků s velkoobjemovými 1,6 atmosférami mi před 4mi lety nevěřilo a dušovalo se že H nikdy nepřijde s 1,2 T- GDI a podobnými motory a jak to nakonec je? příjde doba kdy staromilec s bigblock 1,6 bude muset koupit 1,2 nebo 1,4 miniaturní foukanou malorážku (jak směšné řešit rozdíl 0,2- 0,4 L v objemu :)) a zjistí že má najednou motor výkonější, úspornější a uživatelsky příjemnější se suvéréním podáním točivého momentu jako nemá ani 2,0 atmo. ale to já si budu užívat těchto výhod už tak 10 let :DD
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
kitrab
***
Příspěvky: 920
Registrován: 23 kvě 2014, 09:35

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od kitrab »

Spíše se podívej proč s tím vůbec někdo přišel ? Nebo proč někdo přišel s filtren pevných částic ? Protože chtěl ? Pochybuji o tom :). Ale úvaha na každém.
Ve finále pokud ekoterorista bude považovat např. EUROVIII apod. pak s každým vyšším číslem přidáme vrtuli navíc a ubereme pár desetin z objemu.
Ale to nechám odborníkům gruppe VW a milovníkům velkých kufrů a v něm umístěných škrabek, já jsem jen řidič a uživatel :).

Pozn.: Když jsem vybíral auto a navštívil i Forda a poptával FFkombi nabídnut mi byl 1,0 92 kw.
/cenu raději neuvádět :)/ Při dotazu na spotřebu sám prodejce ihned nadhodil ať počítám s min. +1,5L ve srovnání s papírem. Nerozumím, proč někkto taková čísla produkuje.
Doposud jsem měl OII atmosferu mpi a čísla odpovídala papír vs realita, faktem že před 10 lety asi více firem psala reálnější čísla.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU

Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
tOOki
*
Příspěvky: 67
Registrován: 06 kvě 2014, 03:53
Bydliště: Jizni morava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od tOOki »

Bofors píše:
Mirus30 píše:
Bofors píše:
to bude platit dokud nepořídíš turbo, věř mi :D/
Nevěř mu, jsou lidi co si je turbo svým charakterem nikdy nekoupí a stejně dají přednost povedené atmosféře, patřím mezi ně i já. Jak říkám, uvidíme jak dlouho H odolá, ale příští auto bude zase H nebo Mazda i když v té době bude kolem mě bzučet jedna foukaná malorážka vedle druhý, stejně mě to nepřesvědcí.

P.S. nemám vůbec nic proti turbo motoru, ale třeba takovému jako je v M3 MPS, což je jiná liga než tyhle rádoby silné motůrky, v případě MPS říkám turbu ano.
takových nevěřících tomášů a milovníků starých pořádků s velkoobjemovými 1,6 atmosférami mi před 4mi lety nevěřilo a dušovalo se že H nikdy nepřijde s 1,2 T- GDI a podobnými motory a jak to nakonec je? příjde doba kdy staromilec s bigblock 1,6 bude muset koupit 1,2 nebo 1,4 miniaturní foukanou malorážku (jak směšné řešit rozdíl 0,2- 0,4 L v objemu :)) a zjistí že má najednou motor výkonější, úspornější a uživatelsky příjemnější se suvéréním podáním točivého momentu jako nemá ani 2,0 atmo. ale to já si budu užívat těchto výhod už tak 10 let :DD
Co je na turbu uzivatelsky prijemnejsi? Kdyz jedu s turbo motorem jedu ja podle toho jak se chce motoru, kdyz jedu s atmosferou jede motor jak chci ja. Navic zatah dole a nahore mrtvo me nebavi. Rozdil ve spotrebe neni vetsi nez litr a to mi za drazsi motor a vetsi riziko drahe opravy nestoji. Nicmene priznavam, ze kdyz sme vybirali auto tak sme se rozhodovali mezi Golfem VII 1.4TSI a i30. Ta nakonec vyhrala protoze vysla o vic jak 150kKc levneji.
i30 1.6GDI, 2014, Style, Ice Blue

Drive:
Honda Civic 1.6i LS 83kW nehoda
Skoda Felicia 1.3MPi GLXi 50kW prodano
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20286
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Axel.Foley »

kitrab: Čísla o spotřebě se píšou do papírů na základě laboratorních měření za ideálních podmínek kvůli Bruselu.

Turbo v malém motůrku taky nemusím, funguje v dost omezeném rozsahu otáček a cucnout si dokáže taky hezky - viz třeba jeden z dílů letošního Autosalonu (teď nevím, zda 11 nebo 12), kde testovali Peugeot 508 v naftě vs. Mazda 6 2.0 vs. Opel Insignia 1,6 s turbenzínem. V porovnání spotřeby vyšla nejhůř právě Insignia s turbem. Za mně turbo do motůrku z vysavače narvaného do relativně velkého auta fakt neee.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mexican »

s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.

vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy :-)

ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto :twisted:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
tOOki
*
Příspěvky: 67
Registrován: 06 kvě 2014, 03:53
Bydliště: Jizni morava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od tOOki »

Mexican píše:s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.

vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy :-)

ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto :twisted:
Porad nevidim v cem je turbo benzin uzivatelsky prijemnejsi? Mas na mysli dochlazovani turba, ze je uzivatelsky prijemnejsi? Zbyle dva body cos napsal plati i pro atmosferu. Mas sice nizsi pracovni otacky, ale nijak vyznamne. Ani turbo benzin si nenecha libit min jak 1500rpm. Navic vetsina malych turbo motoru ma malou olejovou napln...
Dokud bude merici cyklus EU tak nesmyslnej jako je, tak se ale turbo motoru, start stopu a podobnych kravin nezbavime. Imho je zajimave, ze v US s 2.4GDI neni problem jezdit za mene nez tabulkove hodnoty. Kdy se vam to nekomu podarilo naposled v Evrope? Me nikdy.
i30 1.6GDI, 2014, Style, Ice Blue

Drive:
Honda Civic 1.6i LS 83kW nehoda
Skoda Felicia 1.3MPi GLXi 50kW prodano
Koky5
*
Příspěvky: 58
Registrován: 16 led 2014, 13:46
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Koky5 »

Mal som Vectru 1.8i atmosferu bez turba a tiez bez akejkolvek opravy vydrzala krasnych 17 rokov a vyse 200t km. Teraz spolahlivo sluzi svojmu novemu majitelovi. Myslim si ze ide skor o vlastnika ako sa o auto stara a nie o motor ako taky.
Hyundai i30 1.4 MPI DOHC CVVT Family cool red 1/2014
Opel Vectra 1.8i 16V CD Dark Blue - predané (224824 km)
Uživatelský avatar
kitrab
***
Příspěvky: 920
Registrován: 23 kvě 2014, 09:35

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od kitrab »

Cena a spolehlivost bude vždy na straně atmosféry.
Jak bylo uvedeno výše cenový rozdíl v pořizovací ceně je jasný, OII s 1,2 TIS vs moje i30, kde OII měla polovinu výbavy rozdíl 85 000 kč, při srovnatelné výběvě cca 120 000 kč a to jsme stále jen u 1,2 TSI. 1,4 TSI :) cenovku nechci raději ani vidět.
Podívejte se např. k Toyotě, kde jsou ověřené agregáty a zatím se prodávají velice dobře.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU

Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Bofors »

tOOki píše:
Mexican píše:s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.

vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy :-)

ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto :twisted:
Porad nevidim v cem je turbo benzin uzivatelsky prijemnejsi? Mas na mysli dochlazovani turba, ze je uzivatelsky prijemnejsi? Zbyle dva body cos napsal plati i pro atmosferu. Mas sice nizsi pracovni otacky, ale nijak vyznamne. Ani turbo benzin si nenecha libit min jak 1500rpm. Navic vetsina malych turbo motoru ma malou olejovou napln...
Dokud bude merici cyklus EU tak nesmyslnej jako je, tak se ale turbo motoru, start stopu a podobnych kravin nezbavime. Imho je zajimave, ze v US s 2.4GDI neni problem jezdit za mene nez tabulkove hodnoty. Kdy se vam to nekomu podarilo naposled v Evrope? Me nikdy.
pokud nevíš v čem je TB uživatelsky příjemnější tak si s tím běž zajezdit a nebo nemáš cit pro motor a jeho projev. v běžném provozu řidič ocení, že i pokud tam má 4ku, točí 1900ot tak na to prostě šlápne a auto bez protestů táhne jak to GDI v 4500ot. rozdíl na dálnici je extrémní. měl sem 1,6 16v super poctivý atmosférický motor k prdu protože to na dálnici točilo otáčky jak mixér, kravál a vysoká spotřeba. TSI má 130km/h 2800ot/min, ticho že ho neslyšíš, spotřeba 5,7-6,0 a na 6tku když přišlápneš tak táhne i v kopci bez problémů. nikomu nic necpu, jen je třeba se oprostit od milovníků starých pořádků. pokrok nezastavíš, díky bohu. jak někteří zmiňují lineárnost a charakter atmo, tak pokud si mám vybavit nutnost neustále rumplovat řadičkou a točit motor domrtva abych z něj něco vyždímal tak ano 1,6 má charakter. mi více vyhovuje vědomí že kdykoli přišlápnu plyn tak to tam bude a nemusím kolem toho dělat zbytečné divadlo.

přikládám malou ochutnávku, ať mi někdo tohle předvede s 1,6 GDI která stejně není rovnocený konkurent. průměr 102 znamená tempomat 135, uzavírky, provoz...
Přílohy
DSC_0339.jpg
DSC_0339.jpg (152.86 KiB) Zobrazeno 661 x
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
tOOki
*
Příspěvky: 67
Registrován: 06 kvě 2014, 03:53
Bydliště: Jizni morava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od tOOki »

Bofors píše:
tOOki píše:
Mexican píše:s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.

vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy :-)

ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto :twisted:
Porad nevidim v cem je turbo benzin uzivatelsky prijemnejsi? Mas na mysli dochlazovani turba, ze je uzivatelsky prijemnejsi? Zbyle dva body cos napsal plati i pro atmosferu. Mas sice nizsi pracovni otacky, ale nijak vyznamne. Ani turbo benzin si nenecha libit min jak 1500rpm. Navic vetsina malych turbo motoru ma malou olejovou napln...
Dokud bude merici cyklus EU tak nesmyslnej jako je, tak se ale turbo motoru, start stopu a podobnych kravin nezbavime. Imho je zajimave, ze v US s 2.4GDI neni problem jezdit za mene nez tabulkove hodnoty. Kdy se vam to nekomu podarilo naposled v Evrope? Me nikdy.
pokud nevíš v čem je TB uživatelsky příjemnější tak si s tím běž zajezdit a nebo nemáš cit pro motor a jeho projev. v běžném provozu řidič ocení, že i pokud tam má 4ku, točí 1900ot tak na to prostě šlápne a auto bez protestů táhne jak to GDI v 4500ot. rozdíl na dálnici je extrémní. měl sem 1,6 16v super poctivý atmosférický motor k prdu protože to na dálnici točilo otáčky jak mixér, kravál a vysoká spotřeba. TSI má 130km/h 2800ot/min, ticho že ho neslyšíš, spotřeba 5,7-6,0 a na 6tku když přišlápneš tak táhne i v kopci bez problémů. nikomu nic necpu, jen je třeba se oprostit od milovníků starých pořádků. pokrok nezastavíš, díky bohu. jak někteří zmiňují lineárnost a charakter atmo, tak pokud si mám vybavit nutnost neustále rumplovat řadičkou a točit motor domrtva abych z něj něco vyždímal tak ano 1,6 má charakter. mi více vyhovuje vědomí že kdykoli přišlápnu plyn tak to tam bude a nemusím kolem toho dělat zbytečné divadlo.

přikládám malou ochutnávku, ať mi někdo tohle předvede s 1,6 GDI která stejně není rovnocený konkurent. průměr 102 znamená tempomat 135, uzavírky, provoz...
Tak to napis hned, ze uzivatelsky komfort znamena, ze nemusis radit, ale na to je lepsi reseni nez turbo benzin automaticka prevodovka. Me se zase libi vic se na dalnici nekoho prohanet na 3ku a sledovat jeho marnou snahu mi ujet protoze si s TDI nebo TSI nepodradi. Ja s TSI jel a nijak me neuchvatilo zatah ve dvou tisicich hezkej, ale ve 4 tisic nic navic uz nepredvede.
i30 1.6GDI, 2014, Style, Ice Blue

Drive:
Honda Civic 1.6i LS 83kW nehoda
Skoda Felicia 1.3MPi GLXi 50kW prodano
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Bofors »

jestli to spíš není tím že on s tebou nezávodí :mrgreen: každopádně z toho jsem už vyrostl (jezdit na D1 na trojku). u TB samozřejmě můžeš řadit jak často chceš ale není to nutné a o to tu jde.
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“