Stránka 52 z 123
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 09:00
od mnkk
t0x!n píše:Oproti Agipce mi klesla spotreba asi o litr, motor je tissi a celkove kultivovanejsi a hlavne x krat vysloveny vibrace vsude mozne z auta zmizely.
Nič z toho čo píšeš som nezaznamenal, ale na shell tankujem s 5% zlavou na palivo aj ja. Na agip mám zlavu 0,5Kč/liter, moc to nevyužívam a navyše, tento rok v ČR končí... ...všeobecne som považoval agip za kvalitný benzín- asi to bude problém konkrétnej čerpačky.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 09:54
od bony
Axel.Foley píše:bony: mám jiné zkušenosti, Světu motorů nevěřím ani nos mezi očima
Já to vidím, když cisterna vypustí benzín na shell a potom pokračuje do Tesca, kde vypustí ten stejný benzín. Neřeším co píše svět motorů ale jak to je ve skutečnosti.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 10:22
od Mirus30
Bofors píše:
to bude platit dokud nepořídíš turbo, věř mi
Nevěř mu, jsou lidi co si je turbo svým charakterem nikdy nekoupí a stejně dají přednost povedené atmosféře, patřím mezi ně i já. Jak říkám, uvidíme jak dlouho H odolá, ale příští auto bude zase H nebo Mazda i když v té době bude kolem mě bzučet jedna foukaná malorážka vedle druhý, stejně mě to nepřesvědcí.
P.S. nemám vůbec nic proti turbo motoru, ale třeba takovému jako je v M3 MPS, což je jiná liga než tyhle rádoby silné motůrky, v případě MPS říkám turbu ano.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 11:00
od Alf6
Jestli to nekoho zajímá, tak Albert zaváží N98 z OMV z Rakouska a obsahuje příměs ethanolu. Tot dle jejich vyjádření
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 16:24
od Bofors
Mirus30 píše:Bofors píše:
to bude platit dokud nepořídíš turbo, věř mi
Nevěř mu, jsou lidi co si je turbo svým charakterem nikdy nekoupí a stejně dají přednost povedené atmosféře, patřím mezi ně i já. Jak říkám, uvidíme jak dlouho H odolá, ale příští auto bude zase H nebo Mazda i když v té době bude kolem mě bzučet jedna foukaná malorážka vedle druhý, stejně mě to nepřesvědcí.
P.S. nemám vůbec nic proti turbo motoru, ale třeba takovému jako je v M3 MPS, což je jiná liga než tyhle rádoby silné motůrky, v případě MPS říkám turbu ano.
takových nevěřících tomášů a milovníků starých pořádků s velkoobjemovými 1,6 atmosférami mi před 4mi lety nevěřilo a dušovalo se že H nikdy nepřijde s 1,2 T- GDI a podobnými motory a jak to nakonec je? příjde doba kdy staromilec s bigblock 1,6 bude muset koupit 1,2 nebo 1,4 miniaturní foukanou malorážku (jak směšné řešit rozdíl 0,2- 0,4 L v objemu
) a zjistí že má najednou motor výkonější, úspornější a uživatelsky příjemnější se suvéréním podáním točivého momentu jako nemá ani 2,0 atmo. ale to já si budu užívat těchto výhod už tak 10 let :DD
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 16:38
od kitrab
Spíše se podívej proč s tím vůbec někdo přišel ? Nebo proč někdo přišel s filtren pevných částic ? Protože chtěl ? Pochybuji o tom
. Ale úvaha na každém.
Ve finále pokud ekoterorista bude považovat např. EUROVIII apod. pak s každým vyšším číslem přidáme vrtuli navíc a ubereme pár desetin z objemu.
Ale to nechám odborníkům gruppe VW a milovníkům velkých kufrů a v něm umístěných škrabek, já jsem jen řidič a uživatel
.
Pozn.: Když jsem vybíral auto a navštívil i Forda a poptával FFkombi nabídnut mi byl 1,0 92 kw.
/cenu raději neuvádět
/ Při dotazu na spotřebu sám prodejce ihned nadhodil ať počítám s min. +1,5L ve srovnání s papírem. Nerozumím, proč někkto taková čísla produkuje.
Doposud jsem měl OII atmosferu mpi a čísla odpovídala papír vs realita, faktem že před 10 lety asi více firem psala reálnější čísla.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 17:38
od tOOki
Bofors píše:Mirus30 píše:Bofors píše:
to bude platit dokud nepořídíš turbo, věř mi
Nevěř mu, jsou lidi co si je turbo svým charakterem nikdy nekoupí a stejně dají přednost povedené atmosféře, patřím mezi ně i já. Jak říkám, uvidíme jak dlouho H odolá, ale příští auto bude zase H nebo Mazda i když v té době bude kolem mě bzučet jedna foukaná malorážka vedle druhý, stejně mě to nepřesvědcí.
P.S. nemám vůbec nic proti turbo motoru, ale třeba takovému jako je v M3 MPS, což je jiná liga než tyhle rádoby silné motůrky, v případě MPS říkám turbu ano.
takových nevěřících tomášů a milovníků starých pořádků s velkoobjemovými 1,6 atmosférami mi před 4mi lety nevěřilo a dušovalo se že H nikdy nepřijde s 1,2 T- GDI a podobnými motory a jak to nakonec je? příjde doba kdy staromilec s bigblock 1,6 bude muset koupit 1,2 nebo 1,4 miniaturní foukanou malorážku (jak směšné řešit rozdíl 0,2- 0,4 L v objemu
) a zjistí že má najednou motor výkonější, úspornější a uživatelsky příjemnější se suvéréním podáním točivého momentu jako nemá ani 2,0 atmo. ale to já si budu užívat těchto výhod už tak 10 let :DD
Co je na turbu uzivatelsky prijemnejsi? Kdyz jedu s turbo motorem jedu ja podle toho jak se chce motoru, kdyz jedu s atmosferou jede motor jak chci ja. Navic zatah dole a nahore mrtvo me nebavi. Rozdil ve spotrebe neni vetsi nez litr a to mi za drazsi motor a vetsi riziko drahe opravy nestoji. Nicmene priznavam, ze kdyz sme vybirali auto tak sme se rozhodovali mezi Golfem VII 1.4TSI a i30. Ta nakonec vyhrala protoze vysla o vic jak 150kKc levneji.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 17:48
od Axel.Foley
kitrab: Čísla o spotřebě se píšou do papírů na základě laboratorních měření za ideálních podmínek kvůli Bruselu.
Turbo v malém motůrku taky nemusím, funguje v dost omezeném rozsahu otáček a cucnout si dokáže taky hezky - viz třeba jeden z dílů letošního Autosalonu (teď nevím, zda 11 nebo 12), kde testovali Peugeot 508 v naftě vs. Mazda 6 2.0 vs. Opel Insignia 1,6 s turbenzínem. V porovnání spotřeby vyšla nejhůř právě Insignia s turbem. Za mně turbo do motůrku z vysavače narvaného do relativně velkého auta fakt neee.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 17:58
od Mexican
s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.
vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy
ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 18:08
od tOOki
Mexican píše:s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.
vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy
ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto
Porad nevidim v cem je turbo benzin uzivatelsky prijemnejsi? Mas na mysli dochlazovani turba, ze je uzivatelsky prijemnejsi? Zbyle dva body cos napsal plati i pro atmosferu. Mas sice nizsi pracovni otacky, ale nijak vyznamne. Ani turbo benzin si nenecha libit min jak 1500rpm. Navic vetsina malych turbo motoru ma malou olejovou napln...
Dokud bude merici cyklus EU tak nesmyslnej jako je, tak se ale turbo motoru, start stopu a podobnych kravin nezbavime. Imho je zajimave, ze v US s 2.4GDI neni problem jezdit za mene nez tabulkove hodnoty. Kdy se vam to nekomu podarilo naposled v Evrope? Me nikdy.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 18:12
od Koky5
Mal som Vectru 1.8i atmosferu bez turba a tiez bez akejkolvek opravy vydrzala krasnych 17 rokov a vyse 200t km. Teraz spolahlivo sluzi svojmu novemu majitelovi. Myslim si ze ide skor o vlastnika ako sa o auto stara a nie o motor ako taky.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 19:09
od kitrab
Cena a spolehlivost bude vždy na straně atmosféry.
Jak bylo uvedeno výše cenový rozdíl v pořizovací ceně je jasný, OII s 1,2 TIS vs moje i30, kde OII měla polovinu výbavy rozdíl 85 000 kč, při srovnatelné výběvě cca 120 000 kč a to jsme stále jen u 1,2 TSI. 1,4 TSI
cenovku nechci raději ani vidět.
Podívejte se např. k Toyotě, kde jsou ověřené agregáty a zatím se prodávají velice dobře.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 19:36
od Bofors
tOOki píše:Mexican píše:s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.
vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy
ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto
Porad nevidim v cem je turbo benzin uzivatelsky prijemnejsi? Mas na mysli dochlazovani turba, ze je uzivatelsky prijemnejsi? Zbyle dva body cos napsal plati i pro atmosferu. Mas sice nizsi pracovni otacky, ale nijak vyznamne. Ani turbo benzin si nenecha libit min jak 1500rpm. Navic vetsina malych turbo motoru ma malou olejovou napln...
Dokud bude merici cyklus EU tak nesmyslnej jako je, tak se ale turbo motoru, start stopu a podobnych kravin nezbavime. Imho je zajimave, ze v US s 2.4GDI neni problem jezdit za mene nez tabulkove hodnoty. Kdy se vam to nekomu podarilo naposled v Evrope? Me nikdy.
pokud nevíš v čem je TB uživatelsky příjemnější tak si s tím běž zajezdit a nebo nemáš cit pro motor a jeho projev. v běžném provozu řidič ocení, že i pokud tam má 4ku, točí 1900ot tak na to prostě šlápne a auto bez protestů táhne jak to GDI v 4500ot. rozdíl na dálnici je extrémní. měl sem 1,6 16v super poctivý atmosférický motor k prdu protože to na dálnici točilo otáčky jak mixér, kravál a vysoká spotřeba. TSI má 130km/h 2800ot/min, ticho že ho neslyšíš, spotřeba 5,7-6,0 a na 6tku když přišlápneš tak táhne i v kopci bez problémů. nikomu nic necpu, jen je třeba se oprostit od milovníků starých pořádků. pokrok nezastavíš, díky bohu. jak někteří zmiňují lineárnost a charakter atmo, tak pokud si mám vybavit nutnost neustále rumplovat řadičkou a točit motor domrtva abych z něj něco vyždímal tak ano 1,6 má charakter. mi více vyhovuje vědomí že kdykoli přišlápnu plyn tak to tam bude a nemusím kolem toho dělat zbytečné divadlo.
přikládám malou ochutnávku, ať mi někdo tohle předvede s 1,6 GDI která stejně není rovnocený konkurent. průměr 102 znamená tempomat 135, uzavírky, provoz...
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 19:58
od tOOki
Bofors píše:tOOki píše:Mexican píše:s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.
vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy
ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto
Porad nevidim v cem je turbo benzin uzivatelsky prijemnejsi? Mas na mysli dochlazovani turba, ze je uzivatelsky prijemnejsi? Zbyle dva body cos napsal plati i pro atmosferu. Mas sice nizsi pracovni otacky, ale nijak vyznamne. Ani turbo benzin si nenecha libit min jak 1500rpm. Navic vetsina malych turbo motoru ma malou olejovou napln...
Dokud bude merici cyklus EU tak nesmyslnej jako je, tak se ale turbo motoru, start stopu a podobnych kravin nezbavime. Imho je zajimave, ze v US s 2.4GDI neni problem jezdit za mene nez tabulkove hodnoty. Kdy se vam to nekomu podarilo naposled v Evrope? Me nikdy.
pokud nevíš v čem je TB uživatelsky příjemnější tak si s tím běž zajezdit a nebo nemáš cit pro motor a jeho projev. v běžném provozu řidič ocení, že i pokud tam má 4ku, točí 1900ot tak na to prostě šlápne a auto bez protestů táhne jak to GDI v 4500ot. rozdíl na dálnici je extrémní. měl sem 1,6 16v super poctivý atmosférický motor k prdu protože to na dálnici točilo otáčky jak mixér, kravál a vysoká spotřeba. TSI má 130km/h 2800ot/min, ticho že ho neslyšíš, spotřeba 5,7-6,0 a na 6tku když přišlápneš tak táhne i v kopci bez problémů. nikomu nic necpu, jen je třeba se oprostit od milovníků starých pořádků. pokrok nezastavíš, díky bohu. jak někteří zmiňují lineárnost a charakter atmo, tak pokud si mám vybavit nutnost neustále rumplovat řadičkou a točit motor domrtva abych z něj něco vyždímal tak ano 1,6 má charakter. mi více vyhovuje vědomí že kdykoli přišlápnu plyn tak to tam bude a nemusím kolem toho dělat zbytečné divadlo.
přikládám malou ochutnávku, ať mi někdo tohle předvede s 1,6 GDI která stejně není rovnocený konkurent. průměr 102 znamená tempomat 135, uzavírky, provoz...
Tak to napis hned, ze uzivatelsky komfort znamena, ze nemusis radit, ale na to je lepsi reseni nez turbo benzin automaticka prevodovka. Me se zase libi vic se na dalnici nekoho prohanet na 3ku a sledovat jeho marnou snahu mi ujet protoze si s TDI nebo TSI nepodradi. Ja s TSI jel a nijak me neuchvatilo zatah ve dvou tisicich hezkej, ale ve 4 tisic nic navic uz nepredvede.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 čer 2014, 20:25
od Bofors
jestli to spíš není tím že on s tebou nezávodí
každopádně z toho jsem už vyrostl (jezdit na D1 na trojku). u TB samozřejmě můžeš řadit jak často chceš ale není to nutné a o to tu jde.