Pridám prvé dlhodobejšie postrehy z auta:
na aute mám niečo málo cez 2200 km - spotreba
TU (Spritmonitor)
PLUS
+ odhlučnenie, ticho pri dialničnej rýchlosti
+ páčia sa mi detaily interiéru
++ infotaiment za mňa obrovitánske plus (sledovanie údajov dlhodobo, medzi tankovaniami, pri denných jazdách)
++ Z volantu - kontrola nad rádiom/ médiami (zmena staníc, listovanie vo všetkých staniciach), listovanie v tel zozname, údaje jazdy, výstrahy - hyundai aj v novej i30 na toto ovládanie podľa mňa nemá.
++ adaptívny tempomat - neskúšal som či naozaj zastane za autom bez mojej asistencie ale dobrzdovanie do križovatky zvláda veľmi čitateľne a predvídavo
+ istejší pocit v zákrutách (neviem či je to tým na zadnej náprave sedí kufor ale cítim sa príjemnejšie) - zrejme pocitovo z dôvodu že auto je nižšie, dlhšie (rázvor + - rovnaký)
+ nemám pocit chýbajúcej viacprvkovej nápravy - v I30 som sa necítil tak sebaisto
+ bočné vedenie sedačiek (nebolel ma chrbát ani po dlhej ceste, v i30 sem tam áno)
+ bedrová opierka na oboch sedadlách (v mojej i30 chýbalo)
+ slnečné clonky v zadu bránia pohladu do auta
+ full led svetlá v noci (blinkre sú také silné, že osvecujú aj značky - vidieť a byť videný
- na tom sa vždy s frajerkou smejeme)
+ výškovo nastavitelná lakťová opierka
+ kufor po sťahovaní frajerky z Olomouca využitý naplno
+ bezklúčový vstup - nie je nutné stlačiť tlačidlo na kľučke (iba priložiť ruku zvnútra / zvonku podla locku/unlocku) - dalo mi to času kým som sa s tým zžil.
+ Android auto/ Infotainment - správy z telefónu dokáže rádio ukázať aj bez android auta ...
MINUS:
- chýba schránka na okuliare (ani v strope, ani do laktovky sa nevojde)
- do dverí nevojde väčšia ako 0,5 - 0,7 litrová flaška
- menšie bočné boxy vo dverách
- menší priestor v lakťovej opierke z dôvodu vyššie posadeného stredového tunelu
- pri zapnutých svetlách ostrekuje nie len čelné sklo ale aj full led svetlá (hroozne to žerie vodu - musím vypnúť v diag)
- aj keď polokožené sedačky, predné sú polokožené len po bokoch, zadné majú iba pár kožených prúžkov, inak sú látkové (oproti hyundai-u kde boli kožené aj obloženia dverí)
- všetko LED - svetlá z vonku, zvnútra, ale spiatočka je klasická žiarovka
asi zabudli
NOTES:
* auto zatiaľ nijako neženiem do otáčok, absolvoval som už dialnicu zo SR do CZ, do Liberca
* spotrebu a pružnosť motora zatiaľ hodnotiť nebudem, vyjadrím sa len k pocitu z pružnosti
* tým, že turbo fúka cca od 1500 otáčok, od 2000 to zatiahne, tak do vyšších otáčok to ide tak nejak ako po doske
stále rovno/rovnako bez toho "vyvrcholenia" ale možno ho časom objavím
* v i30 evokovali väčšiu silu vysoké otáčky, zvuk, krútiaci vo vysokých otáčkach ... (uznávam občas som lietal ako z praku)
* výber 17" zimákov som tak pol na pol
jamám sa vyhýbam ale je to také na hrane
* na auto dokúpené 4 zásterky - nešpiní sa tak zadná parkovacia kamera, gumené rohožky, obal na klúč z Ebayu za 2€, vanička kufra.
* keramika zatiaľ funguje parádne, špina sa nelepí a na WAP-ke stačí opláchnuť
Zatiaľ asi toľko. Ak sú k slohovej práci nejaké doplňujúce otázky pýtajte sa
chcelo by to aj nejaké fotoporovnanie tak snáď sa nejaký ochotný dobrovolník nájde
M.