Stránka 52 z 53

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 12:33
od caruser
Pamätám si ako BMW pred niekoľkými rokmi prehlasovalo, že vodíkový spaľovací motor sa dostane do sériovej výroby ale nič z toho nebolo. Najsmutnejšie je to, že všetko sú to kompromisy, či ropa, alebo elektrina, oboje majú negatívny dopad na životné prostredie :(
Možno by to malo spadnúť a vrátime sa k bicyklom :wink:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 12:38
od Hardcam
Mexican: huh, reagoval jsem na carusera a detto kubu, ktery ma vymenu svicek pri 90tkm.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 14:10
od Vilda
69pavel píše: vytahnu favoritku a budu jezdit na kole
Nojo Pavliku, ale bicykl má jednu velkou nevýhodu ..... musí se na něm šlapat a já bydlim na kopci #-o a to na dosti vysokým ..... :D

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 14:13
od Mexican
Hardcam píše:Mexican: huh, reagoval jsem na carusera a detto kubu, ktery ma vymenu svicek pri 90tkm.
ja som si naivne myslel, ze sme stale u New Accenta.. mno nic to

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 16:18
od Hardcam
Mexican: z diskuse jsem pochopil, ze konkretne o Accentu neni, protoze bylo zpominano vice aut. Nicmene se do toho nebudeme zahrabavat, naklady na svicky jsou ciste individualni pro kazdy vuz a vubec i ty intervaly serisu jsou pro dane modely individualni (benzinova i30 po 20tkm, naftova ppo 30tkm) a ty naklady jsou ruzne.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 17:10
od Borek
Řešit cenu svíček je snad úplná malichernost [-o< -předepsaná výměna po 40000km,předepsaných(vezmu třeba svíčky,co používá asi nejvíce :hyu:-od Tiburonů až po Getz- NGK BKR5ES11 a ChampionRC10YC4-běžná cena se pohybuje kolem 100Kč/ks(já jsem NGK kupoval v Halfordu v akci 4ks :!: za 160Kč :!: -to je cena 4l benzínu :D ).
Platinové svíčky se používají u V6 z důvodu horšího přístupu,s předepsanou výměnnou lhůtou min.90000km-takže ta cena je i tady zanedbatelná. :wink:
Olej 5W/40(daleko nad předepsanou API třídou) mám také z obchodu kousek od baráku-1l/80Kč.Olej.filtr kolem 100Kč.Opravdu zanedbatelné položky,co se mění za desítky tisíc km u benziňáků.Mexican tuším vzpoměl rozvody-rozvodová sada dnes stojí v řádu stokorun a mění se po 90000km :D .Takže opět bezvýznamná částka,vzhledem na častost výměn. :wink:
Myslím,že většina z nás víc utratí za šampon,vůně do auta,leštěnky..... :D

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 17:14
od Mexican
Hardcam takze sa vratime k tomu, ze vypocty sedia a pri 130 000km ma mat Accent MC 1,4 uz 3x vymenene sviecky. Co je bratru 1500kc + praca v servise. Ked uz to A hovorime, tak poviem aj B. Zhavice u CRDi sa len kontroluju. Cenu nepoznam (radsej ani nechcem vediet). Ze tam ide viac oleja je fakt. liter a pol , co je pri 150kc/l na tych 8 vymenach cca 1200 kc, povedzme ze 1500kc. Stale teda ostavaju drobne cenove rozdiely u palivovych filtrov v neprospech CRDi a vymena rozvodov u benzinovej motorizacie. Kolko ta stoji, netusim. Tak akosi su kolegovia benzinaci na taketo info skupi

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 17:17
od Mexican
Borek stokoruny to asi nebudu, pretoze co som cital forum o starom accente je to tak 4000 a viac. Ale mozem sa mylim\t, preto pisem ze by som bol rad ak by som videl sumu. Ale v zasade ako pisal hard, servis je od auta k autu individualny. Staci pozriet info o zaruckych prehliadkach a ich cenach. Preto som do svojho profilu daval kompletne servisne naklady do 120 000km, to moze ked tak niekomu pomoct pri rozhodovani. Samozrejme usilovne pridavam nove info (ked teda bude :lol:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 18:47
od Borek
Cenu rozvodové sady ti určitě napíše Hardcam.Teď jsem jen ťuknul na Autokelly a na Accenta MC vychází od 1610Kč(Febi).Kolem 2000-2500Kč je tam výběr sad různých firem SKF,INA...A to Autokelly není rozhodně nejlevnější :!: Stejně tak třeba www.automatejcek.cz ma sady na Accent MC(1,4) kolem 1500-1600,-Kč(komplet kladky,řemen..).Tak to není žádná investice-jednou za 90000km(bohužel jedna nádrž paliva stojí víc :? :( ).A pokud půjdeš do tržnice k Hardcamovi,tak to pořídíš ještě laciněji(Harde mám tentokrát pravdu nebo máš dražší? :-k :D ).

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 18:57
od Hardcam
Ja vim z hlavy jen cenu rozvodu na Borkovou Coupe a tam se to dle kurzu dodavatele pohybuje kolem 1200Kc za 2 kladky a 1 remen, u Accenta je to podstatne mene, na presnou cenu bych se musel podivat. Accent je alek na rozvodech "osizen" o jednu kladku.
V tomto jsem za jedno s Borkem, za jedno jsem nekolik let servisoval stejny motor co ma on a za druhe mam ceny dilu na Korejce +- zmapovane a proto si troufam tvrdiz, ze servsiovat benzinaky :hyu: v ramci pravidelne udrzby je da se rict prijemna zalezitost.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 led 2012, 20:41
od Chasnik
toto je věčná diskuse. konkrétní čísla (odhady na základě reálných dat z předchozích aut):

i30 cw 1.6 benzin - při pořizovací ceně 335 000, předpokládaném nájezdu 125000 km za 5 let a následném prodeji za 120 000 jsou celkové náklady na auto (pořízení, PHM, servis, pneu, pojištění, úroky z úvěru) 680 000,-. Km náklady 5,44 Kč

i30 cw 1.6 CRDI - 390 000 / 135 000, nájezd to samé, servis počítám stejně, i když občas může být o trošku dražší (na výsledek to má minimální vliv). Celkem 655 000,- náklady na km 5,25. Měsíčně zaplatím cca 420 Kč víc za to, že mám pod kapotou o 30 hopíků navíc...

i30 cw 1.6 CRDI VGT - 405 000 / 140 000. Suma 666 000,-, km náklady 5,33.

U tohoto typu auta a ročního nájezdu jsou rozdíly minimální, spíš záleží na tom, jak má člověk štěstí na kus. Žádná motorizace nákladově nevybočuje, spíš jde o to, jak se podaří sehnat auto (skladovka, akce apod...)

Ceny se počítaly podle stavu červenec 2011, teď to může být o fous jiné. Ale ne tom nesejde, diference jsou podobné, tudíž výsledek taky.

Re: Origo pneumatiky - Pirelli P6000 skusenosti

Napsal: 23 led 2012, 23:27
od Martun
Vilda píše:
Martun píše:Dovolil jsem si takovej risk, že jsem to přesunul do benzín X nafta .... [-o< :mrgreen: :lol:

S původním tématem již to nemělo nic společného.. snad jen ten smrad od Vildových spálených pneumatik Pirrely při startu, právě když mu nafťák ujížděl... :lol: :lol:
Marťas máš odvahu =D> vytáhnout na světlo boží tuhle tikající pumu :lol: a teď abych se držel tématu ........ KDY ŽE SI MI TO UJÍŽDĚL S ROPNIČKOU :wink: NIKDY, NEEXISTUJE, BLBOST atd atd ...... :lol: a je to tady zpátky ... už mi to začínalo chybět :lol: to zase bude rachot =D>
Odvážným přeje štěstí ne? :lol: Uvidíme až to nastane jo? :wink:

mimochodem, toto téma bude rekordmanem ne? Od pátku 7 stránek textu! :wink:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 24 led 2012, 10:03
od Georges
Měl jsem Accenta 1.3 téměř 11 let. Teď asi 3/4 roku Accent 1.5 CRDi, takže mohu srovnávat. Diesel má proti benzínu cca o 20 kW vyšší výkon, nicméně nárůst kroutícího momentu na dvojnásobek u nafťáku je neskutečná věc. Naložený přívěsný vozík dával benzínovi dost pocítit svou přítomnost, diesel dělá, že o něm neví. Co se týká spotřeby, nikdy jsem se s benzínem ani na dálku, nedostal pod 6 l /100 km. S naftou jsem teď v zimě a jízdou převážně po městě na 5,7/100 km. Hlučnost je nižší i při rychlosti nad 100 km, akcelerace, třeba při předjíždění o hodně svižnější.
Co se týká motoru, známému jsem musel otevřít kapotu, protože mi nevěřil, že to je opravdu diesel. Benzín v žádném případě nezatracuji, ale s CRDi jsem maximálně spokojen ve všech ohledech.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 24 led 2012, 10:27
od Vilda
Srovnávat 11 let starou 1.3ku v benzínu s moderním comonrailem, se mi nezdá moc objektivní .... spíš bych řekl, že vůbec [-X posadil bych tě do svý 1.6ky, která má srovnatelný výkon s Tvojí 1.5kou a mám takový pocit, že by se ti rychle začalo zdát, že CRDíčko zas tak výkonný neni .... chlapci trochu soudnosti by to chtělo a srovnávejte se srovnatelným ... na ne pravěk se součastností :idea:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 24 led 2012, 10:40
od Andy4
Poniektoré osoby to nikdy neprestane baviť. ](*,) ](*,)

Chodte sa prejsť so psom, alebo sa venujte deťom.

andy