Stránka 52 z 53
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 12:33
od caruser
Pamätám si ako BMW pred niekoľkými rokmi prehlasovalo, že vodíkový spaľovací motor sa dostane do sériovej výroby ale nič z toho nebolo. Najsmutnejšie je to, že všetko sú to kompromisy, či ropa, alebo elektrina, oboje majú negatívny dopad na životné prostredie
Možno by to malo spadnúť a vrátime sa k bicyklom
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 12:38
od Hardcam
Mexican: huh, reagoval jsem na carusera a detto kubu, ktery ma vymenu svicek pri 90tkm.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 14:10
od Vilda
69pavel píše: vytahnu favoritku a budu jezdit na kole
Nojo Pavliku, ale bicykl má jednu velkou nevýhodu ..... musí se na něm šlapat a já bydlim na kopci
a to na dosti vysokým .....
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 14:13
od Mexican
Hardcam píše:Mexican: huh, reagoval jsem na carusera a detto kubu, ktery ma vymenu svicek pri 90tkm.
ja som si naivne myslel, ze sme stale u New Accenta.. mno nic to
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 16:18
od Hardcam
Mexican: z diskuse jsem pochopil, ze konkretne o Accentu neni, protoze bylo zpominano vice aut. Nicmene se do toho nebudeme zahrabavat, naklady na svicky jsou ciste individualni pro kazdy vuz a vubec i ty intervaly serisu jsou pro dane modely individualni (benzinova i30 po 20tkm, naftova ppo 30tkm) a ty naklady jsou ruzne.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 17:10
od Borek
Řešit cenu svíček je snad úplná malichernost
-předepsaná výměna po 40000km,předepsaných(vezmu třeba svíčky,co používá asi nejvíce
-od Tiburonů až po Getz- NGK BKR5ES11 a ChampionRC10YC4-běžná cena se pohybuje kolem 100Kč/ks(já jsem NGK kupoval v Halfordu v akci 4ks
za 160Kč
-to je cena 4l benzínu
).
Platinové svíčky se používají u V6 z důvodu horšího přístupu,s předepsanou výměnnou lhůtou min.90000km-takže ta cena je i tady zanedbatelná.
Olej 5W/40(daleko nad předepsanou API třídou) mám také z obchodu kousek od baráku-1l/80Kč.Olej.filtr kolem 100Kč.Opravdu zanedbatelné položky,co se mění za desítky tisíc km u benziňáků.Mexican tuším vzpoměl rozvody-rozvodová sada dnes stojí v řádu stokorun a mění se po 90000km
.Takže opět bezvýznamná částka,vzhledem na častost výměn.
Myslím,že většina z nás víc utratí za šampon,vůně do auta,leštěnky.....
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 17:14
od Mexican
Hardcam takze sa vratime k tomu, ze vypocty sedia a pri 130 000km ma mat Accent MC 1,4 uz 3x vymenene sviecky. Co je bratru 1500kc + praca v servise. Ked uz to A hovorime, tak poviem aj B. Zhavice u CRDi sa len kontroluju. Cenu nepoznam (radsej ani nechcem vediet). Ze tam ide viac oleja je fakt. liter a pol , co je pri 150kc/l na tych 8 vymenach cca 1200 kc, povedzme ze 1500kc. Stale teda ostavaju drobne cenove rozdiely u palivovych filtrov v neprospech CRDi a vymena rozvodov u benzinovej motorizacie. Kolko ta stoji, netusim. Tak akosi su kolegovia benzinaci na taketo info skupi
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 17:17
od Mexican
Borek stokoruny to asi nebudu, pretoze co som cital forum o starom accente je to tak 4000 a viac. Ale mozem sa mylim\t, preto pisem ze by som bol rad ak by som videl sumu. Ale v zasade ako pisal hard, servis je od auta k autu individualny. Staci pozriet info o zaruckych prehliadkach a ich cenach. Preto som do svojho profilu daval kompletne servisne naklady do 120 000km, to moze ked tak niekomu pomoct pri rozhodovani. Samozrejme usilovne pridavam nove info (ked teda bude
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 18:47
od Borek
Cenu rozvodové sady ti určitě napíše Hardcam.Teď jsem jen ťuknul na Autokelly a na Accenta MC vychází od 1610Kč(Febi).Kolem 2000-2500Kč je tam výběr sad různých firem SKF,INA...A to Autokelly není rozhodně nejlevnější
Stejně tak třeba
www.automatejcek.cz ma sady na Accent MC(1,4) kolem 1500-1600,-Kč(komplet kladky,řemen..).Tak to není žádná investice-jednou za 90000km(bohužel jedna nádrž paliva stojí víc
).A pokud půjdeš do tržnice k Hardcamovi,tak to pořídíš ještě laciněji(Harde mám tentokrát pravdu nebo máš dražší?
).
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 18:57
od Hardcam
Ja vim z hlavy jen cenu rozvodu na Borkovou Coupe a tam se to dle kurzu dodavatele pohybuje kolem 1200Kc za 2 kladky a 1 remen, u Accenta je to podstatne mene, na presnou cenu bych se musel podivat. Accent je alek na rozvodech "osizen" o jednu kladku.
V tomto jsem za jedno s Borkem, za jedno jsem nekolik let servisoval stejny motor co ma on a za druhe mam ceny dilu na Korejce +- zmapovane a proto si troufam tvrdiz, ze servsiovat benzinaky
v ramci pravidelne udrzby je da se rict prijemna zalezitost.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 22 led 2012, 20:41
od Chasnik
toto je věčná diskuse. konkrétní čísla (odhady na základě reálných dat z předchozích aut):
i30 cw 1.6 benzin - při pořizovací ceně 335 000, předpokládaném nájezdu 125000 km za 5 let a následném prodeji za 120 000 jsou celkové náklady na auto (pořízení, PHM, servis, pneu, pojištění, úroky z úvěru) 680 000,-. Km náklady 5,44 Kč
i30 cw 1.6 CRDI - 390 000 / 135 000, nájezd to samé, servis počítám stejně, i když občas může být o trošku dražší (na výsledek to má minimální vliv). Celkem 655 000,- náklady na km 5,25. Měsíčně zaplatím cca 420 Kč víc za to, že mám pod kapotou o 30 hopíků navíc...
i30 cw 1.6 CRDI VGT - 405 000 / 140 000. Suma 666 000,-, km náklady 5,33.
U tohoto typu auta a ročního nájezdu jsou rozdíly minimální, spíš záleží na tom, jak má člověk štěstí na kus. Žádná motorizace nákladově nevybočuje, spíš jde o to, jak se podaří sehnat auto (skladovka, akce apod...)
Ceny se počítaly podle stavu červenec 2011, teď to může být o fous jiné. Ale ne tom nesejde, diference jsou podobné, tudíž výsledek taky.
Re: Origo pneumatiky - Pirelli P6000 skusenosti
Napsal: 23 led 2012, 23:27
od Martun
Vilda píše:
Marťas máš odvahu
vytáhnout na světlo boží tuhle tikající pumu
a teď abych se držel tématu ........ KDY ŽE SI MI TO UJÍŽDĚL S ROPNIČKOU
NIKDY, NEEXISTUJE, BLBOST atd atd ......
a je to tady zpátky ... už mi to začínalo chybět
to zase bude rachot
Odvážným přeje štěstí ne?
Uvidíme až to nastane jo?
mimochodem, toto téma bude rekordmanem ne? Od pátku 7 stránek textu!
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 24 led 2012, 10:03
od Georges
Měl jsem Accenta 1.3 téměř 11 let. Teď asi 3/4 roku Accent 1.5 CRDi, takže mohu srovnávat. Diesel má proti benzínu cca o 20 kW vyšší výkon, nicméně nárůst kroutícího momentu na dvojnásobek u nafťáku je neskutečná věc. Naložený přívěsný vozík dával benzínovi dost pocítit svou přítomnost, diesel dělá, že o něm neví. Co se týká spotřeby, nikdy jsem se s benzínem ani na dálku, nedostal pod 6 l /100 km. S naftou jsem teď v zimě a jízdou převážně po městě na 5,7/100 km. Hlučnost je nižší i při rychlosti nad 100 km, akcelerace, třeba při předjíždění o hodně svižnější.
Co se týká motoru, známému jsem musel otevřít kapotu, protože mi nevěřil, že to je opravdu diesel. Benzín v žádném případě nezatracuji, ale s CRDi jsem maximálně spokojen ve všech ohledech.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 24 led 2012, 10:27
od Vilda
Srovnávat 11 let starou 1.3ku v benzínu s moderním comonrailem, se mi nezdá moc objektivní .... spíš bych řekl, že vůbec
posadil bych tě do svý 1.6ky, která má srovnatelný výkon s Tvojí 1.5kou a mám takový pocit, že by se ti rychle začalo zdát, že CRDíčko zas tak výkonný neni .... chlapci trochu soudnosti by to chtělo a srovnávejte se srovnatelným ... na ne pravěk se součastností
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 24 led 2012, 10:40
od Andy4
Poniektoré osoby to nikdy neprestane baviť.
Chodte sa prejsť so psom, alebo sa venujte deťom.
andy