Stránka 517 z 588

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 03 úno 2018, 19:29
od vorlajz
2,3 ti přijde podhuštěný???

vždyť to je víc než doporučuje výrobce...

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 03 úno 2018, 19:35
od vorlajz
Tlak pneumatik pro HYUNDAI i30 CW 1.6 GDI 135 (2012)
Tlak předních pneumatik : 2.2 bar
Tlak zadních pneumatik : 2.2 bar
Tlak předních pneumatik (zatížené vozidlo) : 2.3 bar
Tlak zadních pneumatik (zatížené vozidlo) : 2.7 bar

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 03 úno 2018, 19:57
od petzl62
Já už léta výrobcům nevěřím :lol:
Co mi paměť sahá a docela daleko,jezdím minimálně na 2,5 a pokud jsem naložený,nebo na nízkém profilu tak i na 3,0...,ono se to pak i na spotřebě docela pozná :wink: Prostě pod 2,5 mi kola nesmí :wink: Bavíme se samozřejmě o tlaku za studena.A tlak kontroluju minimálně jednou týdně,teď to mám s TPMS zobrazením tlaku jednodušší 8) Ale jak píšu,je to o komfortu,pokud ti to takhle vyhovuje,je to o.k. :wink:

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 03 úno 2018, 21:36
od vorlajz
Proč nevěříš výrobcům?

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 09:24
od Chasnik
vorlajz: protože si z nás výrobci dělají p*del! Dřív jsem taky měl rozdělené doporučené tlaky pro prázdné a naložené vozidlo, oficiálně doporučený rozdíl tlaků např. na zadní nápravě byl okolo 0,5 atm, jak to uvádíš ty.
Ale já mám nyní doporučeno 2,2 na předek i zadek pro prázdné vozidlo a při zatíženém vozidle výrobce doporučuje, světe div se, taky 2,2. Čili na taková podivná doporučení se jim můžu vybodnout.
Foukám 2,4, a když vezu přívěs, tak má zadek 2,7 - 2,8. Dělal jsem to tak i na Kijákovi a po 95 tkm nevykazovaly ani letní, ani zimní gumy příznaky nepravidelného opotřebení běhounu z důvodu přehuštění. Má to příznivý vliv na spotřebu i stabilitu v zatáčkách.
Ty štítky jsem dříve skutečně respektoval. Ale když mi někdo tvrdí, že na už tak dost měkkých gumách nemusím přifukovat, když dozadu posadím 3 lidi a do kufru dám jejich bagáž, tak tomu prostě nevěřím. Taková revoluce v odpružení rozhodně nenastala!

Zkus někdy fouknout 0,2 - 0,3 atm navíc a vyzkoušej si jízdu, třeba tak na 2 - 3 nádržích. Podle mě rozdíl poznáš, při jízdě i na pumpě.

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 10:18
od shawt
No ja foukam na 2,3 vsechny pri normalnim jezdeni, ale na 2,5? Nehopsa to moc Tondo?

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 11:00
od JirkaN
Mám předepsaný tlak 2,5 předek, zadek, při zatížení se nic nemění. To tedy platí pro 195-65-R15. Pro ostatní rozměry 2,2. Pak jsou tam ještě dva spešl rozměry a ty by se měly foukat na 4,2.
Jinak s těma desetinami tlaku bych to tak nepřeháněl. Každý manometr, který není cejchovaný a pravidelně kontrolovaný, tak nějak ukazuje +/- autobus.
Ale zase je to vděčný téma jako spotřeba nebo jaký olej je ten nejlepší ... :mrgreen:

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 11:02
od shawt
Pravda je, ze muj elektricky tlakomer ukazuje neco jine, nez zen na benzine a ted kde je pravda? No a celkove asi cim vice nafoukano, tim nizsi spotrebna, ale pak co jine jizdni a brzdove vlastnosti?

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 11:10
od JirkaN
To máš pravdu. Kdo jezdí pouze na spotřebu, přefouknutý pneu ji sníží, ale je to jen jedna z věcí co má vliv na spotřebu. Ale jízdní vlastnosti budou naprd.

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 11:47
od Chasnik
Na komfort jízdy to má vliv spíš pozitivní, zadek je subjektivně jistější. . Rozdíl ve styčné ploše pneu 205*55*16 při tlaku 2,2 a 2,4 bude zanedbatelný a na adhezi bude mít nižší vliv než samotný stav pneu (stáří, vzorek), příp. u starších vozidel kondice tlumičů.
Nehledě na to, že je pořád lepší, když má někdo nafoukáno o 10% navíc a přitom ten tlak pravidelně kontroluje, než ten, kdo si nechá v pneuservisu 2x do roka nafoukat dle tabulek při výměně a pak ani netuší, kolik tam vlastně má. Kolegovi jsem o prázdninách dofukoval pneu, čtvrt roku neměl manometr v ruce a v gumách bylo mezi 1,9 a 2,0...
Tím se nechci dotknout vorlajze, třeba si ty tlaky taky poctivě hlídá, ale spousta řidičů na to prostě dlabe a troufám si říct, že většina aut po českých cestách jezdí na podhuštěných pneu, hlavně na konci léta a zimy, kdy je to nejdelší čas od poslední návštěvy pneuservisu :)

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 12:33
od JirkaN
To by bylo na dlouhou diskusi. Jak jsem psal, že nějaká desetina nebo 5-10% není podstatné, vzhledem i k nepřesnosti měřáků. Každopádně si myslím, že je dobré foukat kola na hodnotu, které jsou uvedeny výrobcem. Asi si ji tam nevycucal z prstu. Kdyby výrazně přefouklé pneu zlepšilo jízdní vlastnosti nebo snížilo spotřebu resp. i emise, vyřešilo by to automobilkám finančně náročný snižování emisních limitů.

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 12:51
od Axel.Foley
U Tucsona je doporučený tlak 2,2 Bar na všechny kola. Bohužel, už od pohledu je to málo, hlavně u předních kol, kde na pneumatice vzniká boční "vlna". Navíc auto se chová jako zaoceánský parník a bezpečně se rozhodně necítím. Takže foukám na 2,5 za studena. Jízdní vlastnosti nebe a dudy - jízda je znatelně jistější i komfortnější.

vorlajz: Jestliže pojedeš plným autem, doporučuji kola trochu dofouknout.

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 13:45
od Chasnik
JirkaN píše:To by bylo na dlouhou diskusi. Jak jsem psal, že nějaká desetina nebo 5-10% není podstatné, vzhledem i k nepřesnosti měřáků. Každopádně si myslím, že je dobré foukat kola na hodnotu, které jsou uvedeny výrobcem. Asi si ji tam nevycucal z prstu. Kdyby výrazně přefouklé pneu zlepšilo jízdní vlastnosti nebo snížilo spotřebu resp. i emise, vyřešilo by to automobilkám finančně náročný snižování emisních limitů.
Výrobce kašle na to, co je dobré pro uživatele. Dělá to, co je nejvýhodnější pro něj. A jestli mu tak věříš, tak si někdy zkus řadit podle těch rad na palubce :mrgreen:. Uvidíme, jestli se podle toho dá jezdit nebo si to jenom někdo vycucal z prstu. Mě to spíš připadá jako to druhé.

Podle mého názoru se doporučují nižší tlaky, aby bylo méně reklamací na tyčky stabilizátorů (na i30 I. generace velmi běžná reklamační závada), případně jiné komponenty podvozku. Při nižším tlaku, a tím většímu propružení pneu, dochází k menším rázům na tyto prvky.

Teď pár citací, které ukazují, že přefouklé pneu zlepšují automobilkám výsledky měření emisí, ale potom doporučují zákazníkům samozřejmě jiné tlaky:
"To znamená, že snížení tlaku v pneumatice zvýší její valivý odpor a přidá přilnavost, jak řečeno jest v prvním bodě, ale také se zvýší spotřeba paliva, protože bude motor muset překonávat větší valivý odpor pneumatik. Právě proto automobilky při testu spotřeby dle NEDC pneumatiky extrémně přehušťují či dokonce „zapékají” - aby byla co nejmenší kontaktní plocha a s tím i co nejmenší spotřeba paliva."

"Doposud nebyl určen předepsaný tlak pneumatik, takže vozy přicházely k testu s extrémně přehuštěnými pneumatikami (snižuje to odpor). V cyklu WLTP (nový cyklus měření, nahrazující dosavadní NEDC) bude muset mít měřené auto pneumatiky nahuštěné na předepsaný tlak. Rovněž nebude možné upravovat odklon a sbíhavost kol. Možná se to zdá jako detail, ale právě upravení odklonu a úprava huštění pneumatik mohou radikálně snížit valivý odpor."

"A jak automobilky „vylepšují“ svou spotřebu, kterou se následně budou chlubit v reklamách? Podle Transport & Environment například z auta odstraní veškerou nadstandardní komfortní a bezpečnostní výbavu. Abnormálně zvyšují tlak v pneumatikách a používají „ekologické“ gumy s nižším valivým odporem.
Používají se i speciální motorové oleje, přelepují se spáry a zakrývá se přední maska (pro snížení aerodynamického odporu). "

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 13:59
od Axel.Foley
Ano, to je všechno je, bohužel, pravda :^o

Re: Vorlajzův Myšák - i30 combi GDI cashBee ;)

Napsal: 04 úno 2018, 14:44
od JirkaN
To co dělají automobilky při testech, aby jim vyšly co nejlepší údaje a dostaly se tak do stále se zpřísňujících emisních norem přece nemá nic společnýho s běžným provozem. Co funguje při testech se pak nemusí bez problémů aplikovat na dlouhodobé využívání.
Dělá se to i v jiném odvětví, kde se znaží za co nejmenší náklady a jakýmkoliv možným způsobem splnit určité limity. Např. výrobci kotlů, kdy bez změny konstruce kotle splní limit vyšší normy a to jen změnou označení ...
Ale pokud ti přehuštění pneu vyhovuje, tak je to v pořádku, ale nemusí to být jednoznačně nejlepší řešení, kterého se musí držet všichni ostatní.