Stránka 53 z 180

Re: Spotřeba i30

Napsal: 16 srp 2010, 13:45
od Hardcam
markus =D>
Nevim, zda bych je smaznul, ja se obvykle s nikym nehonim. Ale vim, ze ta sance tam urcite je. u benzinu mam aspon jistotu, ze tahne v celem spektru, u nafty nic, pak chvili jo a pak zase nic, proto ma 6 stupnu a 6 pokusu jak predjet LIAZku...pochopte mou nadsazku, opravdu mi diesel nevadi, dokonce mi i voni, ale pro nekoho, kdo nenajede poradnou proci km, je zbytecne za naftu priplacet

Re: Spotřeba i30

Napsal: 16 srp 2010, 14:09
od matysekul
Nechte toho,to jste se ještě nepoučili.Kolik diskuzí na tohle téma bylo a stejně se dospělo pouze k tomu,že každému vyhovuje něco jiného.
Já jenom přidám ke kladům:
Rozjezdy na volnoběh,nesmrdící spojka,slušný zátah i spotřeba s plně naloženým autem :mrgreen:
A zmírním zápory:
Spektrum otáček je u mého auta docela slušné a na předjíždění to stačí. Je fakt,že to netočí 6000,ale když je potřeba,tak to 4500 dá.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 16 srp 2010, 14:12
od Hardcam
K 6000 nevytacim ani benzin, to nema smysl...lepsi je preradit a zase nabrat dynamiku vykon vs. kroutak.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 16 srp 2010, 14:17
od matysekul
Tak to byl jen dodatek o spektru otáček :mrgreen: A když netočíš do 6000,tak jsme na tom pomalu stejně. Na 3. 1700 - 4000 otáček a v kilometrech je to 30 - 110.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 16 srp 2010, 14:20
od Hardcam
Do kilometru to presne nevim, ale pohybuju se 2000-5000 (tech 5000 jen na 4/5 stupne).

Re: Spotřeba i30

Napsal: 17 srp 2010, 19:00
od Hardcam
Dnes Slany - Becov nad Teplou - Manetin - Ledce u Plzne - Rakovnik - Slany

253km/prumer 57kmh ](*,) /6.8l/100km
100km bylo se stresnimi nosici a nakladem, max 75kmh

Re: Spotřeba i30

Napsal: 17 srp 2010, 19:55
od everyone
já jezdím po Praze za 5,5l 8) a když už na to šlápnu na dálnici tak to vyleze na 5,7. Nejvíc jsem zatím měl 6,7l když jsem jel trasu Ostrava - Praha se zapnutou klimatizací a jel jsem vetsinu cesty kolem 140km/h. Mám zatím najeto 1700km, tak jsem zvědav, jestli to ještě klesne časem. S :hyu: jsem absolutně spokojen.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 20 srp 2010, 16:56
od vlado1979
Podľa posledného tankovania 5,52 (nemám diesel). Ráno sa to dá, pri ceste do práce vypnuté semafóry, málo áut o 5.30 hod., takže za 4,8. Poobede hustejšia premávka, klíma, sem tam červená, asi za 6,0. V konečnom dôsledku kombinovaná 5,52 pri rýchosti 52 km/h a polovica cesty klíma, vcelku ujde (trasa 35 km) :D/ . Niekto má problém sa dostať po 7 litrov. To bude tým, že chodí do práce na 9.00 pri plnej premávke a hlavne v meste + krátke trasy. Ja mám občas "problém" sa dostať nad 6 litrov, samozrejme pokiaľ nejdem na dialnicu alebo nemám zimné gumy. Pri letných paráda, 5,6-5,9 (spritmonitor v podpise).
Výrobca deklaruje 6,1 a moja spotreba po takmer 50 000 km je 6,13, takže čo iné ako =D>.
Možno som na týchto stránkach ako exot (nie som expert na spotrebu), ale fakt jazdím normálne, vytáčam motor až do 6000 ot. (každý deň). Väčšinou však jazdím medzi 2000-3000 ot.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 20 srp 2010, 20:40
od everyone
Když jsem jel 50km/h přes pár vesnic, bylo to asi 7km, nikdo přede mnou ani za mnou, takže jsem jel konstantně těch 50km/h - spotřeba 4,3l :)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 21 srp 2010, 15:27
od vlado1979
Na druhej strane, pri nízkej spotrebe sú nižšie emisie, takže zelení môžu byť radi. Tí istí zelení, ktorí kvôli jašteričke nechali zatopiť Handlovú :cry: .

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 srp 2010, 18:27
od saldy
markus78 píše:
Ruska.ruleta píše:Protože menší obsah naftáku má kroutící moment jako větší objem v benzínu. K čemu je výkon, když není síla na hřídeli.
Ten točivý moment tam je díky přeplňování, úplně stejně se chová i turbo benzín, u kterého jde krásně vidět, že když se začne porovnávat turbo diesel vs turbo benzín, tak diesel se zrychlením nechytá.

A ještě k té síle na hřídeli, nic to neříká o tom, jak to auto pojede, záleží na převodovce a aby ta auta měla podobnou maximální rychlost, tak diesel má těžší převody a důsledek je ten, že na kolech to má točivý moment podobný nebo dokonce stejný. Takže 1.6 CVVT bude akcelerovat stejně jako ta 1.6 CRDI, stačí jenom správně řadit a ta 2.0 diesely úplně smázne.
Budu s Tebou rád souhlasit, pokud mi ukážeš jediný Turbobenzin, např. objem 2.0 který má vrchol či rozsah otáček 400,450 či 500Nm.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 srp 2010, 20:16
od mechoun
Už to nemůžu dál poslouchat. Krouťák není rozhodující, pokud motory nepracují ve stejném rozsahu otáček. Lze jedině provnávat průběhy křivek. Zákony fyziky platí všude stejně, zkuste si to propočítat při vědomí toho, že:
1N = 1kg*m/(s*s)
1J = 1kg*m*m/(s*s)
1W = 1kg*m*m/(s*s*s) Ta třetí sekunda jsou ty otáčky :-). Rozhodující je tedy VÝKON, a to samozřejmě na hnacích kolech :lol:
A to platí i pro téma https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 68#p276868

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 srp 2010, 21:57
od RadoK
Vcera som skusil jazdit na spotrebu. Trasa KE - Miskolc - KE, priblizne 200 km. Vacsinou okresne cesty (sem tam povolena 110), trochu jazda po meste.
V aute sme boli dvaja dospeli a dve deti, v kufri zopar tasiek.
Vysledna spotreba podla PP bola 5,9.

Vcelku dobry vysledok, ale uz nikdy viac. Bolo to viac utrpenie ako jazda :-)
Z takych pomalych rozbehov napr. pri vyjazde z dedin museli ti za mnou penit.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 srp 2010, 22:17
od markus78
saldy píše:Budu s Tebou rád souhlasit, pokud mi ukážeš jediný Turbobenzin, např. objem 2.0 který má vrchol či rozsah otáček 400,450 či 500Nm.
To by musel říct konstruktér, jestli to jde vyrobit. Ale to číslo je tak akorát dobré do reklamy pro lidi, kteří kupují tak, že vyšší číslo je lepší. Samotný točivý moment člověku nic neřekne a na příkladu ukážu proč:

Podařilo se mi najít průběhy výkonu pro i30 CW http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... motor.html
(1.4 TCe http://www.clutchd.com/wp-content/galle ... pecs-1.jpg)

1,4i MPI DOHC CVVT 80kw / 6200, 137Nm / 5000, max 187km/h 0-100 11.7s
1,6i MPI DOHC CVVT 93kw / 6300, 157Nm / 4200, max 192km/h 0-100 11.5s
1,6 CRDi VGT 85kw / 4000, 255Nm / 1900-2500, max 188km/h, 0-100 11.9s

1,4 TCe 96kw / 5500, 190Nm / 2250-3500, max 200km/h, 0-100 9.9s

Maximální výkon (kW) určuje maximální rychlost, takže když to zjednoduším, tak CRDI má o 1/3 těžší převody, aby auta dosáhla stejné maximální rychlosti.

Když si vezmu maximální výkon, tak podle tabulek:
1.4 CVVT 80kW / 6200 / 125Nm
1.6 CVVT 93kw / 6300 / 140Nm
1.6 CRDI 85kw / 4000 / 200Nm a když použijeme cca o 1/3 těžší převod, tak se dostaneme na 133Nm na kolech

1.4 TCe 96kW / 5500 / 165Nm (92kW / 6000 / 145Nm)

a teď rychlost 130km/h (benzíny točí cca 4000, diesel 2700?) podle grafů:
1.4 CVVT 58kW / 4000 / 135Nm
1.6 CVVT 66kw / 4000 / 152Nm
1.6 CRDI 80kw / 2700 / 250Nm a když přepočítáme převod (2700/4000), tak se dostaneme na 168Nm na kolech
tady by to mělo taky vyjít blízko sebe, ale z těch mini grafů to přesně prostě nejde

1.4 TCe 70kW / 3500 / 190Nm (na 5. stupeň cca 4000 otáček, takže 78kW 185Nm)

A je to logické, kola se musí otáčet podobnou silou, aby ta auta jela stejně rychle, odpor vzduchu je stejný. A to u i30 porovnávám turbo diesel a atmosférický benzín, na tom turbo benzínu od Renaultu je vidět výkonový náskok benzínového motoru.
Ještě je potřeba si uvědomit, že na zrychlení má vliv i zdvih válců, čím nižší, tím rychleji jde motor do otáček, hmotnost setrvačníku a samotné řazení, pokud je potřeba přeřadit, tak to ve výsledku může udělat i 0,5s - 1s.

Pokud v tom mám někde chybu, tak mě opravte, tak jsem to sepsal to chápu.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 srp 2010, 22:26
od Hardcam
markus: existuji k Meganu nejaky technicky informace nebo se za ne Renault stydi? At delam co delam, nic na jejich strankach nenachazim.
Je pravda, ze TCe ma jen 8mi ventilovou techniku? :roll: (viz. www.katalog-automobilu.cz)
190Nm neni na turbinu v tomto objemu nic oslnivyho, 1.4 TSI ma o 6W mensi vykon le o 10Nm vetsi kroutak. Nicmene porad malej motor s turbem.
Je peknem ohanet si grafy, nicmene bych dal vetsi prednost spolehlivosti nez dronym rozdilum v dynamice. Cas ukaze.