saldy píše:To jako opravdu někdo chodí při výběru auta s metrem a honí cenťáky?
No jak vidíš tak chodí Vybírali jsme mezi zmíněnými vozy a u kombíka mě hold kufr zajímal. Tj. šířka vstupního otvoru a délka. Jak jsem psal, každá automobilka počítá litry jinak a tohle mi připadlo jako nejlepší srovnávací kritérium. +/- centrimetr jsem samozřejmě neřešil, ale mít nakládací hranu širokou 95 nebo 120 už je rozdíl.
Hardcam píše:Ty jo, celozatmavenej kombajn...no hodne dobry
Ony ty fólie jsou ve skutečnosti světlejší, než na fotce, na předku je něco úplně světlýho (pššš... )... Ale jsem spokojenej, jsou to Bruxafoly, to nejlepší, co na trhu je...
Lumar nebo Bruxafol je úplně jedno. Fyzikální zákony neochčijou, protože jsou prostě více či méně ČERNÝ, a to je ten problém. Teplo neodrazí, ale vstřebají do sebe, čili do interiéru auta a seš na tom hůř, než s normálním sklem. Škoda, že na tento reklamní boom halda lidí naletí.
Jediný, co by fungovalo na odraz tepla, jsou zrcadlové folie - taky existují. Zevnitř ven vidíš cca 99%, zvenku dovnitř 1%. Prostě já černé folie vůbec nemusím, vyhozený prachy.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Nikdy som fólie nemal, ale ako teoretik sa priklaňam k názoru mechouna.
Ak postavíte vedla seba dve autá, jedno biele a jedno napr. tmavomodré a vonku je okolo nuly, tak na bielom sú zamrznutá okná, na tmavomodrom nie. Odskúšané.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Anebo: kup si do kvartýru dvojbarevné žaluzie, černá - bílá: V létě můžeš chladit otočením bílé strany ven, v zimě můžeš topit otočením černé strany ven.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Mechoune, Lumary se vyrábějí napařováním jedné kovové vrstvy kovu, zatímco Bruxafoly sputterováním čtrnácti vrstev. Právě ten kov je to, co teplo odráží i bez toho, aby byla fólie zrcadlová. A co myslíš, že je lepší - jedna vrstva nebo čtrnáct vrstev? Ty vycházíš z předpokladu, že to je jenom zatmavená fólie, aniž bys o jejich výrobě něco věděl. Ještě mi chceš tvrdit, že to je to samé?
Tak v tom případě věz, že jsme to v práci měřili. Jednoduchá metoda. Jedna půlka skla s nalepenou fólií, druhá půlka bez ní. Infračervená lampa (teplo) a měřidlo. A představ si - blokace tepla o 80 % u Bruxafolu. pokud se chceš přesvědčit na vlastní oči, domluvím ti předváděčku i s měřením na adrese Safex, Ďáblická 965/2H, Praha 8.
Zbytecne silne vyrazy, myslim. Vsadim se, ze v tvem aute bude na volnem prostranstvi uplne stejne nedychatelno. Uz jsem mel i 3M a tohle neochcijes, jen lehce potlacis. Neverim, ze bys zrovna v dnesni den mel v aute chladek po petihodinovym stani na parkovisti. Ale rad se presvedcim.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Jak vidím, došlo tu k naprostýmu nepochopení funkce protislunečních fólií.
Ty jsou tři:
1) Estetická funkce - je jedno co zvolíš, pokud to je dobře nalepené.
2) Aby bylo do auta míň vidět - dtto
3) Ochrana posádky před teplem. Takže fólie neslouží k "chlazení" vozu na sluníčku při dlouhém stání. Hlavním účelem je pomáhání tvorby pohody na palubě během jízdy. Když pojedeš na sluníčku, tak to na tebe bude pálit - nejhůř, když svítí z levé strany. Sice máš klimatizaci, ale sluníčko na tebe, potažmo na pasažéry vzadu svítí pořád. Sluneční záření má tři složky - UV (kvůli němu hnědá barva jako u slunečních brýlí), viditelné světlo (střední vlnové délky) a IR záření neboli teplo. To co tě za jízdy pálí do ruky, je právě IR. A právě to kvalitní fólie odfiltruje z osmdesáti procent. Abych měl v autě po pětihodinovém stání chládek, potřeboval bych fólii se stoprocentním filtrem, navíc i na předním skle.
Takže shrnutí - fólie není na autě proto, aby v něm byl po dlouhém stání chládek, ale aby v něm byla lepší pohoda za jízdy, kdy posádka sedí u oken. Pokud někdo tvrdí něco jiného, lže.
Neříkám, že to je problém. I ten Lumar vezme nějakých 40-50 %, což bohatě stačí. Jen ať mi probůh nikdo netvrdí, že mezi Llumarem a Bruxsafolem za dvounásobek ceny není rozdíl...
Navíc někdo, kdo evidentně sluneční fólie viděl z rychlíku.