Stránka 54 z 180
Re: Spotřeba i30
Napsal: 24 srp 2010, 00:03
od markus78
Jaké technické informace? Tohle?
http://www.renault.cz/ceniky/ Na konci ceníku jsou technické parametry všech motorů včetně toho, že to má 16 ventilů
1.2 TSI má 8 ventilů a 1.4 TSI 16, VW má přímé vstřikování, takže více Nm v nižších otáčkách za cenu vyšší složitosti, vždycky to je něco za něco a nechají si to zaplatit, člověk kupuje na co má. Spolehlivosti se nebojím, diesely mají vstřikovače a turba s naklápěním lopatek a fungují, tohle je obyčejný 16 ventil od Nissanu s nejjednodušším turbem. Bohužel už tam nemontují 2.0, místo ní je ta 1.4. Každopádně se s tím příjemně jezdí, když jedu Elantrou, tak mám pocit, že nejede
Re: Spotřeba i30
Napsal: 24 srp 2010, 00:20
od Hardcam
To dela turboefekt a hlavne jsi mel 1.6ku. Kdybys mel dvoulitra, treba bys mluvil jinak.
Tak to maj v katalogu zase chybu, stejne tak s tim preplnovanim. Vidis, cenik me nenapadl, diky
TSI jsem bral jako soucasnou alternativu na trhu, do toho bych nikdy nesel.
Celkem by me zajimalo srovnani me i30 s 1.4 TCi...vykonem celkem podobne, oboje benzin...mmm, ted jen nejakyo zavodnika potkat
svyho favorita mam
Re: Spotřeba i30
Napsal: 24 srp 2010, 00:29
od markus78
Měli jsme už skoro vybranou i30 CW, moc se nám líbila, ale nakonec mě odradilo, že pro benzíny není tempomat (teď s ním jezdím tak 3/4 času), 1.6 je na dálnici hlučná (u mě skoro polovina cestování) a 2.0 byla cenový úlet (nebyla v Comfortu). Ale to už jsme hodně offtopic.
1.4 turbo má ještě Fiat a Opel. Až Hyundai na tu svoji skvělou 1.4 přidá obyčejné turbodmychadlo, tak to bude parádní svezení, už aby to bylo.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 24 srp 2010, 00:52
od Hardcam
Tak to se doufamu
nikdy nestane.
Ale co se da delat, jednou budou oturbeny i zahradni sekacky, kdyz muze bejt v Suprbu 1.4ka a v Octavii 1.2. Je to sice smesny oturbovat minimotory, ale downsizing se zastavit neda. Motor s turbem neni pro beznyho cloveka, je to jen dalsi moznost automobilky vydelat prachy. Ono na to dojde. Brzo.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 24 srp 2010, 01:29
od saldy
markus78 píše:saldy píše:Budu s Tebou rád souhlasit, pokud mi ukážeš jediný Turbobenzin, např. objem 2.0 který má vrchol či rozsah otáček 400,450 či 500Nm.
To by musel říct konstruktér, jestli to jde vyrobit. Ale to číslo je tak akorát dobré do reklamy pro lidi, kteří kupují tak, že vyšší číslo je lepší. Samotný točivý moment člověku nic neřekne a na příkladu ukážu proč:
Podařilo se mi najít průběhy výkonu pro i30 CW
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... motor.html
(1.4 TCe
http://www.clutchd.com/wp-content/galle ... pecs-1.jpg)
1,4i MPI DOHC CVVT 80kw / 6200, 137Nm / 5000, max 187km/h
0-100 11.7s
1,6i MPI DOHC CVVT 93kw / 6300, 157Nm / 4200, max 192km/h
0-100 11.5s
1,6 CRDi VGT 85kw / 4000, 255Nm / 1900-2500, max 188km/h,
0-100 11.9s
1,4 TCe 96kw / 5500, 190Nm / 2250-3500, max 200km/h,
0-100 9.9s
Maximální výkon (kW) určuje maximální rychlost, takže když to zjednoduším, tak CRDI má o 1/3 těžší převody, aby auta dosáhla stejné maximální rychlosti.
Když si vezmu maximální výkon, tak podle tabulek:
1.4 CVVT 80kW / 6200 / 125Nm
1.6 CVVT 93kw / 6300 / 140Nm
1.6 CRDI 85kw / 4000 / 200Nm a když použijeme cca o 1/3 těžší převod, tak se dostaneme na 133Nm na kolech
1.4 TCe 96kW / 5500 / 165Nm (92kW / 6000 / 145Nm)
a teď rychlost 130km/h (benzíny točí cca 4000, diesel 2700?) podle grafů:
1.4 CVVT 58kW / 4000 / 135Nm
1.6 CVVT 66kw / 4000 / 152Nm
1.6 CRDI 80kw / 2700 / 250Nm a když přepočítáme převod (2700/4000), tak se dostaneme na 168Nm na kolech
tady by to mělo taky vyjít blízko sebe, ale z těch mini grafů to přesně prostě nejde
1.4 TCe 70kW / 3500 / 190Nm (na 5. stupeň cca 4000 otáček, takže 78kW 185Nm)
A je to logické, kola se musí otáčet podobnou silou, aby ta auta jela stejně rychle, odpor vzduchu je stejný. A to u i30 porovnávám turbo diesel a atmosférický benzín, na tom turbo benzínu od Renaultu je vidět výkonový náskok benzínového motoru.
Ještě je potřeba si uvědomit, že na zrychlení má vliv i zdvih válců, čím nižší, tím rychleji jde motor do otáček, hmotnost setrvačníku a samotné řazení, pokud je potřeba přeřadit, tak to ve výsledku může udělat i 0,5s - 1s.
Pokud v tom mám někde chybu, tak mě opravte, tak jsem to sepsal to chápu.
ty hodnoty pro diesel jsou samozřejmě "na kolech" , do i30 se už nějakou dobu dává 6ti kvalt, ten točí ve 130ti přesně 2550ot. možná to má maximálku 200km/h ale zkoušet to nebudu, to není důležité. Údaj o točáku je velmi podstatný, přinejmenším stejně podstatný jako výkon a nejlépe když vidíme graf, zkušený vnímavý řidič pokud je motor s autem dobře sladěný jako celek musí přiměřeně vycítit jak se graf (ne)shoduje s realitou.Sílu a pružné zrychlení moderních mini či velkých dieselů i přes větší hmotnost již dnes nelze přehlížet či bagatelizovat hrou s čísly. Právě královský krouťák je hlavní trumf, reálný a pravdivý, není třeba jej zpochybňovat ale cena za to je vysoká to ano.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 24 srp 2010, 09:02
od markus78
to co udávají automobilky jsou hodnoty na klikové hřídeli motoru, protože to by u té hodnoty muselo být napsáno na který převodový stupeň
Našel jsem i článek, kde je to slušně vysvětleno
http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje- ... kon-teorie, stačí si přečíst odstavec "Nafta versus benzín", kdo chce, tak to pochopí.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 24 srp 2010, 14:35
od saldy
Díky za odkaz, ten článek je fajn, příjde mi jen, že to více platí pro starou dobrou generaci dieselů, takovej 1.9TDI PD při 2000ot. zarazí do sedačky ale při pohledu na tachák si člověk uvědomí jak zrychluje mizerně, nástup a vývoj CR tohle změnil, výkon je více lineární, vidím to i u xdrive20d 125kW který si rád pujčuju na delší trasy, plynulý zátah bez kopanců snad od volnoběhu až daleko za 4000ot. I přes vyšší ztráty krouťáku a výkonu na kolech jak jsem se nově poučil ho má diesel stále dost a dost, výkon dosažený benzínem je na papíru sice taky pěkný ale díky neschopnosti generovat slušný tah v širším pásmu nízkých i středních ot. je pro užití v reálném provozu prostě méně efektivní.Já tyhle debaty nemám rád ale musel jsem reagovat na Markuse78 protože s ním nesouhlasím.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 25 srp 2010, 10:58
od Mexican
markus78 píše: to co udávají automobilky jsou hodnoty na klikové hřídeli motoru, protože to by u té hodnoty muselo být napsáno na který převodový stupeň
Našel jsem i článek, kde je to slušně vysvětleno
http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje- ... kon-teorie, stačí si přečíst odstavec "Nafta versus benzín", kdo chce, tak to pochopí.
dobry clanok.. ktory proste potvrdil, ze benzin treba drzat pod krkom, lebo inak mu chyba aj krutak aj vykon. Co prameni do vysokej spotreby. Pretoze rozdiel medzi eko jzdou a drzani auta pod krkom urobi rozdiel najma v tej spotrebe a akustickej pohode. Ale kazdemu to co sa mu paci, ja by som permanetne vo vysokych otackach jazdit nedokazal, rad pocuvam hudbu a pokial nema clovek skutocne auto vyssej kategorie, ktore je odhlucnene o perknych par levelov viac ako nizsia stredna, nie je pre mna osobne 16v benzin zaujimavy
Re: Spotřeba i30
Napsal: 25 srp 2010, 12:36
od markus78
S benzínem se může jezdit klidně na 2000 - 2500 otáček jako s dieselem, jet mezi 4000 - 6000 je potřeba jenom při předjíždění a o tom celý ten můj boj tady je, že když se ve stejně výkonném (v kW) benzínu správně řadí, tak ta auta zrychlují stejně. i30 bohužel chybí 6tka, která by na dálnici držela otáčky kolem 3500.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 25 srp 2010, 15:55
od Vilda
markus78 : Souhlas .... ale naftařům se to těžko vysvětluje, že se dá s benzínem jezdit svižně a přitom úsporně. To, že motor vytočím na krátkou chvíly, klidně i 6 000 ot. ještě neznamená, že mi nějak drasticky stoupne spotřeba
Problém bych spíš viděl v tom, že řidič který z benzínu přejde na naftu, nějak pozapomene, jak se s benzinem jezdí ... a pak, když se posadí znovu do benzinového vozu, tak s ním jede jako s naftou a má samozřejmě pocit, že nafťák je mnohem dynamičtější .... ale tohle se tady řešilo už mockrát. Je to všechno o stylu jízdy, jak s benzinovým motorem, tak s naftovým ...
Re: Spotřeba i30
Napsal: 25 srp 2010, 16:25
od Hardcam
Vetsina mych jizd se odehrava do 2500 otacek, nemam s tim problem...
Re: Spotřeba i30
Napsal: 26 srp 2010, 09:30
od markus78
A ještě jedna věc (zavzpomínal jsem na základní školu
), hustota benzínu je při 15 °C v rozmezí 720 až 775 kg/m3 a hustota motorové nafty je při 15 °C v rozmezí 820 až 845 kg/m3. Takže v 1L je 0,72kg benzínu a 0,82kg nafty, rozdíl je cca 13% ve prospěch nafty (v praxi to je kolem 15% co jsem vyčetl). Výhřevnost (kolik energie se uvolní při spalování) benzínu je 43,2 MJ/kg a výhřevnost nafty je 42MJ/kg, takže zanedbatelný rozdíl, nafta má 97% benzínu, no a proč to vlastně píšu, kdyby se spotřeba měřila na kilogramy, tak by ty "úsporné" diesely vypadaly úplně jinak, protože na 100km benzín spálí 7L = 5kg paliva a diesel 5.5L = 4,51kg, takže diesel spaluje s větší účinností, ale ne o moc.
Prostě si v jednom litru benzínu kupujeme méně paliva za více peněz
Re: Spotřeba i30
Napsal: 26 srp 2010, 10:15
od Mexican
markus78 píše:S benzínem se může jezdit klidně na 2000 - 2500 otáček jako s dieselem, jet mezi 4000 - 6000 je potřeba jenom při předjíždění a o tom celý ten můj boj tady je, že když se ve stejně výkonném (v kW) benzínu správně řadí, tak ta auta zrychlují stejně. i30 bohužel chybí 6tka, která by na dálnici držela otáčky kolem 3500.
to sa da ale aplikovat aj na diesel
klidne sa da s 16v CRDi jazdit 1600 - 2700, 3000-4000 treba pri predbiehani. Ak sa u dieslu spravne radi zrychluje rprakticky ovnako ako rovnako vykonny benzinovy motor
Pochopitelne porovnavame neporovnatelne - benzinovu atmosferu a turbodiesel. Spotreba zavisi na otackach a na zatazeni motora. A ak jazdite s benzimom okolo 2200 otacok tak dynamika nic moc, tam s tebou suhlasim treba radit. U dieslu ma vdaka sprevodovaniu ma u 2000 az 3000 najvacsi krutak a sme uz relativne blizsie k maximalnemu vykonu (ktory byva u dieslov nieco nad 4000 otacok, u benzinov cca pri 6000). To znamena pre maximalnu silu a akceleraciu musim benzin tocit k maximu vykonu to to znamena ze okrem roviny tie pre 16v benzin nizke pracovne otacky okolo 2000 nemozem vyuzivat. To u dieslu riesit netreba, vdaka sprevodovaniu - od 2000 otacok vyssie to taha prakticky rovnako
bavim sa tu samo o pre i30 beznych motoroch (teda 1,4i, 1,6i a 1,6CRDi), nejaky sestvalec ma aj u 2000-2500 uz sil na rozdavanie
U benzinu je to skutocne fajn od 3000 do 6000 otacok, co je sprektrum ktore diesel nema sancu dosiahnut
Re: Spotřeba i30
Napsal: 30 srp 2010, 10:46
od hlobilp
po prvnich 300km spotreba 6,5litru... ale da se jet usporneji, snazim se to aspon pri vyjezdech z obce tocit.. jinac bych to dal na 5ku
zatim celkem spokojenost, na 1,4 to jede moc hezky, ale to auto si zaslouzi nejmin 1,6, spis Harduv 2,0
Re: Spotřeba i30
Napsal: 30 srp 2010, 12:44
od alarm
Bratislava -Rovinj, a
späť , výlety do centra...podla dotankovania do plnej spotreba 6,5l.. ale priemerná je stále 6,3l, takže je to asi realnejšia spotreba ako výpočtom, lebo nikdy neviem, ako som naplnil nádrž pri tankovaní a nepresnosť dvoch litrov robí asi 0,2l/100km.
Štyri dospelé osoby, do kufru sa už nedal vložiť ani špendlík + tašky na sedadle a zadnom platé.
Cesta tam v pohode-cez Maďarsko, celé Slovinsko po dialnici a pár km po chorvátskych cestách.
Cesta späť-doživotná nevyliečitelná trauma
Pohádal som sa s tou babou v GPS
, nedokázala pochopiť, že chcem ísť cez Maďarsko a nie Rakúsko, aj keď som jej zadefinoval body prejazdu až pred náš dom...Neustále ma vracala naspäť, a miesto jednej cesty, po ktorej som mal ísť, som mal vysvietené snáď všetky cesty v Chorvátsku a Slovinsku. Pochopila to tak, že ona má pravdu, a z každého prejazdového bodu ma navádzala späť na jej trasu
.
A tie traumy....
Pred Mariborom som ju "zobudil" a povedal jej, že chcem ísť do Redics...a tak ma vliekla po lazoch a nejakých horských cestách, kde sme za hodinu stretli jeden traktor a jedno auto...skrátka trasa pre preteky do vrchu, v Lendave (par km od Redics) nás hnala opačným smerom a pol hodinu sme nemohli nájsť cestu.
A to isté v maďarskom Magyar...vároši. Zakázal som jej dialnice a platené cesty a stále nás vláčila na platenu cestu. Trvalo asi 3/4 hodiny, kým sme našli tú obyčajnú cestu, po ktorej som išiel už asi 5 krát bez GPS a úplne v pohode.
Záver:
Aj keby spotreba 6,5l/100km bola tá skutočná, po tom ,čo sme prešli "horskou dráhou" môžem byť rád, že to nebolo 9l.