Stránka 54 z 58

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 říj 2022, 11:07
od robenzo
Zdravím skúšali ste niekto olej proti lspi či to pomáha napríklad tento https://www.millersoils.sk/obchod/motor ... 2937.xhtml ?
Motor mám bez gpf. Je vôbec vhodný keď nemá špecifikáciu acea a5?

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 říj 2022, 15:31
od Pjotr1
Můj názor : olej se prakticky nedostává do procesu spalování a tedy to nemůže nijak ovlivnit (včetně LSPI).
Pokud s motorem není problém tak bych nevymýšlel blbosti a zůstal při osvědčeném Shell Helix Ultra.
Pokud opravdu potřebuješ řešit LSPI tak použij víceoktanový benzín.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 říj 2022, 19:45
od Axel.Foley
Jsou i lepší oleje než výše uvedený Shell.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 říj 2022, 21:01
od slabostka
robenzo píše: 07 říj 2022, 11:07 Zdravím skúšali ste niekto olej proti lspi či to pomáha napríklad tento https://www.millersoils.sk/obchod/motor ... 2937.xhtml ?
Motor mám bez gpf. Je vôbec vhodný keď nemá špecifikáciu acea a5?
- či daný motor trpí lspi je ťažko povedať - riziko je pri každom priamovstreku a určite olej v tom hrá úlohu - je to síce len barlička ale funguje.
Mám ale pocit že najnovšia špecifikácia API SP resp. ILSAC GF6 už rieši LSPI kompletne takže ak si vyberieš niečo z tohto tak to máš poriešené. Nemusí to byť vôbec drahy Millers.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 říj 2022, 21:01
od slabostka
Pjotr1 píše: 07 říj 2022, 15:31 Můj názor : olej se prakticky nedostává do procesu spalování a tedy to nemůže nijak ovlivnit (včetně LSPI).
Pokud s motorem není problém tak bych nevymýšlel blbosti a zůstal při osvědčeném Shell Helix Ultra.
Pokud opravdu potřebuješ řešit LSPI tak použij víceoktanový benzín.
- nie je to pravda... ani jedno ani druhé....

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 07 říj 2022, 21:46
od idam.i
To že olej výrazne potláča LSPI je už všeobecne známa vec.Ľudia z Opel fóra by o tom vedeli rozprávať.
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?t=7000
Pokiaľ máš čas a chuť,nech sa páči.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 12:04
od Pjotr1
Tak to mě prosím vyškolte / poučte.

Co je LSPI : předčasné zapálení směsi při nízkých otáčkách na základě tlaku a tepla ve spalovacím prostoru. Vliv mají i nečistoty ve válci. Neplést si s klepáním ventilů, které řídící jednotka potlačí snížením předstihu.

Takže zapomněl jsem uvést asi nejdůležitější důvod jak se vyhnout LSPI a to je nejezdit v nízkých otáčkách.

Oktanové číslo neprímo udává odolnost benzinu vůči detonačnímu hoření. Takže z podstaty víceoktanový benzín snižuje nebezpečí LSPI.

Pokud je motor v pořádku a nežere olej tak se logicky olej nijak nedostává do procesu hoření a tedy když tam není tak nemůže LSPI ovlivňovat. Chápu že malý odpadlý volně poletující kousek karbonu ve válci může LSPI způsobit, ale opět, olej na to nemá žádný vliv.
Jen pro představu, kdyby motor žral 1 litr oleje na 1000km (a to už je fakt hodně) tak to znamená spotřebu 0,0005 ml na jedno zapálení ve válci. Pro porovnání kapka má oběm 0,05 ml což je o dva řády víc. Naptori tomu se při jednom zápalu ve válci spotřebuje 0,04 ml benzinu (tedy přibližně ta kapka). Takže olej by teoreticky představoval 1,5%. Já prostě na homeopatika nevěřím a nedokážu si představit jak by olej v tak malé koncentraci mohl cokoli ovlivnit.

idam.i : promiň 500 stran narychlo nepřečtu, napíšeš prosím nějaký závěr - fyzikální podstatu

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 13:24
od slabostka
myslím že si dosť šikovný nato aby si si to načítal a aby sme nemuseli prepisovať napísané....
v skratke - stále pletieš a opakuješ chybné predpoklady - Olej má ZÁSADNY vplyv na LSPI a PRETO tu máme normu API SP, ILSAC GF6 lebo tieto oleje predchádzajú LSPI. Benzín NEMÁ vplyv na LSPI pretože LSPI nemá nič s odolnosťou benzínu voči detonácii a teda s oktánovým číslom.

To je všetko.

Je možné že sú motory ktoré tým vôbec netrpia - je to dané konštrukciou a nastavením spaľovania. Ale to nikto nemá zaručené. Kedže LSPI znamená totálnu deštrukciu motora kto chce nech skúša a kto nechce nech si kúpi moderný olej a nech nepodtáča ak nemusí.

Tvoj názor ti neberiem, problém je že si ho môže niekto osvojiť a zbytočne dôjsť k problému.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 14:01
od clifftorr
ohledně LSPI : VIF se leje do benzínu a ne do oleje nebo existuje VIF proti LSPI co se leje do oleje ?
Z toho předopkládám , olej má minimální vliv na LSPI

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 14:13
od slabostka
a čo má VIF s LSPI? VIF benzin je čistič palivového systému - pri priamom vstreku drží trysky čisté - čistá tryska znamená dobrý rozstrek paliva - a teda lepšie spaľovanie a menej sadzí.

Páni už tu splietate piate cez deviate.....

Prvý kto pohorel na LSPI bol Opel-GM s motormi 1.4 priamy vstrek - menili jeden rozsekaný motor za druhým..... vyriešili to olejom - oni prišli s normou Dexos1 Gen.2 - tá sa dnes pretavila do API SP resp. azia ILSAC GF6

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 14:26
od clifftorr
A rozpouštění karbonu ? V tryskách , v benzínovýn čerpadle se usazuje karbon ,bravo.
Jsem zvědav co se ještě dozvím.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 14:42
od idam.i
Pjotr1,sorry nechce sa mi písať a už vôbec nie niekomu vnucovať svoj názor. [-X
Možná skús toto : https://motofocus.sk/technika/19786,zab ... enemu-lspi

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 14:51
od madPav3L
Z toho článku
Nejnovější hypotézou je, že olejová kapka vstupuje do spalovací komory ze štěrbiny mezi stěnou válce a pístu.
Co znamená slovo hypotéza snad nemusím říkat, takže to stále nemusí být olejem.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 15:29
od slabostka
Nie je to olejom =D> a olej v tom nezohráva žiadnu úlohu =D> preto norma API SP má v sebe test na LPSI - Norma pre OLEJE a LSPI - neviem asi tu máte nejaký mentálny problém a problém s čítaním....

API SP is the latest engine oil standard issued by the American Petroleum Institute, a trade association that represents all segments of the natural gas and oil industry. Coming 10 years after its predecessor, the latest standard update allows modern engines to maximize efficiency while enhancing protection for key components. The API developed seven new tests for this more stringent standard, including those for timing chain protection and LSPI prevention. In addition to the launch of API SP, the International Lubricant Specialist Advisory Committee (ILSAC) also introduced two new standards – ILSAC GF-6A and ILSAC GF-6B – to meet the demands of new engines.

https://www.mobil.com/en/lubricants/abo ... protection

... dúfam že sa ozve ešte jedna hlava ktorá napíše že nesúhlasí lebo doma na záhrade to vyskúšala a je to Všechno jinak....

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 15:32
od slabostka
clifftorr píše: 08 říj 2022, 14:26 A rozpouštění karbonu ? V tryskách , v benzínovýn čerpadle se usazuje karbon ,bravo.
Jsem zvědav co se ještě dozvím.
- vstrekovacia tryska je umiestnená kde ty mudrc? vo valci teda v spaľovacom priestore lebo Priamy Vstrek.... a asi nevieš pri horení benzínu vznikajú Sadze - zapáľ si benzín v nejakej nádobke.... a tie sadze zanášajú AJ Trysku.... lebo vysoká teplota a tlak.... viem je to ťažké pochopiť ak si to nevieš predstaviť. Predstav si vstrekovače sa dajú čistiť - od karbonu - a ten je z paliva.... no si sa dozvedel čo?