Stránka 54 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 19:44
od Cecil67
petzl62 píše: 09 dub 2021, 19:32 Značkový, ale neautorizovaný, nicméně spolupracující s autorizovaným, takže reklamace apod. se řeší bez jakýchkoliv problémů.
No, z Kozlová to není zase tak daleko. Kdysi jsem tam jezdil se Seatem bo v Ol. byli sumaci...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 19:49
od petzl62
Tož jasně, sfrčíš do Potštátu a jsi tady za chvilku :wink:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 19:51
od Cecil67
Ty jo takový tankodrom... No však jo, v Krnově mám sváru tak mrknuna návštěvu a tak....

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 19:52
od Axel.Foley
petzl62 píše: 09 dub 2021, 18:54 Cecil67:
Naprosto tě chápu a pro mě by tenhle servis přestal existovat :!: A plně chápu tvé obavy. Nevím jak, dotázal bych se přes centrálu, ale po takové zkušenosti, bych se snažil jet jinam, nebo chtěl být u výměny osobně přítomen.
petzl: Byl jsi rychlejší, napadlo mě to samé.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 20:45
od kolomaz
Tak sem prošel manuál od motoru 1,5DPI , 1,4 T-GDI , 1,0 T-GDI
U 1,5 DPI olej : API SN PLUS / ILSAC GF-5
U 1,4 T-GDI olej : API SN PLUS / ILSAC GF-5
u 1,0 T-GDI olej : API SN PLUS / SP / ILSAC GF-6

Nějak Korea kašle na evropské normy ACEA.
A Americká API SN PLUS / nebo SP nějak nerozlišuje, zda je v autě filtr pevných částic.
Proto si myslím, že i když dáš olej určený pro motor s GPFkem do auta bez GPF , že se nic nestane.

Ale čert ví, a nějak korejčíky nechápu, proč, když auto vyrábí v EU nepíší v manuálech oleje v normě Evropy.

ale je zajímavé, že vzadu píší o olejích pro Evropu a u auta s filtrem pevných částic klidně doporučují olej ACEA A5/B5

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 20:50
od Maras
Nevím z čeho čerpáš údaje. Koukni se na stranu 50 této diskuse, kde jsem dal screenshot z manuálu pro tyto motory a je tam i norma ACEA https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=735

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 20:52
od kolomaz
odpoledne v práci jsem si vzal manuály od služebáků a opsal co tam je .

a na tvým odkazu je u 1,5 taky napsán API SN PLUS / SP / ILSAC GF-6 - zřejmě manuál novějšího auta.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 20:53
od Maras
Ta druhá tabulka je v manuálu tuším až na další straně.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 20:55
od kolomaz
ano jak píšu výše, v tabulce pro Evropu i u auta 1,0 T-GDi s GPF je doporučen ACEA A5/B5
což je podle mne špatně.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 09 dub 2021, 21:26
od dibarbora
Cecil67 píše: 09 dub 2021, 19:10 Souhlasím proplach je dobrej.... :D Ale co když se na to vykaslou a jen přepíší fakturu :D
Potom už len UV fixu a urobiť znaky na strategických miestach.... polohu olejového filtra na prírube, poloha výpustnej skrutky... prípadne nejaký znak na olejové vičko... ;-) . No a auto žiadať prebrať na heveri v dielni a nie na parkovisku....

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 14 dub 2021, 09:41
od WalterB
Když tady tak občas sleduju toto téma (Motor 1.5 DPi), tak mě pořád vrtá hlavou jedna věc:
Ten motor je na trhu už rok. Myslím si, že v ČR je v případě i30 určitě nejprodávanější, objektivní statistiky sice neznám, ale např. i tady na fóru převažuje zcela jednoznačně (koukám, že ho tu mají tak ¾ všech majitelů nových i30, možná i víc). Pokud se ale nemýlím, tak v českém „mediálním prostředí“ na tento motor pořád ještě nikdo neudělal žádný test (článek, video). Ani jsem nezaznamenal žádnou obecnou recenzi na auto (i30), které by ho mělo? Všechny servery samozřejmě nesleduju a časopisy už vůbec ne, ale i když aktivně hledám, nenacházím nic. Když už někdo něco o i30 po faceliftu napsal (Svět Motorů), nebo natočil (např. Hrubis), tak to bylo k 1,6 CRDi.
Naproti tomu třeba ze Slovenska je už od loňska řada videí, která se i30 s 1,5 DPi zabývají – některá velmi podrobně. Pravda, novináři si tam dokola půjčují jedno auto (BT 079AG), ale proč ne? Videorecenze pak jsou i z Polska a Německa. V ČR je ticho po pěšině - a to se tu ta auta vyrábějí! Rozumíte tomu někdo? Jsme jenom my tady na fóru tím tak "neobjektivně" zaujatí a ve skutečnosti to za komentáře nestojí? Sama automobilka to totiž taky nějak moc neprezentuje (už jsem se nad tím tady někde taky pozastavoval). :-k
Zatím tedy jediný test auta s tímto motorem u nás je vlastně ten od kluků tady na fóru - díky za něj! =D>
(Jestli se pletu a něco mi někde uniklo, hoďte sem na to link)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 14 dub 2021, 09:57
od Izi4
Ticho po pěšině...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 14 dub 2021, 10:18
od marian85
tiež som tento motor v teste nikde v ČR nevidel, škoda no. To im to Hyundai nikomu nechce požičať?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 14 dub 2021, 10:50
od Odjinud
WalterB - tady: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39682 máš super recenzi od Mr. :hyu:

Jinak já tohle neřeším - hodně jsem hledal před koupí recenze, a to byl říjen 2020 a našel jsem. A že jsou slovenské, jedna, tuším, německá, to mi je jedno.

Na druhou stranu máš pravdu, že :hyu: těží podle mě málo z toho, že tu má fabriku a bere ČR trh jako jakýkoliv jiný. Vše se řeší s dovozcem. Co, kua, dovážím, když se to tu vyrábí?? V tom je škoda hodně dál, a klidně ti jako české šoupne auto vyrobené kdekoliv jinde.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 14 dub 2021, 11:26
od WalterB
Odjinud: tu recenzi od kluků (Mr. :hyu: a spol.) samozřejmě výše zmiňuju...
Já to už sám taky nepotřebuju, auto mám, ale když se o tom s někým bavím, tak vůbec neví, že se dnes ještě taková auta dělají, protože se o tom zkrátka nikde nepíše.
Co se obchodní politiky v ČR týče, tak na druhou stranu ta obchodní politika :hyu: = "česká auto", to bylo dost přes čáru a lidi se tomu jen smáli. Ale zdůraznit, že je to auto, které je v ČR vyrobené, to beru (ale to už odbočuju od tématu...)