Stránka 55 z 58

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 15:35
od Pjotr1
idam.i píše: 08 říj 2022, 14:42 Možná skús toto : https://motofocus.sk/technika/19786,zab ... enemu-lspi
Toto jsem četl a proto jsem psal že kapka má o 2 řády větší objem než max možné množství spáleného motorového oleje. Prostě mi to fyzikálně nedává smysl. Ze stěn válce žádná olejová kapka prostě skápnout nemůže.

Já se určitě nechám přesvědčit, ale něčím logickým a ne jen marketingovými povídačky.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 15:41
od slabostka
keby si čítal tak by si vedel - ešte raz kedže máš problém - opel mal s LSPI obrovský problém, vyriešila to zmena oleja - menej Ca a viac Mg.
Ešte aký dôkaz? Počítaj si Opel forum a napíš im že neveríš.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 17:07
od Pjotr1
nakouknul jsem do Opel vlákna a není to tak krystalicky čistý jak tady někteří uvádí. Opel v rámci svolávačky na odstranění LSPI měnil SW v řídící jednotce, měnil svíčky a taky ten olej. Proč jste toto nenapsali rovnou na místo toho abych se to musel dočíst sám ? Přeci to tady není o soutěži ale o předávání si zkušeností, aspoň tak já to beru.
Takže ani Opel nevěří že samotný olej Dex1Gen2 pomůže a přesto jsou případy kdy ani toto vše nepomohlo viz
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php ... 940#p55028 nebo
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php ... 900#p53524
Takže se mi nezdá že olej něco vyřešil

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 08 říj 2022, 17:34
od idam.i
Chlape ty si klasa. #-o
Debata bola či môže mať olej na vpliv LSPI.Odpoveď znie,že áno.
Nie je to 100% riešenie no nie náhodou Opel a vlastne zvyšok sveta zaviedol nové oleje.🌟
Za seba týmto debatu končim.Každý nech si robí ako uzná za vhodné.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 09 říj 2022, 17:54
od slabostka
potlesk.... tychto nepresvedcis oni maju svoju pravdu....

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 říj 2022, 13:44
od robenzo
Rozhodol som že skúsim iný olej rozmýšľam medzi týmito dvoma
https://m.alza.sk/auto/ravenol-dxg-sae- ... 457544.htm
https://www.motoolej.eu/produkt/S600102 ... ode=800200
Ktorý skôr podľa vás?

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 říj 2022, 14:12
od Pjotr1
zase zkusím napsat můj názor : nejlepší olej je ten který se často mění neboli klidně levnější a častější výměna než drahý a nechat ho tam dlouho.
Ravenol je špička, ale shell je rozhodně taky moc dobrý a navíc ho Hyundai dává jako prvonáplň.
Takže já bych pro sebe dal Shell ale klidně si vyber co je ti bližší a příští výměnu můžeš zkusit ten druhý. Ani s jedním neuděláš chybu.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 říj 2022, 16:02
od idam.i
robenzo píše: 16 říj 2022, 13:44 Rozhodol som že skúsim iný olej rozmýšľam medzi týmito dvoma
https://m.alza.sk/auto/ravenol-dxg-sae- ... 457544.htm
https://www.motoolej.eu/produkt/S600102 ... ode=800200
Ktorý skôr podľa vás?
Volil by som ktorýkoľvek z nich lebo potláčajú možný vznik LSPI.Určite to motoru prospeje.A súhlasím aj s tým ,že treba meniť max po 15.000km.Kľudne aj skôr.
Dúfam že nespustím ďalšiu ohnivú debatu.🙏

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 říj 2022, 16:17
od robenzo
Ďakujem skúsim Ravenol. Teraz čo počúvam tak benzínové motory tak výmena aj do 10 000 max.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 říj 2022, 17:04
od Pjotr1
Kdy vyměnit olej záleží hlavně na tom o jaké jízdy jde. Pokud hodně krátkých (např. jen samé cukačky po městě) tak bych měnil max do 8000km a klidně i dříve. Pokud jsou to jen samé dálnice (např. Pha - Mnichov) tak těch 15000 je v pohodě. Pokud je to mix tak je potřeba občas pořádně prohřát olej (aby se odpařily alespoň nějaké složky benzinu) např. že tomu dáš pořádně napít na dálnici. Jo a max 1 rok. Tak si vyber.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 říj 2022, 18:06
od Axel.Foley
idam, Pjotr1: =D>

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 říj 2022, 18:22
od slabostka
ravenol dxg som mal vo vitare 75 000km, vzhladom nato ako podrazil somm presiel na Total fgc 5w30 rovnakej spec a skoro polovicnej ceny

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 22 říj 2022, 20:11
od RBarta
Zdravím, tak si představte, při 63000km při poslední garančce teď mi zjistili olej v sání. Shodli se na tom, že je to turbem a budou měnit celé turbo. Ovšem problém je, že není skladem a bude až v lednu ! Pozor dnes je 22.10. Takže za tři měsíce, myslíte, že je to normální ? Zkusím napsat do Nošovic, jestli by s tím nemohli něco udělat... Jako v servisu jsou ochotní, to jo, ale tohle mě přijde mimo mísu.
Co na to říkáte ? :-(

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 22 říj 2022, 20:32
od dibarbora
Buď rád, že máš uznanú reklamáciu (aspoň predpokladám)... servis môže chcieť ale importér môže mať tiež opačný názor a reklamáciu zamietnuť. Auto normálne používaj... sleduj hladinu oleja a čakaj na termín v servise.
Tiež som to mal na dlhšie obdobie... reklamácia začiatkom júna... importérom uznaná na konci júna. Diely objednané začiatkom júla a auto opravované skoro v polovici septembra.... medzi tým som stihol otočiť grécko a XY iných ciest bez najmenších problémov..

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 23 říj 2022, 16:56
od Axel.Foley
RBarta píše: 22 říj 2022, 20:11 Zdravím, tak si představte, při 63000km při poslední garančce teď mi zjistili olej v sání. Shodli se na tom, že je to turbem a budou měnit celé turbo. Ovšem problém je, že není skladem a bude až v lednu ! Pozor dnes je 22.10. Takže za tři měsíce, myslíte, že je to normální ? Zkusím napsat do Nošovic, jestli by s tím nemohli něco udělat... Jako v servisu jsou ochotní, to jo, ale tohle mě přijde mimo mísu.
Co na to říkáte ? :-(
Nošovice jsou v tom nevinně, tam se jen kompletují vozy. Nemá význam tam psát nebo volat. Za náhradní díly odpovídá importér, t. j. :hyu: Praha.