Stránka 56 z 79
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 21 čer 2011, 06:17
od Gandalf
Martun: Já bych doma raději nic přečíst nedával... Ženská logika je poněkud nevyzpytatelná a navíc, ženský si mezi sebou všechno řeknou! Tak ať nespustíš nějakou vlnu tlumičové nebo obecněji autoservisní emancipace
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 21 čer 2011, 07:52
od Martun
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 10 srp 2011, 08:52
od Davidos
Ahoj tak jsem byl včera na testu tlumičích..."dám to i sem" snad neva...zaráží mě tlumení u zadního pravého tlumiče...ale dnes jsem tam volal a jiný technik mi řekl že hlavní je ta kvalita tlumiče...ty zadní jsou starší ,přední nový...dávaný všechny 4 včera na auto...u těch starších (sachs) vyšla kvalita tlumiče lépe než u předních..akorád to tlumení u toho jednoho no....
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 10 srp 2011, 16:20
od 69pavel
pro Davidos
k tomu obrazku-vysledku testu povim jen to a aniz bych se te zeptal jestli udelali predpripravu testu
- tak jsi prijel na test,zasel k technikovi a ten ti rekl tady najedte,nebo to udelal mechanik.takze na testu tlumicu jsi najel nebo obsluha najela na tester a spustili test ,pak ti dali listek,pritom zakladni ukony pred testem neudelali, nebot kdyby je udelali tak tuhost pneu by byla v rozdilu 1% a ne ze tam mas v predu rozdil 17(6%) mezi LP a PP pneu a vzadu dokonce 30(12%) mezi LZ a PZ coz vypovida o tom ze tlak v pneu je jiny na kazdem kole,takze mereni tlakupneu neudelali a to ma dost velky zasadni vliv na mereni.
dale rozdil v procentech na zadku(tlumeni 29%) je taky dost velky, ted otazka ,kdyz se snizi tlak v pneu aby byl stejny na obou kolech, pokud by nadale pretrvavala vyssi hodnota rozdilu jak 10% tak tlumic jde do kytek.
jiste v servisu budou namitat ze udelali vse dle postupu a delaji to tak normalne,dalsi faktor je ocejchovani jejich zarizeni, pokud jsi to delal na STK tak tam to musi delat 1x za rok,jinak jim nepovoli provoz, u jinych firem ktere to delaji to ocejchovani je nejiste,jelikoz to stoji dost penez a oni setri takze bud to udelaji nebo na to kaslou,pak mereni neni optimalni a muze zkreslovat vysledky.
takze abys mel jistotu doporucuji ti zajet na STK kde maji mereni tlumicu, zkontrolovat mereni tlaku pneu (nejlip digitalnim meridlem)potom zmerit , pokud vysledny mereni bude v zadni vykazovat rozdil mezi tlumici tak je spatny a jde do kytek.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 10 srp 2011, 18:51
od Davidos
Ahoj..díky za odpověď,test mi dělali na stk...dnes jsem tam ještě volal...mluvil jsem s jiným technikem...řekl jsem mu parametry tlumení a kvality tlumiče a řekl mi že hlavní je kvalita tlumiče(ta u těch zadních použitých vyšla lépe jak u předních nových) a to tlumení je jako podrobnější...a že záleží na typu auta a zavěsení nápravy atd...,že tenhle test mají z dánska a řekli jim že hlavní je ta kvalita...řekl mi že tlumiče jsou ok...a že ty zadní jsou podle testu lepší jak přední...i když to tlumení je horší na tom ZP tlumiči...tak nevím...pak jsem volal do Liberce tam jsou prý lepší...řekl jsem mu o tom testu a on ,že mají jiný test...a taky jsem ty tlumiče dal na auto a ten den dělal test ,že to není dobře že to sedá atd a je lepší třeba týden počkat a pak to zkusit...je taky pravda že na autě mám starý pneu..
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 10 srp 2011, 20:54
od Davidos
Jestli ještě mohu otravovat- zadní tlumiče jsem dával použitý..u jednoho tlumiče( u toho jak mám to špatný tlumení) se dávalo nové horní uložení a kluk co mi to prodával mi řekl ,že to neutahovali..mechanikovi jsem to řekl,protože si sám toho všiml že jeden tlumič u toho uložení je utaženej a druhej povolenej...řekl mi že to rozebere a utáhne...teď mi to nedalo rozebral jsem zadek auta a je to stejný jak když jsem mu to dával..u toho co byl utažen je vidět cca 1cm šroubení a druhej je matka zároveň...volal jsem mu a prý to utahoval..nevím jestli s novým uložením se to dotáhne "na pohled míň nebo i tak by to šroubení mělo být vidět stejně...a proto že to asi neudělal to je volnější a tlumení horší né?? díky
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 10:29
od 69pavel
asi ti nezbyde nic jineho nez sundat kolo a povolit horni ulozeni,eventuelne vytahnout cely tlumic -v tvem pripade by melo jit vse povolit- jak ho vytahnes tak musis skusit zda to neni volne horni ulozeni, ty gumy co tam jsou musi byt stazene,mozna lepsi by bylo to povolit a podivej se zda ty osazeni na tech gumach dobre zapadaji jak maji,muzou byt mimo a proto je jeden vyse jak druhy. kdyz das nove gumy stahujes je stejne az na doraz,pokud nejsou stazene tak pote to v tom ulozeni lita a tlumic chodi treba 0.5 cm naprazdno v ulozeni.muze to byt treba i dobre pokud nove gumy jsou vyssi nez stare ale pokud jsou stejne typy tak je neco spatne,muzou byt dane obacene,(z jedne strany je tusim drazka a ta patri do stredu ulozeni), ted si nejsem jisty ale myslim ze tam je vnitrni trubka na kterou to dosedne a tak stahnes matku az na doraz na tom tlumici .jinak koukni tady
http://144.162.92.233/faculty/shop/hyun ... anuals.swf najdes to v showmenu- accent2007 -workoshop masnual- pote suspension system a sjed na pozici str listu 45
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 13:09
od Davidos
tak jsem to odvezl zpátky tomu mechanikovi...prý to utahoval...ukazoval jsem mu to a on ,že se to muselo povolit a že to je divný...že to sundá a rozebere to...a aby se to nepovolilo ,že tam dá kdyžtak lepidlo na závity..ale podle mě to nechal jak to bylo..protože poloha té matky je stejná jak jsem mu to dával..a kdyby to utáh a povolilo to tak by se to nepovolilo do stejné polohy (o 1cm) ale do jiné...to je velká náhoda...a tím doufám tohle řeší to tlumení ...jak vyšlo špatně (37%)
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 13:52
od 69pavel
a jeste asi blba otazka,proc davas starsi tlumice,najedne strane sice asi budou levnejsi ale na druhe strane nevis jak dlouho vydrzi, pokud uz byly na aute nejaky patek coz asi byly tak ti klidne muzou za pul roku odejit,zvlast kdyz byly na jinem typu vozidla.pokud na stejnem tak charakteristika perovani vozu je stejna a tlumic bude chodit ve stejne draze a vtom miste jak se nachazi pist s ventilky tak bude opotrebovany, ale kdyz bude jina draha tlumeni tak vtom miste kde chodil pist bude mensi ucinost tlumeni a pote to muze vypovidat ty %, byt tebou tak zvazim a ty tlumice bych mu vratil at ti da zpet penize a pridej nejakou korunu a kup nove at uz KYB ci Sachs,prece jen nove jsou nove a vydrzi ti dlouho, takhle budes za chvili resit tlumice znovu,ale je to tve rozhodnuti.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 14:11
od Mexican
Pavle, ty si si to asi nevsimol.. Kolega ma 1999 Lantru. Pisal som mu uz vcera SZ, ze si nemyslim, ze je dobre aby to riesil vo vlakne pre novy Accent.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 14:45
od Davidos
Chápu,že asi zasahuji do jiného vlákna...ale myslím si ,že tlumič je tlumič...A je jedno jestli Lantra nebo Accent..klidně to promazejte...69Pavel mi dobře poradil...a to tady jde né?...Jinak ty zadní tlumiče jsou skoro nový...taky ta kvalita vyšla dobře..lépe jak u nových
Pavle díky za rady...Můžete to SMAZAT ...díky
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 14:53
od Mexican
preco mazat? malo by to byt v inom vlakne.. o tom to je. Offtopic to nie je, ale nepatri to sem
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 19:29
od karesino
Ahojte accentaci dnes sa mi znova stalo to co aj pred vymenou prednych tlmicov(v ramci zaruky odvtedy naj.10 000km)pri zabacani do prava som skoro nevybral zakrutu,totiz v zakrute bola cesta rozbita(a siel som trosku rychlejsie)a ako keby hodilo prave predne koleso do vzduchu apocul som taky rezonujuci zvuk.Dost tazko sa to opisuje,ako som drzal volant s dvoma rukami tak auto zisiel z drahy a korigovanie volantom bolo neucinne teda ja som tocil volant viac doprava ako som pocitil,ze auto taha dolava ale bez vysledku.Stastie,ze neislo nic oproti stalo sa mi to uz viackrat ale to uz bolo davnejsie takze som si myslel,ze sa to ustalilo.No mylil som sa a musim priznat bojim sa v tom aute.Hyundai ma velmi sklamal.Vie mi niekto poradit s cim to moze byt?Zaruku mam iba do oktobra chcel by som to dovtedy riesit,no ale predsa nemozem ist do servisu,ze vyskusajme na rozbitej ceste,co ked to zle dopadne a naburame do niecoho.Co by som mal dat skontrolovat?Je to strasidelny pocit,clovek strati kontrolu nad autom(a pri malej rychlosti max.40)
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 11 srp 2011, 21:47
od Davidos
Tak mi to utáhl...a bouchá to jak blázen ptý je v háji uložení horní...jedu a rány
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 12 srp 2011, 11:07
od tombas
karesino píše:Ahojte accentaci dnes sa mi znova stalo to co aj pred vymenou prednych tlmicov(v ramci zaruky odvtedy naj.10 000km)pri zabacani do prava som skoro nevybral zakrutu,totiz v zakrute bola cesta rozbita(a siel som trosku rychlejsie)a ako keby hodilo prave predne koleso do vzduchu apocul som taky rezonujuci zvuk.Dost tazko sa to opisuje,ako som drzal volant s dvoma rukami tak auto zisiel z drahy a korigovanie volantom bolo neucinne teda ja som tocil volant viac doprava ako som pocitil,ze auto taha dolava ale bez vysledku.Stastie,ze neislo nic oproti stalo sa mi to uz viackrat ale to uz bolo davnejsie takze som si myslel,ze sa to ustalilo.No mylil som sa a musim priznat bojim sa v tom aute.Hyundai ma velmi sklamal.Vie mi niekto poradit s cim to moze byt?Zaruku mam iba do oktobra chcel by som to dovtedy riesit,no ale predsa nemozem ist do servisu,ze vyskusajme na rozbitej ceste,co ked to zle dopadne a naburame do niecoho.Co by som mal dat skontrolovat?Je to strasidelny pocit,clovek strati kontrolu nad autom(a pri malej rychlosti max.40)
Mám podobnou zkušenost, Na výjezdu z Rudné v Ostravě směrem na Plzeňskou je cesta dost zvlněná a nerovná. Když na ní vjedu trochu rychleji, tak 50-60 km, tak auto nadskočí a úplně jakoby začně tancovat a ujíždět do strany. Je to hodně nepříjemné, ale zatáčka je naštěstí mírně klopená, takže se to dá ukočírovat.
Jsem přesvědčený, že za to jednoznačně můžou tlumiče, protože podvozek není tak měkký, aby auto takhle plavalo.
Samozřejmě vliv na to má i jednoduchá zadní náprava, která prostě nedokáže kopírovat nerovný povrch jako víceprvková.
S Xantií jsem do téhle zatáčky najížděl i v 90km/h a v pohodě vykroužil oblouk bez sebemenšího zaváhání.
Z tohohle chování accenta jsem taky zklamán a zřejmě to bude jeden z důvodů, proč auto vyměnit za něci jiného.