Stránka 56 z 82

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 23 dub 2013, 12:39
od miroska
Já nemužu na přístup :hyu: říct pul slova.Vždy ,když jsem měl problém,a to i po záruce,tak se k tomu postavil čelem.V záruce přední nové tlumiče.Že jsem si je ted vyměnil sám za kvalitnější a své peníze bylo moje rozhodnutí.SW-upozornol jsem na cukání,druhý den telefonát a nové nahrání.Dokonce mi jej zdarma aktualizují,
Servo a sloupek řízení-vyměněn téměř 2 ROKY po záruce a zdarma.Koupě litých kol přímo u prodejce za polovinu ceny.Třeba je to prodejcem.Nevim.

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 23 dub 2013, 16:51
od mmv
miros, a odkud si ??? já tady mimo téma, https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 51#p397051

to jirn: jasan, budeme slovíčkařit :-) ty 30 × k tématu, já 300 × mimo mísu a ještě mi právník od :hyu: napaří nactiutrhání :-)

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 23 dub 2013, 19:40
od miroska
Havlíčkuv Brod

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 23 dub 2013, 19:41
od miroska
A Ty?

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 23 dub 2013, 19:46
od mmv
:-D viz ten odkaz :-D praha východ :-D

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 24 dub 2013, 21:00
od JoDo
Teď jste mě potěšili. Taky budu chodit do HB.

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 24 dub 2013, 21:01
od miroska
Škoda,že jsme se nedomluvili.Dnes jsem byl na kontrole se srdcem a pojal jsem to jako výlet do Prahy.Mohli jsme pokecnout a vyzkoušet.

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 24 dub 2013, 23:46
od mmv
jj nabízím to tu každýmu ať se s tim sveze a ať mi řekne že sem moc náročnej nebo třeba nenáročnej :-D

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 01 kvě 2013, 23:31
od retsolev
Fantaservis - mám :hyu: Veloster se stejným problémem "odskakování zadní nápravy". Proto že Velosterů není mnoho a toto téma u nich chybí, začetl jsem se zde. Musím s Tebou souhlasit, téma se dostavá někdy jinám, ale to je u tolika příspěvků bohužel běžné. S mým problémem odskakování ZN jsem se obrátil na Hyundai Motors, bohužel bez výsledku. Následně jsem se dozvěděl, že Hyundai připravuje nový Veloster s výkonem 150kW USA a 137kW EU. Já mám 103kW a neuměl jsem si představit zvýšení výkonu motoru bez úpravy ZN, a :hyu: ji skutečně upravil. Tento silnější model se již prodává. Zkus najít rozdíl těchto ZN. Já se o to snažím, ale zatím nic moc. Jediné co jsem našel je, že zaměnili tlumiče za hydraulické, jednoplášťové, ale technické podrobnosti nemám. Zatím jsem neměl ani možnost se svézt na této úpravě. Až se něco o tomto tématu dozvím, dám vědět. Předem děkuji všem, kteří seženou info k tomuto tématu a podělí se o něj.

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 01 kvě 2013, 23:57
od Jarda IX20
tak bohužel už taky patřím do klubu "odskakujících" u IX20. Registruju to už cca 4 měsíce, ale nejdřív jsem to přikládal špatným cestám a přehuštěným pneu. Bohužel jsem měl nedávno možnost jet hradeckou dálnici a ten poslední úsek před Prahou už byl docela adrenalin a došlo mi, že loni jsem tam mohl letět 130 a byl klid. Teď - maximální bezpečná rychlost tak 90 km/hodina, jinak to tancovalo jak na ledě. Nejhorší je, že někdy najedete na nerovnosti i tam, kde to nečekáte a to už je pak hodně nebezpečný. Už jsem to avízoval v servisu asi před dvěma týdny, ale ukecali mě, že počkáme do termínu pravidelné kontroly. Jenomže to už bude po uplynutí základní dvouleté záruky a už jsem slyšel názory, že na výměnu tlumičů se rozšířená pětiletá záruka nevztahuje. Máte s tím někdo zkušenosti?

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 02 kvě 2013, 00:09
od retsolev
Jarda IX20 píše:tak bohužel už taky patřím do klubu "odskakujících" u IX20. Registruju to už cca 4 měsíce, ale nejdřív jsem to přikládal špatným cestám a přehuštěným pneu. Bohužel jsem měl nedávno možnost jet hradeckou dálnici a ten poslední úsek před Prahou už byl docela adrenalin a došlo mi, že loni jsem tam mohl letět 130 a byl klid. Teď - maximální bezpečná rychlost tak 90 km/hodina, jinak to tancovalo jak na ledě. Nejhorší je, že někdy najedete na nerovnosti i tam, kde to nečekáte a to už je pak hodně nebezpečný. Už jsem to avízoval v servisu asi před dvěma týdny, ale ukecali mě, že počkáme do termínu pravidelné kontroly. Jenomže to už bude po uplynutí základní dvouleté záruky a už jsem slyšel názory, že na výměnu tlumičů se rozšířená pětiletá záruka nevztahuje. Máte s tím někdo zkušenosti?
Když jsem porovnával ZN proti i30, která tyto problémy s odskakováním nemá, tak se jedná o více prvkovou ZN (dražší). Zda ji lze zaměnit do ix20 nevím, v mém případě do Velostera nejde.

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 02 kvě 2013, 06:31
od Červ
Recenze „Franta-adaptérů

Nejprve bych popsal problémem zadní nápravy, jak jej vnímám. Mám auto IX20, 1,6i, benzín, 11/2011. Dle mého subjektivního pocitu je to především její hlučnost a nedostatečné tlumení. Někdo si stěžuje na její odskakování na nerovnostech v zatáčkách. Mně to uskočilo pouze jednou – prudší levotočivá zatáčka a v ní příčná nerovnost cca 10 cm. Do zatáčky jsem vjel rychlostí cca 40km/h, odskočení odhaduji na maximálně 10 - 15cm. Své pocity popisuji ze sedadla řidiče. Pocity zadních pasažérů budou asi o něco horší.
Nedostatečné tlumení“se u mne projevuje takto:
Při najetí zadním kolem na vyvýšeninu na vozovce auto lehce nadskočí a nakloní se na stranu, místo toho, aby řádně zafungovala pružina s tlumičem. Tato vyvýšena může být i docela malá, třeba i menší než 1cm a pocítíte to. Nejsou to podélné, ale drobné příčné náklony, které s vámi lehce lomcují ze strany na stranu. Ačkoli jsou tyto náklony malé, nemůžu si na ně zvyknout. Obzvláště nepříjemná je jízda po krátce zvlněné, i když vcelku hladké cestě, kde délka vlny je srovnatelná s délkou auta. Při najetí do prohlubně nebo díry to již tak dramatické není a náprava se chová vcelku normálně, drama však nastane při výjezdu z této díry.
Neustálé lomcování a natřásání má za následek i sníženou pozornost řidiče.
Hlučnost“se u mne projevuje takto:
Na každé nerovnosti, ať už prohlubni nebo hrbolu, se ozve relativně dobře slyšitelné zadunění. U větších výmolů to chápu a je to akceptovatelné, ale u drobných nerovností mi to vadí. Pokud není silnice naprosto bezvadná, vzniká zde jakési neustálé drobné mikrodunění, které mi způsobuje časté zaléhání v uších. V žádném jiném autě jsem to nezažil.

Při garanční prohlídce v listopadu 2012 jsme tyto problémy probírali s přijímacím technikem a byl mi pro srovnání nabídnut předváděcí vůz IX20, 1.4, benzín. Bohužel musím konstatovat, že to bylo ještě o něco horší než u mého auta. Abych byl alespoň trochu objektivní, požádal jsem svého známého o srovnávací jízdu jeho vozem IX20, 1.6i, benzín, 5/2012. Projel jsem úsek cesty délky cca 7km bezprostředně po sobě oběma vozy.
Obě auta se na nerovnostech chovala naprosto stejně. Pro úplnost uvádím, že barevné značky na zadních pružinách jeho auta byly odlišné od mých.
Většina řidičů si neuvědomuje, že lomcování, poskakování a hluk od nápravy je vlastností IX20 a myslí si, že je to špatným stavem našich cest.

Nyní k adaptérům.
Jak adaptér vypadá, si můžete prohlédnout na fotkách v dřívějších příspěvcích tohoto tématu. Adaptér v podstatě posouvá spodní uchycení tlumiče blíže k pružině. Autorem je Frantaservis.
Adaptéry mi k vyzkoušení zdarma zapůjčil Airwaves. Namontovány byly 30. 3. 2013. Demontovány byly 27. 4. 2013. Během zkoušení najeto cca 700km. Rozdíl nejlépe poznáte ihned po namontování a následně po demontáži.

Můj subjektivní dojem na zimních pneumatikách, tlak 2,2 atm (Trayal Arctika = velmi špatná pneumatika).
̶ Tvrdší, více to s vámi lomcuje, lomcování ovšem není tak ostré jako bez adaptérů, cítíte tam nějaké tlumení.
̶ Na velkých dírách ve vozovce se ozývají od nápravy tvrdší a hlasitější rány, než bez adaptérů.
± Oč je podvozek tvrdší, o to je na drobných nerovnostech tišší.
± Žádné odskakování zadní nápravy jsem nezaznamenal.
+ Lépe sedí v zatáčkách, citelně méně se v zatáčce naklání, znatelně lépe zatáčí.
+ Můj subjektivní pocit je, že se trochu snížilo dunění přední nápravy (je to možné ???).
* Po snížení tlaku v zadních pneumatikách na 2,0 atm se snížil hluk od nápravy na úroveň, která se dá přirovnat ke snížení tlaku na 1,7 atm bez adaptérů. Lomcování bylo stejné, jako při tlaku 2,2 atm bez adaptérů.

Můj subjektivní dojem po výměně pneumatik za letní, tlak 2,2 atm (Continental, ContiPremiumContakt 2 = původní, dodaná při koupi IX20).
̶ Nepatrně tvrdší než na zimních pneumatikách.
± Žádné odskakování zadní nápravy jsem nezaznamenal.
+ Nepatrně méně hlučné a ještě lépe sedí v zatáčkách než na zimních pneumatikách.
* Po snížení tlaku v zadních pneumatikách na 2,0 atm jsem zaznamenal stejný pocit jako v případě zimních pneumatik.

Závěr
Tento příspěvek hodnotí pouze vliv adaptérů na jízdní vlastnosti auta. Celkovou konstrukci nápravy nejsem schopen odborně posoudit.
Zde se vyjádřuji pouze k technické stránce věci. Právní problémy s úpravou podvozku nechť každý zváží sám.
Jestliže pouhým posunutím spodního uchycení tlumiče lze takto výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti auta, je jasné, že hlavní problém zadní nápravy je v právě v tomto tlumiči (umístění, charakteristika, kvalita). Dolaďování zadní nápravy konstruktéři degradovali na pouhé posunování místa spodního uchycení tlumiče. Přeprogramovat svařovacího robota je patrně snadnější, než měnit charakteristiky univerzálních tlumičů. Montáž adaptéru je velice jednoduchá a zvládne ji každý. Výrobu bych ale doporučoval pouze odborníkovi strojaři.
• Pro sportovně založeného řidiče bude adaptér jistě přínosem, adaptér přinutí tlumič alespoň trochu pracovat.
• Řidiči, který je s jízdními vlastnostmi IX20 spokojen, není pomoci a já mu závidím a zároveň i blahopřeji k jinak dobrému autu.
• Řidič, preferující pohodovou jízdu, bude asi muset vyměnit zadní tlumiče (nebo celé auto) za komfortní typ.

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 02 kvě 2013, 08:11
od zulyk
Když jsem porovnával ZN proti i30, která tyto problémy s odskakováním nemá, tak se jedná o více prvkovou ZN (dražší). Zda ji lze zaměnit do ix20 nevím, v mém případě do Velostera nejde.
chlape, na zamienanie naprav ani len nepomysli :) podlahova plosina i30 je samostatna, veloster stoji na podlahovej plosine elantry, ix20 stoji na plosine od mensieho brata i20-ky... :wink:

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 02 kvě 2013, 08:37
od JirN
Jarda IX20 píše:...Už jsem to avízoval v servisu asi před dvěma týdny, ale ukecali mě, že počkáme do termínu pravidelné kontroly. Jenomže to už bude po uplynutí základní dvouleté záruky a už jsem slyšel názory, že na výměnu tlumičů se rozšířená pětiletá záruka nevztahuje. Máte s tím někdo zkušenosti?
Chalpe, neblazni. Nenech se ukecat a reklamuj to hned. Tady vubec nejde ani o to, jestli vymena tlumicu je v rozsirene zaruce nebo ne, ale o to, ze kdyz je tam nejaky problem (oni to uznaji a bude se Ti to opakovat i s novyma), tak to bude stale nevyreseny reklamovany problem se vsemi "vyhodami" - napriklad is narokem na odstoupeni od smlouvy nebo vymenu vozidla, pokud se jim to nepovede opravit.
Takze nevahej, reklamuj hned, pokud vymeni a nepomuze, reklamuj vyreseni reklamace (ne novy pripad reklamace),...

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Napsal: 03 kvě 2013, 17:13
od airwaves
Červe! Pěkná recenze! A jakej je Tvůj osobní závěr? Půjdeš do toho?
Když to tak čtu musím vše podepsat a znovu mě to láká si je tam na chvíli dát. Osvěžit si to znovu. Je teplo i pod autem :D .Docela mě zajímá, jestli se něco změní když maj moje tlumiče KimčiBambusMando 71000km a jsou tudíž měkčí. Jestli to jak jsi dobře nazval lomcování nebude menší. Až dorazí dám je tam :D .