Stránka 56 z 88
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 21 bře 2015, 08:56
od Alf6
Batmobile z Nevady
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 21 bře 2015, 19:49
od vado
Ahoj,
nerad vstupujej do diskusie, ktora Ela je najkrajsia (samozrejme moja
), ale potreboval by som poradit. Ma niekto skusenost, ako vybrat a vycistit vzduchovy filter klimatizacie ? Podla navodu na auto sa nachadza za odkladacou skrinkou spolujazdca. Existuje nejaky overeny postup, ako ho dostat von a zase vlozit nazad ? Je potrebne vybrat odkladaciu skrinku ?
Dakujem za rady.
Vado
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 22 bře 2015, 17:41
od Axel.Foley
1. filtr klimy nečistím, ale 2x ročně měním
2. vybereš (ideálně na sedačku spolujezdce) vše, co v schránce máš
3. schránka spolujezdce se uvnitř vycvakne z bočních dorazů, vycvakneš plastový tlumič na pravé straně a odklopíš
4. za schránkou je plastový kryt, který vycvakneš
5. vybereš starý filtr, vložíš nový, zkontroluješ správnost vložení dle šipek určujících průtok vzduchu
6. v opačném pořadí složíš zpět
7. když se ti to zdá příliš složité, koukni do manuálu
Všeho všudy práce na 5 - 10 minut.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 22 bře 2015, 19:26
od vado
@Axel.Foley
Dakujem za radu.
Vado
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 07 dub 2015, 14:48
od vado
Dnes som celkom prekvapeny udajmi z palubneho pocitaca.
Celkovo som presiel za posledny tyzden asi 1300 km, ale az po "rozbehani" motora som si pri tankovani do prazdnej nadrze vynuloval pocitac a vypadli z neho udaje, ktorym som neveril.
Myslel som si, ze sa PP asi sekol. Motor som vuobec nesetril. Vsade, kde to bolo mozne, tak po dialnici podla GPS 138 km/h, mimo dialnice 98 km, pricom po dialniciach som presiel asi tak 60% z celej vzdialenosti. Aj som trcal v zapche vcera medzi LM a RK, 9km asi za 50 minut. Ziadne nejake setriace aktivity, pri predbiehani otacky do 5800-6200. Je pravda, ze pokial bola kludna jazda, tak rychlost drzal tempomat.
Bezne po BA mam tak 7.2 - 7.6 (tiez nesetrim, jazdim podla potreby, casto sa musi zrychlovat a brzdit).
Ale tento vysledok ma naozaj prevapil.
Ono asi je naozaj dobre raz za cas "vyhnat pavuky spod ventilov a odkarbonovat motor
". Auto doslova ozilo a po meste si musim strazit rychlost, pretoze najmensie potlacenie plynu sposobi "pritlacenie do sedadla".
Podla prepoctov tam chyba asi 20 minut:
885 km,
13.05 hod
71 km/h
teda
885km / 71km/h = 12.46 hodin,
ale predpokladam, ze PP pocita cas, kedy je zapnuty motor, teda aj ked auto stoji bez pohybu v zapche.
Ale ta spotreba ma pri takejto priemernej rychlosti naozaj prijemne prekvapila
Tankoval som na OMV a SHELL, ale nie premiove paliva.
- vzdialenost.JPG (245.26 KiB) Zobrazeno 1325 x
- cas.JPG (253.81 KiB) Zobrazeno 1325 x
- rychlost.JPG (240.54 KiB) Zobrazeno 1325 x
- spotreba.JPG (249.96 KiB) Zobrazeno 1325 x
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 07 dub 2015, 18:56
od Alf6
Holt nektere motory jsou při 40 000 km v nejlepší kondici a maji ještě před sebou dlouhe roky života. Nektere motory jsou při tomto najezdu na odpis, resi se turbo, rozvody atd..
Tak hodne stastnych km
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 09 dub 2015, 15:41
od sarin007
Vado mám podobné zkušenosti jako ty. S autem jezdim plynule, když je potřeba, tak motor letí k červenýmu poli (jsem při předjíždění radši co nejdříve na svojí straně) a auto jede jak ďábel. Dřív jsem s tim jezdil klídek kafíčko a jo jelo to, ale rozhodně ne jako teď. A spotřeba stále 6,3 už asi tak posledních 25 000 km. Já jsem spokojenej
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 12 dub 2015, 20:15
od sarin007
Dneska mi nějak zablbly světýlka uvnitř a v kufru
. Přestaly mi svítit, pokud jsem vypnul klíček. Jako by po vypnutí popř. vyndání klíčku nešla šťáva do světýlek. Ani když jsem auto odemknul, tak se vnitřek nerozsvítil, ani nešlo osvětlení vnitřku zapnout ručně vypínačem. Až když jsem otočil klíčkem do první pozice, osvětlení začalo svítit. Možná po 10 minutách zkoušení to začalo zase fungovat jak má. Nestalo se to už někomu?
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 16 dub 2015, 18:04
od Vendelín
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 23 dub 2015, 09:06
od gerok
Caute chlapi,
potreboval by som poradit... Vcera som bol prezuvat na letne. Zimne mam 15" klasicke plechace s puklicami - tie, ktore boli nahodene na aute uz z vyroby. Letne pneu mam zase na 15" alu diskoch Enzo B. Ked som vcera prehadzoval kolesa v servise, tak mi povedali ze tie matice, ktore som mal na zimnych plechacoch nepasuju na elektrony. Cakali ze im ku kolesam dam este dalsiu sadu matic. Minuly rok som prezuval tak isto, a nikto nic nespominal. Normalne mi nahodili matice, ktore boli na plechacoch spolu s puklicami. A jazdil som na nich celu letnu sezonu. Teraz ma na to upozornili, ze tie matice su zle a na alu disk treba mat ine, aby to drzalo na 100%. Viete mi poradit, co za matice potrebujem kupit an elantru, aby sa mi nahodou nestalo, ze mi niekde na ceste uleti koleso?. Uz som sa docital, ze su 2 druhy matic. Len mam z toho trochu mis-mas, ktory typ a aku velkost. Nechcem objednat nejaku hlupost, co mi nebude sediet. V Hyundai servise by mi to isto vymenili pri garancke bez problemov, ale cital som ze za to pytaju medzi 1600 -2000kc, co sa mi zda trosku moc za 20ks matic. Som vdacny za kazdu radu!!
vdaka
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 23 dub 2015, 20:47
od kmy68
Zkus se zeptat tam, kde jsi koupil ty elektrony, třeba budou mít něco levnějšího, ale nepočítej s tím, že to pořídíš za pár stovek, cena bude tak kolem 80 Kč za kus minimálně. Minulý rok jsem kupoval náhradní k elektronům na Forda, jednu, a byla za cca 80 a k originálu to mělo dost daleko
. Já si myslím, že spíše než že by to během jízdy povolilo, tak to může ten elektron poškodit, ten konec bude asi mít jiné zakulacení. Zkus sem dát fotku, jak ten šroub vypadá, možná tě jen houpali a zjistíme, že origo k elektronům je stejný
.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 24 dub 2015, 07:43
od Vendelín
Já kupoval alukola a k nim jsem dostal zdarma matice i vymezovací podložky.Zřejmě "slušnej oddíl".
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 25 dub 2015, 11:09
od Axel.Foley
Potvrzuji to, co píše Vendilín: nová alu kola byla dodána včetně matic a vymezovacích podložek
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 25 dub 2015, 11:30
od omerta2904
i já dostal alu kola se vším. asi to je nějaká chyba.
Napsal: 25 dub 2015, 17:38
od bony
Ja taky dostal matice i vymezovaci krouzky.