První seznámení s novým Ceedem
Tak pánové, jak jsem odpoledne avizoval, dnes jsem se poprvé seznámil s novým vozem z produkce značky KIA, a to s pětidveřovým hatchbackem CEED ve výbavovém stupni Exclusive s pakety Winter a Navi. To de facto znamená téměř tu nejvyšší výbavu. Chybí již jen paket Premium, který však obsahuje hned několik báječných věcí, jako například Full LED světla nebo bezklíčový vstup Smart Key apod. Ale nemá cenu o tom psát, když jsem to neměl k dispozici. Navíc jsem auto projížděl v poledne, takže bych světla ani nevyzkoušel.
Když se tedy okrajově zmíním o výbavě, tak asi nikoho nepřekvapí, že výbava komfort zahrnuje spoustu bezpečnostních prvků, které jsou v dnešní době již samozřejmostí u všech nových moderních vozů. Namátkou můžu zmínit asistenta pro jízdu v pruzích, systém autonomního nouzového brzdění nebo systém sledující únavu řidiče. Další bezpečnostní prvky jsou pak obsaženy v paketu Tech, ale jsou mimo jiné navázány na automatickou převodovku. Jinak samozřejmě nechybí spousta airbagů a velký podíl vysokopevnostní oceli. Když se podívám na to, na co si v autě můžeme sáhnout, tak je to parádní kožený volant, hlavice řadicí páky a vskutku velmi příjemná ovládací tlačítka na palubní desce. Vážně super je zejména dotykový displej o velikosti 8“, který lemuje jenom úzký rámeček. Nejen, že vypadá perfektně, tak i dobře funguje. Na doteky prstů reaguje skutečně velmi rychle. I umístění „tabletu“ je za mě úplně super. Netrčí, prostě jenom tak vykukuje a je nádherně začleněný do celé palubní desky. Když se podívám na přístrojový štít, tak musím pochválit analogové zobrazení stavu paliva a teploty chladicí kapaliny, ale celému štítu dominuje krásný displej palubního počítače a k tomu dva tubusy, které jsou skosené a působí velmi dynamicky. Navíc celý přístrojový štít je přehledný a velmi dobře čitelný. To se však nedá říct o zobrazení teploty automatické klimatizace. Při poledním sluníčku byly číslice velmi špatně čitelné. Ale tohle většinou člověk nastaví a pak už se v tom „neryje“, takže toto jsem „ochoten“ odpustit. Ergonomie je příkladná a ti, co jsou zvyklí z korejských vozů, nebudou nic namítat. Když už „sedím“ za volantem, tak musím říct, že sedačky jsou na první dojem velmi pohodlné. Jak boční vedení tak sedáky jsou tak akorát a zkrátka se jim nedá nic moc vytknout. Samozřejmě nemůžu posoudit, jaké budou na delší cesty, ale věřím, že to bude v pořádku. V interiéru mě však zaujala jedna věc a moc jí nerozumím. Naštěstí se jedná pouze o vadu kosmetickou, nikoliv funkční. Schránka na brýle a plast stropní lampičky jsou černé a to vše na světlém stropě. Blbůstka, ale mě se to tam prostě nehodilo (viz. foto). Jinak místa všude dost, jak na hlavu, ramena, tak i na nohy. Pocit z interiéru je skutečně parádní a vůbec posez v autě je vážně prima. Dozadu jsem si nesedal, to nechám někomu jinému a v kufru nic nového. Tím myslím, že pro dva lidi je postačující. Že tyhle hatchbacky nejsou pro rodiny s malými dětmi, všichni víme. Leda, že byste měli všude tam, kam jezdíte připravený kočárek.
Říkal jsem krátce, že? Dobře, trochu se zklidním.
Mrkli jsme na výbavu a interiér, takže je čas se podívat na zevnějšek. Ano, je to fešák! Ta modrá mu přistane. Krásná grafika předních světel a denní svícení v provedení několika diamantů kolem čočky hlavního světlometu je vážně pěkný. Klasický tvar přední masky přesně tak, jak jsme u značky KIA zvyklí. Zadní části vozu dominují koncové světlomety s LED grafikou. Dnes už pomalu standart a zkrátka paráda! Šetrně umístěné mlhovky do spodní a krajní části zadního nárazníku u mě dostávají palec nahoru. Jediné co nemusím je ta zbytečně masivní koncovka výfuku. Klidně by ten výfuk mohl být schovaný pod nárazníkem. Z boku vypadá auto vyváženě. Všemu dominuje chromovaná lišta kolem bočních oken, to se mi vážně líbí. Ve zpětných zrcátkách LED ukazatel směru a 16“ ALU kola, která nenadchnou, ale ani neurazí.
Víme co to má, jak se v tom sedí, jak se to ovládá, jak to vypadá…, ale jak to jed? Skvěle!!! Ne, nepřeháním. Přímovstřikový benzínový čtyřválec dopovaný turbem jede vážně slušně a v kombinaci s šestistupňovým manuálem je příjemným společníkem. Řazení je již tradičně velmi přesné a rychlosti krásně zapadnou přesně tak, jak potřebujete. Na motoru je fantastický zejména to, že je to tak tichý. Vážně dobrý! Stovku tam máte tak rychle, že si toho ani nevšimnete. S autem jsem najel jenom 30 km ve městě a na okresních silnicích, takže úplně nemůžu posoudit hluk od kol, to bych musel jet nějakou mě dobře známou trasu, ale určitě je tam posun i v této oblasti. Také jsem zkusil svižný rozjezd z 0 na 100 km/h nebo ostřejší průjezd zatáčkami a se vším u mě panovala spokojenost.
Říkal jsem, že to bude krátký. Na závěr bych řekl asi toto: „Je to vážně hodně dobrý auto!“. Po pár minutách v kabině nového Ceeda jsem měl pocit, že to auto dobře znám, tak příjemně se mi v něm sedělo, tak dobře se mi řídilo. Když jsem nedávno říkal, že nevím, jaké auto bych si koupil, tak kdybych šel znovu do nižší střední třídy, tak by nový Ceed patřil mezi žhavé kandidáty, když už se mi ta nová i30 v kombíku tak nelíbí. Bohužel. Možná vlastně bohudík…
Ještě postnu pár fotek…
zdar vorlajz