Stránka 58 z 58
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 22 črc 2023, 21:13
od helou
Tiez sa mi zda ak0keby som mal unik vzduchu......
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 29 srp 2023, 12:48
od themajky
Zdravím všechny,
naskytla se mi ke koupi i30 s motorem G4LD (1.4T-GDi), auto má najeto lehce pod 200t km, nicméně má prý vysypaný katalyzátor. Nikdy předtím se mi to na autě nestalo,a to jsem měl pár aut třeba ke 250t km. Je tohle nějaká běžnější závada, která se této motorizace vyskytovala? Nicméně výměny katu se nebojím, to je pár desítek tisíc, ale spíš si říkám, co by mohlo být příčinou ... nájezd auta cca. 50tis/rok, tak s tím nejspíš po městě nikdo nelítal. Že by byl už mrtvý motor? Nějaký jiná negativa jsem na motoru přočítáním recenzí a diskuzí nenašel.
Díky za vaše poznatky
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 29 srp 2023, 20:19
od Fry
Mne katalizátor umrel - rozpadol sa (na inom aute nie Hyundai), dôvodom bola vysoká spotreba oleja, motor doslova hltal olej, ale môže to mať aj iné príčiny, napr. nekvalitné palivo, či zlé spaľovanie (zlý pomer) paliva, poškodená lambda sonda a pod. Katalyzátor ako taký je dosť citlivý na prehriate, takže ak bol dlhodobo prehrievaný, napr. obohatenou zmesou, mohlo to spôsobiť jeho smrť...
Originálny diel je extrémne drahý a je keramický, mne tam vyrátali 1550€ len nový cat (cca 37000 Kč) náhrady sa väčšinou robia oceľové (rôzne cenové rozpätie, zobral som vtedy za 330€), takže životnosť je odhadom od prevedenia cca 60000km
píšem len všeobecne, s uvedeným motorom nemám skúsenosti.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 29 srp 2023, 21:25
od motorol
Tak koukam, ze se nepoucili. U i30 předchozí generace se občas sypal kat a sype se dal… jeho zbytky vetsinou údajně nasal motor a to pro nej byla konečná. Takze takové auto bych spis nekupoval.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 29 srp 2023, 21:52
od Maras
Nešiř dezinformace. Tohle nebyl problém motorů 1.4 T Gdi
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 29 srp 2023, 22:01
od themajky
Nedalo mi to, šel jsem odpoledne do Hyundai servisu a mechanik mi říkal, že se to prostě stává ... že tam měli i se 120t km (ale nespecifikoval motorizaci), na vině prý může být specifikace oleje a ne úplně dokonalá těsnost pístních kroužků, kde se zbytky spáleného oleje dostanou do citlivého katu. Říkal, že prošel několika značkami, prý to není zase tak vzácná závad. Nový kat za 42t vč. DPH, z bouračky moc nedoporučují, protože by samozřejmě nikdo neví, v jakém stavu bylo auto. Jiný, neHjundé mechanik mi říkal, že se s tím setkal většinou když byl vadný vstřikovač. Musím říct, že mě to trošku mrzí, tahle motorizace byla dle mého přesně to, co jsem potřeboval na 10km do práce a jednou týdně delší cestu po dálnici.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 30 srp 2023, 06:31
od slabostka
Fry píše: ↑29 srp 2023, 20:19
Mne katalizátor umrel - rozpadol sa (na inom aute nie Hyundai), dôvodom bola vysoká spotreba oleja, motor doslova hltal olej, ale môže to mať aj iné príčiny, napr. nekvalitné palivo, či zlé spaľovanie (zlý pomer) paliva, poškodená lambda sonda a pod. Katalyzátor ako taký je dosť citlivý na prehriate, takže ak bol dlhodobo prehrievaný, napr. obohatenou zmesou, mohlo to spôsobiť jeho smrť...
Originálny diel je extrémne drahý a je keramický, mne tam vyrátali 1550€ len nový cat (cca 37000 Kč) náhrady sa väčšinou robia oceľové (rôzne cenové rozpätie, zobral som vtedy za 330€), takže životnosť je odhadom od prevedenia cca 60000km
píšem len všeobecne, s uvedeným motorom nemám skúsenosti.
- ved tie keramicke su problemove.... Tie sa sypu, prach ide do sania, vydru sa steny valca a zacne brat olej. Spotreba oleja je na konci nie na zaciatku. Keramicky von.... To uz mali 350Z tento problem a to uz je kolko rokov dozadu.