Zadní náprava je při přejezdu nerovností opravdu hodně hlučná a odskakuje. Někteří to připisují její konstrukci s odkloněným tlumičem, kterou hodnotí jako špatnou. Podobné řešení ale najdeme i jinde, například u Volkswagenu Sharan první generace, kde podvozek funguje jak má.
Nakonec odklon tlumičů se nezřídka používá i v motorsportu, a to jak při stavbě bugin, tak v konstrukci okruhových speciálů. Odklonem tlumiče se totiž dá regulovat jeho práce. Je možné, že zvolený odklon není ideální pro dané tlumiče, své dělá i velikost kol a použité pneumatiky.
Už se v tisku objevil i návod, jak zadní nápravu přestavět. Zde ale pozor! Jedná se o zásah do podstatné části vozu podléhající homologaci a návštěva STK by v případě dostatečné pozornosti technika znamenala stop.
Taková úprava by v první řadě vyžadovala souhlas automobilky, součinnost se společností, která je oprávněna podobné konstrukční změny provádět a v neposlední řadě posvěcení úřadů, což právě u nápravy nemusí být zrovna snadné. Někteří majitelé přitom hovoří o úspěšném zlepšení chování vozu při výměně tlumičů za jiné z druhovýroby. Zde je na místě připomenout, že s tlumiči měla problémy i poslední generace modelu Accent.
Řada vlastníků vozu ale zmiňuje i špatný přístup prodejců a dovozce při řešení reklamací. Mnozí se s tím setkali nejen při pokusech řešit potíže se zadní nápravou.
Zdroj:
http://www.autoweb.cz/hyundai-ix20-od-2010/