elantra 2011 a zkušenosti s ní
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Mam nabehane 43500 km. Nic moc, ale dene jazdim po rozbitych BA cestach, raz za dva tyzdne chalupa (dokopy asi 300km) a tri krat rocne dovolenka, cca 2300 km x 3.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
- Reklama
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Docela by mě zajímalo, jestli ta recyklace výfukových plynů má nějaká negativa - třeba nachylnost k usazovani karbonu? Co jsem se docetl, tak zpet by si mela Ela cucnout cca 10%. U dieselu s EGR je to pry až 50%. Zda se, že aditivace je opravdu dulezita. Tankovat premiovy benzín skoro nutnost.
Jinak blahopřeju k najezdu Vado
Jinak všechny zazehove motory a nezalezi na značce mají nejaky ten systém recyklace. Takze uplne se tomu vyhnout dnes jiz nejde. Leda tak si koupit veterána
Jinak blahopřeju k najezdu Vado
Jinak všechny zazehove motory a nezalezi na značce mají nejaky ten systém recyklace. Takze uplne se tomu vyhnout dnes jiz nejde. Leda tak si koupit veterána
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Dakujem. Ten pocet km nie je az taky vysoky
K recyklacii a vplyve na jazdne vlastnosti by sa mal vyjadrit niekto, kto tomu naozaj rozumie.
Moj osobny nazor je, ze recyklacia a EURO5 silne obmedzuje motor hlavne z pohladu akceleracie. Ak by bol motor neobmedzovany euronormami, tak by mal asi ovela vyssie zrychlenie a vykon. Bohuzial, nezmyselne predpisy na CO2 (len taky vybuch sopky s nevyslovitelnym nazvom v Norsku vyhodil do ovzdusia nasobne viac CO2, ako vsetky spalovacie motory od ich vzniku) velmi vyrazne obmedzuju vlastnosti ciste atmosferickeho motora.
Aditiva ja nepouzivam. Jazdim na Shell, tam su asi tie nejake aditiva pridane.
Ked tankujem Shell, mam asi o 0.4l/100km nizsiu spotrebu, ako s inymi pumpami.
K recyklacii a vplyve na jazdne vlastnosti by sa mal vyjadrit niekto, kto tomu naozaj rozumie.
Moj osobny nazor je, ze recyklacia a EURO5 silne obmedzuje motor hlavne z pohladu akceleracie. Ak by bol motor neobmedzovany euronormami, tak by mal asi ovela vyssie zrychlenie a vykon. Bohuzial, nezmyselne predpisy na CO2 (len taky vybuch sopky s nevyslovitelnym nazvom v Norsku vyhodil do ovzdusia nasobne viac CO2, ako vsetky spalovacie motory od ich vzniku) velmi vyrazne obmedzuju vlastnosti ciste atmosferickeho motora.
Aditiva ja nepouzivam. Jazdim na Shell, tam su asi tie nejake aditiva pridane.
Ked tankujem Shell, mam asi o 0.4l/100km nizsiu spotrebu, ako s inymi pumpami.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
vado: Shell nedopadl vůbec v testu dobře. Teda je to benzin v norme, ale proti konkurenci nemá nic navíc .
Jinak jsem psal přímo na do Koree. Tak uvidíme s cím prijdou
testy benzínu zde: http://forum.skodahome.cz/topic/128626- ... -n98-n100/
Jinak jsem psal přímo na do Koree. Tak uvidíme s cím prijdou
testy benzínu zde: http://forum.skodahome.cz/topic/128626- ... -n98-n100/
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Alfe od kdy umíš korejsky
Vliv to určitě má, motor to prostě dusí. ten potřebuje pro svůj chod čerstvý vzduch a ne do něj cpát zpět spaliny, který už nejsou pro motor nic moc. Na Scenicovi jsem měl EGR ventil, po jeho odpojení z činnosti motor jel o mnoho líp a i zátah byl už více odspodu. A hlavně bylo vše okolo ventilu včetně potrubí jak kamna. Prostě hnus
Až bude evropská komise vyhlašovat EURO 20 tak už budeme chodit pěšky, protože už auta nebudou schopný jezdit No a konečně budeme všichni zelený Jednou budou snad i auta na elektřinu škodlivý
Vliv to určitě má, motor to prostě dusí. ten potřebuje pro svůj chod čerstvý vzduch a ne do něj cpát zpět spaliny, který už nejsou pro motor nic moc. Na Scenicovi jsem měl EGR ventil, po jeho odpojení z činnosti motor jel o mnoho líp a i zátah byl už více odspodu. A hlavně bylo vše okolo ventilu včetně potrubí jak kamna. Prostě hnus
Až bude evropská komise vyhlašovat EURO 20 tak už budeme chodit pěšky, protože už auta nebudou schopný jezdit No a konečně budeme všichni zelený Jednou budou snad i auta na elektřinu škodlivý
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
@Alf6: Poslednych niekolkokrat som tankoval Shell V-Power Nitro+. Na SK mame momentalne akciu, ze ak obetujes nejake body z vernostnej karty, tak jeho cena je rovnaka, ako obycajnej Shell 95. Na vykone sa to (subjektivne) pozorovatelne neprejavilo, na spotrebe ano.
Co sa tyka benzinu, podla dostupnych informacii vsetky pumpy na SK kupuju 95 od Slovnaftu a pridavaju si tam vlastne aditiva. Su len dve vynimky a to OMV so svojou premiovou 95 (neviem presne, ako sa vola) a Shell V-Power N+, ktore sa dovazaju z rakuskeho Schwechatu (mozno este Agip so svojou 96, ale to nemam overene).
Bezne tankujem na Lukoil (je v BA najlacnejsi), alebo ked som mimo BA, tak co pride prve do cesty. Je vidiet na spotrebe, ze dovazane benziny maju asi vyssiu kvalitu. S nimi mam spotrebu po meste podla PP 6.3-6.4, so Slovnaftackymi benzinami (nech uz z hociktorej pumpy) je spotreba 6.7-6.8.
V nasom motore sa EGR nenachadza, teda neda sa "zneskodnit". Jedinou cestou je preprogramovat ECU, aby casovala ventily tak, aby sa spaliny nepricucavali. Neviem, ci take nieco niekto robi. Osobne si myslim, ze vzhladom na vykon nasich motorov to az take potrebne nie je.
Co sa tyka benzinu, podla dostupnych informacii vsetky pumpy na SK kupuju 95 od Slovnaftu a pridavaju si tam vlastne aditiva. Su len dve vynimky a to OMV so svojou premiovou 95 (neviem presne, ako sa vola) a Shell V-Power N+, ktore sa dovazaju z rakuskeho Schwechatu (mozno este Agip so svojou 96, ale to nemam overene).
Bezne tankujem na Lukoil (je v BA najlacnejsi), alebo ked som mimo BA, tak co pride prve do cesty. Je vidiet na spotrebe, ze dovazane benziny maju asi vyssiu kvalitu. S nimi mam spotrebu po meste podla PP 6.3-6.4, so Slovnaftackymi benzinami (nech uz z hociktorej pumpy) je spotreba 6.7-6.8.
V nasom motore sa EGR nenachadza, teda neda sa "zneskodnit". Jedinou cestou je preprogramovat ECU, aby casovala ventily tak, aby sa spaliny nepricucavali. Neviem, ci take nieco niekto robi. Osobne si myslim, ze vzhladom na vykon nasich motorov to az take potrebne nie je.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
sarin: Elektromobily opravdu škodí, akorát v jiných místech, než jezdí: životní prostředí zaťežuje jak výroba elektřiny, tak výroba a následná likvidace baterií / akumulátorů, navíc jejich životnost je limitována. A o ceně nových se (zatím) raději nemluví.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Jak jsem psal, Elantra by si mela cucnout 10%. Jen pro srovnání u naftových motoru s EGR je to 50%.
Problém je, že pokud si dnes clovek koupí nové auto - v nasem pripade benzínové, tak nejaky tento a nebo podobny systém tam mají všechna. Od BMW po Peugeot. Vyhnout se tomu zmenou znacky proste nelze. Je to ve všech motorech. Jde spis o to, jak moc to skodí. jezdit stále ve vysokych otáčkách a nebo na volnobech nelze
Výrobci motorů svou konkrétní implementaci proměnného časování ventilů zpravidla pojmenovávají vlastním komerčním označením:
BMW - Valvetronic, VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung)
Citroën - VTS ; VTi (Variable Valve Lift and Timing injection)
Ford Motor Company - VCT (Variable Camshaft Timing)
Honda - V-TEC (Variable Valve Timing and Electronic Lift Control)
Mazda - S-VT (Sequential Valve Timing)
Mitsubishi Motors - MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system)
Nissan - N-VCT (Nissan Variable Cam Timing), VVL (Nissan Ecology Oriented Variable Valve Lift and Timing), VVEL (Nissan Variable Valve Event and Lift)
Peugeot - VTi (Variable Valve Lift and Timing injection)
Rover - VVC (Variable Valve Control)
Subaru - Active Valve Control System, I-Active Valve Lift System
Toyota - VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence), VVT-iE (Variable Valve Timing - intelligent by Electric motor), Valvematic
Hyundai\KIA - CVVT Continuous variable valve timing
Fiat - MultiAir
Suzuki - VVT Variable valve timing
Sarin: korejsky ještě bohužel neumim
Vado: ta premiova N95 z OMV je Maxxmotion95 a je také z Rakouska - jako všechny 100 oktany.
Problém je, že pokud si dnes clovek koupí nové auto - v nasem pripade benzínové, tak nejaky tento a nebo podobny systém tam mají všechna. Od BMW po Peugeot. Vyhnout se tomu zmenou znacky proste nelze. Je to ve všech motorech. Jde spis o to, jak moc to skodí. jezdit stále ve vysokych otáčkách a nebo na volnobech nelze
Výrobci motorů svou konkrétní implementaci proměnného časování ventilů zpravidla pojmenovávají vlastním komerčním označením:
BMW - Valvetronic, VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung)
Citroën - VTS ; VTi (Variable Valve Lift and Timing injection)
Ford Motor Company - VCT (Variable Camshaft Timing)
Honda - V-TEC (Variable Valve Timing and Electronic Lift Control)
Mazda - S-VT (Sequential Valve Timing)
Mitsubishi Motors - MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system)
Nissan - N-VCT (Nissan Variable Cam Timing), VVL (Nissan Ecology Oriented Variable Valve Lift and Timing), VVEL (Nissan Variable Valve Event and Lift)
Peugeot - VTi (Variable Valve Lift and Timing injection)
Rover - VVC (Variable Valve Control)
Subaru - Active Valve Control System, I-Active Valve Lift System
Toyota - VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence), VVT-iE (Variable Valve Timing - intelligent by Electric motor), Valvematic
Hyundai\KIA - CVVT Continuous variable valve timing
Fiat - MultiAir
Suzuki - VVT Variable valve timing
Sarin: korejsky ještě bohužel neumim
Vado: ta premiova N95 z OMV je Maxxmotion95 a je také z Rakouska - jako všechny 100 oktany.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Axle vím vím, jednou o tom mluvili v nějakým pořadu, že auta samotný jsou ok, ale všechna ta výroba okolo je vlastně škodlivější než vše okolo klasických aut.
Jsem taky moc rád, že v ele není nic jako EGR ventil apod., už bych ho měl dávno pryč Nejhorší na tom bylo, že když ten EGR ventil začal zlobit, auto padalo do nouzovýho režimu, oprava včetně novýho EGRu byla snad 10 tisíc a ve výsledku to byla součástka, bez který to jezdilo taky. A dokonce líp a za míň, protože spotřeba taky klesla cirka o půl litru.
Jinak zítra budu muset kontaktovat servis, zase se mi po několika měsících ozvaly zadní senzory, teď je ale závada opačná - minule mi asi tři týdny nefungovaly vůbec, teď mi zase po zařazení zpátečky pořád nepřerušovaně pískají. Když sednu v garáži do auta je to ok, ale jak necham auto chvíli v tomhle horku venku na sluníčku, tak už jenom pískají Už párkrát předtím se při zařazení zpátečky neozvalo jedno pípnutí, ale 6 pípnutí rychle za sebou, takže už to hlásilo asi nějakou chybu. Necham je byměnit za nový včetně řídící jednotky.
Jsem taky moc rád, že v ele není nic jako EGR ventil apod., už bych ho měl dávno pryč Nejhorší na tom bylo, že když ten EGR ventil začal zlobit, auto padalo do nouzovýho režimu, oprava včetně novýho EGRu byla snad 10 tisíc a ve výsledku to byla součástka, bez který to jezdilo taky. A dokonce líp a za míň, protože spotřeba taky klesla cirka o půl litru.
Jinak zítra budu muset kontaktovat servis, zase se mi po několika měsících ozvaly zadní senzory, teď je ale závada opačná - minule mi asi tři týdny nefungovaly vůbec, teď mi zase po zařazení zpátečky pořád nepřerušovaně pískají. Když sednu v garáži do auta je to ok, ale jak necham auto chvíli v tomhle horku venku na sluníčku, tak už jenom pískají Už párkrát předtím se při zařazení zpátečky neozvalo jedno pípnutí, ale 6 pípnutí rychle za sebou, takže už to hlásilo asi nějakou chybu. Necham je byměnit za nový včetně řídící jednotky.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
U me zatím vse OK. Nic nevrze, nic nepiska a ani zadné plato nelepi. Obcas jen preventivne prostriknu třeba kliky u dveri a nebo panty u dveri. Mozna by to asi nebylo ani třeba.
Jakpa jsem rad ted v tech vedrech za klimatizaci
Jakpa jsem rad ted v tech vedrech za klimatizaci
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Tak už jsem objednanej na výměnu senzorů (popř. řídící jednotky když to nepomůže). Budu muset jenom čekat, až budou mít náhradní vozidlo, mají je momentálně všechny půjčený. Na plato jsem se už dlouho nedíval, v těhle vedrech zkusim jestli nelepí. Kdyžtak jim to v létě na garančce nahlásim jako závadu.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
To jsi objednán ve Strakonicích?
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Jojo ve Strakonicích, nechce se mi kvůli tomu jezdit někam daleko. No ještě uvidim, jak budu dlouho čekat na náhradní auto, pokud by to mělo být víc jak 2-3 týdny, zkusil bych to jinde. Oprava jako taková nebude asi časově náročná, takže by mi to během týdne určitě opravily, ale neměl bych čim jezdit takže musim čekat na jinou káru.
Naposledy upravil(a) sarin007 dne 14 čer 2015, 21:08, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Alfe taky přidávám jedno foto s Podolského mostu v Jižních Čechách
- Přílohy
-
- Podolí.jpg (183.66 KiB) Zobrazeno 858 x
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979