Stránka 59 z 123

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 19 pro 2014, 10:29
od gustavo
nafťák že může jezdit krátké trasy po městě? a že to 1,9 TDi nevadí?

mé zkušenosti:
Accent 2008 1,5 CRDi: při -20°C se motor ohřeje cca po 20 km jízdy (teprve tehdy začne klesat spotřeba), do té doby jede v pomalém tempu za cca 6,5, takže pokud nejedu nejméně 30 km, nemá smysl jezdit s nafťákem
jak tady někdo psal, že studený motor žene max. do 1600 ot/min - příjemnou zábavu, možná tak první kilometr, ale pak se držím hranice 2000 ot/min - motor jede a ohřívá se, navíc u 1,5 je kolem 1500-1600 ot/min hranice, kdy se motor dusí, při mém stylu jízdy se krátké trasy vejdou jen tak tak do 5,5 l/100km, delší i pod 5 l/100km, "eko" ke 4, možná je 1,6 naladěná jinak, ale extrémně nízké otáčky motoru taky nesvědčí (setrvačník, převodovka)

Octavia 2000 1,9 TDi: krátké trasy cca 7 km zvládá, jenom je po pár týdnech nějaká "mrtvá" a potřebuje projet na delší trasu, aby se prohřála a motor si sednul

Punto 1995 1,1i, Mazda 626 1,8i: krátké trasy do 12 km s přehledem zvládly bez znatelné újmy na motoru, motor ohřátý do 2 km jízdy, občasné jízdy do okolí (40 a více km), prodávali jsme je po cca 180 kkm, resp. 230 kkm

i30 2013 1,4 CVVT: krátké trasy se neprojevují na výkonu, přepnutí na LPG (tj. 40°C teplota motoru) do 1 km, motor ohřátý do 3 km, na volnoběh se motor ohřeje za 10 minut (u 1,5 CRDi jsem při -15°C neohřál motor ani za hodinu běhu na volnoběh)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 19 pro 2014, 13:18
od kitrab
:) jasně TDI nevadí vůbec nic a nikdy se nekazí a neopotřebují, je technologie z jiné galaxie.
Ostatním diesely trpí neduhy :).

Jen poznámka k zahřátí, shodneme se, že zahřátí == olej a motor mají provozní teplotu někde přes 90°C, to že fouká teplo nebo vodá má 90 °C, neznamená, že i motor a olej jsou OK.
Pokud nemá auto měření teploty oleje, pak se dohadovat kdy už je a kdy není motor zahřátý pouze spekulace.

To, že se diesel na volnoběh zahřívá naprosto minimálně je fakt a dlouhodobý volnoběh studeného motoru nepřidá žádnému motoru, benzín nebo nafta.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 20 pro 2014, 02:11
od t0x!n
Tak 1. spotreba po vymene motoru, cesta brno vyskov a zpet po stare, sice zatim jen dle pp coz je blbost ale mam hodnotu 5.4 coz jsem v zivote nevidel a kor ne u novyho motoru, tak uvidime az bude dalsi tankovani do plne kolik bude presna spotreba :)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 20 pro 2014, 10:22
od Mirus30
kitrab píše::) jasně TDI nevadí vůbec nic a nikdy se nekazí a neopotřebují, je technologie z jiné galaxie.
Ostatním diesely trpí neduhy :).

Jen poznámka k zahřátí, shodneme se, že zahřátí == olej a motor mají provozní teplotu někde přes 90°C, to že fouká teplo nebo vodá má 90 °C, neznamená, že i motor a olej jsou OK.
Pokud nemá auto měření teploty oleje, pak se dohadovat kdy už je a kdy není motor zahřátý pouze spekulace.

To, že se diesel na volnoběh zahřívá naprosto minimálně je fakt a dlouhodobý volnoběh studeného motoru nepřidá žádnému motoru, benzín nebo nafta.
No konecne to nekdo napsal, TDi je z jiny planety a ostatni je brak, dal bych to nerozebiral... ](*,)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 20 pro 2014, 12:37
od kongresman
Od koho ti Němčouři asi zkopčili ty TDíčka ??? :lol: :lol: Nebýt talošů, jezdí dnes Oktávky stále s motory ze Š 105 l :lol: :lol: :D

http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... _Injection

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 20 pro 2014, 16:53
od only_one
Nafta by měla být používána jen u strojů na těžkou práci. Do osobáků se neměla vůbec dostat, jenže jsem oběti společnosti a bohužel to tak dopadá. Takže kdo se rozhodně pro Crdi je nutné hodně pečlivě zvážit, zdali je schopen tomu motoru poskytnou vhodné provozní podmínky, myšleno delší trasy a co nejčastěji, neb jízdou okolo komína to pak vypadá že motor žere jak tank.. a on tak taky žere. Já jsem odevzdal Crdi polovičce, ta najede týdně 1000km a je spokojená, že nemusí tak často tankovat. Já sám preferuji LPG a vychovanej benzínovej motor, který má počet válců dělitelný 3mi a 4mi v intervalu <2-nekonečno> :-)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 20 pro 2014, 21:37
od Pepa59
Sice tu řešíte naftu, ale myslím, že jste v menšině.
Já mám 1,4-ku. Na Spritmonitoru i na Spotrebach si vedu docela dobře (mezi čtrnáctkama osmý)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=74
Pro objektivitu ale přiznávám, že nejezdím krátké trasy do práce - asi na 85-90% jezdím kopcovitou trasu Kyjov - Kuřim (průjezd přes Brno), mimo dálnici.
Nějak tam nikde ale nevidím podobná jména, jako se vyskytují tady. Jste tam pod jinými, nebo si takto spotřebu neevidujete?

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 20 pro 2014, 22:09
od robil
Neovládám němčinu překladač nefunguje dobře tak používám spotreby.cz

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 21 pro 2014, 09:10
od milda h
robil píše:........tak používám spotreby.cz
Já taky :wink:

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 21 pro 2014, 09:23
od t0x!n
panove da se prepnout i do en popr. fr, je to v pravo v rohu nahore, ja pouzivam na okamzity namlaceni na pumpe app primo na telefonu

Pepa59: jsem na posledni 6. strance 4 od shora, ale taky jsem mel motor v haji a proto si myslim cela moje spotreba hnus... nyni mam novej a prvni vysledky dobry, tak uvidim jak moc to sleze dolu

http://www.spritmonitor.de/en/detail/630015.html

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 22 pro 2014, 08:18
od Meggie007
Tech 1600ot na studeno je naprosto OK, tedy muj nazor. Nevim jak zni a jede Accent 1.5 Crdi, takze nemuzu srovnavat, ale u i30 II a 1.6 v nafte je 1500ot minimum, kdy ten motor zni zdrave. Pod 1500ot uz trpi a je to jasne slyset. Tocit 2000ot na studeno urcite nebudu, turbo zabira v 1900ot naplno - pokud bych to hned na studeno tocil do 2000ot, tak ho velmi rychle odstrelim ( preci jenom je o dost narocnejsi na mazani nez motor ). Takze nepodtacim, netocim a tech par kilometru poklidnym stylem vzdy vydrzim :-)
V lete je voda zahrata po 5km, v zime minimalne po 10km, jak se zahreje voda, tak to tocim k tem 1900ot max. Pak po 15km az 25km dle teploty to beru do plnych. Po Brne jezdim jen vypadovky ( centrum vyjimecne ) - auto se vetsinou pohybuje na dalnici. Spotrebu neresim, auto ma jezdit a ne se presouvat :mrgreen:
Vyslednych 6,03L beru jako velmi dobrou hodnotu vzhledem k memu jizdnimu stylu :-) S benzinakem bych byl na hooodne odlisnych cislech :roll:

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 23 pro 2014, 18:02
od only_one
Německé dálnice 730 km na zátah, kde to šlo tak 180-190 , jinak podle cedulí okolo měst :) spotřeba 6,7. Tak to s CRDi jde :-)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 23 pro 2014, 20:55
od robil
To jsi dal autu pěkně pokouřit.Ani bych se nedivil kdyby ti něco na motoru kleklo.Tyto motory nejsou stavěné na dlouhodobou jízdu na hranici max. výkonu.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 26 pro 2014, 00:27
od abdulzabak
Tak zatim me GDI moc netesi, kombinace dalnice a mesto prvnich 300 km s novym autem je 9,5 l/100 km, coz mi oproti 103 kW TDI ktery navic na ty dalnici jelo o 160 misto 145 (ja vim, limit, pasaty atd. ale to bych neresil) a i kdyz jsem mu daval zakourit co to slo nedostal jsem se pres 8 (vetsina nadrzi byla kolem 7,5) a GDIcko se snazim setrit, protoze kdyz neopatrne seslapnu plyn, spotreba hned silene leze nahoru... Takze je auto navic vykonove naprd (GDI je pod 3000 ot/min mrtvola).
Snad se to nejak srovna a je to tim cerstvym motorem...

Napsal: 26 pro 2014, 08:51
od matysekul
Nezlepsi ,vrat to. Porovnavas neporovnatelne. To mi hlava fakt nebere. Pripada ti, ze 2l diesel s turbem pojede stejne jako 1,6l atmosfera a se stejnou spotrebou? Prosím, nastuduj si o tom neco malinko...
Rozdíl mezi dieselem a benzinem chape i má zena, co autum vubec nerozumi.