1. garanční prohlídka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. garanční prohlídka
Ne 12 mesicu nebo rok...
Mame moznost zkraceneho ser. intervalu na 15tkm/rok nebo klasicky 30tkm/rok
Ja mel taky garancku v podstate jen kontrolu, jelikoz jsem mel najeto min nez 15tis, ALE!! Olej jsem menil uz ve 12tkm, jinak by se rozhodne delal!
Takze OK, i30F5DE1 udelal vse jak ma podle manualu, ale tady bych se ridil zdravym rozumem a rozhodne olej vymenil...
Nejde o to ze ma olej teprv v pulce sve "trvanlivosti" ale o to, ze vzhledem k poctu km za rok, to nebude najezdene dlouhyma trasama a tam je vymena oleje po max 15tkm vic nez doporucenihodna.
Mame moznost zkraceneho ser. intervalu na 15tkm/rok nebo klasicky 30tkm/rok
Ja mel taky garancku v podstate jen kontrolu, jelikoz jsem mel najeto min nez 15tis, ALE!! Olej jsem menil uz ve 12tkm, jinak by se rozhodne delal!
Takze OK, i30F5DE1 udelal vse jak ma podle manualu, ale tady bych se ridil zdravym rozumem a rozhodne olej vymenil...
Nejde o to ze ma olej teprv v pulce sve "trvanlivosti" ale o to, ze vzhledem k poctu km za rok, to nebude najezdene dlouhyma trasama a tam je vymena oleje po max 15tkm vic nez doporucenihodna.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
- Reklama
ono je treba se taky podivat do servisni knizky mam dojem ze na druhe strane jake intervaly ma nastaveny. Ta tabulka je v novych manualech pro ruzne intervaly. S olejem je to slozite... ja menim kazdy rok ale co technik to nazor, nekdo rekne je to o.k jiny zase rekne zbytecnost kazdy rok pri malem najezdu. Dalsi vec jsou oleje samotne... nekdo tvrdu ze je to jak s benzinem doveze se v jednom barelu a jen si to nekdo oznaci svoji ochranou znacku. Nakonec zjistis ze jsou vsechny stejne jen cena je jina.
Odeslano z Androidu.
Odeslano z Androidu.
Re: 1. garanční prohlídka
Ja mam taky 20. Coz je mnohem lepsi nez 30-40. Hlavne pokud te tam lejou 5w-30 tak tomu bych se vyhnul obloukemidam.i píše:Ja mám teraz predpísaný olej buď 20.000km,alebo rok.Bol som celkom prekvapený,že zrazu cúvli na 20.000km.Nie že by mi to vadilo,len ma to prekvapilo.To majú všetky CVVT,alebo to je špecialita Elantry?
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: 1. garanční prohlídka
Pro mě osobně je MAXIMÁLNÍ strop 15.000 km NEBO 1 rok a nejlépe olej A3. Ale asi záleží na tom, jak kdo k autu přistupuje a jak mu na něm záleží.
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
1. garanční prohlídka
Taky mam naftu a co? Mam 15 tisic a jdu menit olej. A prirovnavat olej k maslu je magorina. Olej v motoru lezi stejne jako maslo v lednicce? Ja mel za to, ze olej ma nejaky smysl v motoru, plni nejakou funkci a proto je potreba aby co nejmene degradoval. Otazka jak moc se ridit servisni knizkou... U me jsou tam treba nepresne informace, aspon co se zaruky tyce. Tak nevim...
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: 1. garanční prohlídka
To tu Miku, nikdo neresi. Pro 95% lidi na foru jsou to jen stroje, co mají slouzit maximalne po dobu záruky. Nejlepe ještě před jejím vyprsenim se koupi novy vuz.
Manual s prubehem interval vymen je jen a pouze na obdobi co kryje záruku. Po teto době se predpoklada, ze uz budes mit davno novy vuz a ten stary uz stejne nikoho nezajima.
Proto si vymene intervaly stanovuji sam a provozni kapaliny (vcetne všech filtru, svíček) si také vybiram sam.
Manual s prubehem interval vymen je jen a pouze na obdobi co kryje záruku. Po teto době se predpoklada, ze uz budes mit davno novy vuz a ten stary uz stejne nikoho nezajima.
Proto si vymene intervaly stanovuji sam a provozni kapaliny (vcetne všech filtru, svíček) si také vybiram sam.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1. garanční prohlídka
V servisní knížce mám uvedený servisní interval 30.000 km nebo 1 rok podle toho, co nastane dříve. V plánu mám výměnu oleje po 15.000 km nájezdu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1. garanční prohlídka
pomooooc 60 stránek "blití" s prominutím, místo aby bylo na jedné stránce vypsány hlavní body na co si dát pozor, co dělal servis navíc a neměl, a nebo na co zapomněl...případně jak ušetřit...kolik to má stát...prostě stručně a výstižně...achjo...přečetl jsem prvních a posledních 10 stránek, na víc nemám nervy
mě to teď taky čeká, mám najeto 6200km a olej mám vyměněný v 4000 km, karoserii jsem o víkendu ručně navoskoval svým drahým profi voskem a před prohlídkou sám ručně umyju mikrovláknovou houbou a usuším ručníčkem, takže o cizí péči nestojím...filtr pylový se mění až po 2 letech, případně vyměním někdy v budoucnu sám...geometrie se teď nedělá a nechci...na tlak v pneu ať mi radši nesahají nebo tam zas bude v 15" 2,2 baru místo 2,5, známe, proto radši ani nevyužívám kondiční prohlídky, protože by to bylo zas jen o nervy...nechci aby mi přehrávali soft v ECU ani měnit brzdovou kapalinu nad rámec...čím méně se toho budou dotýkat, tím lépe, čím méně lidského faktoru tím lépe ...spíš mě serou nedoléhající střešní lišty a cukání při rozjezdu s vytočenými koly na křižovatce...můj odhad ceny je do 1000Kč za podívání na karoserii, brzdy, projížďku, GDS, dezinfekci klimy, kontrolu akumulátoru (dobrovolně nad rámec), tak uvidíme
je snad ještě něco dalšího k připomenutí?
každopádně taky po 2 letech už budu servisovat olej atd doma (případně u kámoše v servisu kvůli nulování), zvládám hravě podstatně těžší úkony...záruka na karoserii nemá stejně význam, to je utopie...a když si doma vyměním olej tak nepřicházím o záruku na celé auto ale maximálně o danou část
mě to teď taky čeká, mám najeto 6200km a olej mám vyměněný v 4000 km, karoserii jsem o víkendu ručně navoskoval svým drahým profi voskem a před prohlídkou sám ručně umyju mikrovláknovou houbou a usuším ručníčkem, takže o cizí péči nestojím...filtr pylový se mění až po 2 letech, případně vyměním někdy v budoucnu sám...geometrie se teď nedělá a nechci...na tlak v pneu ať mi radši nesahají nebo tam zas bude v 15" 2,2 baru místo 2,5, známe, proto radši ani nevyužívám kondiční prohlídky, protože by to bylo zas jen o nervy...nechci aby mi přehrávali soft v ECU ani měnit brzdovou kapalinu nad rámec...čím méně se toho budou dotýkat, tím lépe, čím méně lidského faktoru tím lépe ...spíš mě serou nedoléhající střešní lišty a cukání při rozjezdu s vytočenými koly na křižovatce...můj odhad ceny je do 1000Kč za podívání na karoserii, brzdy, projížďku, GDS, dezinfekci klimy, kontrolu akumulátoru (dobrovolně nad rámec), tak uvidíme
je snad ještě něco dalšího k připomenutí?
každopádně taky po 2 letech už budu servisovat olej atd doma (případně u kámoše v servisu kvůli nulování), zvládám hravě podstatně těžší úkony...záruka na karoserii nemá stejně význam, to je utopie...a když si doma vyměním olej tak nepřicházím o záruku na celé auto ale maximálně o danou část
I30 kombi GDi gdh
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1. garanční prohlídka
Záruka na karoserii utopie není, v pátém roce jsem reklamoval korozi u třetího brzdového světla. Úspěšně. Takže je dobré mít v servisní knížce razítka o provedené prohlídce a v případě potřeby možnost doložit provedené úkony fakturami.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1. garanční prohlídka
Radunov:
Máš sice pravdu a v mnoha věcech s tebou souhlasím,mám to už roky stejně.Ale měnit pylový filtr po 2 letech,promiň-ale to je k zblití Měním jej co půl roku a je to tak maximum,co je únosné.Ostatně,až se k té "maxisložité" 3min. operaci jednou dostaneš,uvidíš sám...pokud teda nezabere vybrání kastlíku u spolujezdce hodinu a další hodinu opětovné naplnění
Máš sice pravdu a v mnoha věcech s tebou souhlasím,mám to už roky stejně.Ale měnit pylový filtr po 2 letech,promiň-ale to je k zblití Měním jej co půl roku a je to tak maximum,co je únosné.Ostatně,až se k té "maxisložité" 3min. operaci jednou dostaneš,uvidíš sám...pokud teda nezabere vybrání kastlíku u spolujezdce hodinu a další hodinu opětovné naplnění
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 1. garanční prohlídka
já myslel hlavně těch 12 let na prorezivění zevnitř ven pod neporušeným lakemAxel.Foley píše:Záruka na karoserii utopie není, v pátém roce jsem reklamoval korozi u třetího brzdového světla. Úspěšně. Takže je dobré mít v servisní knížce razítka o provedené prohlídce a v případě potřeby možnost doložit provedené úkony fakturami.
I30 kombi GDi gdh
Re: 1. garanční prohlídka
vzhledem k tvým najetým km najedeš 5x tolik co já, tzn. 2 roky jsou úplně v pohodě ...plánuju, že to vyměním v létě než se nám narodí newbornpetzl62 píše:Radunov:
Máš sice pravdu a v mnoha věcech s tebou souhlasím,mám to už roky stejně.Ale měnit pylový filtr po 2 letech,promiň-ale to je k zblití Měním jej co půl roku a je to tak maximum,co je únosné.Ostatně,až se k té "maxisložité" 3min. operaci jednou dostaneš,uvidíš sám...pokud teda nezabere vybrání kastlíku u spolujezdce hodinu a další hodinu opětovné naplnění
I30 kombi GDi gdh
Re: 1. garanční prohlídka
já ho měním když je černý, to je jeho strop...a pokud se jezdí ve ztížených podmínkách, tak je to třeba každých 5000km a 3 měsíce dle manuálu ...při daily ježdění na ,,pár"km do práce to tak nějak je, ale za mě spíš půl roku...thornych píše:Pro mě osobně je MAXIMÁLNÍ strop 15.000 km NEBO 1 rok a nejlépe olej A3. Ale asi záleží na tom, jak kdo k autu přistupuje a jak mu na něm záleží.
I30 kombi GDi gdh
Re: 1. garanční prohlídka
Proč se rozčiluješ. Stačí poslat poptávku do servisu v tvém okolí a budeš mít jasno. Tedy pokud budeš chtít využít autorizovaný servis. Pokud ano, tak tvůj odhad 1.000,- Kč je špatný. I když se s tvým nájezdem bude jednat o tzv. malou servisní prohlídku bez výměny oleje a filtrů budeš tam cca za 2tis. Kč. Na karoserii s tvým drahým voskem ti nikdo šahat nebude, když si to nebudeš přat.Radunov píše:pomooooc 60 stránek "blití" s prominutím, místo aby bylo na jedné stránce vypsány hlavní body na co si dát pozor...
...můj odhad ceny je do 1000Kč za podívání na karoserii, brzdy, projížďku, GDS, dezinfekci klimy, kontrolu akumulátoru (dobrovolně nad rámec), tak uvidíme ....
je snad ještě něco dalšího k připomenutí?
každopádně taky po 2 letech už budu servisovat olej atd doma (případně u kámoše v servisu kvůli nulování), zvládám hravě podstatně těžší úkony...záruka na karoserii nemá stejně význam, to je utopie...a když si doma vyměním olej tak nepřicházím o záruku na celé auto ale maximálně o danou část
Nechápu proč si zkracovat záruku na dva roky, když je 5let (ty dvě výměny oleje by tě nezrujnovaly?) A když si budeš měnit olej doma sám, tak nepříjdeš o záruku na celé auto, ale jen na motor ... a to je vlastně prkotina za pár kaček. Nevím jestli na případnou opravu závady na motor ušetříš na kabinovým filtru za 150,-, když ho nebudeš měnit ...
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
1. garanční prohlídka
Však ho nech. V rodině máme taky případ, když si majitel i20, vymění po dvou letech olej sám. Ještě se chlubí jak ušetřil. Ale když si necháš kvůli pár korunám vrtat koleno... Osobně si myslím, že 500,- za výměnu oleje nikoho nezabije a má klid se zárukou.
A na co si dát pozor? Tak snad to máš dost popsané v servisce co se má kdy dělat, tak proč to rozepisovat zde.
A na co si dát pozor? Tak snad to máš dost popsané v servisce co se má kdy dělat, tak proč to rozepisovat zde.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW