Stránka 60 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 11:04
od Axel.Foley
A to se vyplatí
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 12:43
od Mexican
este premyslam ci ide len o BEV alebo aj PHEV. Alebo ci u to nejek o toho spriemeruju alebo to v rozpise napisu ze x hodin bol elektropohon a y hodin klasicky spalovak. Len teda ma bude zaujimat ze napr vymena tlmicov bude hodinovka liter alebo tych 2,4
zaujimave, ze toro sa u zaujemcov moc neriesi a mna osobne by to moc zaujimalo, pretoze ako nahradu za Accenta by som chcel nieco moderneho (ideal PHEV)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 12:54
od Martinsp
Ten sazebník je průser číslo 2. Spíš tedy víc.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 13:21
od Axel.Foley
Mexican: Zajímavá úvaha
Výměnu tlumičů považuji za mechanické práce, takže když s touhle hodinovou dardou... nevím, nevím
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 13:53
od Mr. HYUNDAI
Já vidím kolonku mechanické práce se třemi cenovými kategoriemi.
Takže i výměna tlumičů na BEV za Kč 1.990,- za hodinu.
Ale jak je to u HEV a PHEV IONIQů se asi příležitostně poptám
...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 15:02
od Pjotr1
Vy na to jdete moc exaktně, já to vidím spíš politicky : servisy si potřebují vydělat a protože na EV autě není co dělat (málo práce a žádná marže na materiálu - např oleji) tak to dotáhnou zvýšenou sazbou a navíc ten kdo si koupí autí za 1MKč tak toto většinou řešit nebude.
Ale taky by mě (jen teoreticky) zajímalo jakou sazbu zvolí např pro výměnu žárovky, jestli na výměnu žárovky v EV autě musí mít mechanik většího fištróna.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 15:03
od petzl62
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 15:07
od idam.i
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 15:19
od milosh
Tak pokud bude nove auto na benzin stat o 100t min nez elektro se srovnatelnymi parametry, tak asi bude logicke vzit elektriku.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 16:20
od Mexican
praveze logicke to stale nebude. Teraz stojina Ionity a pod 1kwh snad 7kc. Pri priemerke okolo 20kwh/100km je to nejakych 134kc/100. BEV stale nedava zmysel ani Na lidlu a spol to navzdy zadaco nebude.
lacnejsia elektrina na stojanoch nebude, pojde to len hore. ja elektromobite moc fandim, ale vsetci ti notoricki obrancovia co si idu polamat nohy ked si idu dobijat auto, pauzy neberu tak ze to napichnu a idu si dat kafe a pauzu, ale klepu sa nervozitou v aute a tlacia % baterky na hodnotu doporucovanu routrplannerom aby dosli tam kde potrebuju. takto nas nerozhodnutych nepresvedcia. Je to cele ohromne krcovite, chyba tam pohoda a lahkost. Pre mna proste neprichadza do uvahy sediet co len 30 minut niekde v priemyselnej stvrti, mat nadiktovane vsetko route plannerom ktory nevie kde maju dobre kafe a ciste zachody.
clovek mozno usetri par korun na dialnicnej znamke a modryxh zonach. kedsa to preklopi do vacsieho mnozstva, statu dojde ze to tak nenecha. ten 2,4 nasobok hodinovky servisu ma presvedcilo, ze to este dlho nebude pre mna. o rok kupim este bezne auto a pocitam ze do 2035 mi este vydrzi.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 16:30
od devotional
PHEV alebo EV sa aktualne vyplati všetkým, ktorí maju možnost nabíjat hlavne doma a používaju to ako druhé auto s nie vačším ak 200km nájazdom.
moja osobna skusenost:
doma mam PHEV (plug-in) s 13,5Kw baterkou, ktorá má realny dojazd 40-50km, plus 2 litrovy diesel so 45 litrovou nádržou.
ak jazdím okolo "komína" tých 50km mi stači až až, ak potrebujem dalej mam stále diesel.
nabíjam len doma, doteraz ma kw stál 2,5kč (teraz k tomu ešte 10kwp elektrárna s 22kw wallboxom) a dlohodoba spotreba je 18,5kw/100km (zima plus leto) takže km ma vysiel na menej ako 50kč ak nabíjam len zo siete. máme doma ešte 15 ročného 2 litrového benzína a ten pri spotrebe 9,5/100km vychádza na cca 330kč/100km celkom rozdiel...
aktualne sa dá kupit 4-5 roční ioniq v nemecku do 20tis eur, ktorý s prehladom tych 250km na nabitie dá a tam to už ekonimicky vychádza viac než dobre.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 17:45
od Georges
milosh píše: ↑06 úno 2022, 15:19
Tak pokud bude nove auto na benzin stat o 100t min nez elektro se srovnatelnymi parametry, tak asi bude logicke vzit elektriku.
Já v tom žádnou logiku nevidím. Zatím je to tak, že za bratru 600 tisíc se dá pořídit velmi slušně vybavené auto se spalovacím motorem, s dojezdem kolem 900 km. Stejné, čistě elektrické auto vyjde na minimálně dvojnásobek, s dojezdem ani ne polovičním.
Takže se spalovákem sem tam zajet k pumpě, to bohužel jinak nejde. S čistě elektrickým autem raději moc daleko nejezdit, ale pro jistotu nabíjet, nabíjet a nabíjet, jakmile je nějaká nabíjecí stanice v dohledu ...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 17:57
od lumix
Ne každý ovšem muže držet a živit jedno auto na krátké vzdálenosti a další na dlouhé ( nebo dvě s dvě auta). Teď si říkám, ze ani nevím kolik je povinné ručení za EV. Jo a FVE je sice fajn pro dobíjení, jenže s autem jsem většinou přes den mimo domov a večer už mám smůlu. Já bych EV bral hned, ale fakt nemám zbytečných 1-1,5 mio.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 18:20
od devotional
pokial ma rodina jedno auto tak je jednoducho skoro uvažovat o EV, ale ak má rodina 2 (manžel a manželka), ktoré jedno jazdí fakt len do práce a na nákupy (náš prípad 8k ročne) a cca každých 5 až 10km zastávka, tak tam dokonca si myslím, že takým štýlom používania dostava moderný spalovak takú čočku jak mechanicku tak ekonomicku (spotreba) že radšej ist fakt do toho 4-5 ročného ioniqa ak vozíte deti do školy za cca 500tis kč, alebo napr aj do fiat 500 za 300k pokial človek jazdí prevažne max vo 2, ako do nového spalováku.
pri týchto uváhach musí fakt človek ale uvažovat čisto s chladnou hlavou a odpovedat si na 2 základne otázky: mám to kde doma /v garazi nabijat? kolko s tým autom vobec priemerne robím km?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 06 úno 2022, 18:38
od Mexican
- z fve auto moc realne pri dennom uzivani nenabijes ak nemas akumulaciu do baterii (a tam je to otazne, bezne sa instaluju baterie cca 10kwh (co je s biedou 50km dojazdu) a jazdis s tym do prace. ak nemas string na zapad, tak cosi zo slnka vytrieskas po tej piatej (navrat z prace) mozno v maji az auguste. Ale to doma nemozes pustit mycku alebo pracku. a mozte mi verit, mam to spocitane. navyse chciet krmit BEV srandovnou 5-7kwp elektrarnou je fakt lrn take to "kupil som to a preto mi to musi davat zmysel". nedava, to vam garantujem. tahat dobijanie z baterii znamena stratit nabijanim bev/phev v podstate cyklus az dva akupacku ( a taky 10kwh pack do domacej fve stoji dneska snad 100 000kc) a dost zatazuje striedac
- porovnam cenu ceed 1.5tgdi a ceed phev a rozdiel je 300000kc (ferovo, tz benzin s dct atd). To znamena ze aj pri teoreticky skoro nulovych nakladoch za prevadzku PHEV (co samozrejme nebude) sme pri rozumnom rocnom najazdie pri 7-8 rokoch navratnosti. realne sa to nevrati ani po 15 rokoch. do toho sa pridava ten servis co som spomenul vyssie.