Spojka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
štaflík
**
Příspěvky: 171
Registrován: 01 dub 2009, 10:08

Re: Spojka

Příspěvek od štaflík »

matysekul píše:Štaflíku,já teda nevím,co s tou spojkou děláš.Po těhle dohadech kolem smradu spojky jsem nelenil a půjčil si benzínovou předváděčku.Sice krátkou,ale benzín.Abych tu spojku zacítil,tak jsem musel hodně prasit do kopečka,na zpátečku a ještě jsem se zkoušel rozjíždět několikrát.
Je mi jasné,že ta spojka nebude nic extra,ale na normální ježdění...
Zkus s tím radši zajet do servisu,nějak se mi to nezdá.

Co se týče řazení,několikrát jsem zkoušel popisovanou situaci,kdy potřebuješ z 2ky zařadit 1ku.Zkoušel jsem to několikrát.Nepovedlo se mi to jen když jsem na tu dvojku přidával,rozmyslel jsem si to a vrazil tam jedničku.Ale stačilo na 2s.sundat nohu z plynu a dal jsem ji tam v pohodě a ani jsem nemusel zastavit.Pokud jsem měl nohu z plynu a jen jsem dojížděl,tak se mi ji tam podařilo nacpat vždycky.

P.S:Když se rozjíždíš s takovýhohle extrému,nebylo by lepší vzpomenout si na autoškolu a používat ručku.Nebo chceš prostě dokázat,že ta spojka je na hovno a odpálit ji :D/
Hmm, no taky trochu uvažuji, že s tím půjdu do servisu. Jenže tam bych si asi vyslechl, že neumím jezdit (typuji, že by mi to důvěrně sděloval nějaký zelenáč, co má najeto pětinu kilometrů než já).
No, že bych si chtěl oddělat spojku ve svém autě, koupeném a servisovaném za své peníze? :-k
Jinak ručku samozřejmě používám. Dokonce už jí používám i v situacích, kde mne to se škodovkou či fordem ani nenapadne. Mimochodem, včera jsem byl se služebním roomsterem 1.6 na služebce v kopcích na lesních cestách. Z představy, že bych podobné rozjíždění, popojíždění apod. dělal s i30 mě oblévá studený pot. Ta uřvaná ošklivá krabice od škodovky to ale dala s přehledem a ani jsem nevěděl, že tam ta spojka je...
Abych předešel nějakým teoriím - řidičák mám šestnáct let, aktivně jezdím cca 13 let, najeto mám cca 400k a na žádném autě jsem spojku ještě neoddělal a ze žádného jiného auta jsem ještě neměl ani zdaleka tak blbý pocit ze spojky, jako z tohoto.
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Reklama
 

karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Spojka

Příspěvek od karel2 »

Tak to jsme stejne stari a ta ridiccska praxe je podobna (u me teda asi mensi). Mozna to bude tim, ze stridas hodne aut v jednom case a nevleze ti i30 tak pod kuzi anebo proste mas casty srovnani s autem s lip resenou spojkou - pak jsou tvoje pocity a zkusenosti pochopitelny.
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: Spojka

Příspěvek od SKV »

Včera jsem jel po Brně, opět mi i30 zdechla. Ten chod spojky je ďábelský, divím se, že si toho redaktoři při testech nevšimli. Navíc ten motor si nedá při opatrném rozjezdu (nižší otáčky) vůbec nic líbit a hned se odporoučí. Dílem to bude bude i tím, že renomované automobilky používají cca od r. 2000 elektronickou škrtící klapku a v takovém případě si ECU sama otáčky dorovnává. My jsme zase odnesli Cost Cutting by Hyundai. Musím říct, že kdybych tušil, že H dává techniku, kterou ostatní přestali dávat už před skoro 10 lety, nešel bych do něho...
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka

Příspěvek od vlado1979 »

Prečítal som si celú diskusiu a pridávam svoj pohľad na vec. Jazdil som na veľa autách a je pravda, že spojka v i30 je veľmi citlivá. Musel som si na ňu chvíľu zvykať. Po najazdení 18.000 km a takmer roku používania auta mi motor zhasol iba jedenkrát a to v deň, keď som si auto prevzal. Odvtedy nie, zvykol som si na ňu. Raz sa mi stalo, že spojka zasmrdela, pri rozbiehaní do prudkého kopca a v aute bol zápach celý deň. Ja som so spojkou spokojný. Na i30 som pršiel z 307-čky a tam bola spojka neuveriteľne tvrdá. Pri dlhšej jazde ( viac ako 100 km ) ma bolala ľavá noha, tu je všetko ok, chod spojky je veľmi ľahký.
Prevodvka by však mohla byť lepšia. Radenie je presné, ale občas nejde zaradiť jednotku. Najmä pri prejazde spomaľovačov, kde je rýchlosť 10-20 km/hod a jednotka tam nechce zapadnúť. Dvojka sa dusí, pretože motor točí okolo 2.000 ot/min. Takisto spiatočka ide zaradiť na druhý alebo tretí pokus. Dúfal som, že počtom km si to sadne, ale nedeje sa tak.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
štaflík
**
Příspěvky: 171
Registrován: 01 dub 2009, 10:08

Re: Spojka

Příspěvek od štaflík »

SKV píše:Včera jsem jel po Brně, opět mi i30 zdechla. Ten chod spojky je ďábelský, divím se, že si toho redaktoři při testech nevšimli. Navíc ten motor si nedá při opatrném rozjezdu (nižší otáčky) vůbec nic líbit a hned se odporoučí. Dílem to bude bude i tím, že renomované automobilky používají cca od r. 2000 elektronickou škrtící klapku a v takovém případě si ECU sama otáčky dorovnává. My jsme zase odnesli Cost Cutting by Hyundai. Musím říct, že kdybych tušil, že H dává techniku, kterou ostatní přestali dávat už před skoro 10 lety, nešel bych do něho...
To fakt nemá elektronickou škrtící klapku?!? :shock: Jak s tím dosahují EURO4? To už by byla druhá technologie, kterou i Škoda deset let už nepoužívá (spolu s kompresorem klimačky).
Nicméně elektronická neelektronická klapka, ten motor je skvělý =D>
A ta spojka na pí..píp.
Mě motor moc nechcípá, mě spíš smrdí spojka.
Fakt je, že rozjezd má divný průběh. Asi v důsledku toho, že ta spojka zabírá dost nahoře dojde u motoru často k nárůstu otáček před tím, než začne spojka pouštět (protože většina aut v tu dobu začíná tahat sílu z motoru a tím mu nedovolí s otáčkami vystřelit). Pak následují dvě reakce: nevyměkneš - auto nechcípne, ale smrdí. Nebo vyměkneš, chceš sundat otáčky, ale když jsi v kopci, nebo nemáš super precizní práci nohama a to auto pod kůží, tak v tu chvíli ta pojka zabere a motor chcípne.
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Spojka

Příspěvek od laufas »

Je zajimave, ze mam najezdeno smesne malo a i30 uz mi nezdecha. Trocha citu :)
i30 1.4 + kn, 12/2007
bimbo
*
Příspěvky: 48
Registrován: 04 kvě 2009, 13:18
Bydliště: Bohmen und Meren,Sudety

Re: Spojka

Příspěvek od bimbo »

Dovolím si popsat své poznatky se spojkou.Zatím mám na Ičku najeto 550km.Ze začátku Mě to párkrát chcíplo při rozjezdu,neš sem si zviknul. Spojka vystavuje nahoře,plynový pedál je dost citlivý na sešlápnutí a následné otáčky motoru,které jdou nahoru.Na rovině se rozjíždím bez přidání plynu,poté so se vůz dá do pohybu a spoj. pedál je nahoře přidávám plyn. Do kopce-rozjezd-zatažená ruční brzda a velice citlivě prídávat plyn a pouštět spojku.Plyn. pedál je velice citlivý-hned jde motor do otáček.V žádném případě nedržím auto do kopce na spojce(jak nás kdysi učili v lepších autoškolách) , ale na ruční brzdě.Spojka zatím nesmrdí a rychosti tam jdou v naprosté pohodě-spátečka, ze dvojky na jedničku atd. Při řazení rychlostí nic necvaká.Co Mě zaráží je jiná věc- Při řazení z 1na 2,nebo,3na 4,když pustím spojkový pedál a než přidám plyn ,tak v tomto mezidobí ,cítím i slyším ,že nespadli otáčky motoru (nevím jak jinak bych to popsal),není tam skoro zádná prodleva-otačky padnou dolů,až tak po 3vteřinách a to i když přezařuji rychle nebo pomalu.Omlouvám se Všem za tento román.Jesti jste vydrželi číst,až do konce -děkuji.Jinak na spojku si chce , holt zviknout-když si sednu do WW polo Mé dcery, tak mám ze začátku taky chvíli problémi se spojkou. :D
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Spojka

Příspěvek od matysekul »

Při řazení z 1na 2,nebo,3na 4,když pustím spojkový pedál a než přidám plyn ,tak v tomto mezidobí ,cítím i slyším ,že nespadli otáčky motoru (nevím jak jinak bych to popsal),není tam skoro zádná prodleva-otačky padnou dolů,až tak po 3vteřinách a to i když přezařuji rychle nebo pomalu.
To je udělané schválně,aby motor měl co nejmenší výkyvy a jel plynule.Neumím to vysvětlit,ale je to vpořádku.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
bimbo
*
Příspěvky: 48
Registrován: 04 kvě 2009, 13:18
Bydliště: Bohmen und Meren,Sudety

Re: Spojka

Příspěvek od bimbo »

matysekul píše:
Při řazení z 1na 2,nebo,3na 4,když pustím spojkový pedál a než přidám plyn ,tak v tomto mezidobí ,cítím i slyším ,že nespadli otáčky motoru (nevím jak jinak bych to popsal),není tam skoro zádná prodleva-otačky padnou dolů,až tak po 3vteřinách a to i když přezařuji rychle nebo pomalu.
To je udělané schválně,aby motor měl co nejmenší výkyvy a jel plynule.Neumím to vysvětlit,ale je to vpořádku.


OK-díky za vysvětlení :D :D
Uživatelský avatar
oKo
**
Příspěvky: 400
Registrován: 05 kvě 2009, 18:33
Bydliště: 708 00

Re: Spojka

Příspěvek od oKo »

bimbo: JJ, jak se tu už psalo, toto není vada ale vlastnost. Já se to snažím řešit tak, že než přeřadím, dám nohu z plynu, pak teprve vyšlápnu spojku, přeřadím, pustím spojku a pak teprve přidám plyn.
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Spojka

Příspěvek od laufas »

matysekul píše:
Při řazení z 1na 2,nebo,3na 4,když pustím spojkový pedál a než přidám plyn ,tak v tomto mezidobí ,cítím i slyším ,že nespadli otáčky motoru (nevím jak jinak bych to popsal),není tam skoro zádná prodleva-otačky padnou dolů,až tak po 3vteřinách a to i když přezařuji rychle nebo pomalu.
To je udělané schválně,aby motor měl co nejmenší výkyvy a jel plynule.Neumím to vysvětlit,ale je to vpořádku.
Jo? Kdyz jsme meli icko novy, delalo to porad, ale na prvni garancce nam to nejak sladili, ze to uz snad ani nedela nebo minimalne. Toho jsem si vsiml hned pri odjezdu ze servisu
BTW: Ty stranky jsou nejaky potahany,ne? Divny pismo, smajlici malinci :shock:
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
štaflík
**
Příspěvky: 171
Registrován: 01 dub 2009, 10:08

Re: Spojka

Příspěvek od štaflík »

Možná mám halucinace, možná už jezdím více, než super cimprlich, taky se snažím vyhýbat situacím, kdy je to náročné, ale zdá se mi, že tu spojku cítím méně často....
Trochu mám pocit, že i řazení jedničky se malinko zlepšilo.Možná si ale jen lžu do kapsy.
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Uživatelský avatar
Radim Brožek
**
Příspěvky: 363
Registrován: 16 bře 2009, 15:37

Re: Spojka

Příspěvek od Radim Brožek »

laufas píše:BTW: Ty stranky jsou nejaky potahany,ne? Divny pismo, smajlici malinci :shock:
Jestli máš moc velký písmo, tak si projeď antivirem PC. Chytil jsem tu vira, který se jmenuje JS:Pdfka JC.
Prostě první, co jsem v neděli načetl byl hyuindai.net, načetla se zmršená stránka a už to jelo. Zapíše ti svoje EXE do Programy-Po spuštění, nainstaluje navíc službu pro odesílání spamu a odstaví Windows update u vidlí. Hezká potvora.
Chvíli mi trvalo ji dostat pryč a obnovit registry. Asi to využívá nějakou díru v PDF, protože to vzešlo z toho. Neměl jsem u Acrobatu poslední security update. (8.1.5)
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Spojka

Příspěvek od laufas »

i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Spojka

Příspěvek od Tudy »

bimbo píše:...Na rovině se rozjíždím bez přidání plynu,poté so se vůz dá do pohybu a spoj. pedál je nahoře přidávám plyn. Do kopce-rozjezd-zatažená ruční brzda a velice citlivě prídávat plyn a pouštět spojku.Plyn. pedál je velice citlivý-hned jde motor do otáček.V žádném případě nedržím auto do kopce na spojce(jak nás kdysi učili v lepších autoškolách) , ale na ruční brzdě.Spojka zatím nesmrdí a rychosti tam jdou v naprosté pohodě-spátečka, ze dvojky na jedničku atd. ...
Dělám to cca 3 týdny naprosto stejně a je po smradu...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“