Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od DusMi »

alarm píše:DusMi:
Jazdíš s hadraplánom?
Nie ten mi chyba, jazdim len so 150 konovym 2L, s 55 konovym 2,5L a so 120 konovym V8 4,2L (ked pocitam tie svoje) a potom este s hrbou inych aut :) a vsetkym sa ta zaluzia ak je pod -10 osvedcila....
V kazdom pripade, kto si to nevyskusa, prispieva v rovine ciste akademickej :)...
Reklama
 

Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od alarm »

Ja len preto, že ti chýba v podpise druh auta :mrgreen:
Dopĺňam-akademik nie som-dorábal som to na troch autách-aj keď len provizórne.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od pepan »

8) njesem akademik ...teda mohl sem bejt ak.mal...ale ted je ze mě už 13
let vidlák :lol: :lol: a tam mě stejně neučili tohle,ale život na vesnici mě naučil tohle- když ti nupadnou prsty mrazem,tak není zima...
tudíž ty 4minuty bez kartonu musím zvládnout :lol:
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od ivan »

alarm píše:XMira:detto k diskusii- vo vo vo tom to je. :mrgreen:
Ja napríklad nevidím rozdiel zo starou škodokou, ktorú tu dával niekto za príklad. Pretože princíp je ten istý. Samozrejme, výkonové prvky v dnešných autách sú presnejšie a spoľahlivejšie.
Fyzika je fyzika.Ja stále tvrdím , že platí zákon neprestupnosti hmoty. Dosť sa mi osvedčilo pri roznych tvrdeniach hnať veci do extrému, pretože ak nejaká závislosť platí, mala by platiť limitne od "0" do nekonečna. A príklad na ochladzovanie vody v chladiči ( pri -130 stupňov :mrgreen: ) by mal svedčiť o fungovaní kartónu.
Srovnávat vodní chlazení s dnešními motory a se stařičkou škodověnkou se mi zdá velmi z cestné :lol: :lol: kort ,když hlavní roura vedla přes celý spodek auta,ale venkem :shock: ke chladiči do předu a vodní pumpu to mělo vzadu v kufru :mrgreen: Tady fyzika jak si selhala :lol: Ať už během chlazení nebo přehřátí :lol: :lol: Tady to bylo ouplně jedno :mrgreen:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od Melkor »

Řadím se mezi odpůrce kartonu, ale:

Svou teorii už jsem tu psal, nicméně Hardcam to praxí rozprášil. Pokud mu to začne dřív topit a má v malém okruhu dříve teplou vodu, pak zbývá jen dořešit, proč :-)

1) malý, statisticky nevýznaný vzorek => Musíme to zkusit všichni a pak se uvidí.
2) vliv to má na chladič velkého okruhu, s malým okruhem to nemá nic společného, protože ten je oddělen termostatem a do provozní teploty motoru je velký okruh odpojen. ALE má to vliv na proudění studeného vzduchu prostorem motoru. Náporově to ve vyšších rychlostech ochlazuje motorový blok. A to by mohla být příčina, proč se to Hardcamovi dřive ohřeje. (jako kdyby motor zabalil do deky :-D )

Pokud použijeme výše zmíněnou teorii extrému, tak v obrovských mrazech se motor přespříliš chladí proudícím vzduchem a to tak, že se blok motoru i voda v malém okruhu sotva zahřeje na provozní teplotu. Termostat je stále zavřený a velký okruh je v podstatě zbytečný. Tady by asi pomohlo krom kartonu (žaluzie) před motor i vymyslet karton (žaluzii) pod motor, kde je většinou volný přístup vzduchu. Tím by se zamezilo proudění vzduchu kolem motoru úplně, a ten by si pak pod kapotou pěkně ohřál své místečko... Kdo kdy jezdil na vzduchem chlazené motorce, tak ví co udělá chlazení motoru pohým prodem vzduchu !
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od Hardcam »

Ja to zatim nemam zmerene, jedna se o subjektivni pocit. Ale ted, v dobe, kdy jsou 2-4 (+-) stupne, se motor skutecne lepe (nebudu psat dobre, diesel se dobre neohriva) ohriva. Jezdim vicemene stejne trasy a na vsech jsem zpozoroval subjektivne vyrazne zlepseni. Po ranu jezdim pomalu, takze prubeh jizdy je stejny jako pred montazi "koberce". Vzhledem k tomu, ze koberec me nevysel na nic, nemusim pocitovat financni satisfakci - napr. dal jsem za to litr a ted cekam, ze to bude fungovat. Nejsem fyzik, logicke opodstatneni vidim pouze v tom, ze jsem vetsinovemu naporovemu mnozstvi vzduchu zabranil v pusobeni na chladic. Takze pokud by to nefungovalo, pro me za me ten koberec vyndam a zahodim bez litosti...zatim zima neprisla. Za tyden jedu do Italie, kde zima uz je - proto tam jedu :D takze realny vysledek se bud dostavi a nebo nedostavi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od alarm »

dostaví... :mrgreen:
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od mirpie »

výsledek se dostaví vždy, jde o to jaký...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od willy50 »

Ahoj lidi,
hlásím se do skupiny "zbytečnost" pokud se jedná o moderní benzínové motory.
(Raději bych založil novou skupinu "naprostá zbytečnost")
S "traktory" nemám skoro žádnou zkušenost a proto jim nechme jejich víru.
Bez urážky.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od Hardcam »

Nekteri clenove nepochopili, ze benzin vubec neresim. Getz se ohriva okamzite, Sonate to iky objemu trva.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od alarm »

ivan:
náporové chladenie ako náporové chladenie (škodovky) :mrgreen:

Urobte pokus:
Jeden hrniec na šporák 5l vody, teplomer-ohrev nastavte tak aby bolo docielené 70 stupňov a teplota nerástla.
Druhý hrniec 5l vody s teplotou 20 stupňov.
Odoberte z "1" liter vody, nalejte do "2" a potom z "2" prelejte liter do "1".
Kolkokrát to treba zopakovať aby teplota v "1! bola 70 st. a v "2" aspom 65 st.

Pokus II.
To isté, len nádobu "2" dajte do vane z napustenou studenou vodou, pustite dotekanie vody do vane a trochu otvorte štupel(špunt) (odvod tepla ako pri chladiči ofukovanom.

Myslím, že každému je jasné, že pri druhom pokuse na dosiahnutie teploty 70 st v "1" a 65 st v "2" treba odobrať a preliať vodu viacej krát
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od mechoun »

Lidi, proboha už neblbněte...
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od vipe »

[-o< [-o<
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od Melkor »

Up. Strašně mě zajímá jestli někdo rozpráší mojí teorii... Nějak rozumně :-)
A hlavně co teda Hardcam s empirií ? Jak to vypadá dlouhodobě ?
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Příspěvek od Hardcam »

Stale jsem nezmeril, ani se k tomu asi nedostanu. Nicmene pouzivam stale a s uspechem. Idealni priklad, kde jsem zpozoroval: drive se motor pomalu zacinal ohrivat po x (dejme tomu 7-8) km, ale jak doslo na kopec dolu (nemusel to byt nutne krpal), motor zcela spolehlive vychladl - mluvim o fazi zahrivani, tedy ne ze by po hodine jizdy z kopce vychladl. Nyni se tento nesvar budto neprojevuje nebo jen velmi malo. A to jsou mnohem vetsi mrazy nez byly v prosinci nebo lonskou zimu. Nehodlam o teorii ci praxi nejak dal mentorovat a prit se s nekym, zda to funguje ci ne. Ja jsem spokojen a to jse vsechno, co k tomu muzu sdelit.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“