Stránka 7 z 10

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 07 pro 2009, 21:59
od DusMi
alarm píše:DusMi:
Jazdíš s hadraplánom?
Nie ten mi chyba, jazdim len so 150 konovym 2L, s 55 konovym 2,5L a so 120 konovym V8 4,2L (ked pocitam tie svoje) a potom este s hrbou inych aut :) a vsetkym sa ta zaluzia ak je pod -10 osvedcila....
V kazdom pripade, kto si to nevyskusa, prispieva v rovine ciste akademickej :)...

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 07 pro 2009, 22:01
od alarm
Ja len preto, že ti chýba v podpise druh auta :mrgreen:
Dopĺňam-akademik nie som-dorábal som to na troch autách-aj keď len provizórne.

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 08 pro 2009, 08:01
od pepan
8) njesem akademik ...teda mohl sem bejt ak.mal...ale ted je ze mě už 13
let vidlák :lol: :lol: a tam mě stejně neučili tohle,ale život na vesnici mě naučil tohle- když ti nupadnou prsty mrazem,tak není zima...
tudíž ty 4minuty bez kartonu musím zvládnout :lol:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 08 pro 2009, 22:37
od ivan
alarm píše:XMira:detto k diskusii- vo vo vo tom to je. :mrgreen:
Ja napríklad nevidím rozdiel zo starou škodokou, ktorú tu dával niekto za príklad. Pretože princíp je ten istý. Samozrejme, výkonové prvky v dnešných autách sú presnejšie a spoľahlivejšie.
Fyzika je fyzika.Ja stále tvrdím , že platí zákon neprestupnosti hmoty. Dosť sa mi osvedčilo pri roznych tvrdeniach hnať veci do extrému, pretože ak nejaká závislosť platí, mala by platiť limitne od "0" do nekonečna. A príklad na ochladzovanie vody v chladiči ( pri -130 stupňov :mrgreen: ) by mal svedčiť o fungovaní kartónu.
Srovnávat vodní chlazení s dnešními motory a se stařičkou škodověnkou se mi zdá velmi z cestné :lol: :lol: kort ,když hlavní roura vedla přes celý spodek auta,ale venkem :shock: ke chladiči do předu a vodní pumpu to mělo vzadu v kufru :mrgreen: Tady fyzika jak si selhala :lol: Ať už během chlazení nebo přehřátí :lol: :lol: Tady to bylo ouplně jedno :mrgreen:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 10:04
od Melkor
Řadím se mezi odpůrce kartonu, ale:

Svou teorii už jsem tu psal, nicméně Hardcam to praxí rozprášil. Pokud mu to začne dřív topit a má v malém okruhu dříve teplou vodu, pak zbývá jen dořešit, proč :-)

1) malý, statisticky nevýznaný vzorek => Musíme to zkusit všichni a pak se uvidí.
2) vliv to má na chladič velkého okruhu, s malým okruhem to nemá nic společného, protože ten je oddělen termostatem a do provozní teploty motoru je velký okruh odpojen. ALE má to vliv na proudění studeného vzduchu prostorem motoru. Náporově to ve vyšších rychlostech ochlazuje motorový blok. A to by mohla být příčina, proč se to Hardcamovi dřive ohřeje. (jako kdyby motor zabalil do deky :-D )

Pokud použijeme výše zmíněnou teorii extrému, tak v obrovských mrazech se motor přespříliš chladí proudícím vzduchem a to tak, že se blok motoru i voda v malém okruhu sotva zahřeje na provozní teplotu. Termostat je stále zavřený a velký okruh je v podstatě zbytečný. Tady by asi pomohlo krom kartonu (žaluzie) před motor i vymyslet karton (žaluzii) pod motor, kde je většinou volný přístup vzduchu. Tím by se zamezilo proudění vzduchu kolem motoru úplně, a ten by si pak pod kapotou pěkně ohřál své místečko... Kdo kdy jezdil na vzduchem chlazené motorce, tak ví co udělá chlazení motoru pohým prodem vzduchu !

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 12:40
od Hardcam
Ja to zatim nemam zmerene, jedna se o subjektivni pocit. Ale ted, v dobe, kdy jsou 2-4 (+-) stupne, se motor skutecne lepe (nebudu psat dobre, diesel se dobre neohriva) ohriva. Jezdim vicemene stejne trasy a na vsech jsem zpozoroval subjektivne vyrazne zlepseni. Po ranu jezdim pomalu, takze prubeh jizdy je stejny jako pred montazi "koberce". Vzhledem k tomu, ze koberec me nevysel na nic, nemusim pocitovat financni satisfakci - napr. dal jsem za to litr a ted cekam, ze to bude fungovat. Nejsem fyzik, logicke opodstatneni vidim pouze v tom, ze jsem vetsinovemu naporovemu mnozstvi vzduchu zabranil v pusobeni na chladic. Takze pokud by to nefungovalo, pro me za me ten koberec vyndam a zahodim bez litosti...zatim zima neprisla. Za tyden jedu do Italie, kde zima uz je - proto tam jedu :D takze realny vysledek se bud dostavi a nebo nedostavi.

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 12:51
od alarm
dostaví... :mrgreen:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 14:15
od mirpie
výsledek se dostaví vždy, jde o to jaký...

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 14:32
od willy50
Ahoj lidi,
hlásím se do skupiny "zbytečnost" pokud se jedná o moderní benzínové motory.
(Raději bych založil novou skupinu "naprostá zbytečnost")
S "traktory" nemám skoro žádnou zkušenost a proto jim nechme jejich víru.
Bez urážky.

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 15:37
od Hardcam
Nekteri clenove nepochopili, ze benzin vubec neresim. Getz se ohriva okamzite, Sonate to iky objemu trva.

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 15:51
od alarm
ivan:
náporové chladenie ako náporové chladenie (škodovky) :mrgreen:

Urobte pokus:
Jeden hrniec na šporák 5l vody, teplomer-ohrev nastavte tak aby bolo docielené 70 stupňov a teplota nerástla.
Druhý hrniec 5l vody s teplotou 20 stupňov.
Odoberte z "1" liter vody, nalejte do "2" a potom z "2" prelejte liter do "1".
Kolkokrát to treba zopakovať aby teplota v "1! bola 70 st. a v "2" aspom 65 st.

Pokus II.
To isté, len nádobu "2" dajte do vane z napustenou studenou vodou, pustite dotekanie vody do vane a trochu otvorte štupel(špunt) (odvod tepla ako pri chladiči ofukovanom.

Myslím, že každému je jasné, že pri druhom pokuse na dosiahnutie teploty 70 st v "1" a 65 st v "2" treba odobrať a preliať vodu viacej krát

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 17:40
od mechoun
Lidi, proboha už neblbněte...

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 09 pro 2009, 18:02
od vipe
[-o< [-o<

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 13 úno 2010, 21:46
od Melkor
Up. Strašně mě zajímá jestli někdo rozpráší mojí teorii... Nějak rozumně :-)
A hlavně co teda Hardcam s empirií ? Jak to vypadá dlouhodobě ?

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 13 úno 2010, 22:04
od Hardcam
Stale jsem nezmeril, ani se k tomu asi nedostanu. Nicmene pouzivam stale a s uspechem. Idealni priklad, kde jsem zpozoroval: drive se motor pomalu zacinal ohrivat po x (dejme tomu 7-8) km, ale jak doslo na kopec dolu (nemusel to byt nutne krpal), motor zcela spolehlive vychladl - mluvim o fazi zahrivani, tedy ne ze by po hodine jizdy z kopce vychladl. Nyni se tento nesvar budto neprojevuje nebo jen velmi malo. A to jsou mnohem vetsi mrazy nez byly v prosinci nebo lonskou zimu. Nehodlam o teorii ci praxi nejak dal mentorovat a prit se s nekym, zda to funguje ci ne. Ja jsem spokojen a to jse vsechno, co k tomu muzu sdelit.