Stránka 7 z 10

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 13:11
od zdenek76
souhlas, ona tomu nahrává i dražší údržba. Za těch osm let, co dělám v náhradních dílech, si např. nepamatuji, že by někdo přišel a chtěl jednu zapalovací svíčku. Majitel benzin auta dá tři čtyři stovky a vymění všechny svíčky dejme tomu +- v intervalu, jak je předepsáno.

Na druhou stranu je ojedinělé, když si majitel diesel auta koupí všechny žhavičky na výměnu. Drtivá většina mění jen tu jednu žhavičku, která zrovna blbne a na nějakou výměnu všech žhaviček v servisním intervalu kašle. Důvod je jasný, zatímco benzin má za ty čtyři stovky 4 svíčky, tak diesel má za čtyři stovky s bídou jednu žhavičku a nikomu se nechce vyhodit balík peněz za čtyři žhavičky jen kvůli tomu, že výměnu předepisuje výrobce.

Ale samo i u diesel majitelů jsou výjimky (i tady na foru), majitelé jež mění všechny žhavičky zároveň.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 13:20
od Hardcam
Pokud nekdo neni ochotny vyhodit 1500Kc za zhavicky, tak je blbec a nema si kupovat diesela. Zase na druhou stranu, zrovna u zhavicek je jedno, kdy je vymenis - dokud funguji, tak proc je nenechat, ono se tim krome baterky jeste neco namaha?

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 13:23
od zdenek76
To máš jak u svíček, proč je měnit v 45.000 km, když hází jiskru? Proč měnit olej, když ještě maže, sice možná blbě ale maže? Filtry? Já to beru tak, že je to vše jakási prevence, aby auto zůstalo v dobré kondici.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 13:31
od Hardcam
Vsak olej menim 2x drive nez mam, ukaz mi nekoho, kdo meni olej po 7mi tisisicich. Rozvody to same - predepsany 120, ja delal pri dovozu, po 60tkm a pak zase po 60tkm. To povazuju za TOP v chrane motoru. Svicky, pokud jim doba zhaveni trva stale stejne dlouho, nejsou tak uplne priorita. A kdyz nazhavily hned v -21 stupnich, rak co vic si prat. Jak muzu vedet, ze MM, Beru apod. takhle vydrzi? To same akumulator, kdyz citim, ze neni v kondici, jde fuc. Takhle jsem omylem koupil tu Vartu, myslel jsem, ze puvodni dva roky stara je KO, pritom to byla jen blba prdla pojistka za 15Kc....:) ale nova Varta je nova Varta.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 15 led 2010, 14:43
od zdenek76
však jo, píšu že jsou výjimky, ale co vím z okolí a od zákazníků, tak na pravidelnou údržbu většinou ser..

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 16 led 2010, 02:47
od labtor
kazdy kto sa nestara o svoje auto je bojovnik proti krize.

Kód: Vybrat vše

http://www.youtube.com/watch?v=d3Asv9-MP34&NR=1
a moze si kupit dalsie a dalsie nanuky

Kód: Vybrat vše

http://www.youtube.com/watch?v=IrCXjcNg7U8&feature=related

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 16 led 2010, 22:13
od dantasik
zdenek76 píše:to je mi pak skoro jasné, proč je na prodej tolik dva roky starých i30 v naftě, byť mají najeto s bídou 30.000 km. Přece není možný, aby věc jako turbo, která je v zásadě konstrukčně stejná bez ohledu na značku, stála na Hyu 2x 3x tolik než na evropský auto.

Bych rekl ze to je diky tomu ze v Hyu je turbo s VGT, nevim presne jaky je tam konstrukcni rozdil ale neco zasadniho urcite jo.ale fakt jen strilim od boku:)

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 17 led 2010, 17:45
od Yurii
no na vejfukovy casti turba jsou takovy lopatky co usmernujou tok splodin na vrtulku :-) Variable Geometry Turbocharger ;)

EDIT:
i kdyz na tomhle obrazku to vypada jinak trosku:
Obrázek

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 17 led 2010, 19:05
od Pavel M
Tolik sněhu a santík pořád v servisu já se ma to vykašlu ](*,) ](*,)

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 17 led 2010, 19:08
od Yurii
No nevím ale možná buď rád, Santík nejni žádnej ofrout ale SUV :)

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 17 led 2010, 23:37
od labtor
Yurii píše:No nevím ale možná buď rád, Santík nejni žádnej ofrout ale SUV :)
offroad

Kód: Vybrat vše

http://www.dailymotion.com/video/x7z5wl_turbo-geometra-variable-nueva-hilux_tech

Kód: Vybrat vše

http://paultan.org/2006/08/16/how-does-variable-turbine-geometry-work/

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 18 led 2010, 02:00
od potvurka
labtor píše:
Yurii píše:No nevím ale možná buď rád, Santík nejni žádnej ofrout ale SUV :)
offroad

Kód: Vybrat vše

http://www.dailymotion.com/video/x7z5wl_turbo-geometra-variable-nueva-hilux_tech

Kód: Vybrat vše

http://paultan.org/2006/08/16/how-does-variable-turbine-geometry-work/
suv :-)) s vozejkem to v těhlech sněhovech podmínkách fakt moc nezvládá

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 18 led 2010, 17:51
od Pavel M
Yurii píše:No nevím ale možná buď rád, Santík nejni žádnej ofrout ale SUV :)
Chlapci co santa dokáže a co ne vím,vždyť je to můj druhý.

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 18 led 2010, 19:53
od hloubas
Souhlas, na vyprošťování Oktávek ze závějí to není, ale bezpečně rozhodně dál (většinou výš) než 90% předohrabů
vždycky. Chce to v takovémto nečase zase sednout na chvíli zpátky do sedanu nebo kombíku a vidíš.
Ale měl bych otázku:
Jde nějak ovlivnit moment kdy se připojí zadní pohon :-k mně připadá, že nejjístější je rovnout trošku přiložit pod kotel a nečekat na ten neznámý moment, kdy to jako zapne zadní nápravu. Nebo pokud je jakási pravděpodobnost potíží při rozjezdu tak ručně dát 4x4 a po rozjezdu vypnout? Bavím se samozřejmě o současných jízdních podmínkách, na suchém, nebo jen mokrém asfaltu
to pro mne zajímavé není [-X .

Re: Tak jsem dneska dojel-těžký bílý kouř

Napsal: 18 led 2010, 21:43
od Jarda776
Noo tak podle me radsi trosku prilozit pod kotel, nez 4x4 i kdyz se samo vypne v urcite rychlosti. Ale pozor na mrazive rana, turbo vytaceni za studena nema moc rado(spis to neni zdrave pro komplet motor). Priznam sa ze sem se parkrat chytl pri vytocenil za studena kdyz sem se nechal unest snihem :( ale snazim se davat pozor.