Stránka 7 z 13

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 19 úno 2012, 08:54
od caruser
A čo tak LC 70? Ale musel by byť v benzíne a s karburátorom. :wink:
Iná liga je už LC 40 :)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 19 úno 2012, 09:03
od Leendrix
hoj, strejda si pred nejakou dobou koupil forestra a z tovarny si tam nechal namontovat LPG :) Takze hned od zacatku uspora jak neco :) Prece jen jak rikate neni to zrovna auto s nizkou spotrebou.. ale ted nevim co ma za motor.. zda 2 nebo 2.5. Jinak co ja vim tak problemu moc nema... jen mozna nejaky seriovy problem u prevodovky? nejak to tam huci ale zarucne to bylo opravene.. ted bych ale kecal.. uz nevim o co presne slo.. Jinak fajn auto, ktere se dostane opravdu vsude :)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 19 úno 2012, 10:49
od mnkk
Osobne poznám človeka, ktorý ma subaru outback 3,0 a nedá naň dopustiť, má rok 2007. Predtým mal tiež outback 2,5 a na ten tiež nedal dopustiť. Spotrebu má okolo 12l. Max. spokojný. Má automat. Subaru treba brať také ako je- je to životný štýl, nie obyčajné auto. :mrgreen: Ja by som ho bral hneď. Forester je pre mňa momentálne najkrajšie subaru.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 10:01
od Jackal
Zdravím všechny vespolek.

Minulý týden sem si nechal předělat I20 na LPG a níže uvedu nějaké údaje a osobní zkušenosti.Snad to někomu pomůže :mrgreen: .

Takže auto mi předělával přímo hyundai (někde v Průhonicích,soudě dle nálepky) a cena vyšla i s plnou nádrží na 30760Kč i s plnou nádrží.Navíc byla v ceně ještě taková ta sada na opravu pneumatik (nějaký tmel a kompresorek),aby se nemusela tahat rezerva v kufru.
Nádrž dle servisu má objem nějakých 45 litrů.Doba představby byla 2-3 dny.Auto sem dovezl v úterý ráno a ve čtvrtek odpoledne bylo hotové.
Pokud můžu za tak krátkou dobu soudit (mám najeto asi 90 Km), tak hluk motoru se rapidně snížil.Výkon dle mého klesl jen nepatrně.Palubní počítač mi po těch pár kilometrech ukazuje spotřebu cca 6,7 litrů (jezdil sem převážně ve městě),což je skoro o litr méně než předtím.Uvidíme jak to bude nadále.

Hyundai do toho dává systém BRC.funguje to automaticky,takže při nastartování auto startuje na benzin a po chvíli se automaticky přepne na plyn.Značí to takové malé tlačítko v pravo dole pod volantem.Jsou na ni diody znázorňující typ paliva na který se právě jede a kolik je v nádrži plynu (jsou tam 4 kontrolky a každá značí cca 10 litrů).

Pokud sem něco vynechal,nebo by vás ještě něco zajímalo,tak klidně písněte 8)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 10:54
od caruser
Gratulujem k prestavbe i20ky, budeš tu asi prvý majiteľ s prestavbou na LPG.

Mám zopár otázok:

- montovali ti aj flashlube?
- po koľkých kilometroch jazdy ak je motor studený sa prepne na LPG?
- pri jazde na LPG klesá ručička palivomera? (napr. Renault)

Vďaka za odpovede

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 11:13
od Jackal
2 Caruser:
Díky :lol:

Jinak flashlube tam je namontovaný.Teda aspoň mi tvrdili že motor není potřeba nějak dodatečně promazávat.
Jen mi řekli že je potřeba jednou za čas najet tak 100 km na benzín,aby v nádrž ,,nevyčichl".
Ty kilometry ještě nemám přesně změřené,ale když sem se třeba dnes ráno při cestě do práce (po cca 3 km) díval tak ještě svítil benzín.
-Pokud se jede na plyn tak ručička palivoměru neklesá.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 11:21
od Nexus
jackal: jezdit 100km na benzín není potřeba, přes léto tankuju vždy tak jednou za cca 2měsíce za 2kilča, přes zimu musím pochopitelně častěji :-k pak ten benzín nemůže nijak zvlášť zestárnout, jiná to bude když si dáš plnou, tu bych projezdil za rok a to ještě kdoví jestli :mrgreen:
kilometry vždy záleží na nastavené teplotě, předpokládám že máš 30°C. Když je okolo nuly tak je to u mě řádově 1,5-2km, ve velkých mrazech (-17°C) to bylo tak 4-5km, v létě někdy hned po zařazení jedničky, jinak do 500m.
Jinak tuším že BRC můžeš rovnou startovat na plyn? U mě to bohužel nejde, ale tobě by to mělo jít. Jako nouzové startování v případě že ti dojde benzin, porouchá se čerpadlo nebo tak něco. Mělo by stačit držet tlačítko a u toho nastartovat?

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 11:30
od Jackal
2nexus:

Díky za rady.

Jinak ohledně toho startování tak mě to startuje primárně na benzin.
Jestli to v případě nouze nastartuje i na plyn to opravdu nevím( o tom mi nic neřekli v hyundai).
Jediné co s tím já můžu udělat je to, že když to tlačítko zmáčknu tak můžu jet jenom na benzin.Možná to funguje i tak že můžu jet primárně na plyn, ale to ozkoušené nemám.
Zkusím a napíšu 8)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 11:42
od mnkk
Na plyn to asi štartovať nebude. Možno iba v lete. Nejaký čas som štartoval na benzín a do 3 sekúnd mi RJ prepla na LPG- motor sa trhal a zdochol. Teplota vonku okolo +6st. a nešlo to.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 12:10
od caruser
Ja mám rovnakú skúsenosť ako mnkk, ale niekde som čítal, že pri niektorých systémoch je možné štartovať na LPG.

to: Jackal

Som zvedavý akú budeš mať reálnu spotrebu LPG

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 12:16
od mnkk
Štartovať sa možno dá, ale nie studený motor.

Spotreba: Ak má podla PP 6,7 tak to má ako ja 8 l LPG. To je asi dosť na 1,2. 5,5 na benzín je 6,6 na LPG to by bolo akurát.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 12:17
od Jackal
2 Caruser:
To já také.Každopádně když by to bylo to co mi ukazuje palubák (6,5 l po městě) tak bych byl spokojený.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 12:40
od caruser
to: Jackal

Nechcem strašiť, ale mnkk bude mať asi pravdu. Palubný PC nevie, že je tam LPG, ukazuje hodnoty akoby si jazdil na benzín. Mne spotreba LPG vždy vychádzala o cca. 20 % viac ako ukazoval palubný PC.

to: mnkk

Akú máš zatiaľ celkovú spotrebu LPG od montáže?

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 12:54
od Jackal
2caruser:

Aha.Tak díky za informaci.Uvidím po první nádrži,kolik to vyjde.
Pak hodím info 8)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 12:57
od caruser
Po prestavbe je tá spotreba vždy vyššia. Vo väčšine prípadov sa po určitých kilometroch chodí na doladenie LPG systému.