Stránka 7 z 24
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 12 čer 2012, 13:41
od caruser
Mexican
Pekná sadzba, ja platím 30 EURO s DPH. Vo Vistacar robia servis aj v sobotu?
Zvláštne, že sa Hyundai neobáva, že mu ubudnú zákazníci v servise, keďže môžu servisovať v neautorizovanom servise bez straty záruky
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 12 čer 2012, 13:50
od Hardcam
Espero: pokud dobre pocitam, tak 4000Kc + 2700Kc s olejem je nejakych 6700Kc, to je vic, nez stoji obvykla prohlidka (a to i za predpokladu, ze material je dodany servisem) na i30 CRDi.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 12 čer 2012, 14:45
od Espero
Ano, ale ten olej Ti nenutí ten jejich. Jestliže na otevřené flašce je označení odpovídající předepsanému oleji. Takže zatímco u nich je to 2 700, u mě je to třeba 400,- olej z lidlu. A ta částka 4 000 je spíše horní limit, záleží na rozsahu prohlídky dle ujetých km, už jsem jí měl také za 2500,-.
Já třeba teďka mám dost vážný problém u H1, sice to jezdí, ale opravu úpotřebuje jako koza drbání, a dost dobře nevím, kam bych se vrtl, abych neskončil o žebrácké holi. V Butovicích to prý nepůjde pod 30 tisíc a zase to nemůžu dát někomu, kdo se v hyundajích nevyzná, protože je potřeba proměřit účinek brzdového posilovače, vývěvy, zadního zátěžáku atd. dříve, než dojde k rozhodnutí nakoupit díly. Samozřejmě vyměnit bez měření a zjiš´tování všechno lze, ale za jakou cenu.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 12 čer 2012, 14:59
od Hardcam
Hyundai taky olej nenuti (ja jim ho napletil ani jednou) a i u dieselove verze vychazi do 2000Kc za 5 litru, cili kolem 400Kc/litr...rekl bych, ze jakymkoliv pocatanim to vychazi ve prospech
nicmene tohle je asi nestastny pripad resp. nahoda, ve svy podstate ma
dily drahy a Renault group taky nepatri mezi ty nejlevnejsi. V tomto smeru vede Skoda.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 12 čer 2012, 15:08
od Espero
U Dacie ty díly až tak drahé nejsou, ale jak které, třeba blatník se dá sehnat od 900,- do 4 200 za to samé. ty díly, které jsou společné s Renaultem v rámci koncernové dědičnosti jsou ceny vyšší. Hyundaje jsou origo díly předražené všechny.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 12 čer 2012, 15:13
od Hardcam
Na tom se urcite shodneme. Doufam, ze na tu hamiznost doplati.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 12 čer 2012, 15:18
od Espero
Já myslím, že je to kalkul, nazabývat se pomalými pracnými činnostmi s nízkou mírou zisku a valit to všechno na prodej. Jenže je to politika krátkozraká.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 14:50
od gogin
Tak jsem se právě vrátil z kondiční prohlídky (kterou Hyundai garantuje po dobu 5ti let zdarma). Jakmile zjistili, že první garančku jsem dělal v neautorizovaném servisu, začali mi tvrdit, že jsem tím v podstatě ztratil záruku (mám prý už jen zákonnou - 2 roky) a taky jsem přišel o všechny další služby (kondiční prohlídky, asistenční služby apod.). Tu prohlídku mi nakonec teda udělali (i kafe mi uvařili), ale dali mi pocítit, že to je takový bonus na rozloučenou, příště vše za peníze. Břemeno věcného dokazování bude prý na mě (a naznačili, že žádné argumenty mnou předložené akceptovat nebudou - prostě až doběhne 2. rok života auta -bude vše za peníze). Docela nesolidní přístup, jak tedy postupovat? V kondiční prohlídce mi údajně našli "jiný olej" - bez dalšího vysvětlení. 1. garančku jsem dělal v servisu, který mi servisoval všechny mé předchozí "Haničky" a byl jsem vždy spokojen. Kondiční prohlídku jsem dělal v servisu Hyundai Samohýl ve Zlíně. Opravdu přijdu po 2letech o záruku a všechny další bonusy co slibují po dobu 5ti let?
Mimochodem za první garančku po mně požadovali v zimě cca 5.000,- ( můj servis mi ji udělal za 1480,- - měnili olej, filtr)
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 15:04
od Mexican
gogin preco nesolidny? ty si porusil pravidla. To ze ti dali 5 rokov zaruky je ich dobra vola. A ano, prisiel si kvoli par korunam co si usetril o istotu, ze ked sa ti vysype nieco draheho (napriklad kompresor klimatizacie, korozia atd) budes platit ako mourovaty. Ak si pozries servisnu knizku, tak vidis ake maju podmienky. Teraz len dufaj, ze co ma zosypat, zosype sa do dvoch rokov
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 15:06
od Espero
Asi ano, ty 3 roky navíc jsou tzv. smluvní záruka poskytovaná ve značkové síti na bázi dobrovolného rozhodnutí Hyundai. Jenž ono zase až tak o moc nejde. Háčka jsou kvalitní auta a závisí hlavně na projezdu km, jak se projeví poruchy. Jestliže by za tu dobu měly stát 3 servisní prohlídky včetně oleje cca 25 tisíc Kč (myslím za ty 3 roky navíc), pak to jinde pořídíš za polovinu, možná méně a nějakých 15 tisíc ušetříš pro případné závady.
Mám srovnání jenom s Dacií s 3 letou zárukou a tam jsem veškeré drobné závady (většinou na plastech) řešil tak do 9 měsíců od prodeje. Od té doby jsem žádnou záruční "příhodu" neměl a to už mám najeto právě dnes 86 tisíc km a vůz má 4,5 roku, takže vlastně bylo úplně jedno, jestli mám záruku 2 roky nebo 3 roky (1 rok smluvní záruka). Samozřejmě také bude trošku záležet na tom, jak se konkrétně Tvůj vůz "povedl".
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 15:08
od Hardcam
Cemu se divis? Mas moznost koupit si vlastni material a jet na servis do autorizaku (
v servisni knizce uvadi, ze ta moznost je). Tos neudelal, usetril jsi par stovek (de facto jen rozil ceny prace autorizaku a noname servisu) a akorat sis pridelal problemy. Zkus se vzit do opacny role, kdy ty nekomu poskytnes 5 let zaruku na produkt, ktery jsi stvoril, ale zakaznik v tom necha hrabat kde koho. Ve svy podstate vubec nejde o ty dily, ale o to, kdo se v aute hrabe.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 15:43
od gogin
Asi musím doplnit, že slovem "neautorizovaný" jsem měl na mysli "neznačkový". Servis má IČO a opravnění k provádění servisních úkonů. Tady si myslím, že je to jasné - o záruku podle mě přijít nemůžu, ale dokazovací břemeno bude na mě, jen proto, že garančka byla udělána někde jinde. V každém autě se může "hrabat" kdo chce (a o každém úkonu není záznam v servisní knížce). V servisní knížce je řečeno, že musím plnit předepsaný servis výrobcem - což jsem učinil, není striktně řečeno kde. Vadí mi, že jen proto, že servisuji jinde (a stejně kvalitně - o tom taky nemám pochyb) budou můj případ posuzovat jinak. Kondiční prohlídky vem čert, ty klidně oželím, ale zajímá mě jak je to s těmi asistenčními službami po Evropě - o ty bych přišel velmi nerad. Oficiální Hyundai Servis změnit můžu, není problém jezdit jinam, ale nevím jak by to posuzovali třeba v případě poruchy někde v zahraničí během dovolené.... (snad se to nepřihodí). Máte s tímto někdo zkušenosti...?
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 16:03
od Mexican
este raz .. zakonom dana zaruka su 2 roky. Hyundai ponuka 5 za podmienok uvedenych v servisnej knizke (hafo maleho pisma a hviezdiciek). Ty si porusil jednu z nich a to ze predpisanu prehliadku (nazyvanu aj servisna, garanmcka-ludovo) si absolvoval u
NE-autorizovaneho servisu. A teda zaruku nerusi servis XY ku ktoremu chodis, ale dovozca. Servis ti to len musi povedat do oci, pretoze v pripade vymeny niecoho im to dovozca proste nepreplati, pretoze nevidi vo svojom systeme absolvovanu prehliadku. Preto musis nasledne dokazat TY ze si tu prehliadku absolvoval inde (co dokazes razitkom Frantu, Karla Pepa&syn) ze si u nich bol a ta dana porucha nesuvisi nijak s neodbornym zasahom. neodborny v tomto znamena neautorizovany.
Asistencku ti ponuka tiez dovozca a ten moze vypovedat zmluvu ak bola porusena jej cast - v tomto pripade bola. IMHO ako sme sa tu bavili, toto je opacny extrem. Zacnite uz normalne citat toto forum a jednoducho zistite kde sa da usetrit bez straty zaruky, nervov a podobne. Ono chodit niekam na povinnu prehgliadku menit olej a skotrolovat xy ukonov ten servis fakt zvladne. Ano, nejake zaujimave vychytavky je dobre nasledne zverit servisu svojmu srdcu a srajtofli blizkemu. Ako priklad - das si pocas zaruky vymenit tlmice za non-origo (u pepu). To servis ani dovozdu vobec netrapi a stratou zaruky ti hrozit nebude. inak bude ak ti Karel bude vrtat nejaky husty spojler do zadnych dveri, vtedy uz ma
pravo povedat, nie, nie mily gogin - tu uz nemozeme garantovat ze to neprezerie hrdza. Samozrejme ti tym kridlom nezanikne zaruka na lak prednej kapoty
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 18:13
od caruser
A v ČR neplatí, že servsovať počas 5 rokov môžeš aj v neautorizovanom servise, len na záručné opravy jazdíš k AS
bez straty záruky?
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Napsal: 13 čer 2012, 19:45
od ajrton
http://www.hyundai.sk/predaj-a-sluzby/zaruky/
Podmienkou uznania záruky je uskutočnenie predpísaných periodických prehliadok a kontrol karosérie a ich potvrdenie v garančnej knižke. Prehliadky, údržba a kontroly sú hradené majiteľom vozidla. Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie chyby výrobného charakteru, ku ktorej došlo pri bežnej prevádzke vozidla.
cize raz rocne alebo po 20000km treba prist do AS
na garancnu prehliadku, mimo tychto prehliadok je mozne (okrem oprav na ktore sa vztahuje zaruka) servisovat auto kdekolvek,