Stránka 7 z 17

Re: Výměna oleje

Napsal: 19 led 2016, 08:46
od Hardcam
Jaka otazka, takova odpoved. Neni treba to dal rozvadet.

Re: Výměna oleje

Napsal: 20 led 2016, 16:38
od Dave405
Dnes mi dorazil olej Total HKS z Truck mallu. Pochází ze Slovenské distribuce s datumem plnění 21.9.2015. Cena 158Kč/1L. Až ho vyjezdím, budu dávat nejspíš Total MC3, který se dá sehnat kolem 130Kč/1L.

Re: Výměna oleje

Napsal: 05 dub 2016, 15:47
od jandas
Zdravím pánové.
Má i30 má nalítáno už přes 5 tis. km a rozhodl jsem se nechat si při kondiční prohlídce vyměnit olej. Po dlouhém rozmýšlení nemám stále jasno. Našel jsem na netu tento olej:

http://olejeobchod.cz/olej/146/oleje-hy ... h-5w-30-1l

Jedná se opravdu o olej vyrobený pro hyundai? Máte s ním (a také s prodejcem) nějaké zkušenosti?

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 00:01
od Alf6
Chces radu jak vybrat dobry olej pro sve auto? Zeptej se zde https://www.oleje.cz/forum/automobilova-maziva-f1.html

Uved počet najetych km, staří vozu, jakym jizdnim stylem jezdíš a urcite te poradí. Pisu te to proto, ze jsem udelal to same, protože zde mne nikdo nebyl schopen poradit :D Podle odpovedí na tvůj dotaz asi usoudíš, ze se zde odpovedi tezko dočkáš :roll:

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 08:30
od JirkaN
jandas píše: Našel jsem na netu tento olej:

http://olejeobchod.cz/olej/146/oleje-hy ... h-5w-30-1l

Jedná se opravdu o olej vyrobený pro hyundai?
A myslíš si, že tento olej se nemůže nalít do auta jiné značky než :hyu: ? Kde jsou ty doby, kdy se řešilo pouze, jestli je to olej motorový, převodový, hydraulický a do 2taktů .... :D vlastně podle toho, kam jsi to potřeboval nalít. Teď je v tom takový zmatek 0W-30, 15W-40 .... syntetika, polos., mineralní ... pro auta filtrem pevných částí a bez ... , pro diessely, benzíňáky ... , pro vysokootáčkové .... s velkým počtem ujetých km, longlify ... a navíc to výrobci olejů završili tím, že napíší, že olej je určen pro konkrétní značku/y aut ... =D> Nic nemíchat s ničím, zbyde ti olej a do jiného auta ho nemůžeš už použít ... Výrobci olejů se předhání v reklamách, proč je ten jejich olej nejlepší. Je to byznis. Vzpomínám si, kdy jsme do motocross motorek dávali do benzínu olej jiného výrobce, než toho co jsme měli za sponzora :D Přelívalo se do jejich lahví a každý myslel, co to je za super olej, když viděli jméno všude nalepený. Tak si ho hned kupovali a říkali :" To je ten nejlepší olej, jinak by s ním nejezdili v závodních motorkách ... ".
Nechci taky do motoru dávat nějaké sra..y, ale zase se to nemá nepřehánět. Pro klid duše dodržet specifikaci výrobce, olej pravidelně měnit, kdy při nižší ročním nájezdu km olej vyměnit častěji. Kdo ti poradí, že ten který olej je ten 100%. To každý rozebírá motor, aby zjistil opotřebení ... A NEZÁVISLÉ testy olejů ? Jako každé jiné testy. Pak se dozvíš, že na testování bylo použito něco jiného, než je běžně v prodeji viz. kauza s pneumatikami.

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 08:53
od Kim-Hyun-Sen
Je dobré si přečíst toto:
http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
zajímavé jsou hlavně odstavce o mazivářských mýtech 8)

Není třeba v tom hledat nějaké složitosti - dodržet specifikaci danou výrobcem a dodržet předepsaný interval výměny.
Pokud chceš dělat něco navíc (a sypat tak do toho penízky), můžeš doporučený interval zkrátit až na polovinu, to je jediné co má jakýsi smysl.
Vše ostatní ohledně pohádek o unikátnosti a jedinečných vlastnostech některých olejů je víceméně duchařina a marketingový brainwashing.
Ale je poměrně velká skupina uživatelů kteří na to slyší a pletou si pojmy s dojmy. Ale tak dnes marketing funguje ve všech oblastech..
Prostě někdo si rád připlatí za značku XY a hezký obrázek na obalu ať už jde o motorový olej, nebo třeba žrádlo pro psa :D/ :D

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 10:48
od Alf6
S první polovinou souhlasim, ale s tou druhou ne. Mezi oleji jsou také rozdily.

(cituji ing. Černého) :arrow: výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu. Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot. :arrow:

Porad plati, ze je lepsi vymenit obycejny olej 2X, nez tam nechavat ten nej super olej cely interval. Ten lepsi olej bude asi ze zacatku lepsi, ale pak stejne ztraci na svých vlastnostech.

Pokud si někdo chce priplatit za lepsi oleje , tak proc ne. Má to smysl.Mají vetsinou lepsi zakladovy olej a lepsi aditiva( třeba Millers Oils ma ve sve rade CFS a CFS NT dvojnasobne množství aditiva ZDDP oproti beznym olejum na trhu) -viz. citace ing. Cerneho. A pokud si takovy koupis, tak te v prepoctu stejne vyjde levneji nez ten obycejny Shell v aut. servisu :)

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 10:51
od Kim-Hyun-Sen
To sis ale z toho pojednání o esterch v olejích vybral jen tu část která se ti hodí :mrgreen:
viz třeba:
Proto také oleje pro velmi namáhané vysokootáčkové motory mívají vysoký obsah esteru či jsou vyrobeny pouze z esterového základového oleje. Vysokými otáčkami je nutné rozumět hodnoty kolem 15 000 ot/min či více, které jsou typické např. pro motokáry, některé soutěžní motocykly, motory vozů F1, apod. V běžných i "unikátních" motorových olejích mají esterové oleje většinou jiný význam. Ve většině motorových olejů, pokud jsou v nich obsaženy, estery pomáhají rozpouštět některá aditiva, která by se v kvalitních uhlovodíkových základových olejích jen velmi těžko rozpouštěla. Estery mohou také přispívat k tomu, aby se motor udržoval v čistotě, protože mají větší rozpouštěcí schopnost než uhlovodíky. V některých případech se také pomocí esterů dolaďuje a harmonizuje účinek aditivace. Běžný obsah esterového oleje v motorových olejích se pohybuje mezi nulou a deseti procenty. Používání vyšší koncentrace esterů v motorovém oleji by mohlo vést k problémům se slučitelností oleje a různých plastových a pryžových těsnění a hadiček. Důsledkem těchto problémů by pak mohlo být porušení těsnosti mazacího systému a únik oleje

A to že lepší oleje mají lepší základový olej a lepší aditiva je už právě mýtus z oblasti mísení dojmů s pojmy.
90% bežně používaných motorových olejů v evropě pochází z jedné rafinerie v Belgii a přísady vyrábí tuším dvě firmy.
Ale zásadní otázka je to co rozumíme pod pojmem "lepší olej", a to už jsme zase u toho marketingu :lol:

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 10:56
od Alf6
Ale tak to proste je. Mezi oleji jsou také rozdily. :D :wink: A prava syntetika není zadny Shell, protože syntetika jsou pouze oleje skupiny základových oleju 4 (PAO) a 5( estery). Třeba ten Shell + dalších 90% oleju na trhu jsou hydrokraky - oleje skupiny 3.

Jaky je mezi tim rozdil si uz muze každý vygooglit sam :D

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 11:05
od Kim-Hyun-Sen
Alf6 píše:Ale tak to proste je. Mezi oleji jsou také rozdily. :D :wink: A prava syntetika není zadny Shell, protože syntetika jsou pouze oleje skupiny základových oleju 4 (PAO) a 5( estery). Třeba ten Shell + dalších 90% oleju na trhu jsou hydrokraky - oleje skupiny 3.

Jaky je mezi tim rozdil si uz muze každý vygooglit sam :D
Tak to máš asi pravdu. Ale pro rozhodování co lít do auta není to, jestli je něco "pravá syntetika" vůbec důležité hledisko. Zásadní je to, jestli olej splňuje výrobcem předepsanou výkonovou specifikaci.

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 11:09
od Alf6
To je prece samozrejme. Pak se v ramci sve specifikace mohu rozhodnout, který olej uprednostním :D

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 11:13
od Kim-Hyun-Sen
Alfe ještě si neodpustím kontrolní otázku. Kolik otáček točí tvoje Lantra? :D

Jinak k odkazu co jsem dával. Doporučil bych začít třeba článkem: Mýtus pátý - Kvalita motorových olejů :wink:

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 11:31
od JirkaN
Alf6 píše:To je prece samozrejme. Pak se v ramci sve specifikace mohu rozhodnout, který olej uprednostním :D
Dávám ti za pravdu. I jsem to v příspěvku výše napsal. Dodržet specifikaci oleje udanou výrobcem, ale to se vlastně postará servis, pokud si olej nepřineseš sám. Myslím si, že ani výrobci a následně značkové servisy nemájí jen jednoho výhradního výrobce olejů nebo označení. Zkus se zeptat, co tam dávají jako první náplň, jednoznačnou odpověď nedostaneš.

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 12:33
od t0x!n
ale dostanes, ale ne od centraly, musis si to zjistit primo od cloveka z linky :wink:

vyjadreni cloveka co dela na lince s motorama: čo sa týka dodávateľa oleja pre KIA/Hyundai je to TOTAL od éry Long life (od jesene 2012, myslím že som to už písal) ako pre benzínové motory, tak aj dieselové motory
predtým bol dodávateľ SHELL

Re: Výměna oleje

Napsal: 06 dub 2016, 12:48
od Alf6
Od LL honem pryč. Pevný interval 1 rok/10 000km a hotovo.
Oleje a výměnné intervaly "LL" jsou pro ty co ujedou hafomoc kilometrů; tam se to může vyplatit.
Minimum startů a většinou provozní teplota motoru :wink: Ale velká většina motorů je provozována jinak: časté studené starty a krátké popojížďky :x Jde o to že oleje "LL" jsou zároveň i pro DPF a právě kvůli tomu filtru mají sníženou alkalickou rezervu TBN (většinou 5,5 - 7mg KOH/g. Je to schopnost odolávat kyselému prostředí vznikajícímu nespáleným palivem a zkondenzovanou vlhkostí v motoru. A to je tím kyselejší a s větším obsahem vody čím kratší a studenější jsou jízdy). Proto na dlouhé nájezdy (odpaří se to) vyhoví i "LL" varianta, ale na ty krátké jízdy je vhodnější "standardní" olej (s TBN 8 - 11mg KOH/g).