Stránka 7 z 18

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 06:04
od vorlajz
když stačí v Tucsonovi atmosféra GDI, tak v i30 musí ta atmoška 1.4 taky stačit... :D

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 06:54
od Tudy
brano_drotikar1 píše:Nazdar

Mne by uplne stacil 1.4 motor. Preco je to tak nepruzne(na jednej rychlosti sa nerozbehnete)? Moze to byt nezabehnutym motorom? Alebo je to prevodovkou optimalizovanou pre 1.4turbo.
Najlepsie keby sa ozval niekto s motorom 1.4 pripadne postrehy zo skusobnej jazdy.

Dik
Už to tady zaznělo, nehledě na velký rozdíl ve výkonu je mezi těmi motory propastný rozdíl v kroutícím momentu, aby ta atmosféra jela, musíš to točit a točit.

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 09:14
od brano_drotikar1
Nazdar

To ze to treba vytacat to viem z accenta. I30 je o cca 200kg tachsia.
Na i30 nepomahalo tocit ale prehadzovat stale rychlosti. Asi nezvlada tu hmotnost.

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 09:56
od Mr. HYUNDAI
Váhu by zvládala, kdyby měla optimální zpřevodování a nebyla zároveň udušená Euro 6. Na ježdění kolem komína je motor dostačující, na ježdění na delší trasy tak do 50% využití užitečného zatížení je to motorizace akceptovatelná na přesun z bodu A do bodu B. Pro plné zatížení nebo lítání po dálnici je to motorizace naprosto nevhodná. Překvapivě dobrý kompromis představuje ta 1,0 T-GDi, při rozumném zacházení nežere a díky turbu má dost síly na dálnici i při zatížení. Neříkám, že to je letadlo, ale není to brzda a člověk se nemusí bát předjíždět :) . Samozřejmě je v tuto chvíli nejlepší volit 1,4 T-GDi pokud to peněženka dovolí, v Čechách je ale silně zvýhodňován právě tříválec.

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 11:02
od mihlit
No fuj. Teď mám i30 1.0 T-GDI půjčené jako náhradní místo i20 1.2 CVVT. Zevnějšek auta pěkný, výbava slušná, design vevnitř akceptovatelný (volant materiálově nic moc, loketní opěrka nekompatibilní s mou postavou, displej rádia neumístěn nejlépe). Vše ale dohromady takové, že bych si to auto možná i někdy koupil. Jenže ten motor, to je katastrofa. Litrový tříhrnek. Vibrace jak u dieselu (myslím moderní s dvouhmoťákem, ale furt fuj oproti klasickému 4válcovému benzínu). Když se uplatní turbo, tak motor celkem jede. Obecně ale z hlediska živosti bída. i20 vs i30 je 63 kW vs 88 kW teoreticky ve prospěch i30, ta je sice těžší, ale po přepočtu by stejně na tom měla být lépe s 51 W/kg i20 62 W/kg i30. Při 45 km/h tam ale mít dle nápovědy řj na rovině čtyřku, přišlápnout plyn... a nic se neděje. Při normálním zvyklém řazení (3=30,4=40,5=60,6=80 reálných, ne tachometrových) a přidání plynu se ten motor nevyhrabe vůbec. Sám o sobě při tom stavu zní jako utýraný podtočený motor. Pro normálního člověka to trhá uši i srdce. Při vyšších otáčkách, když se uplatní turbo, tak jede. Většinově ale tedy velmi negativní zážitek.

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 11:32
od Axel.Foley
mihlit: Ty tedy kurevsky podtáčíš ](*,)

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 11:46
od Mr. HYUNDAI
A můžeš nám sdělit proč ten motor záměrně ničíš?! Pokud budeš u řazení používat otáčkoměr a hlavu, tak Tě ani nenapadne trápit to auto na čtyřku ve 45 km/hod.! Natož z otáček prakticky nad volnoběhem zrychlovat. Samozřejmě, že to nejede, když tu těžkou bednu v tu chvíli tahá atmosférický litr. Ono se s turbem musí jezdit jako s turbem, tedy držet ho v pásmu otáček zátahu turba, tak jsou ty motory postavené. V atmosféře taky nikdo nečeká brutální zátah ve 2.000 ot/min., ale pro výkon si dojde k červenému pásmu otáčkoměru.

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 12:07
od mihlit
Vy jste mě ale vůbec nepochopili :D Za prvé ty rychlosti jsem uvedl pro porovnání s "jinými normálními auty" (spíš motory). Bral jsem reálnou rychlost (tzn. tachák-6..8km/h) a je to stejné nebo dokonce výš, než co sama řídící jednotka napovídá. Za druhé nejsem ani masochista ani debil, abych jel v autě v režimu když vůbec nejede, poslouchal příšerné zvuky a celou cestu nadával, jak to auto nejede. Na spotřebu nekoukám, na nápovědu už vůbec ne, takže motor držím v pásmu kde jede a nevydává ty trýznivé zvuky. Bylo to spíš jen pro porovnání, že v nižším pásmu otáček (a tím nemyslím až tak dole jako 1700) je ten motor bez turba prostě jen litránek který s takhle těžkým autem téměř nehne a to pracovní pásmo je pak poměrně úzké (opět v porovnání s větší atmosférou). Cpaní takových motorů do aut větších než kategorie nákupní taška je podle mě naprostá úchylnost výrobce a zvrácená cenová politika. Nevěřím tomu, že 1.0 s turbem je výrobně o tolik levnější než 1.2, 1.4 bez turba než kolik si za to výrobce říká

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 13:14
od Tudy
mihlit píše: ... naprostá úchylnost výrobce a zvrácená cenová politika. Nevěřím tomu, že 1.0 s turbem je výrobně o tolik levnější než 1.2, 1.4 bez turba než kolik si za to výrobce říká
Evropská legislativa tlačí na nízké limity CO2, takže i když je 1.0 T-GDi konstrukčně složitější, vykazuje papírově nižší emise a výrobce pak není penalizován tak jako za prodej 1.4 atmosféry. Úchylná je politika EU, nikoliv chování výrobce. Ještě k tomu pracovnímu pásmu. Nad 2 000 otáček až do omezovače má ten tříhrnek příznivější výkonovou křivku než atmo. Co se týká zvukového projevu, to nemůžu posoudit, nejel jsem to, ale je pravda že v recenzích to je uváděno jako mínus.

turbo:

http://www.automobile-catalog.com/curve ... i_120.html

atmo:

http://www.automobile-catalog.com/curve ... 0_1_4.html

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 13:16
od Mr. HYUNDAI
Tak to jsem fakt nepochopil, omlouvám se! Tam nejde o výrobní náklady, tak jde o flotilové emise na papíře :cry: . Já s tím tříhrnkem jezdím od února, dnes to 9.000 km a zvykli jsme si na sebe. Střídám to s 1,6 GDi a pohoda.

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 13:48
od mihlit
Tudy: Koukám na ty grafy a přijde mi to stylem "papír snese všechno", protože podle toho jim to turbo táhne už od 1500 ot a motor div ne zázračný. Můj osobní (subjektivní, neměřený) závěr s nadržováním turbu, tak zhruba při 2.5 tisících se +- vyrovná atmosféře a při 3 tisících získává již navrch. Mě ta zkušenost jen utvrdila v tom, že ani do příštího auta mi oturbený minimotor nesmí. Jen doufám, že v té době bude stále ještě z čeho vybírat :roll:

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 15:22
od Mr. HYUNDAI
Moje sekačka má najeto 9.000 km. Když to poněkud neférově porovnám s 1,6 GDi, tak atmo klidně dává plynulé zrychlování od cca 1.400 otáček bez týrání. Sekačka se pod 1.750 otáček trápí, ale jakmile přejde přes 1.800 otáček, tak už to turbo tlačí a atmosféře ujede. Navzdory delším převodům (na šestku je rozdíl cca 250 otáček).

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 15:30
od Tudy
Souhlas, mám stejnou zkušenost, srovnávám 1.4 T-GDi a 1.6 GDi. Rozdíl pouhých 4 kW ve výkonu , ale krouťák u Turba je vyšší o cca 70 Nm a to je sakra znát.

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 20 črc 2017, 15:44
od idam.i
vorlajz píše:já ho budu mít v Ceedovi :D :D :D to je motokára? :mrgreen:
Keď odstrániš dvere,zopár sedačiek a iné nepotrebné veci pre prácu,tak aj bude. :wink: :mrgreen:

Re: nova i30 -kvalita

Napsal: 24 črc 2017, 22:26
od brano_drotikar1
Nazdar
Vratim sa opat k 1.4 motoru. Moze tam byt sw trik ze pri prekroceni napr. 10000km to pojde lepsie aby sa napr. zabehol motor. Skusim sa opytat v predajni.

Dakujem